Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naispoliisi rajun työpaikkakiusaamisen uhrina

Vierailija
20.04.2020 |

Ei ole poliisinakaan olo aina niin auvoista. Mulkku käytös osataan sinivuokoissakin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/36ffc6c0-a042-48b5-ab39-d7a2b51341cd

Kommentit (320)

Vierailija
101/320 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei poliisilaitoksella voi jo lähtökohtaisesti odottaa, että lakia noudatetaan, niin missä sitten?

Montako naisten kiusaamistapausta poliisivoimissa on tullut tätä ennen esiin?

Vetäkää jo karvalakki päähänne. 

Suomessa on noin 7000-8000 poliisia. Sairaanhoitajat varastaa potilaiden lääkkeet ja tavarat, imppaa ilokaasua  ja myrkkymurhaa potilaita. 

Pari tapausta koskee siis tässäkin kaikkia 70 000 sairaanhoitajaa

Ai pelkästään naisten kiusaamistapaukset on ainoita poliisin tekemiä lain rikkomisia? Tämä tapaus on tietysti vain yksi niistä rikkomuksista. Hyvin helpolla poliisien kesken katsellaan kaverin tekemiä touhuja läpi sormien, kuin aloitetaan siitä tutkinta. Ei kukaan halua omalle työpisteelleen poliisitutkintaa (lol) jossa tarkasellaan ollaanko nyt toimittu laillisesti vaiko ei. Ongelmahan se juurikin on, että käytännössä poliisit itse valvovat itseään. 

Juu, sovitaan nyt että kaikki poliisit on rikollisia ja naistenhakkajia. Siihenkö olet tyytyväinen? 

Mitä ammattia sinä edustat? Kerro toki. 

Ja juuri näinhän minä sanoinkin...Ei vaan yhtälailla poliisi on otollinen paikka väärinkäytöksille. Yksi syy siihen on tämä tutkiminen.

Ei kuulu tähän.

Sinähän syytit kaikkia poliiseja rikollisiksi.

Kerro nyt se oma ammattisi, niin minä kerron mikä sinä olet?

Vierailija
102/320 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei poliisilaitoksella voi jo lähtökohtaisesti odottaa, että lakia noudatetaan, niin missä sitten?

Suomessa on noin 7000-8000 poliisia. Sairaanhoitajat varastaa potilaiden lääkkeet ja tavarat, imppaa ilokaasua  ja myrkkymurhaa potilaita. 

Muistan kyllä lukeneeni SK:sta sellaisesta jo 90-luvulla.

Ottaen huomioon moniko kyttä on urkkinut tietoja toisella puolen maata olevista tapauksista, ja koittanut peitellä asiaa, on syytä olettaa että työpaikkakiusaamistakin esiintyy jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/320 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin nuorena hitsaajana telakalla nii  Reiska ei ikinä tervehtinyt, eikä jutellut kahvipöydässä mulle.  

Ei meillä ollut vapaa-ajallakaan mitään yhteistä harrastusta, eikä tekstareita tullut muiden hitsareiden hupijutuista. 

Reiska olikin siis työpaikkakiusaaja.  

Terveisin, Sami 38 vuotta  (silloin 19v) 

Vierailija
104/320 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee muistot mieleen omasta työpaikkakiusaamisesta, oikein selkäpiitä kylmää.... huhhuh.

Vierailija
105/320 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin uutisen, eihän tuosta sakkoja pitäisi tulla jos ei ota työntekijää työporukan epäviralliseen whatsupp-ryhmään jossa jutellaan vapaa-ajan asioita tai jutella kahvipöydässä. Ei juurikaan tullut ilmi miten nainen itse yrittänyt parantaa kommunikointia muihin. Olen itsekin työssäni samalla tapaa syrjitty koska olen hiljainen introvertti mutten pistä työpaikkaa oikeuteen. Kaikkien kanssa ei tarvitse olla kaveri mutta asiallisuuteen pyrittävä

Puhuttiin ryhmän sisäisestä Whatsapp ryhmästä, ei epävirallisesta. 

"Vanhempi konstaapeli eristettiin ja suljettiin ulos ryhmästä"

"Hän ei myöskään tervehtinyt uutta alaistaan, eikä käynyt tämän kanssa minkäänlaisia perehdyttämis- tai juuri muitakaan keskusteluja."

"Työpaikkakiusaaminen ilmeni muun muassa puhumattomuutena, tervehtimättä jättämisenä ja käytännössä kaikesta yhteisestä pois sulkemisena."

"Naista ei perehdytetty uusiin tehtäviin. Hänelle ei myöskään osoitettu työpistettä, ja vaatteensakin hän joutui vaihtamaan avokonttorissa."

"Naiskonstaapeli oli kuitenkin sitkeä, eikä halunnut ”nillittää” yhä syvenevästä ahdistuksestaan ja pahasta olostaan esimiehensä päällikölle. Hän pelkäsi entistä rankempaa eristämistä. Nainen halusi selvittää asiat itse. Hän kutsui hyvissä ajoin ryhmänsä palaveriin, jossa hänen tarkoituksensa oli nostaa ongelmat pöydälle."

Aika monta syytähän tuossa ihan vaan äkkiseltään oli.

Vierailija
106/320 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai pelkästään naisten kiusaamistapaukset on ainoita poliisin tekemiä lain rikkomisia? Tämä tapaus on tietysti vain yksi niistä rikkomuksista. Hyvin helpolla poliisien kesken katsellaan kaverin tekemiä touhuja läpi sormien, kuin aloitetaan siitä tutkinta. Ei kukaan halua omalle työpisteelleen poliisitutkintaa (lol) jossa tarkasellaan ollaanko nyt toimittu laillisesti vaiko ei. Ongelmahan se juurikin on, että käytännössä poliisit itse valvovat itseään. 

Juu, sovitaan nyt että kaikki poliisit on rikollisia ja naistenhakkajia. Siihenkö olet tyytyväinen? 

Ja juuri näinhän minä sanoinkin...Ei vaan yhtälailla poliisi on otollinen paikka väärinkäytöksille. Yksi syy siihen on tämä tutkiminen.

Ei kuulu tähän.

En syyttänyt.

Vierailija
107/320 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin nuorena hitsaajana telakalla nii  Reiska ei ikinä tervehtinyt, eikä jutellut kahvipöydässä mulle.  

Ei meillä ollut vapaa-ajallakaan mitään yhteistä harrastusta, eikä tekstareita tullut muiden hitsareiden hupijutuista. 

Jos sinä tervehdit, mutta tahallaan jätti tervehtimättä takaisin ja jos yritit puhua jostain, mutta hän ei noteerannut edes kuulleensa, niin joo. Kyllä aika kiusaamiselta kuulostaa.

Vierailija
108/320 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistappa säkin...

Vierailija
109/320 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"sinivuokoissakin"?

Nehän on ihan yhtä syvällä kuin roistotkin.

Niinpä. Poliisissa on aivan helkkaristi työpaikkakiusaamista. Pahimpia kiusaamisaloja tuntuvat olevan hierarkkiset, selkeästi mies- tai naisenemmistöiset alat, joilla kaikkien pitäisi olla samasta sapluunasta. Poliisi, maanpuolustus, sosiaali- ja terveysala taitavat olla kärjessä.

Miksi valehtelet?

YLIVOIMAISESTI ENITEN TYÖPAIKKAKIUSAAMISTA ON NAISVALTAISILLA ALOILLA.

OTA VAIKKA GOOGLE KÄTEEN

Sosiaali- ja terveysalat ovat naisvaltaisia aloja, joten mitä riehut?

Koska agendasi ajamana mainitset miehet ensin, naiset sivulauseessa.

ENITEN TYÖPAIKKAKIUSAAMISTA ON NAISTEN ALOILLA. PISTE. 

Kyllä ne naisvaltaiset alat ihan siinä samassa päälauseessa tuli tuossa mainittua. Sivulause on se ", joilla kaikkien pitäisi olla samasta sapluunasta." Joten voit lopettaa trollailun. 😊

Vierailija
110/320 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu tähän.

En syyttänyt.

Tämä tapaus on tietysti vain yksi niistä rikkomuksista. Hyvin helpolla poliisien kesken katsellaan kaverin tekemiä touhuja läpi sormien, kuin aloitetaan siitä tutkinta

Tämäkö ei ole suora syytös kaikkien poliisien rikollisesta toiminnasta????????????????????????

Mikä se oma ammattisi olikaan? Vastaatko jo? 

Vierailija
111/320 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä hän on jaksanut olla tuollaisessa ilmapiirissä puoli vuotta?? Ja mitä ihmettä hän on tehnyt koko tuon ajan? Jos ei ole perehdytetty eikä osoitettu työpistettä, niin mitä töitä hän on tehnyt?

Vierailija
112/320 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu tähän.

En syyttänyt.

Tämä tapaus on tietysti vain yksi niistä rikkomuksista. Hyvin helpolla poliisien kesken katsellaan kaverin tekemiä touhuja läpi sormien, kuin aloitetaan siitä tutkinta

Tämäkö ei ole suora syytös kaikkien poliisien rikollisesta toiminnasta????????????????????????

Eri vastaaja, mutta en näe miten tuossa sanottaisiin, että KAIKKI poliisit tekevät rikoksia. Siinä vain todettiin, että silloin kun poliisi tekee rikoksia, hänen työkaverinsa sulkevat silmänsä asialta.

Vierailija
113/320 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisitkin ovat ihmisiä. Toivottavasti heillä - kuten kaikilla muillakin - voisi olla inhimillistä kapasiteettia erilaisuudelle. Poliisi tekee tärkeää työtä.

Vierailija
114/320 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä tervehdit, mutta tahallaan jätti tervehtimättä takaisin ja jos yritit puhua jostain, mutta hän ei noteerannut edes kuulleensa, niin joo. Kyllä aika kiusaamiselta kuulostaa.

Huvittavaa että Reiskan syyttäminen kiusaajaksi saanut jo 6 yläpeukkua vaikka minä itse en kokenut Reiskaa kiusaajaksi enkä tuota kiusaamiseksi.  

Tämä kertonee aika paljon teistä. 

Terveisin, Sami 

Vierailija
115/320 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen ja poliisi kirjoitti:

Tiedän, että tämä mielipiteeni ei ole tykätty, mutta koitan kirjoittaa sen silti mahdollisimman asiallisesti. Voihan myös olla,. että kun nainen on tullut miesvaltaiseen työpaikkaan, niin sen sijaan, että häntä olisi syrjitty tai kiusattu on hän ollut ulkopuolinen monesta jutusta ihan vain siksi,. että ei ole ollut mies. Miehillä on saattanut olla omia juttujaan, joihin tämä poliisi ei ole oikein osannut ottaa osaa eikä arpaa. 

Vaikea kuvitella, että kukaan mies nostaisi tämän tyyppisestä jutusta oikeusasiaa. Tämä jo kertoo naisten ja miesten eroista,. En sano, että ketään oikeasti saa simputtaa tai kiusata, mutta tässäkin on vähän sana sanaa vastaan. Onko nainen vain itse päätellyt, että hommaan olisi haluttu mies? Ehkä hän ei ole ollut mukava ihminen sukupuolestaan huolimatta ja tehtävään olisi haluttu joku toinen. 

Juuri tämän tyyppinen parkuminen kaikesta tekee naisista avuttomia vinkujia. Jos halutaan sinne miesvaltaisille aloille, niin mennään sinne ja mennään asenteella, eikä vinkumaan. 

Siellä meillä oikein puhdasverinen ns. good girl, ns. hyvä jätkä joka pelaa miesten peliä eikä huomaa sitä itsekään.

Nämähän ovat näitä, jotka mielellään hokevat että "muut naiset ovat niin rasittavia ja minä kun tulen niin paljon paremmin miesten kanssa toimeen.". Ja tuo iki-ihana "miesvaltaisella alalla nyt vaan pitää kestää rajua kielenkäyttöä". Kuule, ei tarvi, eikä tarvi mennä asenteella vaan omana itsenään ja hoitaa työnsä.

Samalla ollaan itse niitä kiusaamisen ja syrjinnän mahdollistajia.

Heh, heh tuolle on toinen sana nykyään, eli pickme, kun on vähän cool girl ja "erilainen" nainen, joka ei inise niin kuin muut naiset.

Nuo pickmet on kovimpia vahtimaan sitä, että muut naiset joutuu kestämään kiusaamista, alistamista  jne.

A woman who wants the attention of the opposite sex (or same sex) so badly, she'll throw her fellow woman under the bus. Internalized misogyny at it's finest. Usually starts her sentence with, "I'm not like the other girls..."

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Pick-Me

Cool girlhän se ehkä olikin ekkä good, sori sekaannus:)., t. aikaisempi kirjoittaja

Vierailija
116/320 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille nais- ja miespoliiseille. 

Vierailija
117/320 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain tässä jätetään kertomatta ja paljon, mutta saatiin taas kaikki naiset uhriutettua.

Nainenhan voi olla täyspaska itse 

Voihan se olla mitä vain, mutta työpaikkakiusaaminen on silti lainsäädännössä kielletty.

Ei se ole kiusaamista jos prinsessasta ei pidettykään, eikä sen kanssa haluttu hengailla. 

En minäkään pidä kaikista työtovereistani tai halua hangailla heidän kanssaan, mutta työtä pitäö pystyä tekemään yhdessä ja tuo tapaushan oli aivan räikeää työpaikkakiusaamista.

Luitko koko juttua ollenkaan?

Joo, ei ollut mitään kiusaamista.  Lumihiutale loukkaantui kun ei tervehditty kuten prinsessa olisihalunnut...niin ja ei saanut kutsua watsupppi ryhmään.  

Hahahahahah.  

Hermopaine tuli valtavaksi lumihiutaleelle. 

Sä taidat olla oikeasti sekaisin.

Vierailija
118/320 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu tähän.

En syyttänyt.

No ei ole. Silloin jos ja kun tapahtuu rikollista toimintaa se on hyvin helppo poliisien kesken lakaista maton alle.

Vierailija
119/320 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppiesimerkki narsistisesta, psykopaattisesta ja suoraan sanottuna sysipaskasta työyhteisöstä. Aivan sairasta, ja sympatiani ovat naispoliisin puolella, vaikka en koko tapausta tiedäkään. Voin silti samaistua.

Vierailija
120/320 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä hän on jaksanut olla tuollaisessa ilmapiirissä puoli vuotta?? Ja mitä ihmettä hän on tehnyt koko tuon ajan? Jos ei ole perehdytetty eikä osoitettu työpistettä, niin mitä töitä hän on tehnyt?

Ollut tietty Jodelissa ja Facessa kuten joka ikinen nainen työpaikoillaan. Vessaselfieitä.

Poseerannut instaan kivoja kuvia univormussa. 

Tämän ketjun mieskommenttien taso on niin surkea, että epäilen osaa läpällä tehdyksi.

Ja sitten todisteita pöytään että miljoona naista kuvaa itseään töissä someen. Aivan, et pysty.