Mikä ihmisiä vaivaa, miksi nyt lipsuillaan eikä enää totella suosituksia?
https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000006481505.html
Itse olen maaliskuusta lähtien käynyt vain kaupassa ja kerran apteekissa hakiessa äidilleni lääkkeitä.
Ottaa päähän, kun itse yritän noudattaa näitä suosituksia ja muut toimii täysin toisin.
Kommentit (31)
Koska ei jaksa enää kiinnostaa. Käyn päivittäin ulkona, esim. koirapuistossa, metsälenkeillä jne. Kyläilen ystävillä, liikun junalla. Kaupassa käyn vain 1-2 kertaa viikossa, mutta niin tein jo ennen Koronaakin.
Ei näy ruumiskasoja missään, nyt ne kirjastot, uimalat ja ravintolat auki. Katsooko kukaan enää edes jotain Korona-uutisia telkkarista? Itseä ei vois vähempää kiinnostaa. Meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Noi jotka vinkuu iltapuluissa kuinka "ihmiset on kaupoissa, eikä yhtään ajattele" on yksinkertaisuudessaan todella säälittäviä. Itse ovat siellä kaupassa ja sitten soittavat iltapuluun, kun joku muukin on kehdannut kauppaan mennä :D jos niin stressaa niin pysykää te ruikuttajat kotonanne.
Esim. tämä :D https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006480324.html
Tämä olikin oikein poikkeuksellisen ärsyttävä. Muija juoksee kaupasta toiseen ja valittaa, kun kaikissa niissä oli muitakin ihmisiä... Sitten vielä:
"Iida meni vielä Bauhausiin, ja sielläkin oli tungosta.
– Ei sielläkään pystynyt turvavälejä pitämään, Iida sanoo."
Niin, kun siellä on niin paljon porukkaa, KYSEINEN IIDA MUKAAN LUKIEN, ettei siellä pysty enää mitään turvaväliä pitämään. Miksei pysynyt kotona??
En ymmärrä noita neljän seinän sisällä ruikuttajia?
Ulos lenkille eikä baariin, jumppa kotona eikä kuntosalilla, syödään kotona eikä ravintolassa, shoppaillaan vasta kuukauden päästä eikä nyt, soitellaan mummolle joka päivä, ei se sen kummosempaa ole.
Miten tuosta Oulun myyjän valituksesta tuli enemmän se tunne, että haluaisi vapaata töistä, kun niin moni muukin on nyt kotonaan?
Samoin tuon toisen jutun Iida valitti asiasta itsekkäästi koska oli kuukaudessa tottunut väljiin ja rauhallisiin kauppoihin. Hän siis haluaisi vaan edelleenkin asioida jonottamatta ja muiden häiritsemättä eikä olisi itse valmis luopumaan kauppareissuistaan.
yksinhuoltaja kirjoitti:
Ulos lenkille eikä baariin, jumppa kotona eikä kuntosalilla, syödään kotona eikä ravintolassa, shoppaillaan vasta kuukauden päästä eikä nyt, soitellaan mummolle joka päivä, ei se sen kummosempaa ole.
Tätähän moni on tehnyt jo reilun kuukauden ajan, joten tosta shoppailusta et voi ainakaan mennä takuuseen :D ja onhan tämä tylsää, kun normielämä on näin rajattua.
yksinhuoltaja kirjoitti:
Ruikuttajiahan tässä on nyt olleet ne, jotka eivät ole koskaan neljän seinän sisällä pysyneetkään kuten tuo Iida joka nyt valittaa, etteivät muut saisi tulla häiritsemään hänen shoppailuaan.
Miksi muidenkaan enää pitäisi välittää rajoituksista kun eivät nämä ruikuttajat ole sitä alun alkaenkaan tehneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi jotka vinkuu iltapuluissa kuinka "ihmiset on kaupoissa, eikä yhtään ajattele" on yksinkertaisuudessaan todella säälittäviä. Itse ovat siellä kaupassa ja sitten soittavat iltapuluun, kun joku muukin on kehdannut kauppaan mennä :D jos niin stressaa niin pysykää te ruikuttajat kotonanne.
Esim. tämä :D https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006480324.html
Tämä olikin oikein poikkeuksellisen ärsyttävä. Muija juoksee kaupasta toiseen ja valittaa, kun kaikissa niissä oli muitakin ihmisiä... Sitten vielä:
"Iida meni vielä Bauhausiin, ja sielläkin oli tungosta.
– Ei sielläkään pystynyt turvavälejä pitämään, Iida sanoo."
Niin, kun siellä on niin paljon porukkaa, KYSEINEN IIDA MUKAAN LUKIEN, ettei siellä pysty enää mitään turvaväliä pitämään. Miksei pysynyt kotona??
Ihan rehellisesti tuon jutun jälkeen tuli tunne, että nyt viimeistään saa taas vapaasti liikkua kaupoilla kun kaikki muutkin kerran on liikkeellä eikä tämä valittaja itse ollut välittänyt rajoituksista alun alkaenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuosta Oulun myyjän valituksesta tuli enemmän se tunne, että haluaisi vapaata töistä, kun niin moni muukin on nyt kotonaan?
Samoin tuon toisen jutun Iida valitti asiasta itsekkäästi koska oli kuukaudessa tottunut väljiin ja rauhallisiin kauppoihin. Hän siis haluaisi vaan edelleenkin asioida jonottamatta ja muiden häiritsemättä eikä olisi itse valmis luopumaan kauppareissuistaan.
Aikamoinen muutos kauppojen myyjille varmasti sekin, jos viiikkotolkulla on ollut hiljaista ja yhtäkkiä taas joutuukin tosissaan töihin.
Vierailija kirjoitti:
"Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että työnantaja lomauttaisi ja jäisin kotiin. Minulla on perhe ja lapsia enkä halua tuoda heille tautia töistä huolettomien asiakkaiden takia."
Todennäköisesti tuosta myyjän toiveesta voida jäädä kotiin lasten kanssa kun koulutkin on nyt suljettu.
No Briteissä on kuolleiden joukossa ollut tilastollisesti todella paljon perusterveitä nuoria aikuisia. Mutta menkää vaan, saakaa tartunta. Ehkä se mielipide sitten teholla muuttuu, jos jää henkiin.
ei suomalaiset ole koskaan välittäneet tyhmistä laeista.. ne on aina rutiininomaisesti rikottu koko kansan voimin