Mitä tavanomaista palvelua et käytä?
Tällä palstalla tullut esiin mm. että jotkut eivät käytä taksia tai ravintoloita? Miksi ja mitä muita palveluita ette käytä?
Kommentit (77)
Miten te ihmiset leikkaatte hiuksenne jos ette käy kampaamossa? Oletan että teillä on pitkät piikkisuorat hiukset jotka leikkaatte nyrkillä ja keittiösaksilla?
Vierailija kirjoitti:
Nolottaa sanoa, mutta kirjastoja. En ole käynyt varmaan yli 10 vuoteen kirjastossa. Luen kyllä paljon, mutta olen ostanut kirjoja, tai hankkinut ne e-kirjoina tai kuuntelen niitä, sen lisäksi luen jotain omista hyllyistäni.
Sama, inhoittaa kun tietää, että jotkut lukijat eivät varmasti pede käsiään vessassa käynnin jälkeen ja kaivelevat neniään jne. Lisäksi on nopeampaa ja helpompaa tilata kirja Kindlelle tai jos haluan paperisena versiona Amazon Prime tuo sen kotiin vuorokaudessa täällä Englannissa.
Taksia en käytä. Menen julkisilla tai jalan, baarista lähden niin että bussilla vielä pääsee. Asun Helsingissä, niin on hyvät julkiset. Suurin syy taksin käyttämättömyyteen on pelko että taksikuski ahdistelee/ raiskaa. Bussilla tai kävellen kulkiessa on aina paljon ihmisiä ympärillä, tulee porukan suoja.
Vierailija kirjoitti:
Uimahallit ja kylpylät. Inhoan ajatusta likaisesta vedestä jossa vieraat ihmiset liottaa jalkasieniään.
Tämä! Kävin viimeksi lapsena. Yök.
En käy kampaajalla, kasvohoidoissa tmv. , en käy ravintoloissa tai elokuvissa .. En myöskään aja taksilla enkä käytä julkisia. En käy Alkossa. Varmasti on monia muitakin, mutta ei nyt tule mieleen.
Olen erakkoluonne enkä pidä niin sosiaalisista tilanteista.
Vierailija kirjoitti:
Asutteko te jossain syrjäseudulla, jossa ei ole palveluja? Täällä Helsingissä tuntuu todella oudolle, että joku ei käytä taksia tullessaan baarista tai vaikka lentokentältä tai kulje kauppakeskuksissa, jossa niitä vaatekauppojakin on.
Asun ihan Turussa, taksimatka keskustasta (noin 2km) maksaa 15 euroa, joten kävelen mielelläni tai menen bussilla, jos vielä kulkevat.
Jos taas olen toisella puolella kaupunkia iltaa viettämässä, niin pakko poistua viimeisillä busseilla tai ottaa se taksi, hyvin harvoin kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten te ihmiset leikkaatte hiuksenne jos ette käy kampaamossa? Oletan että teillä on pitkät piikkisuorat hiukset jotka leikkaatte nyrkillä ja keittiösaksilla?
Mulla on pitkät hiukset, jotka leikkaan itse. Onko tässä joku ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on erilliset hiussakset. Mitä tuo nyrkillä leikkaaminen tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin että kai teillä jotka leikkaatte hiuksenne itse on pitkät hiirenhännät jotka otatte vain nyrkin sisään ja saksitte ylimääräiset pois. Eli te jolla on niin pitkät että yllätte vetämään koko nipun naaman eteen ja muodolla ei ole mitään väliä kun on metrin verran ohutta ja suoraa.
En käytä kampaajaa, koska se maksaa niin paljon ja saan mielestäni ihan riittävän hyvän tuloksen kotioloissakin (värjään itse ruskeaksi ja leikkaan latvat itse). Pitkä hiusmalli vaatii vain silloin tällöin pari senttiä pois latvoista, mikä on helppo tehdä itsekin hiustenleikkuusaksilla, joten en näe syytä mennä sen takia kampaajalle.
En käytä juurikaan ravintolapalveluita, koska tykkään mieluummin syödä kotona ja sekin tulee taas halvemmaksi. Tosin ulkomailla matkatessa syön kyllä ravintoloissa, mutta Suomessa en lähes koskaan.
En käytä taksia, koska minulla on oma auto, asun melko lähellä keskustaa joten kuljen sinne toisinaan kävellenkin ja esim.viihteellä käydessäni pääsen baarista kävelemällä kotiin. Ulkomailla sitten taas vähän eri juttu, siellä liikun joskus taksilla mutta pyrin matkaillessakin suosimaan mieluummin kävelyä tai bussia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin että kai teillä jotka leikkaatte hiuksenne itse on pitkät hiirenhännät jotka otatte vain nyrkin sisään ja saksitte ylimääräiset pois. Eli te jolla on niin pitkät että yllätte vetämään koko nipun naaman eteen ja muodolla ei ole mitään väliä kun on metrin verran ohutta ja suoraa.
En tee noin. Jaan tukan jakauksille ja leikkaan jokaisesta osiosta saman verran pois, edestä enemmän, koska etuhiukset kuluu nopeammin. Sitten tarkistan, että ei jää pitempiä tai lyhyempiä kohtia.
Onko tässä nyt joku ongelma? Yritin kysyä sitä jo aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituutta on siinä kainaloiden ja rintojen välimaastoon.
Olen käyttänyt sekalaisia menetelmiä, ja jälki on ollut myös sekalaista. Esim. kaikki hiukset ponnarille otsalle, vedän ponnaria eteenpäin hiusten latvojen lähelle ja sitten saksin. Kun hiukset avaa, niin on kuitenkin epätasaisuutta, jota pitää erikseen korjailla, ja isompaa epäsymmetrisyyttäkin voi olla.
Mieluummin ottaisin kampaajan tekemän lopputuloksen, mutta mun on vaikea saada itseäni kampaamoon (toisen käsittely sattuu päänahkaan, sosiaalinen vuorovaikutus myös jännittää).
En käy kampaajalla, kosmetologilla, kynsi- tai ripsilaitoissa. Hierojalla olen käynyt kerran 10 kerran hieronnat ja auttoi kyllä niskajumiin. Jalkahoidossa käyn kerran vuodessa kesän alussa, on niin kiva kun saa jalat kauniiksi sandaaleja varten. Ja mun on vaikea leikata itse isovarpaan kynttä, se on niin paksuuntunut kun on saanut paljon osumaa ravintolan keittiössä.
Pesulaa en käytä, takseja todella harvoin, ulkona syömässä todella harvoin (paitsi ulkomailla). Facebookissa olen, mutta ei ole Instagramia tai Twitteriä. Kuntosaleilla en käy, enkä leffoissa.
Tuoreita kukkia en ole ostanut omaan kotiin kolmeen vuoteen kun meille tuli kissa.
Kirjastossa ja kirjakaupoissa käyn paljon ja kirpputoreilla. Kiinakaupoista en ole koskaan tilannut mitään ja harvemmin muutenkaan tilaan mitään netistä.
Facebook, Instagram jms.
Whatsappin laitoin, kun kuntouttavan etätoiminta vaati.
Minulle tuli mieleen, että en taida käyttää tai siis en ole ainakaan käyttänyt julkisia terveyspalveluja itse kun -80 luvulla viimeksi. -90 lopussa kävin viimeksi katsomassa sairasta äitiä sairaalassa ennen hänen kuolemaansa, sen jälkeen en ole käynyt sisällä missään julkisen terveydenhuollon rakennuksessa, hammaslääkärillä tai mitään muutakaan julkisen terveydenhuollon palvelua tai ollut niihin yhteydessä. Olisikohan käynyt -87 viimeksi terveyskeskuksessa, niin että olin asiakas.
Olen asioinut yksityisessä työterveyshuollossa noin kerran vuodessa vuosi-tarkastuksessa, samoin yksityisellä hammaslääkärillä kerran joskus kaksi vuodessa, jos on tarvinnut tarkastuksen lisäksi korjata vanhaa paikkaa tai laittaa uusi.
Verottajalta on täytynyt käydä pari kertaa hakemassa lomakkeita ennen kun niitä sai verkkopalvelusta, samoin asioida Maistraatissa kiinteistökaupan vuoksi. Poliisin palveluja olen tarvinnut vain passia hakiessa viime vuosina noin 5v välein, aiemmin 10v välein.
Olisinkohan käynyt kirjastossa 2010 viimeksi, silloinkin siksi kun ystävä pyysi tulemaan sinne. Luen paljon, mutta lähinnä ammattikirjallisuutta, harraste-kirjoja sekä muita kirjoja joita yleisissä kirjastoissa ei juuri vähäisen kysynnän vuoksi ole.
Taksilla ajamista en Suomessa harrasta, minulla on hyvä auto omassa tallissa vaikka asunkin ihan ydinkeskustassa. Otan sijaisauton jos auto pitää jättää korjaamolle tai pyydän, että käyvät hakemassa ja tuovat auton kun se on valmis. Ulkomailla olen ajanut harvoin taksilla, koska matkustan harvoin muuten kuin työn vuoksi ja jos autoa vähänkään enempää tarvitaan vuokraan auton ja ajan itse. Asuin vuosia pois Suomesta suurkaupungissa ja niissä ajaminen ei ole minulle ongelma.
Minulla on harvoin niin kiire, että en kerkiäisi julkisilla lentokentälle kotimaassa, baarista ei taksia tarvitse kun voi kävellä korttelin pari kotiin hyvällä ilmalla ja huonolla ilmalla on mukavampi viettää koti-iltaa.
En käytä enkä käy urheilutapahtumissa, konserteissa tai missään missä on kerralla paljon ihmisiä ja paljon melua. Festareilla kävin kerran joskus teininä, en sen jälkeen.
Elokuvissa kävin melko pienessä salissa toissa vuonna ensimmäistä kertaa kahteenkymmeneen vuoteen kun ystävä houkutteli ja maanitteli aikansa. Ei se aivan kamalaa ollut, saatan lähteä toistekin. Mutta kai elokuvat on edelleen luokassa asioita, joita en käytä.
Olen aikanaan katsonut paljon elokuvia teattereissa, sitten katsonut elokuvia kotona paljon, mutta en ole innostunut netflixistä ja kaapelikanavista yhtään. Olen nähnyt suuren osan vanhoista mitä niillä on ja uusista suurin osa on ollut pitkään roskaa joka ei ole katsomisen arvoista. Sama koskee isoja TV sarjoja. uutiset ja dokumentit kiinnostaa, muu TV sisältö ei. Erityisesti en katso urheilua TV:stä, harrastan itse liikuntaa se riittää minulle.
Varmaan on vielä paljon muutakin mitä en käytä, mutta johan tässä yhteen viestiin oli aika paljon ja sellaisiakin joita ei vielä kukaan muu ollut maininnut.
Neuvola