Eri asunnot ja naimisissa?
Onko kenelläkään kokemusta tälläisestä? Miten toimi? Elämäntyylimme poikkeavat liiaksi toisistaan. Uskoisin näin välttyvämme riidoilta.
Kommentit (62)
Me siis jo asumme yhdessä ja ei toimi mm. kotityöt ja vuorokausirytmit yksiin. Saisin olla omassa puhtaassa kodissa ja herätä viideltä juomaan teetä. Illalla ysiltä olisi hiljaista. AP
Miksi et hommaa miestä, jonka kanssa on samanlainen/samankaltainen elämäntyyli?
Vierailija kirjoitti:
Ei se miehen "hommaaminen" ole aina niin yksinkertaista. -eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se miehen "hommaaminen" ole aina niin yksinkertaista. -eri-
Ei ole pakko tyytyä, voi olla myös yksin.
Miksi tuo ei onnistuisi? Tiedän uusperheitä, joissa vanhemmilla on omat kodit ja yhteenmuuttoa harkitaan vasta sitten, kun lapset on muuttaneet pois kotoa.
Itse en tuollaista suhdetta haluaisi, olen enemmän paita ja peppu -ihmisiä. Mutta en näe syytä miksei toimisi jollakin toisella.
Vierailija kirjoitti:
Siisteys on minusta tyhmä syy vaihtaa muuten hyvää ja rakasta miestä. Työt rytmittää vuorokausirytmejä. Ap
Miksi ihmeessä pitää mennä naimisiin? Yhdessä tai erillään voi asua ilman pappien loitsujakin.
Tarpeeksi iso talo niin ei eri vuorokausirytmit haittaa (melu ei kuulu). Tarvittaessa erilliset makuuhuoneet yms.
Me asuttiin muutama kuukausi eri asunnoissa ja oli parasta aikaa ikinä. Meillä myös yks lapsi ja oli kiva kun molemmat sai kunnolla omaa aikaa kun lapsi oli toisen vanhemman luona. Välillä sitten vierailtiin porukalla toisten luona yms. Parisuhde kukoisti kun ei koko aikaa oltu yhdessä.
Pitää vaan miettiä ratkaisu, mikä tuntuu itsestä parhaalta. Minä en usko asuvani enää koskaan kenenkään kanssa yhdessä. Oman tilan tarpeeni on sen verran suuri. Seurusteltu on 3 vuotta ja näin on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi iso talo niin ei eri vuorokausirytmit haittaa (melu ei kuulu). Tarvittaessa erilliset makuuhuoneet yms.
Siisteys? Mites se? Toisen sotkujen katsominen siistinä osapuolena on kuvottavaa. Sitten sortuu siihen toisen jälkien siivoamiseen, kun ei kestä sotkua.
Hienoa jos on tuollainen mahdolisuus. Tarpeeksi iso asunto jotta saa sängyt eri huoneisiin, niin saa toinen nukkua rauhassa jos on eri rytmit, auttaa myös paljon. Hyvää tekee välillä saada myös parisuhteesta omaa rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siisteys? Mites se? Toisen sotkujen katsominen siistinä osapuolena on kuvottavaa. Sitten sortuu siihen toisen jälkien siivoamiseen, kun ei kestä sotkua.
Vierailut hoidetaan vain sen siistimmän osapuolen luona? Kyllä niitä sotkuja joutuu muutenkin katsomaan.
Kyllä se oli paljon helpompaa asua eri asunnoissa ennen avioliittoa. Nyt ahdistaa toisen siivottomuus. Tunnen aviopuolisona velvollisuudekseni siivota aviopuolisoni asunnon.
Olen kanssa miettinyt, että jos enää ikinä lähden parisuhteeseen, niin se on ehdoton edellytys, että kumpikin pitää oman asuntonsa. Miehen kanssa en suostu asumaan enää ikinä.
Tosin naimisiinkaan en tahdo mennä, se tuntuu ehkä hieman oudolta, että oltaisiin naimisissa, mutta eri osoitteissa. Tosin - jokainen tyylillään, jos se toimii teille, niin sitten toimii, ja turha miettiä, mitä muut siitä ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitää mennä naimisiin? Yhdessä tai erillään voi asua ilman pappien loitsujakin.
Olen eri, mutta minä ainakin haluaisin, että puoliso perisi minut ilman kovia perintöveroja ja saisi hyvät korvaukset työpaikan vakuutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailut hoidetaan vain sen siistimmän osapuolen luona? Kyllä niitä sotkuja joutuu muutenkin katsomaan.
Siis jos asuu samassa isossa talossa? Niin silloin joutuu sotkuja katsoa. Ei omassa erillisessä kodissa.
Hyvä idea. Olen itsekkin miettinyt että jos mennään naimisiin miesystävän kanssa, niin pidetään varmaan omat asunnot kuitenkin.