Mikä porrasperä autoissa viehättää suomalaisia?
Porrasperä ja sedan sama asia siis. En ymmärrä miksi ko korimalli niin suosittu. Epäkäytännöllinen ja varmaan farmarin saisi samalla rahalla tehtyä. Tuo porras vie tilaa, jonka olisi voinut hyödyntää isompana tavaratilana.
Eikä tuo korimalli edes minusta kovin tyylikäs ole. Hatchback ja coupé tyylikkäimmät, ja ihan ok farmarikin on.
Eli selittäkää miksi ostitte porrasperän!
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Pienempi tavaratila kuin sedanissa ja farmarissa. Ei mitään hyötyä.
Sedan = porrasperä
Koska se on aavistuksen halvempi. Persaukisen kansan autot tunnistaa myös rumista ja pienistä 16 tuuman vanteista, koska ei raaskita ruksia niitä hienompia ja isompia vanteita varustelistalta.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on aavistuksen halvempi. Persaukisen kansan autot tunnistaa myös rumista ja pienistä 16 tuuman vanteista, koska ei raaskita ruksia niitä hienompia ja isompia vanteita varustelistalta.
Isommat vanteet = litteämmät renkaat = epämukavampi ajo
Juu ei enää toista meille tule. Ei mahdu mitään isoa kyytiin toisin kuin viistoperäsessä. Rellu oli paska auto muuten, mutta sinne mahtu puoli Ikeaa kyytiin. Nykyisen kanssa pitää jatsoa tarkkaan ostosten koko, että saa vietyä vielä kotiinkin ja usein joudun purkamasn pakkauksista, kun se penkkien takana oleva aukko on niin matala.
Jos tarvitsee kuljetuskapasiteettia niin silloinhan järkevin valinta on pakettiauto.
Sedadissa on todellisuudessa isompi kontti kuin hatchbakissa. Enemmän kontilta yleensä kaipaa leveyttä kuin korkeutta.
Samaa ihmetellyt, mulla on ollut aina coupe korisia.
Mitä uusia autoja saa nykyisin porrasperäisenä?
Ei kaikkien tarvitse tavaravuoria kuskata.
Porrasperä vaikuttaa ilmavirtaukseen takaosassa niin, ettei takalasi pölyynny. Se siis porrasperän suurin etu omasta mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Sedadissa on todellisuudessa isompi kontti kuin hatchbakissa. Enemmän kontilta yleensä kaipaa leveyttä kuin korkeutta.
Juuri näin. Eikä farkussakaan voi tavaraa kasata selkänojien yläpuolella turvallisuuden takia.
Onhan sedan nyt paljon paremman näköinen kuin farkku. Toki jossain lastenrattaiden kuskailussa farmari on ehkä parempi, mutta harva oikeasti sitä isoa tavaratilaa käyttää edes viikottain. Harvoihin tarpeisiin voi lainata peräkärryä sitten tai pakum vuokrata.
Suosittujahan farkut ovat.
En voi muuten käsittää littanalättänärenkailla ajoa.
Eihän niillä tee yhtään mitään normaalissa tieliikenteessä, nykyisen tiestön kunnon vallitessa varsinkaan.
Itse olen ihmetellyt miksi ihmiset ostaa farkkuja vaikka pienempikin riittäisi? Farmari on kuin automaailman keskivartalolihava weetee. En ole vielä nähnyt tyylikästä ja virtaviivaista farkkua, mut sedanin olen.
Meillä on farmariauto, koska tarvitaan paljon tavaratilaa. Hatchbackista tykkään itse, koska se on helppo ajaa ahtaaseen parkkiin peruuttamalla ja minä en taas tarvitse tavaratilaa.
Coupet ja farkut on vaan rumia. Jos tarvii kuskata tavaraa niin miksei hanki pikkupakua esim joku caddy lisäpenkeillä. Ulkonäöllisesti farkun tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on aavistuksen halvempi. Persaukisen kansan autot tunnistaa myös rumista ja pienistä 16 tuuman vanteista, koska ei raaskita ruksia niitä hienompia ja isompia vanteita varustelistalta.
Vaihdon auton mukana tulleet alkuperäiset 19 tuuman vanteet halvemman malliversion 17-tuumaisiksi koska ne nyt vaan on ajettaessa paljon mukavammat. Muuten olisin voinut laittaa jopa 16-tuumaiset mutta on niin isot jarrut ettei mahdu.
Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä ........
Miten isommat vanteet tekee autosta paremman näkösen? Käytännöllisyys ja ajomukavuus menetetään yleensä täysin, rata-ajo tietysti erikseen mutta eipä tulisi mieleen jollain octavialla tai corollalla radalle lähtee.
Jos laittaa isot vanteet pitäs myös ne cd:n kokoiset ruosteiset levyt vaihtaa ulkonäöllisesti sopivan kokosiksi.
Samaa olen ihmetellyt. Pienempi tavaratila kuin sedanissa ja farmarissa. Ei mitään hyötyä.