Eri asunnot ja naimisissa?
Onko kenelläkään kokemusta tälläisestä? Miten toimi? Elämäntyylimme poikkeavat liiaksi toisistaan. Uskoisin näin välttyvämme riidoilta.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kanssa miettinyt, että jos enää ikinä lähden parisuhteeseen, niin se on ehdoton edellytys, että kumpikin pitää oman asuntonsa. Miehen kanssa en suostu asumaan enää ikinä.
Tosin naimisiinkaan en tahdo mennä, se tuntuu ehkä hieman oudolta, että oltaisiin naimisissa, mutta eri osoitteissa. Tosin - jokainen tyylillään, jos se toimii teille, niin sitten toimii, ja turha miettiä, mitä muut siitä ajattelee.
Mulle taas on täysin vieras ajatus, että "olisin parisuhteessa" ihmisen kanssa jonka kanssa en haluaisi jakaa kaikkea. Etenkin naimisiinmeno liittyy mielessäni hyvin kiinteästi kaiken jakamiseen. Asunto, elämä, tunteet, ajatukset. Jos ei halua jakaa, eikä hyväksyä toista täysin, omana itsenään, sellaisena kuin on, miksi "olla parisuhteessa"? Siis ihan vilpittömästi kiinnostunut näkemyksistä, en arvostele :)
Olen eri, mutta minulle riittää, että jakaa ne tunteet ja ajatukset sekä yhteiset mielenkiinnon kohteet, mutta ei ole tärkeää jakaa esim. yhteistä asuntoa.
En vähättele ajatuksiasi, mutta eihän kyse ole yhteisestä asunnosta vaan yhteisestä arjesta. Joka iltaisesta kainaloon nukahtamisesta ja sieltä heräämisestä, aamukahvista jne. Välipusuista aina ohi mennessä.
Jokaisella toki on omat tarpeensa ja mikä sopii minulle, ei sovi välttämättä sinulle. Minä olen introvertti, mutta puolisolta kaipaan läheisyyttä jatkuvasti.
Minä en pysty nukkumaan toisen kainalossa vaan tarvitsen itselleni tilaa. Herään jo ennen klo 6, joten, harva minun kanssa mitään aamukahveja joisi. Lisäksi tuollainen jatkuva läheisyys ahdistaisi.
Hyviä ajatuksia herätti tämä ketju. Mies ei ole halukas eri asuntoihin vaan minä. Eli en usko hänen haluavan pyöritellä naisia tms. Mulle vaan arki helpottuisi huomattavasti ja saisin nukuttua paremmin.