Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meniskö nenäleikkaukseen vielä näin 4-kymppisenä, vai säästäiskö nekin rahat

Vierailija
20.04.2020 |

Itselläni on todella huomattavan suuri nenä. Minua siitä kiusattu nuorena ja vieläkin kuulen -harvoin onneksi, en enää juuri kulje baareissa joissa känniläiset laukovat mielipiteitään- kommentteja siitä.

Teininähän tämä oli jokapäiväinen harmi ja kamalaa, nykyään ei joka päivä vaivaa, mutta kyllä aina itseäni peilistä katsoessa ja kuvia nähdessä havahdun edelleen siihen, miten järkyttävän iso nokkani onkaan. (Jotkut jotka valittavat nenäänsä isoksi, eivät oikeasti isoa nenää omista. Myös nenäleikkausten ennen-kuvien nenistä miltei kaikki ovat pienempiä kuin omani, eli nyt en tosiaan kuvittele enkä liioittele).

Nyt mulla olisi kyllä rahaa säästössä sen verran, että voisi leikkuuttaa sen.

Toisaalta mietin leikkauksen riskejä ja sitä, mitä muuta niillä tuhansilla saisin. Ja että onko enää keski-ikäisenä "järkevää" satsata rahaa näinkin pinnalliseen asiaan. (?)

En odota teiltä ratkaisua ongelmaani, mutta kommentteja ja mielipiteitä saa heittää, jos jotain tuli mieleen. :)

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menisin, jos rahaa olisi. Leikkauttaisin myös rintani. Ovat aina olleet roikkuvat ja aina olen haaveillut, että olisivat pienemmät ja sirommat ja voisin kulkea kesäisin ilman liivejä. Mutta rahaa ei ole, joten elän rusinasäkkieni kanssa..

Vierailija
2/52 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin leikkaukseen. Itsellä kans nenärahojen säästö meneillään, olen sua 10 vuotta nuorempi. Itsekin mietin että olenko liian vanha leikkaamaan nenäni, mutta onhan tässä vielä elämä aikaa nautiskellä pienestä sievästä nenästä, joten kyllä minusta kannattaa mennä leikkaukseen jos sen haluat. Raha on tarkoitettu käytettäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä turhaa, ei arkkua varten tarvita nenää pienentää. Korona korjaa.

Vierailija
4/52 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin.

Kävin äsketin poistattamassa silmäpussit, jotka sain lähempänä 40 ikävuotta.

Ne ehti vaivata 3v.

Vierailija
5/52 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menisin leikkaukseen. Itsellä kans nenärahojen säästö meneillään, olen sua 10 vuotta nuorempi. Itsekin mietin että olenko liian vanha leikkaamaan nenäni, mutta onhan tässä vielä elämä aikaa nautiskellä pienestä sievästä nenästä, joten kyllä minusta kannattaa mennä leikkaukseen jos sen haluat. Raha on tarkoitettu käytettäväksi.

Oletko jo miettinyt, missä leikkautat?

Ap

Vierailija
6/52 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä osaanko auttaa. Mutta mieti sitä, että sinulla on elinaikaa hyvässä lykyssä seuraavat 40- vuotta.

Jos nenäsi vaivaa aidosti, ja koet, että hyvinvointisi uuden, kauniimman nenän kassa helpottaa, niin miksi ei? Rahaa saat uudelleen säästöön. Toiset ostaa uuden auton, toiset lomamatkan, jotkut hassaa rahat kauniiseen kotiin etc.

Jos ulkonäkö ei enää tunnu jokapäiväiseltä jutulta, niin sitten en menisi leikkaukseen.

Itse olen 45-v ja kovasti laihdutin. Urheilen ja kroppa on nyt siinä pisteessä ettei enää laihduttamalla ja urheilemalla parempaa saa. Sain rintojen kohotuksen ja vatsaroikon leikkauksen julkisella puolella.

Itse otatin täytettä rintoihin, kun halusin kauniin muotoiset, täyteläiset rinnat, koko muuttui AA - kupista DD-kuppiin, eli hyvin pienistä A-kupin rinnoista isoihin D-kupin rintoihin. Lisäksi leikkautin roikkuvat yläluomeni ja valkaisin hampaani.

Aion vielä käydä leikkauttamassa allit.

Olen ollut toimenpiteisiin tyytyväinen, etenkin rintojen ulkonäkö parani 360 astetta.

On kiva kun peilikuva näyttää kivalta. Iso laihtuminen rumentaa kun iho roikkuu. Kun liiat iho leikataan pois, huomaa miten kiva ja kiinteä vartalo onkaan. Myös liikkuminen on helpompaa kun ei ole roikkoja haittaamassa. Ihoroikoissa on myös tulehdusvaara.

Vierailija
7/52 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet valitse plastiikkakirurgi huolella. Kysele suosituksia, leikkausmääriä jne. Suomessa ei kovin montaa kokenutta nenäspesiaalia ole. On niin pieni maa.

Mutta ehdottomasti silti kannattaa Suomessa operaatio tehdä, koska niillä kirurgeilla on myös halua tarvittaessa korjata jälkeä eikä toisaalta lähdetä tekemään älyttömyyksiä.

Äläkä odota lopputulokselta liikaa, koska nenän nykyinen muoto määrää sen mitä on järkevä tehdä.

Vierailija
8/52 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulta löytyy varmasti rahat (myös jos tulee komplikaatioita ja lisää sairaslomaa), niin go for it. Olen vasta 25, mutta en halua uskoa, että elämä olisi vielä 40-vuotiaana ohi. Toivottavasti olet nyt puolivälissä, todennäköisesti ainakin kolmasosa jäljellä. Itselläni kunnon pottunenä, ei semmoinen missä nenänvarressa hieman ylimääräistä luuta kuten egyptiläisillä, vaan kauniin ja pienen ja tasaisen nenänvarren päässä on pottu. Nenänpääni on kuin suoraan Gerard Depardieulta. Peritty isältä, miehellä iso nenä voi olla vielä siedettävissä mutta valkoisella, pienellä naisella ihan järkky. Olisin leikkauttanut jo 18-vuotiaana, mutta ei ole rahaa. Minua on kiusattu ja syrjitty nenän takia, ja olen tämän takia jäänyt pois kouluista ja ollut masentunut. Sain vasta vähän aika sitten lukion käytyä, ja tavoitteena päästä yliopistoon ja sitten sellaiseen ammattiin, että saan tarpeeksi rahaa nenän leikkaukseen. En aio mennä halvalle virolaiselle leikkaamaan nenääni, haluan kunnon lopputuloksen kerralla (tai en tiedä voiko näin iso nenää edes leikata kerralla, mutta yritetään). 

Vierailija
9/52 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä asioissa ei kannata säästää. Suomalainen kirurgi on rehellinen, ei lupaa mitään, mitä ei voi toteuttaa, ja antaa realistisen arvion, mikä on mahdollista.

Virossa tai ulkomailla, etenkin ns halvemmissa maissa, touhu voi olla villiä, eikä vahinkoja korvata jos sattuu huonosti.

Oma kokemukseni Suomalaisista kirurgeista on hyvä. Täällä on pienet piirit, kaikki tuntevat toisensa joten jos joku vain rahastuksen maku suussa toimisi ilman ammattietiikkaa, maine likaantuisi nopeasti. Suomessa kirurgit ovat konservatiivisia eivät edes rahasta suostu äärimmäisiin tai luonnottomiin tuloksiin. Kaikki ne keinotekoisen näköiset muutokset on tehty muualla kuin Suomessa...

Vierailija
10/52 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo miettinyt, missä leikkautat?

Ap

Todennäköisesti viroon suuntaisin, Aet Saarts näyttäisi kuvien perusteella tekevän sellaisia neniä, joista pidän. Luonnollisia lopputuloksia, joissa on kuitenkin oikeasti tehty jotain.

Vierailija
11/52 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! :)

Suomessa leikkauttaisin, jos leikkautan, hirveästi en vielä ole perehtynyt kirurgeihin mutta Siluetti ja se Matti Pakkanen lienee kokemusta parhaiten (?) omaava..?

Ap

Vierailija
12/52 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista! :)

Suomessa leikkauttaisin, jos leikkautan, hirveästi en vielä ole perehtynyt kirurgeihin mutta Siluetti ja se Matti Pakkanen lienee kokemusta parhaiten (?) omaava..?

Ap

Matti Pakkanen on ilmeisesti jäänyt eläkkeelle, on kai jo ainakin lähemmäs 80? Poikansa Timo jatkaa Siluetissa. Sitä en tiedä kuinka kokenut on nenäleikkauksia tekemään. Suomessa niitä tosiaan tehdään vissiin aika vähän.

Vierailija
13/52 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä osaanko auttaa. Mutta mieti sitä, että sinulla on elinaikaa hyvässä lykyssä seuraavat 40- vuotta.

Jos nenäsi vaivaa aidosti, ja koet, että hyvinvointisi uuden, kauniimman nenän kassa helpottaa, niin miksi ei? Rahaa saat uudelleen säästöön. Toiset ostaa uuden auton, toiset lomamatkan, jotkut hassaa rahat kauniiseen kotiin etc.

Jos ulkonäkö ei enää tunnu jokapäiväiseltä jutulta, niin sitten en menisi leikkaukseen.

Itse olen 45-v ja kovasti laihdutin. Urheilen ja kroppa on nyt siinä pisteessä ettei enää laihduttamalla ja urheilemalla parempaa saa. Sain rintojen kohotuksen ja vatsaroikon leikkauksen julkisella puolella.

Itse otatin täytettä rintoihin, kun halusin kauniin muotoiset, täyteläiset rinnat, koko muuttui AA - kupista DD-kuppiin, eli hyvin pienistä A-kupin rinnoista isoihin D-kupin rintoihin. Lisäksi leikkautin roikkuvat yläluomeni ja valkaisin hampaani.

Olen ollut toimenpiteisiin tyytyväinen, etenkin rintojen ulkonäkö parani 360 astetta.

On kiva kun peilikuva näyttää kivalta. Iso laihtuminen rumentaa kun iho roikkuu. Kun liiat iho leikataan pois, huomaa miten kiva ja kiinteä vartalo onkaan. Myös liikkuminen on helpompaa kun ei ole roikkoja haittaamassa. Ihoroikoissa on myös tulehdusvaara.

Rintojen suurennus D-kuppiin julkisella? En ihan usko.

Vierailija
14/52 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rintojen suurennus D-kuppiin julkisella? En ihan usko.

Ei. Käsitit väärin. Sain julkisella rintojen kohotuksen. Itse maksoin suurennuksen yksityisellä. Sisälukutaitoa!

Vierailija
15/52 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi saada julkisella rintojen kohotuksen? Epäilen.

Mutta noista nenistä. Onnistuisikohan julkisella nenän leikkaus, siis jos on rakenteellista vikaa? Minulla ei toimi toinen sierain kunnolla, en saa vedettyä henkeä sen kautta niin hyvin kuin toisen sieraimen kanssa. Nenäni on selvästi vino ja luulen tämän johtuvan siitä. Tämä on pahentunut vuosi vuodelta.

Vierailija
16/52 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Ap:lle vastaisin että go for it, jos nenäsi vaivaa sinua liikaa!

-15

Vierailija
17/52 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi saada jos on tarpeeksi riippuvat rinnat, esim ison laihdutuksen jälkeen. Ihan sama mulle, uskotko vai et. Jorvissa leikattiin 3/19 samassa yksikössä jossa korjataan rintasyövän tuhoama rinta/rinnat.

Vierailija
18/52 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee ihmeessä, rahaa saa aina lisää.

Vierailija
19/52 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä on mitattu ?

Vierailija
20/52 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ensin lääkärin konsultaatiossa, niin selviää mitä olisi tehtävissä ja mitä maksaisi. Sen jälkeen voit sitten miettiä, menetkö vai et.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi