Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka esittelette makuuhuoneen asunnossa vieraileville?

Vierailija
20.04.2020 |

Jos vierailijat käyvät ensimmäistä kertaa, paikkahan on esiteltävä. Miten teette sen? "Ja tässä on tämä makuuhuone". Miten sanotte sen pokkana, kun kaikki hiljaa mielessään tietää mitä siellä tehdään? Eikä sitä voi oikein ohittaakaan, koska se korostaisi sitä vielä enemmän.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En esittele makuuhuonetta. 

Vierailija
42/70 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry mutta toi kodin esittely taitaa olla landelaisten tapa. Mulla tapana sanoa vieraille, että katselkaa vaan vapaasti ympärillenne. Taidetta riittää seinilläni niin paljon, ettei fiksuIlle ihmisille tule mieleenkään mennä makuu- tai peseytymistiloihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tää meidän päätakomo ja hydrauliikkakeskus, hör hör hör. Ja samalla teen kainalopieruja.

Vierailija
44/70 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän sänkyä ja sanon "rouva/neiti on hyvä ja käy tuohon seljälleen ja jalat levälleen".

Vierailija
45/70 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa ystäväpiirissä ollaan kaikki muutettu viime vuosien aikana omakotitaloihin, joko itse rakennettuun, täysin itse remontoituun tai uutena ostettuun. Ihan luontevaa ollut esitellä koko talo ja pitää kierros, koska kaikkia kiinnostaa ja haluavat nähdä koko talon ja mielellään esitelläänkin talomme ja mielenkiinnolla näemme kavereiden talot. Makkari esitellään siinä missä muutkin tilat.

Olis outoa kun meillä ekaa kertaa vierailevat istutettais suoraan kahvipöytään ja vessan sais nähdä jos sitä tarvitaan. Ihme jäykistelyä.

Vierailija
46/70 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina kaikki ovet kiinni koirien takia. Siis mulla on useita koiria ja osa pidetään erillään ja on tullut tavaksi pitää kaikki ovet kiinni, siihen on tottunut vaikkei koirat oiskaan siellä oven takana. Kun tulee vieraita niin en mä niille ovia avaa tai kerro mitä niiden takana on. Yleensä aina johdatan ihmiset keittiöön ja siellä kahvitellaan ja hengataan.

Meille kun tulee sisään niin on hallissa neljä valkoista ovea: kylppäri-/saunaosasto, vessa, olohuone, keittiö. Keittiössä vielä yks ovi, jonka takana makuuhuone. Ja olkkarissa samoin yks ovi, jonka takana työhuone. Ja sit on portaat hallista ylös ja siellä on kaksi huonetta.

Vieraat ei mene minnekään kierrokselle, vaan keittiöön. Jos kysyvät missä on vessa niin osoitan oikean oven.

Vierailija
47/70 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sorry mutta toi kodin esittely taitaa olla landelaisten tapa. Mulla tapana sanoa vieraille, että katselkaa vaan vapaasti ympärillenne. Taidetta riittää seinilläni niin paljon, ettei fiksuIlle ihmisille tule mieleenkään mennä makuu- tai peseytymistiloihin.

Taidetta 😂

Vierailija
48/70 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap luulet, että kiinteistönvälittäjät pystyvät esittelemään asuntoja joissa on makuuhuone? Tai jopa monta makkaria? Ilman jatkuvaa nolostelua, punastelua, hermostunutta hihittelyä tai kaksimielisiä vitsejä/eleitä.

Vierailija
49/70 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidetta 😂

Ikean taulut on taidetta, kautta nappiverskojeni!

Vierailija
50/70 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytän sänkyä ja sanon "rouva/neiti on hyvä ja käy tuohon seljälleen ja jalat levälleen".

Törkimys. Itse sanon naiselle "Ennen vesisänkyni kokeilua voitte ripustaa vaatteenne tuon tallentava kameravalvonta-kyltin päälle."

Vierailija
51/70 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piireissäni kaikki kyllä esittelevät kämppänsä -- koska vieraina kaikkia kiinnostaa kovasti toisten kodit.

Mutta makuuhuone esitellään ihan siinä missä muutkin huoneet. Tai siis muut esittelevät. Meillä on erikoinen vanha talo, ja makuuhuone, keittiö, lastenhuone ja olohuone muodostavat ympyrän, jossa on kuljettava joko makuuhuoneen tai lastenhuoneen läpi. Siispä makuuhuone tulee kaikille vieraille tutuksi!

Vierailija
52/70 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi esitellä, meillä tällä hetkellä ainut sisäänkäynti johtaa kuistin kautta suoraan makkariin. On ns. takaovi ja remontin takia nyt ainoa josta pääsee ulos.

Vierailija
53/70 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vieraasta. Kyllä sitä eri tavalla esittelee vaimon serkun uudelle miehelle kuin satunnaiselle viikonloppupanolle.

Vierailija
54/70 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelen aina ensin panohanskat, sitten vasta käyttöpaikan!

Vierailija
55/70 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En esittele kotiani. Huoneita on 13, en keksi mitään syytä, miksi pitäisi esitellä jokainen huone. Ruokasali, salonki ja sali riittävät, joskus olen avannut oven kirjastoon.

Vierailija
56/70 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän makkariin näkyy suoraan ulko-ovelta ja makkarin ovi on lähes aina auki, kun eteinen on muuten niin pimeä. Ja toisen makkarin löytää kyllä käytävän varrelta matkalla keittiöön ja olohuoneeseen, eipä tarvi paljon esitellä.

Vaatehuonetta eteisessä tosin on useampikin luullut vessaksi, vaikkei ovessa ole edes lukkoa.

Vierailija
57/70 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun piireissäni kaikki kyllä esittelevät kämppänsä -- koska vieraina kaikkia kiinnostaa kovasti toisten kodit.

Mutta makuuhuone esitellään ihan siinä missä muutkin huoneet. Tai siis muut esittelevät. Meillä on erikoinen vanha talo, ja makuuhuone, keittiö, lastenhuone ja olohuone muodostavat ympyrän, jossa on kuljettava joko makuuhuoneen tai lastenhuoneen läpi. Siispä makuuhuone tulee kaikille vieraille tutuksi!

Eikös tuo läpikulku ole jokaikisen rintsikan juttu? Ainakin kaikissa joissa olen käynyt tai asunut.

Vierailija
58/70 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo läpikulku ole jokaikisen rintsikan juttu? Ainakin kaikissa joissa olen käynyt tai asunut.

Joo sehän onkin totta! Tämä ei ole sellainen vaan hieman.. oudompi. Mutta tosiaan noissa 1950-luvun omakotitaloissahan on tämä sama aina.

Vierailija
59/70 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herraisä! Mä olen vieraillut kaverini yksiössäkin. Ja taivahan tähären, mä kaiken kukkuraksi istuin hänen vierailuni ajaksi kokoon taittamallaan vuodesohvalla! Nyt vasta tajusin, et se on varmaan pannut siinä. En kestä, mitä mä nytteen?

Vierailija
60/70 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2-krs okt, joten ei tarvi esitellä, koska alhaalla on oh, keittiö, terassi ja lastenhuoneet. Ei tuu mitään asiaa yläkertaan, missä on mh, vaatehuone ja meidän työhuoneet.