Voisitko muuttaa asuntoon jossa on kuollut ihminen?
Kysymys otsikossa. Voisitko muuttaa sellaiseen kunnostettuun asuntoon, jossa on kuollut ihminen jotenkin traagisesti. Tulipalo, onnettomuus, murha tai että ruumis on ehtinyt olla asunnossa kauemman aikaa.
Oletko joskus sellaiseen muuttanut? Miltä tuntui?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ällötä ajatus, siitä mitä siellä tapahtunut? Esim. verta kaikkialla
1. Miksi siellä olisi ollut verta kaikkialla jos joku saa esim. sydänkohtauksen?
2. Miksi joku ajattelisi sitä verta?
3. Mitä ällöttävää veressä on?
Pitääkö esittää noin tyhmää? Verta on usein jos siellä on m urhattu joku.
Pitääkö olla noin tyhmä? Miten usein kuolemassa on kyse henkirikoksesta?
Puhe oli EI-LUONNOLLISESTA kuolemasta. Ei sydänkohtauksista tai vastaavista.
Nih, mitä sitten? Miten se asuntoon vaikuttaa, jos itse asuinalue on ok? Tiedän että mökkini eteiseen on kuollut mies, jonka naapuri puukotti hengiltä. Ei se ole mökin vika, vaan pontikankeiton.
Nuorena parikymppisenä tyttönä -90 muutin opiskelemaan isäni synnyinpaikkakunnalle, ja asuin mummolassa, siinä oli erillinen yksiö. Täti oli 8 vuotta aikaisemmin tehnyt itsemurhan siinä yksiössä. Sairastui pahaan masennukseen, ja sitten ampui itsensä yksi yö ja mummu-rukka sitten löysi lapsensa ja kirjeen.
Maailma oli erilainen -82 ja mielenterveysasioiden hoito hyvin erilaista. Masennus ei ollut sairaus:(
Ei täti paha ihminen ollut, onneton parikymppinen tyttö, joka oli saanut maailmalta pahaa paskaa niskaansa. Mummu yritti kaikkensa, mutta apua ei mistään saanut, kun mummukaan ei rikas ollut, yritti lohdutella ja piristää vaan lääkäriin menosta tai avun hakemisesta sieltä ei silloin ymmärretty. Ei sieltä taida saada oikein nykyäänkään kuin pilleripurkin kouraansa.
Mummulle se mun sinne muutto oli terapiaa. Mummu toipui omasta surustaan ja eli hyvin vanhaksi, kuoli toissa vuonna -98 vuotiaana.
Voisinko muuttaa asuntoon, jossa on kuollut ihminen - En voisi.
Mutta voisinko muuttaa asuntoon, jossa ihminen on kuollut? Miksipä en.
Sanajärjestyksellä on toisinaan iso merkitys.
Jos kuollut on kuukahtanut nojatuoliin, sen voi siirtää ikkunan eteen. Kerrostalokyttääjien ohjeistus omankin kuoleman varalta.
Luonnollinen kuolema tai it*emurha ei häiritsisi, mutta joku perhes*rma tai vastaava tehty asunnossa, niin haluaisin ehdottomasti tietää asiasta enkä kyllä mielellään sellaiseen asuntoon muuttaisi.
Ainutlaatuinen kaksio myynnissä. Kaksi huonetta ja keittiö plus sauna sekä entinen omistaja.
Vanhemmissa taloissa on pakostikin joku kuollut tai syntynyt, etenkin maaseudulla.
Tietoisesti en muuttaisi. Jos kuulisin asiasta jälkikäteen muuttaisin pois mahdollisimman nopeaan.
Olen asunutkin. Muutin vuokra-asuntoon ja kuulin asuessani että edellinen asukas kuoli saunaan.
Miksi kukaan haluaisi muuttaa asuntoon missä on kuollut ihminen? Eikö se ole aika creepyä asua samassa kämpässä kuolleen kanssa? Ei siitä ainakaan seuraa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta vaikka olisi ruiskaissut haulikolla päänsä seinälle kunhan jäljet on siivottu eikä haise.
Minä asuin tällaisessa asunnossa. Edellinen asukas oli tehnyt oman ratkaisunsa elämänsä suhteen. Asunto oli sijoittajan ja valkoista lateksia oli sivelty roiskeiden päälle, mutta edes rosoja ei oltu peitelty.
Mä asun sellaisessa asunnossa. Olen asunut tässä nyt 4 vuotta ja viime kesänä naapurin mummo kertoi, että tässä oli joku mies tehnyt itsemurhan. Mutta sen miehen jälkeen tässä asui vielä joku muu ennen minua. En ole mitenkään kummemmin miettinyt asiaa, ei häiritse.
"Voisitko muuttaa asuntoon, johon on kuollut ihminen". Tai "voisitko muuttaa asuntoon, jossa ihminen on kuollut".
Ei "voisitko muuttaa asuntoon, jossa on kuollut ihminen". Se on aika omituista.
Nykyinenkin asuntomme on kuolinpesältä ostettu, eiköhän se mummovainaa täällä hetken ollut.
Sellsinen määrä suomessa vanhuksia, että bähiin käy vaihtoehdot jos asunnossa ei kukaan koskaan saa olla kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Jostain syystä peruskoulu ei enää takaa sitä, että ihmiset osaisivat kirjoittaa ajatuksensa loogiseksi lauseeksi.
Olen käsitellytkin vainajia, mutta tässä tapauksessa antaisin ammattilaisten tyhjentää asunnon ensin. Sehän alkaa haistakin muutamassa päivässä ja eritteitä valuu. Poliisinkin on käytävä toteamassa ettei rikoksesta ole kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Jostain syystä peruskoulu ei enää takaa sitä, että ihmiset osaisivat kirjoittaa ajatuksensa loogiseksi lauseeksi.
Kumpikin on oikein kirjoitettu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin on oikein kirjoitettu!
Tuo on totta, mutta niiden sisältö tarkoittaa eri asioita. Jos ei kysele halukkuudesta muuttaa asumaan kuolleen ihmisen kanssa samaan kämppään, niin sitten pitää miettiä sanajärjestys uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Asuin yli 100v vanhassa talossa, joka on ollut sotien aikana sairaala ja asuntoni ilmeisesti osittain tai kokonaan ”ruumishuone” tai niiden läpi kuljetuspaikka. Asunnossa oli turvallinen ja lämmin henki. Todenköisesti olen asunut muissakin asunnoissa, joihin ihminen kuollut, mutta en muissa, joissa ruumita säilytetty.
Lapsuudessani 60-luvulla, asui naapurissamme vanhapoika ja kaksi siskoaan. Kävin isäni kanssa heillä toisinaan kyläilemässä. Välillä livahdin salaa itsekkin, kun talo ja asukkaat olivat niin outoja ja jännittäviä :) Isäni kertoi kuinka vinttiään oli käytetty kauan sitten ruumiiden säilytykseen ennen hautajaisia. Sinne pääsy oli ehdottomasti kielletty, vaikka kyseisiä säilytyksiä ei tietenkään enää tehtykkään.
Lapsuuden olen asunut isossa vanhassa talossa, jossa kolme iäkästä ihmistä kuollut ja myöhemmin sain tietää omistajalta, että eräs asukas oli hirttänyt itsensä sinne (meidän silloinen lastenhuone). Eli tähän taloon on kuollut neljä ihmistä. Jokunen vuosi sitten sinne kuoli vanhuuteen eräs talon pitkäaikainen asukas. Tämän ex-vaimo hirtti itsensä tähän taloon. Ehkä saavat olla nyt yhdessä?
Mutta talossa kyllä tapahtui kaikkea omituista, kaikille jotka ovat siinä olleet vuokralla. Kyseessä pienkerrostalo. Tähän taloon en enää muuttaisi kokemuksieni ja muiden kokemusten vuoksi.