15-vuotias jankkaa että haluaa maistaa lasillisen Lonkeroa kotona, suostuisitko?
Tähän asti olen sanonut "ei", mutta alkaa jo kyllästyttää tuo jatkuva mankuminen.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Älä anna. Laki on laki. Jos annat vähän, aivot yleistävät hyvin äkkiä että suurempikin määrä on sallittu. Vaikka todennäköisesti poikasi maistaa salaa, se on eri juttu. Nyt kyse on ylipäätään lain kunnioittamisesta ja siitä, että olet säädöksen puolella.
Jos laki käskisi hypätä jyrkänteeltä alas tottelisit varmaan sitäkin?
Vierailija kirjoitti:
Älä anna. Laki on laki. Jos annat vähän, aivot yleistävät hyvin äkkiä että suurempikin määrä on sallittu. Vaikka todennäköisesti poikasi maistaa salaa, se on eri juttu. Nyt kyse on ylipäätään lain kunnioittamisesta ja siitä, että olet säädöksen puolella.
Kyse on kylläkin tytöstä.
Ap
Äiti osti Dry Vodkaa 0.7 litraa. Kuin eetteriä joisi. Ei ole perjantaipulloja meikäläiselle ja tarjotunkiin juominen tökkiiiii.
Vierailija kirjoitti:
Vetoatko aina lakeihin joita ei ole olemassa? Sääliksi käy lapsia, jos sinulla sellaisia on.
Entäs jos haluaakin lisää?
Jos on alkoholistin geenit, ensimmäinen nousuhumala on sellainen euforia, jota ei ole kokenut aikaisemmin. Varmasti hankkii viinaa jostain sen jälkeen jos et sinä anna !
Siitä voi alkaa ongelmat -> koulunkäynti menee huonosti jne. Kannattaa miettiä kaksi kertaa ...
Kyllä minunkin teini kinuaa, mutta en anna. Otti sitten omin päin ilman lupaa... Sitä, juoko lapsi vai ei, ei voi kukaan täysin kontrolloida, mutta oman linjansa pystyy pitämään. Meillä se on se, että kotoa ei tipu alkoholia alaikäiselle, piste. Ja lapsi kyllä tietää, miksi, asiasta on juteltu monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehtoollisviini ei ole muuten alkoholitonta, että kirkkokin nyt tätä "lakia" rikkoo, kun 15-vuotiaille rippi"lapsille" sitä ihan juottaa!
aLCoHolic kirjoitti:
Jos on alkoholistin geenit, ensimmäinen nousuhumala on sellainen euforia, jota ei ole kokenut aikaisemmin. Varmasti hankkii viinaa jostain sen jälkeen jos et sinä anna !
Siitä voi alkaa ongelmat -> koulunkäynti menee huonosti jne. Kannattaa miettiä kaksi kertaa ...
Kuka alapeukuttaa? Ne jotka eivät myönnä että itsellä on alkoholiongelma? Minulla on ja muistan miltä ensimmäinen känni tuntui teininä, se oli käsittämötön euforia jonka halusi tuntea uudelleen mahd. pian.
aLCoHolic kirjoitti:
aLCoHolic kirjoitti:
Kuka alapeukuttaa? Ne jotka eivät myönnä että itsellä on alkoholiongelma? Minulla on ja muistan miltä ensimmäinen känni tuntui teininä, se oli käsittämötön euforia jonka halusi tuntea uudelleen mahd. pian.
Et sä lapsia voi suojella alkoholilta koko elämää kuitenkaan. Parempi että saa maistaa turvallisissa oloissa ensimmäiset kerrat eikä esim "enon" hoivissa.
aLCoHolic kirjoitti:
aLCoHolic kirjoitti:
Minullakin on alkoholistin geenit toisen vanhemman puolelta, minä eikä hänkään ole silti alkoholisteja. Lisäksi minun ensimmäisestä humalastani oli kyllä euforia kaukana. Huimasi ja oksetti vaan, ja sain paniikkikohtauksen.
Suostuisin ilman muuta.
Mitä enemmän alkoholi tehdään joksikin "pyhäksi" juomaksi, sitä halukkaampi nuoriso on ainetta kokeilemaan.
Lasillisessa lonkeroa, ei todellakaan ole niin paljon alkoholia, että jostakusta riippuvaisen.
Olisin antanut heti maistaa tilkan, mutta koska olet jo kieltänyt niin en antaisi. Ei jankutuksella kannata antaa periksi.
Jos on rippikoulun käynyt niin sitä pitäisin rajana, että voi ruoan kanssa ottaa pienen määrän viiniä juhlaillallisella.
Samalla oppii mikä viini minkäkin kanssa sopii ja oppii ehkä yhdistämään alkoholin enemmän ruokajuomiin kuin kännijuomiin.
Tuo jankkaaminen ja kitinä on jo itsessään niin ärsyttävää, että ihan jo siitä syystä en todellakaan antaisi. Tai sitten tosiaan annat sille vaikka tuopillisen greippilimpparia ja valehtelet että se on lonkeroa. Varmaan on hölmö siitäkin ihan onnessaan "hihihii mä oon ihan kännissä".