Voimakas väsymys
Hei! Täällä 15v tyttö. Olen potenut väsymystä helmikuun alusta kun olin viimeksi kipeänä. Minulla oli akuutti ylähengitystieinfektio. Kävin muutama viikko sitten labrassa kun lääkäri määräsi verikokeisiin ja tarkistettiin rauta-arvot. Kaikki oli ok. Tämä oli pieni pettymys koska se oli selittänyt väsymyksen. Elämäntavoista en usko väsymuksen johtuvan, urheilen paljon, syön terveellisestä, mutta olen kyllä ollut aina huono nukkuja. Kuitenkin tämä väsymys on ollut erityisen poikkeuksellista. Järkytyin kun lääkäri sanoi että on lievän masennuksen oireita. En koe itseäni masentuneeksi vaan enemmänkin todella väsyneeksi, jaksan kuitenkin liikkua ja viettää aikaa perheen kanssa. Itse mietin pitäisikö kilpirauhasarvot testauttaa kun se voisi olla myös mahdollinen ongelma. Koin että lääkäri suhtautui väsymykseeni yleisenä nuoren vaivana ja se oli inhottavaa. Minulla on myös ollut pitkään paha närästys ja joskus on mietitty ärtyvän suolen oireyhtymää. Onko täällä ketään kellä on se? Mitä mieltä olette tästä tilanteesta?
Kommentit (7)
Eikös se ole selvää jos nukkuu huonosti niin väsyttää.
Tuohon tekstiin lisäisin vielä huom että tämä väsymys on ollut normaalia paljon voimakkaampaa kuin normisti vaikka olenkin vähän huono uninen.
Joskus neste5hukkakin väsyttää? Jos kilpikonnaa ei mitata, voit mennä Synlabiin (en tiedä tarviiko alaikäinen vanhemman mukaan)
Tuossa iässä väsymys on normaalia.
Masennusta ei kannata miettiä, vaan ulkoile, pidä yhteyttä ystäviisi äläkä katsele liikaa uutisia.
Kilpirauhasen vajaatoiminta. Älä ota edes kuuleviin korviisi mitään masennus-lätinää ennenkuin kilpirauhasasiat on kunnolla tutkittu. Ja älä usko suoraan myöskään lääkärin "ovat viitearvoissa" - kommenttia, tutki itse esim. kilpirauhasinfosta että ovatko arvot todella OK jos näin sanottaisiin
Yritä levätä.