Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karmein näkemäsi painajainen

Paha uni
21.04.2020 |

Minä aloitan. Toissa yönä tapoin ukkini mökillämme, siinä veneessä missä ukkini laski verkkoja, opetti myös minulle, ja olin aina mukana.
Ukkini kuoli 2002. Itkin vielä pitkään, koska en ikinä voisi tehdä niin.
Uni oli niin todentuntuinen että en edes ymmärrä mistä se tuli.

Ja viime yönä sama uni jatkui.. mummini syytti minua siitä mitä olen ollut tehnyt, ja nauroi , että saat vielä maksaa. Heräsin siihen että myös lapseni olisi viety pois, parempaan paikkaan, ja kaikki nauroi mulle vaan "siitäs sait!"
Tarkisti vielä unenpöpperössä että ei, ei ole..
Ehkä hirvittävimpiä painajaisia mitä olen ikinä nähnyt... enkä tiedä mistä noi tuli.
Muilla samankaltaisia kokemuksia? Pelottavaa.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen tuli vihervasemmistohallitus, joka kaatui skandaaliin. Siitä ei opittu mitään ja nimitettiin toinen perään. Se sössi viivyttelyllään koronakriisin ja tujosi maan talouden, mutta ei kaadu millään.

Vierailija
2/60 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin rakentamassa hallia. Laitettiin peltiä seiniin. Työporukasta alkoi selittämättömästi kuolla porukkaa. Pyörihän siellä poliisejakin. Huomasin sitten, että eräs molottava kiinalainen oli aina paikalla, kun joku kuoli. Kerroin työkavereille että älkää jääkö kahden tämän kiinalaisen kanssa. Sitten yhtäkkiä kaikki häipyivät ja huomasin että olen kahden tämän kiinalaisen kanssa. Yritin häippästä paikalta mutta kiinalainen hyppäsi eteeni suu korvissa naurusta ja puhui kiinaa. Sitten hän ojensi kätensä ja lykkäsi suuni eteen jotain ja sain jonkinlaisen halvauksen. En voinut liikkua ja niin tämä kiinalainen tappoi minut.

Sitten heräsin. Näin tämän unen hiukan ennen koronaa. Olisiko joku enneuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näin kuumeessa unta, että minun täytyi jostain syystä pistää neuloja silmäluomieni alle. Koitin epätoivoisesti saada niitä sinne ilman, että puhkoisin silmämunani samalla.

Vierailija
4/60 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tulee nyt tästä koronatilanteesta.

Minäkin näen mitä omituisimpia unia nykyään, vaikka yleensä en painajaisia näe.

Pari yötä sitten aikuinen poikani lyyhistyi mukamas syliini ja huomasin että hänen takaraivossaan oli jumalaton reikä. Ajattelin unessa, että ahaa ok no mikäs siinä, parempi näin. 

Kyllä tämä tilanne tulee uniin. 

Vierailija
5/60 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettiin kissa pussiin odottamaan hautausta. Illalla pihalla ollessani jouduin päättämään annanko susien syödä koiranpentumme vai miehen rakkaan kuolleen kissan siitä pussista. Joten heitin Pulla kissan suden eteen, kissa heräskin eloon ja katsoi minua silmiin juuri ennen kuin susi puri niskat nuri häneltä. Sudelle jäi vielä nälkä ja hotkaisi koiranpentumme siinä samalla. Samalla joku paksumies stalkkeroi minua ja jahtasi, yrittäen tappaa minua.

Mies tuli kotiin koitin ensiksi väittää että susi nappasi Pullan itse, mutten kestänyt sitä ja sanoin että koitin sillä pelastaa koiranpennun.

Mies suuttui ja raivosi minulle ja jätti minut yksin ulos. Koko yön juoksin susia ja stalkkeria karkuun.

Vierailija
6/60 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi tuli asumaan meille pysyvästi Heräsin karmeaan tuskanhikeen

Vierailija
7/60 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin oikeasti leikkauksessa, joten tää on uni jonka näin... Vissiin aika yleistä nähdä painajaisia nukutusaineissa.

Heräsin unesta, katsoin ympärilleni, joka paikka ihan veressä, myös minä. Hoitaja eri osastolta tulee luokseni ja sanoo kaikki muut ovat kuolleena, onneksi selvisit. Saan flashbackeja tapahtumista, alkaa selvitä että MINÄ olin se, joka lahtasi täällä porukkaa, ihmiset kirkuu, minä nauran ja ammun sekä puukotan ihmisiä. Rupeat miettimään oliko nuo vain jotain traumanperäisiä valemuistoja, koska en minä ikinä pystyisi tuollaiseen, en oo kärpästäkään tappanut!! Olet järkyttynyt, itket, sydän lyö tuhatta ja sataa. Heräät uudelleen ja sama tapahtuu uudestaan. Heräät uudelleen ja sama juttu taas.

Heräät uudelleen katselet ympärillesi hädissäsi, hiestä märkänä ja huudat anteeksi, kunnes tajuat että se oli vain unta ja nyt nolottaa ja pelottaa. Hoitaja tulee ja sanot että näit kamalaa painajaista.

Tuo jos mikä oli ahdistava kokemus, vieläkin sydän pomppaa kurkkuun kun mietin.

Vierailija
8/60 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin teini-ikäisenä nuorisokotiin (tämä siis totta) Siellä oli jatkuvaa nöyryyttämistä, alistamista ja mielivaltaisia "rangaistuksia" esimerkiksi jos haukottelit päivällä niin päälle kaadettiin kannullinen kylmää vettä. Ne harvat kerrat kun pääsi ulkoilemaan yksin, niin takaisin tullessa riisuttiin väkisin alasti ettei ollut mitään ei-sallittua mukana. Niin että muut nuoret näkivät (olin silloin ainoa tyttö siellä) Jos oli "väärä ilme" niin kylmään suihkuun ja sitten nurkkaan seisomaan vaikka tunneiksi, tai mitä sen hetkinen ohjaaja silloin päätti. Kerran olin oksennustaudissa ja pakotettiin syömään iso lautasellinen klimppistä lihakeittoa. En pystynyt nielemään niitä jänteisiä lihanpaloja vaan oksensin syliini. En saanut vaihtaa vaatteita, koska ohjaajan mielestä kapinoin oksentamalla. No, näitä esimerkkejä riittäisi.

Mutta siis, se painajainen, nyt 20 vuotta myöhemmin tapahtuneesta. Näin unta että olin joutunut takaisin tuohon ks. kidutuspaikkaan. Olin lukitussa huoneessa eristyksissä (kuten usein silloin teininäkin) Seinät alkoivat lähestyä hiljaa toisiaan. Tajusin että tulen muussaantumaan hitaasti kuoliaaksi. Heräsin omaan huutooni hiestä märkänä enkä saanut henkeä. Meni varmaan pari tuntia että lakkasin tärisemästä ja itkin helpotuksesta, että olinkin omassa kodissani. 

Vierailija
9/60 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen joskus painajaista että olen tappanut jonkun nuoruudessani. Muka hautasin ruumiin suohon. Itken että miten olen voinut tehdä noin julman teon. Kun herään niin mietin, että voiko tuo olla totta ja olen oikeasti tappanut jonkun? Joskus herätessä tulee tunne että soitan poliisille ja tunnustan teon.

Vierailija
10/60 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena näin usein unta siitä, että juna ajoi minua takaa maantiellä. Juna siis kääntyi pois kiskoilta ja alkoi seurata tietä pitkin... Unen taustalla oli varmasti se, että koulumatkalla oli vartioimaton tasoristeys, eikä junan tuloa nähnyt rautatien kaartamisen vuoksi kovin kauas.

Vierailija
11/60 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen joskus painajaista että olen tappanut jonkun nuoruudessani. Muka hautasin ruumiin suohon. Itken että miten olen voinut tehdä noin julman teon. Kun herään niin mietin, että voiko tuo olla totta ja olen oikeasti tappanut jonkun? Joskus herätessä tulee tunne että soitan poliisille ja tunnustan teon.

Kyllikki Saari?

Vierailija
12/60 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin bussionnettomuuteen, ainoana henkiin jääneenä keräsin aivoni romun seasta ja asetin ne takaisin päähäni.

Vierailija
13/60 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joudun inttiin takaisin.

Vierailija
14/60 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin halkovajaan hakemaan polttopuita ja se olikin täynnä orresta roikkuvia ruumiita. Oven avattuani tajusin, että olin murhannut ne kaikki ihmiset ja laittanut ne roikkumaan, että voisin syödä (ja syöttää muille perheenjäsenille) niitä talven aikana. Oli sieltä jo syötykin. 

Olin siis jonkinlainen Jekyll & Hyde tyyppi ja tuo normaali minäni ei tiennyt, mitä toinen oli tehnyt, ennen kuin löysin nuo ruumiit.

Vierailija
15/60 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta eräästä miehestä, joka oli lievästi ahdistellut minua. Tuon tapauksen jälkeen näin unta, että työnsin veitsen tuon miehen perrseeseen ja hän huuti kivusta.

Vierailija
16/60 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jossakin tosi kauniissa paikassa, siellä oli talo ja talon pihasta alkoi heti kaunis niitty joka oli täynnä ihmeellisiä kukkia. Ilmassa oli jotain kimaltavaa ja taivas oli pinkin ja liilan värinen. Minulla oli vaimo ja taaperoikäinen lapsi, he olivat vähän matkan päässä minusta ja näyttivät onnellisilta. Lapsella oli kädessä sellainen joulutortun muotoinen tuuliviiri ja vaimolla oli kesämekko ja hellehattu, hän näytti niin ihanalta lämpimässä kesätuulessa. Kumarruin poimimaan kukkia pensaasta, mutta ne eivät oikein tahtoneet katketa joten nykäisin kovempaa. Silloin pensas lähti juurineen maasta irti ja siellä pensaan juurissa maan alla olin minä, mutta olin vihreä ja limainen, turvonnut ruumis. Kumarruin tarkastelemaan ruumista, ja se alkoi oksentaa suustaan multaa ja matoja, samalla kurottaen ja ryömien minua kohti. Se halusi sanoa mulle jotain, mutta heräsin sitten. Kammottaa vieläkin.

Vierailija
17/60 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että joudun inttiin takaisin.

Tämä. Nykyään nukun sotilaspassi yöpöydän laatikossa. Siitä kelpaa painajaisunivääpelille näyttää että käyty on - ja jopa saavutettu korpraalin korkea arvo.

(Ei mulla oikeasti ole sotilaspassia yöpöydän laatikossa, mutta ideaa saa käyttää jos ahdistaa).

Vierailija
18/60 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein näen suustani tulee etana, pitkä ja limainen, tuntuu että tukehdun. Monesti herään siihen että yskin.

Vierailija
19/60 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kauhun ystävä, mutta kauhu-unet osaavat silti olla ahdistava kokemus.

Näin muutama vuosi sitten unen, jossa isäni muisti kauhufriikkeyttäni asiaan sopivalla joululahjalla, muovisella, n. 10cm pituisella cowboy-nukella.

Lahjaa ihmetellessäni isä kertoi, että se ei ollut mikään tavallinen nukke, vaan kirottu esine, jota oli tarkoitus käyttää yliluonnolliseen piiloleikkiin. Pelaajan kuului laittaa nukke seisomaan näkyvälle paikalle ja laskea kahteenkymmeneen. Jos nukke oli laskemisen aikana mennyt piiloon, se piti löytää viiden minuutin sisällä, tai muuten nukke kasvoi aikuisen miehen kokoiseksi cowboyksi, repi etsijältä silmät päästä ja kuristi hänet. Turvaksi isä antoi minulle pyssyn ihan siltä varalta, että en löytäisi cowboyta ajoissa.

Ensimmäisellä ja toisella kerralla nukke löytyi helposti, mutta kolmannella kerralla en löytänyt sitä ajoissa. Panikoin ja lähdin kotoani karkuun ajatellen, että ulkona pääsisin cowboyta helpommin pakoon ja näkisin sen jo kaukaa. Juoksin sitten muutaman kilometrin lenkin ja aina välillä stetsonipäisen miehen varjo vilahteli silmäkulmassani. Lopulta, rem-unilogiikalla, palasin kuitenkin kotiini ja avattuani huoneeni oven näin, että sängylläni istui cowboy-asuinen keski-ikäinen mies minua odottamassa. Mies nousi seisomaan ja lähti kohti minua, joten kohotin pyssyn ja tyhjensin lippaan äijään, ampuen hänen naamansa muusiksi. Se ei kuitenkaan cowboyta pysäyttänyt, vaan hän hoiperteli luokseni, kävi kimppuuni ja heräsin juuri, kun hänen peukalonsa työntyivät silmäkuoppiini.

Vierailija
20/60 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta, että minua ammuttiin ja heräsin juuri, kun luoti osui minuun.