Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on kun mies huomauttelee ja puuttuu olemiseeni?

Vierailija
21.04.2020 |

Olen havahtunut huomaamaan että ärsyynnyn kun mieheni huomauttelee päivittäin itseeni liittyvistä asioista. Rasittavaa kuulla jatkuvaa omista vioista ja puutteista huolimatta siitä että niissä on perääkin varmasti.

Esimerkiksi sanomista tullut mm. siitä että olen taas jättänyt pohjasta märän juomalasin yhdelle pöydälle johon ei "saisi" koska jää ruma jälki(vaikka minähän sen pöydän pyyhin muutenkin!) tai sitten kun teen jotain juttuja omalla tavallani niin tulee siihen neuvomaan jonkin paremman tavan kuten että pyykinpesuainetta pitäisikin laittaa pikkaisen enemmän tai että ne porkkanat kannattaisi kuoria näin eikä noin ja samoin erinäisiä lukemiani juttuja tai katsomaani sarjaa kommentoi roskaksi ja ajannhukaksi yms.
Tuntuu että vain kaikki hänen katselu/lukuvinkit jne ovat niitä sopivia ja kehittäviä.
Sanomista tulee myös toisinaan siitä miten ei jaksa katsoa vakavaa naamaani ja vakioita ovat kommentit pikkumaisuudestani (myönnän että olen)ja tietyt eleet ja ilmeet on myös julistanut rasittavaksi hänen katsoa.
muitakin esimerkkitapauksia olisi, mutten ala tässä kaikkia luettelemaan...enkä niitä edes muista, mutta idea lienee selveni.

Yhdessä olutu jo pian kuutisen vuotta, en osaa sanoa onko mies aina ollut tuollaiseen taipuvainen, mutten vaan ole tajunnut sitä ennen, vai onko jokin muuttunut suhteessamme niin että käytös mua kohtaan muuttunut tuollaiseksi...saa vapaasti spekuloida miltä tilanne ulkopuolisesta vaikuttaa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aivan mieheltäni. Tuollainen jatkuva huomauttelu on todella kuluttavaa. Olenkin päättänyt lähteä. En jaksa kävellä munankuorilla.

Koska?

Vierailija
22/30 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten kauan aiot moista sietää? Kuulostaa, että miehesi rakkaus sinua kohtaan on loppu, kun kaikki tekemäsi ja sanomasi on lähinnä ärsyttävää.  Eipä tuo tuosta enää itsekseen paremmaksi muutu.

Lompakon voima.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä homma kesken siihen paikkaan ja sano että teeppä ite kun osaat paremmin.

Tehnytkin, mutta sitten sanoo pikkumaiseksi yms. eli ei voi voittaa :D

ap

Sano, että yee ite tai oo hiljaa. Sun tapas ei oo oikea, kun sun mielestä.

Poimi sitten ne jutut mitä mies tekee sun mielestä väärin ja sano, et voit nöistä aljaa kans sit nillittää jatkuvasti.

Vierailija
24/30 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ongelma. Se on todella paha ongelma ja pahenee vuosien mittaan.

Sinä nyt itse päätät, miten siihen suhtaudut. Riennätkö siirtämään vesilasin pois ja pyyhkimään pöydän, koska mies niin sanoo? Vai toteatko vaan kylmän rauhallisesti "niinpä jätinkin"?

Onneksi minulla oli jo nuorena pari ominaisuutta, jotka pelastivat tuollaiselta parisuhteelta: olin romanttinen hölmö (ja olen vieläkin) ja uneksin mukavasta, tasa-arvoisesta ja onnellista parisuhteesta, joka antaa molemmille enemmän kuin vie. Toiseksi olen sen verran pahansisuinen, että yksikään mies tai anoppi ei ole saanut alistettua minua hyvistä yrityksistä huolimatta.

Usko tai älä, mutta aivan varmasti sinun elämäsi olisi paljon helpompaa ja mukavampaa ilman tuota miestä.

Vierailija
25/30 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
26/30 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä sanotaan, että miehet eivät nalkuta...

Vierailija
27/30 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten kauan aiot moista sietää? Kuulostaa, että miehesi rakkaus sinua kohtaan on loppu, kun kaikki tekemäsi ja sanomasi on lähinnä ärsyttävää.  Eipä tuo tuosta enää itsekseen paremmaksi muutu.

Meinaatko? Onko jotain muitakin merkkejä joista tietää että sen toisen rakkaus on lopussa?

Selittämätön ärsytys toista kohtaan on kyllä oikeastaan paras merkki. Samoin yhdistettynä ettei ole kovin halukas enää viettämään kummoisesti aikaa kanssasi ja muut menot menee sinun edellesi.

Toisaalta tuo on kyllä myös merkki siitä kohdasta, että arki on tullut suhteeseen. Silloin ollaan usein kriittisiä, kun ollaan huomattu, ettei toinen niin täydellinen olekaan. Jatko riippuu siitä, meneekö tuo vaihe ohi vai ei.

Vierailija
28/30 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemukseni mukaan miehet ne vasta nalkuttavatkin parisuhteissa. Aina sen ei edes tarvitse edetä parisuhteeksi vaan besserwisseröinti ja nipotus alkaa heti tutustumisvaiheessa. Väitän, että he eivät ole ollenkaan miettineet sitä, onko nainen heille sopiva ja haluavatko he parisuhdetta ylipäätään. Aika moni mies nimittäin purkaa pettymystään valittamalla ja huomauttelemalla.

Vierailija
29/30 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemukseni mukaan miehet ne vasta nalkuttavatkin parisuhteissa. Aina sen ei edes tarvitse edetä parisuhteeksi vaan besserwisseröinti ja nipotus alkaa heti tutustumisvaiheessa. Väitän, että he eivät ole ollenkaan miettineet sitä, onko nainen heille sopiva ja haluavatko he parisuhdetta ylipäätään. Aika moni mies nimittäin purkaa pettymystään valittamalla ja huomauttelemalla.

Moni mies luulee kaikkein naisten olevan samanlaisia kuin äitinsä, tai mummonsa. Sitten ovat aivan vilpittömästi hämmästyneitä tavatessaan naisen, jonka korkein tavoite ei olekaan siivota taloa, ruokkia miestä ja pitää huolta vaatteista ym. naisten jutuista. Siinä vaiheessa ryhtyvät kouluttamaan naisesta mieleistään.

Toki tätä tapahtuu myös toisin päin. Kuinka moni nainen onkaan aloittanut miehen kouluttamisen siitä, että vaatii pesemään kädet vessasta tullessa, huolehtimaan omista vaatteistaan ym. ?

Vierailija
30/30 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni mies luulee kaikkein naisten olevan samanlaisia kuin äitinsä, tai mummonsa. Sitten ovat aivan vilpittömästi hämmästyneitä tavatessaan naisen, jonka korkein tavoite ei olekaan siivota taloa, ruokkia miestä ja pitää huolta vaatteista ym. naisten jutuista. Siinä vaiheessa ryhtyvät kouluttamaan naisesta mieleistään.

Toki tätä tapahtuu myös toisin päin. Kuinka moni nainen onkaan aloittanut miehen kouluttamisen siitä, että vaatii pesemään kädet vessasta tullessa, huolehtimaan omista vaatteistaan ym. ?

Tässä näkyy se, miten miehistä/naisista tehdään täysin kummallisia oletuksia ja yleistyksiä, kun ei koskaan olla opittu olemaan luontevasti myös vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa. Kokemukset rajoittuvat lähinnä lapsuudenperheeseen ja lähisukuun sekä myöhemmin seurustelukumppaneihin. Toki esim. koulussa molemmat sukupuolet ovat yhdessä samassa ryhmässä mutta kyllä sielläkin on pitkälle viime aikoihin saakka vallinnut sellainen tytöt vs. pojat -asetelma. Vaikka jotkut tykkäävätkin kauhistella ja morkata nykysukupolvia siitä, että he hengaavat kaikki yhdessä isommalla porukalla eivätkä - hui kauhistus sentään - SEURUSTELE, niin minusta suunta on ihan oikea ja toivottu. Tulevaisuuden heteroparisuhteet ovat varmasti paljon tasapainoisempia ja oikeaan rakkauteen perustuvia, kun toisesta osapuolesta ei ole luutuneita käsityksiä ja mielikuvia, ja että kumppani osataan nähdä ihmisenä, ei yksinomaan "miehenä" tai "naisena".