Raskauduin ja seksi loppui
Mies ilmoitti, ettei enää tarvi paritella, kun pulla on uunissa.
Kommentit (48)
Olen miehesi kanssa samaa mieltä. Kun siitos on jo tapahtunut, on seksin harrastaminen turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Synnytyksen jälkeen tulee muutenkin paussia muutama vuosi, joten mitäs väliä parilla lisäkuukaudella?
En tunne ketään paria, joilla olisi seksitauko synnytyksen jälkeen kestänyt pari vuotta! :D 2viikkoa-6kuukautta paussi ja kaikkea siltä väliltä kyllä, ja 54 parin kanssa oon jutellut asiasta. Että, olen todella pahoillani puolestasi, jos teillä on noin kurjasti käynyt, että maailman ihanin asia jäi vuosiksi pois suhteessanne! :(
Ootpa pitämy tarkkaa kirjaa!
Vierailija kirjoitti:
Meillä heti kun raskaustesti näytti plussaa, mies kieltäytyi seksistä. Ja niin kauan kun imetin, mies kieltäytyi seksistä. Imetin esikoista 13 kuukautta, keskimmäistä 15 kuukautta ja viimeistä 14 kuukautta.
Meillä siis kolme lasta ja jokaisen kohdalla sama: mies kieltäytyi seksistä raskaustestin plussasta aina imetyksen loppuun asti.
Miksi imetit noin järjettömän kauan?
Naisen tuoksu muuttuu raskauduttuaan. Ei tuoksu miehen nenään enää hedelmälliseltä.
Eikö se lähentele jo pedofiliaa? Muksu ottaa suihin samalla kun äiskä saa melaa? Tai jos se tökkii ikävästi sen kalloa tai jotain. Aivovaurioita odotettavissa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytyksessä p*llu repää, perse levähtää ja imetyksen jälkeen rinnat on tyhjät säkit. Ei sellaistakaan huvita panna muuten kuin runkkauksen korvikkeena. Miehesi on vain ottanut kevyen etunojan asiaan. Eli ei hätää, tämä on normaalia.
Kaikki ei repeä, ja suurinosa niistä jotka repeää palautuu kyllä, kaikki ei myöskään anna per s e en levähtään vaan urheilee läpi raskauden ja yhä silloinkin, kun lapset on jo tehty.... Imetyskään ei kaikkien rintoja muuta tyhjiksi säkeiksi.
Ja kokemusta löytyy 29 synnyttäneestä naisesta, joista yhteenkään tuo kuvaelmasi ei sovi yhtään...
M47
Oletpa sinäkin pitänyt tarkkaan kirjaa!
Vierailija kirjoitti:
Synnytyksessä p*llu repää, perse levähtää ja imetyksen jälkeen rinnat on tyhjät säkit. Ei sellaistakaan huvita panna muuten kuin runkkauksen korvikkeena. Miehesi on vain ottanut kevyen etunojan asiaan. Eli ei hätää, tämä on normaalia.
Onko tosiaan näin? Tyttis kinuaa lasta, itseäni vähän epäilyttää koko homma. Jos tuo on odotettavissa, niin täytyy vielä vähän tutkailla vaihtoehtoja
M31
Minusta ihan ok ja ymmärrettävää, että miehen halut muuttuu ja vähenee raskaus- ja imetysaikana. Muuttuuhan ne useimmilla naisillakin. Sekin on täysin ok. Tärkeintä, että asiassa olisi joku yhteinen ymmärrys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan näin? Tyttis kinuaa lasta, itseäni vähän epäilyttää koko homma. Jos tuo on odotettavissa, niin täytyy vielä vähän tutkailla vaihtoehtoja
M31
Naisesi kroppaan kohdistuva damage on pienin harmeista, mistä sinä tulet kärsimään synnytyksen jälkeen. En ole katkera naisvihaaja enkä trolli, vaan kahden lapsen isä.
Älä koskaan, ikinä hanki lasta siksi että nainen painostaa. Ikinä. Ei, vaikka rakastaisit naista pohjattomasti ja hän olisi mielestäsi maailman kuumin pakkaus. Usko minua, ammut itseäsi jalkaan. Älä kuuntele mitään ”biologinen kello”-perusteluja, moralisointia ja syytöksiä. Lapsi kannattaa hankkia VAIN, jos molemmat ovat sataprosenttisem, aivan ehdottoman varmoja. Silti samat haasteet ovat edessä, vaikka lapsi olisikin toivottu. Yli puolet liitoista päättyy eroom, ja parisuhteen ongelmat tulevat tyypillisesti esiin vasta lapsien myötä. Näin kävi itselleni, monille ystävilleni ja lukemattomille muille. Mieti.
Eihän nainen miestä seksiin tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä heti kun raskaustesti näytti plussaa, mies kieltäytyi seksistä. Ja niin kauan kun imetin, mies kieltäytyi seksistä. Imetin esikoista 13 kuukautta, keskimmäistä 15 kuukautta ja viimeistä 14 kuukautta.
Meillä siis kolme lasta ja jokaisen kohdalla sama: mies kieltäytyi seksistä raskaustestin plussasta aina imetyksen loppuun asti.
Mitä?! Kertoiko mies syytä? Ihan kauheeta! Ihme, että parisuhteenne on kestänyt!
Kertoi syyn: mieheni mielestä raskaana oleva/imettävä nainen on ällöttävä kun maha on iso ja rinnat täynnä maitoa. (Vaikka omasta mielestäni mahani ei edes voinut olla iso heti sillä hetkellä kun raskaustesti näytti plussaa.)
-nro 23-
Runkkaa. Niin miehillekin sanotaan kun halut eivät kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten itse suhtauduit asiaan, masensiko tuo?
Kieltämättä esikoisen kohdalla olin masentunut. Tunsin olevani huono, kaikin tavoin.
Lisäksi silloin nuorena mies ei halunnut ikinä edes halata, suukottaa tms ilman, että tiesi sen johtavan seksiin. Joten sen lisäksi, että oltiin ilman seksiä, oltiin ilman kaikkea läheisyyttä. Huomasin lopulta, että tuo kaiken läheisyyden kieltäminen oli minulle kaikkein pahinta. Monesti olisin kaivannut halausta, pientä hipaisua olkapäälle tms. Mutta ei. Synnytyssairaalassa sain vauvan synnyttyä pusun poskelle. Ei mitään muuta läheisyyttä raskaustestistä imetyksen loppuun.
Keskimmäisen ja kuopuksen kohdalla en ollut enää masentunut/järkyttynyt vaan osasin odottaa miehen sulkeutumista.
Näin jälkikäteen ajateltuna, kun ikää minulla on jo reippaasti yli 50v, ruuhkavuoteni kuulostavat todella karmeilta. Enää en suostuisi tuohon, nyt osaisin pitää puoleni. Silloin nuorena en osannut, kuvittelin, että minua saa kohdella miten vaan. Mieheni on siis ainoa seurustelu- ja seksikumppanini, olin 17v kun tavattiin. (Mieheni on minua 11v vanhempi.)
Joku kysyi, miksi imetin noin kauan kaikkia. En ole keksinyt muuta selitystä kuin sen, että silloin neuvolasta kannustettiin ja painostettiin pitkään imetykseen.
-nro 23-
Vierailija kirjoitti:
Runkkaa. Niin miehillekin sanotaan kun halut eivät kohtaa.
Huutista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä esikoisen kohdalla olin masentunut. Tunsin olevani huono, kaikin tavoin.
Lisäksi silloin nuorena mies ei halunnut ikinä edes halata, suukottaa tms ilman, että tiesi sen johtavan seksiin. Joten sen lisäksi, että oltiin ilman seksiä, oltiin ilman kaikkea läheisyyttä. Huomasin lopulta, että tuo kaiken läheisyyden kieltäminen oli minulle kaikkein pahinta. Monesti olisin kaivannut halausta, pientä hipaisua olkapäälle tms. Mutta ei. Synnytyssairaalassa sain vauvan synnyttyä pusun poskelle. Ei mitään muuta läheisyyttä raskaustestistä imetyksen loppuun.
Keskimmäisen ja kuopuksen kohdalla en ollut enää masentunut/järkyttynyt vaan osasin odottaa miehen sulkeutumista.
Näin jälkikäteen ajateltuna, kun ikää minulla on jo reippaasti yli 50v, ruuhkavuoteni kuulostavat todella karmeilta. Enää en suostuisi tuohon, nyt osaisin pitää puoleni. Silloin nuorena en osannut, kuvittelin, että minua saa kohdella miten vaan. Mieheni on siis ainoa seurustelu- ja seksikumppanini, olin 17v kun tavattiin. (Mieheni on minua 11v vanhempi.)
Joku kysyi, miksi imetin noin kauan kaikkia. En ole keksinyt muuta selitystä kuin sen, että silloin neuvolasta kannustettiin ja painostettiin pitkään imetykseen.
-nro 23-
Koetko surua lukiessasi tai kuullessasi toisten kertovan kuinka miehet huolehtivat raskaana olevasta ja imettävästä naisestaan? Itse koen. Mies ei raskauksien aikana halunnut tunnustella vauvan liikkeitä, ei auttanut kantamisien kanssa, ei hieronut selkää tai jalkoja, raskauspahoinvoinnista kärsiessäni ei lohduttanut, imettäessä ei tuonut vettä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nro 23-
Koetko surua lukiessasi tai kuullessasi toisten kertovan kuinka miehet huolehtivat raskaana olevasta ja imettävästä naisestaan? Itse koen. Mies ei raskauksien aikana halunnut tunnustella vauvan liikkeitä, ei auttanut kantamisien kanssa, ei hieronut selkää tai jalkoja, raskauspahoinvoinnista kärsiessäni ei lohduttanut, imettäessä ei tuonut vettä tms.
Olen ollut välillä todella surullinen kun mies ei halunnut olla läsnä raskausaikana. Itse olin innoissani kun mahani kasvoi ja vauva potki, mutta mies ei halunnut edes katsoa mahaani. Hänestä iso maha oli vain ällöttävä. Ei puhettakaan, että hän olisi hieronut jalkojani tms. Raskausajan valokuvia minusta ei ole, tai ehkä muutama kaverin ottamana.
-nro 23-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä?! Kertoiko mies syytä? Ihan kauheeta! Ihme, että parisuhteenne on kestänyt!
Kertoi syyn: mieheni mielestä raskaana oleva/imettävä nainen on ällöttävä kun maha on iso ja rinnat täynnä maitoa. (Vaikka omasta mielestäni mahani ei edes voinut olla iso heti sillä hetkellä kun raskaustesti näytti plussaa.)
-nro 23-
Meillä sama juttu. Mieheni koki, että lihava (=raskaana oleva) ja isotissinen nainen on iljettävä. Hän ajatteli myös, ettei äiti-ihmiseen voi kajota seksuaalisessa mielessä, äiti on pyhä. Eli minä Neitsyt Maria sitten hoitelin jeesus-lastamme ja mieheni pysytteli kaukana koko raskaus- ja imetysajan.
Vasta sitten, kun kaikki oli ohi ja vatsani oli taas timminä, mieheni alkoi lähentyä siinä mielessä. Ja arvatkaapa, oltiinko kuin vieraat toisillemme? Eka kerta jännitti niin kuin silloin joskus ennen muinoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nro 23-
Meillä sama juttu. Mieheni koki, että lihava (=raskaana oleva) ja isotissinen nainen on iljettävä. Hän ajatteli myös, ettei äiti-ihmiseen voi kajota seksuaalisessa mielessä, äiti on pyhä. Eli minä Neitsyt Maria sitten hoitelin jeesus-lastamme ja mieheni pysytteli kaukana koko raskaus- ja imetysajan.
Vasta sitten, kun kaikki oli ohi ja vatsani oli taas timminä, mieheni alkoi lähentyä siinä mielessä. Ja arvatkaapa, oltiinko kuin vieraat toisillemme? Eka kerta jännitti niin kuin silloin joskus ennen muinoin.
Jännä että sama mies kuolaa isoja tissejä muuten. Nehän kertovat juurikin imettämisestå ja maidosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nro 23-
Jännä että sama mies kuolaa isoja tissejä muuten. Nehän kertovat juurikin imettämisestå ja maidosta
No mun mieheni ei koskaan ole ollut ns. Tissimies, vaan enemmän tykkää hoikasta ja sportista naisesta, jolla käteensopivat tisut ja tiukka peppu :D
- se Neitsyt -Maria -