Kuinka esittelette makuuhuoneen asunnossa vieraileville?
Jos vierailijat käyvät ensimmäistä kertaa, paikkahan on esiteltävä. Miten teette sen? "Ja tässä on tämä makuuhuone". Miten sanotte sen pokkana, kun kaikki hiljaa mielessään tietää mitä siellä tehdään? Eikä sitä voi oikein ohittaakaan, koska se korostaisi sitä vielä enemmän.
Kommentit (70)
Meillä taitaa olla kahdenlaisia vieraita pääasiassa. Juhlavieraat ja virallisemmat vierailut menevät niin, että liikutaan vapaasti alakerrassa, jossa on kaikki yleiseen oleskeluun sopivat tilat ja vessat selvästi merkittyinä. Sitten kun on enemmän talosta ja ratkaisuista kiinnostuneita kävijöitä, niin silloin kierretään koko tontti, piharakennukset, vierasmökit ja istutukset, ja siinä ne makuuhuoneet kyllä uppoavat joukkoon ilman ihmeempiä esityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Omassa ystäväpiirissä ollaan kaikki muutettu viime vuosien aikana omakotitaloihin, joko itse rakennettuun, täysin itse remontoituun tai uutena ostettuun. Ihan luontevaa ollut esitellä koko talo ja pitää kierros, koska kaikkia kiinnostaa ja haluavat nähdä koko talon ja mielellään esitelläänkin talomme ja mielenkiinnolla näemme kavereiden talot. Makkari esitellään siinä missä muutkin tilat.
Olis outoa kun meillä ekaa kertaa vierailevat istutettais suoraan kahvipöytään ja vessan sais nähdä jos sitä tarvitaan. Ihme jäykistelyä.
Ei minua ainakaan kiinnosta pätkääkään muiden ihmisten talot ja sisustukset. Ihan sama vaikka se kahvi/ruoka ulkona tarjoillaan. Itse pidän kotini yksityisenä ja vieraat pääsee ainoastaan keittiöön tai pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Herraisä! Mä olen vieraillut kaverini yksiössäkin. Ja taivahan tähären, mä kaiken kukkuraksi istuin hänen vierailuni ajaksi kokoon taittamallaan vuodesohvalla! Nyt vasta tajusin, et se on varmaan pannut siinä. En kestä, mitä mä nytteen?
Käy varmuuden vuoksi sukupuolitautitesteissä. Seuraavalla kerralla vie oma pefletti mukana.
Kyllähän ne varmaan jo sängystä päättelee, että makuuhuone on kyseessä. Eipä siinä mitään sanoa tarvii.
Ja täällä sitä sitten tapahtuu joka päivä ja joka ikinen yö!
Ihan vaan ilmoitan, että tuolta löytyy meidän lemmenpesä.
Itse en esittele taloamme, mutta olen kuullut termin: lakkautettu monistamo.
Pidän heti tervetulomaljojen jälkeen pienen PowerPoint -esityksen jokaisesta huoneesta ja huoneen käyttömahdollisuuksista, käyden myös yksityiskohtaisesti makuuhuoneen huonekalut ja kaappien sisällöt luetteloituna.
Siinähän se ilta vieraiden kanssa yleensä vierähtääkin.