Mitä tavanomaista palvelua et käytä?
Tällä palstalla tullut esiin mm. että jotkut eivät käytä taksia tai ravintoloita? Miksi ja mitä muita palveluita ette käytä?
Kommentit (77)
Ei kynsihoitoja, ei Facebookia eikä muutakaan somea.
Kosmetologilla en ole käynyt koskaan.
Takseja olen käyttänyt elämäni aikana ehkä kolmesti.
Siinä ehkä ne tärkeimmät. Monia muita (kampanja, hieroja, ruuan kotiinkuljetus) käytän, mutta harvakseltaan. Tämä vuonna en vielä mitään noista kertaakaan. Ruuan tilaaminen tosin houkuttaisi, kun muutin Woltin toimitusalueelle ja hiukset alkaa olla niin pitkät, että voisi käydä lyhentämässä.
En käytä ruuankuljetuspalveluita, koska täällä ei sellaisia oke tarjolla. Kosmetologilla en käy, kampaajalla joskus harvoin.
Kirjasto. Luen toisinaan todella hitaasti kirjan kannesta kanteen, joten kuukausi ei useinkaan riitä laina-ajaksi. Olen huono muistamaan palautuspäivät ja sakot ovat lähes joka lainauksen jälkeen maksettava. Mutta ennen kaikkea, luen sängyssä, enkä todellakaan halua kiertokirjoja sänkyyni. Käytän siis sakkomaksut ostaakseni kirjat ihan perinteisinä paperiversioina.
Vierailija kirjoitti:
Ei kynsihoitoja, ei Facebookia eikä muutakaan somea.
Taidat narrata, sillä tämäkin saitti luetaan someen kuuluvaksi;))
En käytä itsepalvelukassoja. En tiedä miksi.
Asutteko te jossain syrjäseudulla, jossa ei ole palveluja? Täällä Helsingissä tuntuu todella oudolle, että joku ei käytä taksia tullessaan baarista tai vaikka lentokentältä tai kulje kauppakeskuksissa, jossa niitä vaatekauppojakin on.
Vierailija kirjoitti:
Asutteko te jossain syrjäseudulla, jossa ei ole palveluja? Täällä Helsingissä tuntuu todella oudolle, että joku ei käytä taksia tullessaan baarista tai vaikka lentokentältä tai kulje kauppakeskuksissa, jossa niitä vaatekauppojakin on.
Asun pikkukaupungin keskustassa, kävellen ja pyörällä pääsee kaikkialle, joka paikkaan matkaa +- kilometri. Palveluita kyllä löytyy, en vain tarvitse. En käytä noita baarejakaan, ja vaatteet ostan lähinnä kirpusta. /3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun pikkukaupungin keskustassa, kävellen ja pyörällä pääsee kaikkialle, joka paikkaan matkaa +- kilometri. Palveluita kyllä löytyy, en vain tarvitse. En käytä noita baarejakaan, ja vaatteet ostan lähinnä kirpusta. /3
Ei kun siis /4
Anteeksi 😅
Vierailija kirjoitti:
Onko se jotenkin ihmeellistä, jos asuu syrjäseudulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enemmistö ihmisistä ei asu siellä. Joka kolmas suomalainen asuu Uudellamaalla, jossa on kaikki palvelut lähellä.
Esim.Parturi Kampaajaa.En ole koskaan ollut kiinnostunut liiemmin väkertämään hiusten kanssa tai jaksanut ylläpitää leikkausta,mikä edellyttää säännöllistä parturi kampaajalla käyntiä.
Mieheni leikkaa kuivat latvat säännöllisesti pois ja silloin tällöin värjään kasvivärillä hiukset tummanruskeiksi.
Aika pitkän pennin olen säästänyt tässä vuosien aikana.Sen näköinen tämä pää kyllä voi jonkun mielestä ollakin😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enemmistö ihmisistä ei asu siellä. Joka kolmas suomalainen asuu Uudellamaalla, jossa on kaikki palvelut lähellä.
Joka kolmas on 1/3, se ei ole enemmistö, vaan se 2/3, jotka asuu muualla. Tosin meistäkin osa kaupungeissa.
Kampaaja/parturi täälläkin. Tosin omalla kohdallani ei niinkään ole kyse rahasta, sillä äitini on viimeiset viisi vuotta luvannut maksaa jos menen, mutta ei vaan innosta. Minulla on todella paksut hiukset, joita ei koskaan osattu leikata siedettävän näköisesti, joten teininä päätin pilata hiukseni itse jos haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka kolmas on 1/3, se ei ole enemmistö, vaan se 2/3, jotka asuu muualla. Tosin meistäkin osa kaupungeissa.
85% asuu kaupungeissa.
Minä en käy kahviloissa. Hinnat ovat aivan poskettoimia. Kahvi ja leivonnainen yli tunnin nettopalkan täällä pk-seudulla.
Taksia en käytä käytännössä. Olen saa Muutaman kerran vimeiden 5 vuoden aikana, lähinnä känni reissulla kaupungilla ollessani.
Parturissa en ole käynyt yli 20 vuoteen (olen 32 vuotias mies). Nykyisin taas pitkät hiukset mutta sitä aiemmin pidin itse tukkani lyhyenä. Lapsuutta lukuunottamatta en ole koskaan nähnyt näin miehenä tarvetta käydä kampaajalla/parturissa.
Hyvin vähän käytän kivijalkakauppoja (jo ennen epidemiaa). Vihaan shoppailua, ruokakaupassa käynti toki mutta hyvin suuriosa kaikesta muusta tavarasta tulee tilattua netin kautta.
Suomessa en käytä takseja enkä kahviloita. Näitä molempia käytän kyllä ulkomaanmatkoilla. Syy hintataso.
-kampaaja, ei ole varaa
-instagram (mikä siinä viehättää?)
-facebook
-kauppojen kotiinkuljetus (jalat on tallella,eikä ole varaa)
-foodora jne, ^samasta syystä
-hierojasta en voi edes unelmoida, onneksi mies tekee sen
-c more, ruutu, viaplay jne
-taksi, ehkä pari vuotta sitten ja se oli mulle luksusta.
-vaatekaupat (uffista ostan yleensä tai prismasta/lidlistä jos sattuu löytymään.
Miksi ostaa aina uutta, ei ole varaa edes)
-meikki ja kampaus häihin, tee-se-itse
Eli periaatteessa noi "tavanomaiset" palvelut ovat minulle aika kaukainen haave.
Listaa voisi jatkaa. Kaikilla ei mene nallekarkit tasan. Joten monelle hyvinkin tavallinen on toiselle 100%luksusta, esim. Rikkaat ja rahattomat-ohjelma on erittäin hyvä esimerkki siitä.