Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko muuttaa asuntoon jossa on kuollut ihminen?

Vierailija
22.04.2020 |

Kysymys otsikossa. Voisitko muuttaa sellaiseen kunnostettuun asuntoon, jossa on kuollut ihminen jotenkin traagisesti. Tulipalo, onnettomuus, murha tai että ruumis on ehtinyt olla asunnossa kauemman aikaa.
Oletko joskus sellaiseen muuttanut? Miltä tuntui?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi. Olen sen verran herkkä ihminen, että illan pimeinä tunteina varmasti miettisin asiaa. Etenkin, jos asunnossa olisi tapettu joku. Hyi!

Vierailija
22/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pystyisi muuttamaan sellaiseen, missä leijailee välitilaan jääneitä henkiä.

Henget eivät jää mihinkään välitilaan. ”Jumala on järjestyksen Jumala” (raamattu). Hän osaa lajitella kaikki heti oikeaan osoitteeseen.

Kuolleiden ihmisten henkinä (mahdollisesti) esiintyvät henget ovat pahoja henkiä, demoneita. Ne osaavat ihan raamatun mukaan esiintyä vaikka valkeuden enkeleinä, miksei sitten kuolleina ihmisinäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut, en tiennyt asunnon historiaa. Ihmettelin kyllä makuuhuoneen muovilattiassa ollutta kuviota, harmaassa lattiassa hieman violettiin vivahtava alue. Kerran lamppua vaihtaessa huomioni kiinnittyi läikkään ja sieltä korkealta katsottuna kuvio näytti ihmisen muotoiselta.

Talkoissa tuli sitten juttua kauemmin taloyhtiössä asuneiden kanssa asunnosta ja he selvittivät, että asuntoon oli kuollut mies, joka oli löydetty aika kauan kuolemansa jälkeen makuuhuoneesta.

Vierailija
24/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut asunnossa, jossa oli joskus aikaa sitten joku kuollut verensyöksyyn. Naapuri sanoi, että jos lattialistat repis irti, niiden alla olis varmaan verta.

Kyllä ne listat on varmuudella irrotettu ja niiden alta siivottu. 

Vierailija
25/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta kyllä raato pitää aika äkkiä roudata veks, tai laittaa vaikka pakastimeen, koska se haju on aika ikävä, ja tarttuu helposti vaatteisiin.

Vierailija
26/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmassa talossa asuu, sitä todennäköisempää että asunnossa on joku kuollut. Kuolema on osa elämää.

On siellä asunnossa tehty paljon muutakin: rakastettu, riidelty, naurettu, surtu, kasvatettu lapsia, ehkä synnytettykin. Ja mitä nyt muuta ihmisen elämään kuuluu.

Vierailija
27/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut, en tiennyt asunnon historiaa. Ihmettelin kyllä makuuhuoneen muovilattiassa ollutta kuviota, harmaassa lattiassa hieman violettiin vivahtava alue. Kerran lamppua vaihtaessa huomioni kiinnittyi läikkään ja sieltä korkealta katsottuna kuvio näytti ihmisen muotoiselta.

Talkoissa tuli sitten juttua kauemmin taloyhtiössä asuneiden kanssa asunnosta ja he selvittivät, että asuntoon oli kuollut mies, joka oli löydetty aika kauan kuolemansa jälkeen makuuhuoneesta.

Ei ole mitenkään mahdollista että muovimatto olisi sama jos mies oli ollut pidemmän aikaa kuolleena. Kehosta valuvat nesteet tuhoavat jopa rakenteita niin että betonia joudutaan piikkaamaan irti. Todennäköisesti ruumis ei ole ollut kauaa löytämättä. 

Vierailija
28/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut asunnossa, jossa oli joskus aikaa sitten joku kuollut verensyöksyyn. Naapuri sanoi, että jos lattialistat repis irti, niiden alla olis varmaan verta.

Pääkaupunkiseudulla nämä siivoukset on kilpailutettu virolaisille firmoille, jotka eivät taatusti lattialistoja irroittele; eivät edes lieden alta putsaa jämiä veke jos on keittiössä deletoitu. Arvaapa mistä tiedän?

Itse maksankin kuukauden ylimääräistä vuokraa, jotta ehdin itse pestä ja desinfioida koko kämpän. Muunmuassa vaatekaappien pohjan alla on usein orgaanista jätettä (pölyä ihmisistä), jossa asuu ötököitä. Joskus löytyy unohtuneita kamapiiloja ja rahaa :-) Ensin kunnon tökötit pintaan, pesu vuorokauden parin päästä, sitten Raidia kerros kaikkiin piiloon jääviin pintoihin, ja lopuksi vielä kaikkien normaalipintojen pesu omaan hajuaistiin sopivalla aineella. Tolu on aika kiva. Ihan sama vaikka olisi teurastettu tusina, rauhassa saa olla tuon jälkeen.

Vierailija
29/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan ja omistetaan talo, johon eräs tunnettu henkilö kuoli. Ostettiin kuolinpesältä. Ei ole haitannut; ollaan tervepäisiä:)

Vierailija
30/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain siinä tapauksessa, jos se kuollut on tuhkauurnassa.

Vierailija
31/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään missä joku muu on asunut. Siellä on varjot ja henget jäljellä, liasta ja pöpöistä puhumattakaan.

Vierailija
32/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutaahan tuo olemaan jossain nurkassa. Kunhan ei ole koronaan kuollut.

Vierailija
33/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Eihän sitä tiedä, vaikka olisin joskus sellaisessa asunutkin. Ainoastaan nykyisen asunnon kohdalla voin olla aika varma, että en ole, koska olen tämän asunnon ensimmäinen asukas.

Vierailija
34/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Sehän on ihan tavallista, että ihmisiä kuolee luonnollisesti koteihinsa. Tarkoitin luonnottomasti kuolleita tai traagisen kauan asunnossa kuolleena olleita.

Vierailija
35/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa. Asun niin vanhassa talossa, että ihmettelen jos täällä ei ole joku kuollut. Joskus mietin, mahtaakohan tiluksilla olla vuosisatojen takaisia entisten asukkaiden hautoja...

Tieto jostain ratkaisemattomasta murhasta vosi olla hieman karmiva, etenkin jos se olisi kohtalaisen tuore = tekijä mahdollisesti edelleen hengissä.

Vierailija
36/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muuttanutkin. Mutta asunto remontoitiin täysin jo entisen omistajan (=perikunta) toimesta joten en koskaan kokenut että se olisi oikeastaan enää se sama asunto johon vanha ihminen oli yksin kuollut.

Ehkä helpotti se että kuulin myös syyn siihen miksi vanhus oli jäänyt yksin. Eli hänen ainoa lapsensa oli työkomennuksella ulkomailla ja vanhuksesta sen aikaa huolehtiva naapuri (vanhempi ihminen hänkin) oli joutunut sairaalaan. Tästä ei tieto ollut mennyt lapselle ja hän luuli että omasta äidistä huolehditaan. Näin ei ollut ja erilaisten viivytysten takia äiti ehti olla kuolleena asunnossa melkein kolme viikkoa.

Mua ei olisi helpottanut vaan ahdistanut. Eli vanhus jäi täysin yksin heitteille vailla apua.

Vierailija
37/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ällötä ajatus, siitä mitä siellä tapahtunut? Esim. verta kaikkialla

1. Miksi siellä olisi ollut verta kaikkialla jos joku saa esim. sydänkohtauksen?

2. Miksi joku ajattelisi sitä verta?

3. Mitä ällöttävää veressä on? 

Pitääkö esittää noin tyhmää? Verta on usein jos siellä on m urhattu joku.

Vierailija
38/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin yli 100v vanhassa talossa, joka on ollut sotien aikana sairaala ja asuntoni ilmeisesti osittain tai kokonaan ”ruumishuone” tai niiden läpi kuljetuspaikka. Asunnossa oli turvallinen ja lämmin henki. Todenköisesti olen asunut muissakin asunnoissa, joihin ihminen kuollut, mutta en muissa, joissa ruumita säilytetty.

Vierailija
39/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla nämä siivoukset on kilpailutettu virolaisille firmoille, jotka eivät taatusti lattialistoja irroittele; eivät edes lieden alta putsaa jämiä veke jos on keittiössä deletoitu. Arvaapa mistä tiedän?

Itse maksankin kuukauden ylimääräistä vuokraa, jotta ehdin itse pestä ja desinfioida koko kämpän. Muunmuassa vaatekaappien pohjan alla on usein orgaanista jätettä (pölyä ihmisistä), jossa asuu ötököitä. Joskus löytyy unohtuneita kamapiiloja ja rahaa :-) Ensin kunnon tökötit pintaan, pesu vuorokauden parin päästä, sitten Raidia kerros kaikkiin piiloon jääviin pintoihin, ja lopuksi vielä kaikkien normaalipintojen pesu omaan hajuaistiin sopivalla aineella. Tolu on aika kiva. Ihan sama vaikka olisi teurastettu tusina, rauhassa saa olla tuon jälkeen.

Kalmasiivous on eri asia kuin normaali siivous. Tiedän kun ostan näitä palveluita. 

Vierailija
40/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ällötä ajatus, siitä mitä siellä tapahtunut? Esim. verta kaikkialla

1. Miksi siellä olisi ollut verta kaikkialla jos joku saa esim. sydänkohtauksen?

2. Miksi joku ajattelisi sitä verta?

3. Mitä ällöttävää veressä on? 

Pitääkö esittää noin tyhmää? Verta on usein jos siellä on m urhattu joku.

Pitääkö olla noin tyhmä? Miten usein kuolemassa on kyse henkirikoksesta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä