Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä porrasperä autoissa viehättää suomalaisia?

Vierailija
21.04.2020 |

Porrasperä ja sedan sama asia siis. En ymmärrä miksi ko korimalli niin suosittu. Epäkäytännöllinen ja varmaan farmarin saisi samalla rahalla tehtyä. Tuo porras vie tilaa, jonka olisi voinut hyödyntää isompana tavaratilana.
Eikä tuo korimalli edes minusta kovin tyylikäs ole. Hatchback ja coupé tyylikkäimmät, ja ihan ok farmarikin on.

Eli selittäkää miksi ostitte porrasperän!

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Pienempi tavaratila kuin sedanissa ja farmarissa. Ei mitään hyötyä.

Vierailija
2/85 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Pienempi tavaratila kuin sedanissa ja farmarissa. Ei mitään hyötyä.

Sedan = porrasperä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on aavistuksen halvempi. Persaukisen kansan autot tunnistaa myös rumista ja pienistä 16 tuuman vanteista, koska ei raaskita ruksia niitä hienompia ja isompia vanteita varustelistalta.

Vierailija
4/85 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on aavistuksen halvempi. Persaukisen kansan autot tunnistaa myös rumista ja pienistä 16 tuuman vanteista, koska ei raaskita ruksia niitä hienompia ja isompia vanteita varustelistalta.

Isommat vanteet = litteämmät renkaat = epämukavampi ajo

Vierailija
5/85 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei enää toista meille tule. Ei mahdu mitään isoa kyytiin toisin kuin viistoperäsessä. Rellu oli paska auto muuten, mutta sinne mahtu puoli Ikeaa kyytiin. Nykyisen kanssa pitää jatsoa tarkkaan ostosten koko, että saa vietyä vielä kotiinkin ja usein joudun purkamasn pakkauksista, kun se penkkien takana oleva aukko on niin matala.

Vierailija
6/85 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsee kuljetuskapasiteettia niin silloinhan järkevin valinta on pakettiauto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/85 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sedadissa on todellisuudessa isompi kontti kuin hatchbakissa. Enemmän kontilta yleensä kaipaa leveyttä kuin korkeutta.

Vierailija
8/85 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt, mulla on ollut aina coupe korisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/85 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä uusia autoja saa nykyisin porrasperäisenä? 

Vierailija
10/85 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien tarvitse tavaravuoria kuskata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/85 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porrasperä vaikuttaa ilmavirtaukseen takaosassa niin, ettei takalasi pölyynny. Se siis porrasperän suurin etu omasta mielestäni.

Vierailija
12/85 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sedadissa on todellisuudessa isompi kontti kuin hatchbakissa. Enemmän kontilta yleensä kaipaa leveyttä kuin korkeutta.

Juuri näin. Eikä farkussakaan voi tavaraa kasata selkänojien yläpuolella turvallisuuden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/85 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sedan nyt paljon paremman näköinen kuin farkku. Toki jossain lastenrattaiden kuskailussa farmari on ehkä parempi, mutta harva oikeasti sitä isoa tavaratilaa käyttää edes viikottain. Harvoihin tarpeisiin voi lainata peräkärryä sitten tai pakum vuokrata.

Vierailija
14/85 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittujahan farkut ovat.

En voi muuten käsittää littanalättänärenkailla ajoa.

Eihän niillä tee yhtään mitään normaalissa tieliikenteessä, nykyisen tiestön kunnon vallitessa varsinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/85 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmetellyt miksi ihmiset ostaa farkkuja vaikka pienempikin riittäisi? Farmari on kuin automaailman keskivartalolihava weetee. En ole vielä nähnyt tyylikästä ja virtaviivaista farkkua, mut sedanin olen.

Vierailija
16/85 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on farmariauto, koska tarvitaan paljon tavaratilaa. Hatchbackista tykkään itse, koska se on helppo ajaa ahtaaseen parkkiin peruuttamalla ja minä en taas tarvitse tavaratilaa.

Vierailija
17/85 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coupet ja farkut on vaan rumia. Jos tarvii kuskata tavaraa niin miksei hanki pikkupakua esim joku caddy lisäpenkeillä. Ulkonäöllisesti farkun tasoa.

Vierailija
18/85 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on aavistuksen halvempi. Persaukisen kansan autot tunnistaa myös rumista ja pienistä 16 tuuman vanteista, koska ei raaskita ruksia niitä hienompia ja isompia vanteita varustelistalta.

Vaihdon auton  mukana tulleet alkuperäiset 19 tuuman vanteet halvemman malliversion 17-tuumaisiksi koska ne nyt vaan on ajettaessa paljon mukavammat. Muuten olisin voinut laittaa jopa 16-tuumaiset mutta on niin isot jarrut ettei mahdu.

Vierailija
19/85 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä ........

Vierailija
20/85 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten isommat vanteet tekee autosta paremman näkösen? Käytännöllisyys ja ajomukavuus menetetään yleensä täysin, rata-ajo tietysti erikseen mutta eipä tulisi mieleen jollain octavialla tai corollalla radalle lähtee.

Jos laittaa isot vanteet pitäs myös ne cd:n kokoiset ruosteiset levyt vaihtaa ulkonäöllisesti sopivan kokosiksi.