15-vuotias jankkaa että haluaa maistaa lasillisen Lonkeroa kotona, suostuisitko?
Tähän asti olen sanonut "ei", mutta alkaa jo kyllästyttää tuo jatkuva mankuminen.
Kommentit (35)
Ei. Anna sille hapaa viskiä tai viinaa. Loppuu se mankuminen. Lonkero on liian limumaista.
En. On kyllä taatusti maistanut jo ennenkin eikä lasillinen ole mitään maistamista.
Osta alkoholitonta lonkeroa sille maisteltavaksi.
Eli haluat antaa mankumisella periksi, olisit jämäkämpi.
Tottakai antaisin. Tuli sitä itsekin sen ikäisenä jo juotua.
Tai jotain kitkerää viiniä?
Meillä on lapset saaneet tuon ikäisinä maistaa kotona alkoholia, nyt ovat molemmat täysi-ikäisiä eikä juominen juurikaan kiinnosta. Enemmän olisin huolissani tuosta että lapsi tottuu saamaan asiat periksi jankuttamalla.
Mä oon antanut mun 15v maistaa, mutta ihan vaan yhden kulauksen. En antaisi lasillista.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Anna sille hapaa viskiä tai viinaa. Loppuu se mankuminen. Lonkero on liian limumaista.
Jos olisi häijy vanhempi, niin tuunaisi sen lonkeron pontikalla ja antaisi maistaa sitten. (Toki alkosta saatavalla, ei itse keitetyllä 😅)
Kannattaa pitää alkoholi tabuna ja varmistaa että pentu vetää ekat kännit, juo liikaa ja sammuu jonkun irakin kämpille.
Minä olen kotona maistaa olutta, viiniä, siideriä jos ovat pyytäneet. Kaikki kielletty kiinnostaa ihmislasta, joten jos siitä tekee tavanomaista, ei siihen ole suurta himoakaan.
Osta sille greippilimpparia. Maistuu täysin samalta.
Voi maistaa aikuisen lasista. Se riittää.
En lasillista, muuten maistaa kyllä. Mieluummin vetää ne ekat kokeilut kotona kuin kaveriporukalla jossain lähimetsässä.
Yksi suullinen on maistamista ei lasillinen.