Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BMI 43, neuvoja ja motivointeja elämäntaparemonttiin?

Vierailija
21.04.2020 |

Paino noussut kymmenen kilon vuositahtia ja painoindeksi nyt 43. Apua ylipainoon?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolet koronaan, jos saat sen ja lapsesi jäävät orvoiksi. Riittääkö motivaatioksi?

Vierailija
2/69 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee yksi muutos pieni kerrallaan. Hyviä tapoja aloittaa on ensin jättää vaikka kaikki nestemäiset kalorit pois. Tai päivittäinen kävelylenkki.

Turha kuvitella, että voit saman tien alkaa elää kuin joku fitnesspimu. Askel kerrallaan.

Vierailija
4/69 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä auttaa tunnesyömiseen?, siinä missä jollain lähtee mielialasta johtuen ruokahalu syön itse enemmän

-ap

Vierailija
5/69 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko analysoinut mistä syystä paino nousee kilon kuukaudessa tai pari viiden kilon rypästä vuodessa?

Vierailija
6/69 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee yksi muutos pieni kerrallaan. Hyviä tapoja aloittaa on ensin jättää vaikka kaikki nestemäiset kalorit pois. Tai päivittäinen kävelylenkki.

Turha kuvitella, että voit saman tien alkaa elää kuin joku fitnesspimu. Askel kerrallaan.

Alkoholista olen luopunut, ruokahalu kasvoi tupakoinnin lopetettua. Yhä energiajuomat pahe

-ap

Vierailija
7/69 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita arkiliikunnasta: valitse portaat, vaikka aluksi riittää yksikin kerros portaita hissin sijaan.

Vierailija
8/69 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää mikä ruokavaliossasi on pielessä? Herkut, liian suuret annoskoot?

Itsellä toimi periaate: lisää hyvää, vähennä huonoa. Eli pienillä valinnoilla ja heti alusta ei tarvitse tehdä mitään täydellistä muutosta. Päätin syödä enemmän kasviksia, käydä kävelyllä, tehdä jotain hyötyliikuntaa sohvalla makoilun sijaan, tehdä hyvää kotiruokaa sen sijaan että tilaan pizzaa jne. Jos halusin herkkuja, se on ok mutta yritin harventaa herkuttelua asteittain. Vähensin kahvipullia kunnes luovuin niistä kokonaan, samoin mehujen ja limsojen kanssa. Pieniä asioita, mutta jatkuvasti mielessä tuo ajatus lisää hyvää, vähennä huonoa. Vuodessa lähti parikymmentä kiloa.

Vierailija
9/69 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholista olen luopunut, ruokahalu kasvoi tupakoinnin lopetettua. Yhä energiajuomat pahe

-ap

Lopeta energiajuomat kokonaan. Osta apteekista kofeiinitabletteja ja ota kofeiini niistä vailla muita lisäaineita ja sokeria. Voit sitten myös vähentää tablettien määrää ajan kanssa.

Jo tuolla painonnousu saattaa pysähtyä ja parhaassa tapauksessa aloittaa laskun, kunhan et ota mitään uutta tuon tilalle. 

Vierailija
10/69 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut itsestäni että syön enemmän jos ihmiset nälvineet ja kommentoineet ylipainoani. En anna heidän nähdä että kiusoittelevat heitot satuttaa

-ap

Vierailija
11/69 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä auttaa tunnesyömiseen?, siinä missä jollain lähtee mielialasta johtuen ruokahalu syön itse enemmän

-ap

Kaikki sokeri nollaan/minimiin auttaa isolla osalla ihmisiä tasaamaan mielialanvaihteluita sekä mielitekoja. 

Vierailija
12/69 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Energiajuomista ehdottomasti eroon! Unirytmi kuntoon.

Vierailija
13/69 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää mikä ruokavaliossasi on pielessä? Herkut, liian suuret annoskoot?

Itsellä toimi periaate: lisää hyvää, vähennä huonoa. Eli pienillä valinnoilla ja heti alusta ei tarvitse tehdä mitään täydellistä muutosta. Päätin syödä enemmän kasviksia, käydä kävelyllä, tehdä jotain hyötyliikuntaa sohvalla makoilun sijaan, tehdä hyvää kotiruokaa sen sijaan että tilaan pizzaa jne. Jos halusin herkkuja, se on ok mutta yritin harventaa herkuttelua asteittain. Vähensin kahvipullia kunnes luovuin niistä kokonaan, samoin mehujen ja limsojen kanssa. Pieniä asioita, mutta jatkuvasti mielessä tuo ajatus lisää hyvää, vähennä huonoa. Vuodessa lähti parikymmentä kiloa.

Paheeni energiajuomat ja pizza. Sekä pasta ja vaalea leipä joita menee verrattain paljon. Muuten syön terveellisesti

-ap

Vierailija
14/69 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Unirytmin kanssa haasteita kun vuorotyö ja ruuhkavuodet

-ap

Vierailija
15/69 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paheeni energiajuomat ja pizza. Sekä pasta ja vaalea leipä joita menee verrattain paljon. Muuten syön terveellisesti

-ap

Eikös sitten pitäisi olla aika helppoa lähteä parantamaan ruokatottumuksia? Vaalea vehnä vaihdetaan täysjyvään ja pitsaa voi syödä kerran kuussa. Parhainta olisi, että itse leipoo vielä sen pitsan niin ei tule piilokaloreita.

Leipää tosin ei kannata syödä.

Energiajuomat kokonaan pois.

Vierailija
16/69 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita arkiliikunnasta: valitse portaat, vaikka aluksi riittää yksikin kerros portaita hissin sijaan.

Tämän olen tehnyt ja kulkenut portaat hissin sijaan. Liikuntaa pitäisi lisätä mutta urheilukipinä yhä puuttuu

-ap

Vierailija
17/69 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Unirytmin kanssa haasteita kun vuorotyö ja ruuhkavuodet

-ap

Mitkä ovat yleisemmäy työvuorosi?

Vierailija
18/69 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Jos juot yhden puolen litran tölkin päivässä, saat pelkästään siitä kuussa noin 7000 kaloria. Se vastaa yhtä kiloa. Jos juot kaksi tölkkiä niin kaksi kiloa. Jos jätät kaksi tölkkiä päivässä pois, laihdut vuodessa 24 kiloa jo pelkästään sillä.

Juuri tämän takia puhutaan niistä nestemäisistä kaloreista. Alkoholi, limut, maito, teen hunaja ja kahvin sokeri, mehut jne. ovat monille ihmisille jopa se ainoa syy, miksi he ovat ylipainoisia. 

Ajattele, pelkästään juomien vaihtaminen kalorittomiin ja päivittäinen lenkki voisivat laskea painoasi useita kymmeniä kiloja vuodessa. Sinun ei tarvitse muuttaa kaikkea, jotta tilanne lähtisi kohenemaan.

Vierailija
19/69 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän olen tehnyt ja kulkenut portaat hissin sijaan. Liikuntaa pitäisi lisätä mutta urheilukipinä yhä puuttuu

-ap

Ota askel-laskuri kännykkään ja kävelet joka päivä 10 000 askelta. Ei tuollaisen BMI:n kanssa edes kannata lähteä himourheilemaan.

Vierailija
20/69 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Jos juot yhden puolen litran tölkin päivässä, saat pelkästään siitä kuussa noin 7000 kaloria. Se vastaa yhtä kiloa. Jos juot kaksi tölkkiä niin kaksi kiloa. Jos jätät kaksi tölkkiä päivässä pois, laihdut vuodessa 24 kiloa jo pelkästään sillä.

Juuri tämän takia puhutaan niistä nestemäisistä kaloreista. Alkoholi, limut, maito, teen hunaja ja kahvin sokeri, mehut jne. ovat monille ihmisille jopa se ainoa syy, miksi he ovat ylipainoisia. 

Ajattele, pelkästään juomien vaihtaminen kalorittomiin ja päivittäinen lenkki voisivat laskea painoasi useita kymmeniä kiloja vuodessa. Sinun ei tarvitse muuttaa kaikkea, jotta tilanne lähtisi kohenemaan.

Alapeukku, koska en usko väittämää, että teen hunaja olisi ainoa syy, että olisi ylipainoa.

Itse käytin ja käytän teessä hunajaa ja olen jo laihduttanut 20kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme