Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmisiä vaivaa, miksi nyt lipsuillaan eikä enää totella suosituksia?

Vierailija
21.04.2020 |

https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000006481505.html

Itse olen maaliskuusta lähtien käynyt vain kaupassa ja kerran apteekissa hakiessa äidilleni lääkkeitä.
Ottaa päähän, kun itse yritän noudattaa näitä suosituksia ja muut toimii täysin toisin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minua eivät pikkutytöt komentele.

Vierailija
2/31 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmisillä ei kestä pää olla kotona. Siellä on kauniit ilmatkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt olisi hyvä hetki vapauttaa kaikki ja testata miten käy?

Vierailija
4/31 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lehdet huutaa, että ohi on ja kaikki auki heti. Päättäjät puhuu ristiriitaisia ja kukaan ei tiedä mistään mitään. Kevätkin on ja äkkiä uimapukuostoksille, että ehtii.

Vierailija
5/31 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä missään karanteenissa olla. Yli 70-vuotiaita kehotettiin olemaan karanteenin kaltaisissa olosuhteissa, muut saadaan elää normaalisti. Ärsyttää hysteerikot.

Vierailija
6/31 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo just näin. Jokainen näiden kielto tai suositus saa mut toimimaan päinvastoin. Haha! Mökille isolla porukalla jne

Vierailija
7/31 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää per* eleen pöhköt niissä poteroissanne vaikka loppuelämänne. Rupeaa pikkuhiljaa tämä pelleily vitut*amaan ettei mitään saa tehdä ei mennö kun muutama kurppa on potkaissut tyhjää vuotta- kahta " liian" aikaisin.

Vierailija
8/31 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandemian hallinta on sujunut paremmin kuin odotettiin, niin nyt pitäisi hallituksen antaa uusia ohjeita miten toimitaan. Olemme seisahtuneessa tilanteessa ja se aiheuttaa sitten joukkoliikettä, että tekee edes jotakin. Ikävä kyllä liian moni ajattelee samaan aikaan samalla tavoin ja suuntaa sinne, minne muutkin.

Lisäksi määräyksiiin tulee myös uusia päivityksiä. Ensin suositeltiin kasvosuojia ja nyt ei suositella. Koko ajan pitäisi jaksaa seurata, mitä pitää tehdä. Turtuu!

Mutta jos itse jaksaa elää ja noudattaa ohjeita, niin antaa koronan viedä ne jotka eivät jaksa. Jotenkin niin se menee kai elämässä?

Vierailija
9/31 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysykää per* eleen pöhköt niissä poteroissanne vaikka loppuelämänne. Rupeaa pikkuhiljaa tämä pelleily vitut*amaan ettei mitään saa tehdä ei mennö kun muutama kurppa on potkaissut tyhjää vuotta- kahta " liian" aikaisin.

Joo, ymmärrän, mutta sitten kun sun joku läheinen kuolee koronaan, ja liian nuorena, niin miettii voisko sittenkin noudattaa määräyksiä. Mulla kuoli sukulainen koronaan, niin tässä ei voi kuin olla pitkämielinen määräysten suhteen. Voin vannoa, että se koronakuolema ja miten ihminen nukutetaan viikoiksi, odotetaan miten käy, ja kun ei käy hyvin tuntuu halvaannuttavalla. Kyllä se korona kantsii ottaa ihan tosissaan. 

Vierailija
10/31 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa jo kyllästyttää koko paska. Talous menee nurin ja oikeasti mitään katastrofia ei ole tullut. (tosin ihmiset eivät oivalla, että voipi olla ettei katastrofia tullut johtuen rajoituksista)

Vierailija
11/31 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä mitään ulkonaliikkumiskieltoa ole annettu?

Toisten kun on pakko käydä töissä, ei tule salaperäisesti rahaa tilille.

Kaupassa on toisinaan käytävä.

Ap:n kaltaiset eivät ymmärrä ettei koko maailma vaan voi kuukausi kaupalla olla pysähdyksissä. Ei tämä homma niin vain toimi.

Erityisryhmät pysyköön kotonaan suljettujen ovien takana.

Ei tätä korona virusta ole tarkoitus sammuttaa kotona olemalla vaan hillitysti annetaan levitä kansalaisten läpi.

Vierailija
12/31 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shoppailuhimoa ei voi enää estää.

Vierailija
13/31 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi jotka vinkuu iltapuluissa kuinka "ihmiset on kaupoissa, eikä yhtään ajattele" on yksinkertaisuudessaan todella säälittäviä. Itse ovat siellä kaupassa ja sitten soittavat iltapuluun, kun joku muukin on kehdannut kauppaan mennä :D jos niin stressaa niin pysykää te ruikuttajat kotonanne.

Esim. tämä :D https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006480324.html

Vierailija
14/31 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutkin menevät, miksen siis minä?

Vierailija
15/31 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä ainakaan ole missään kohtaa muuttanut elämääni tai noudattanut suosituksia..olen terve ja nuori niin ei ne mua koske.

N22

Vierailija
16/31 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkavat tulla järkiinsä ja hahmottaa todellisuutta.

Vierailija
17/31 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanoen aivan sama tunne tuli siitä kaupoissa normaaliin tapaan kierrelleen valituksesta.

Ap:n tavoin olin myös kuvitellut kaikkien paitsi kuunnelleen myös

älynneen noudattaa ohjeita ettei turhilla asioilla juoksennella.

Mielikuva asiasta romuttui kyllä täysin kun joku tosissaan selittää, miten hän on kaikki nämä viikot kierrellyt kaupoissa jopa normaalia enemmän, kun hänellä on nyt sattunut olemaan aikaa ja halua sisustaa ja remontoida.

Täysin turha yritys tuolla käytöksellä käskyttää muita pysymään kotonaan ja poissa kaupoista häntä häiritsemästä. Ei paljon säälitä vaikka tälle himoshoppailijalle olikin suorastaan painajaismainen kokemus taas joutua jonottamaan.

Vierailija
18/31 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ymmärrän, mutta sitten kun sun joku läheinen kuolee koronaan, ja liian nuorena, niin miettii voisko sittenkin noudattaa määräyksiä. Mulla kuoli sukulainen koronaan, niin tässä ei voi kuin olla pitkämielinen määräysten suhteen. Voin vannoa, että se koronakuolema ja miten ihminen nukutetaan viikoiksi, odotetaan miten käy, ja kun ei käy hyvin tuntuu halvaannuttavalla. Kyllä se korona kantsii ottaa ihan tosissaan. 

Faktahan se on, että osa kuolee tähän tautiin, mutta pääsääntöisesti erittäin iäkkäät ja huonokuntoiset. Joten sen puoleen ei kannata pelotella sun nuoren tuttavan kuolemalla. 

Ulkona saa käydä, kaupassa saa käydä, ei mitään syytä, miksi pitäisi käkkiä vain kotona. Jos joku siellä s-marketissa nyt aikaansa viettää, niin on puhtaasti idari muutenkin, ei koronan vuoksi.

Vierailija
19/31 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikansa kutakin. Onneks koulut aukeaa

Vierailija
20/31 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutkin menevät, miksen siis minä?

Noinhan se ajattelu menee. Suurempi uutinen kuin jonkun koronavalitus on se, että kaikki muut tekee nyt jotain mitä itsekin haluaisi tehdä eikä rajoitusten takia ole päässyt tekemään. Lukija ajattelee asian niin, että "miksen minä, jos kerran kaikki muutkin".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi