Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oikeasti kestä, jos me ei päästä heinäkuussa lomalle. En pysty lomailemaan Suomessa.

Vierailija
20.04.2020 |

En kestä ajatusta siitä, että oltaisiin koko kesäloma Suomessa ja kotona. Meillä on mökki, mutta sinne en halua mennä. Sähkötön, ulkohuussiton mökkipahanen. Kylmä järvi vieressä ja hyttysiä enemmän kuin tarpeeksi. Mieluummin olen kotona.

Asutaan melko lähellä työpaikkaani ja tuntuu todella kurjalta ajatella, että joutuisin viettämään koko "lomani" samoissa ympyröissä kuin työpäivinä. Pakko päästä jonnekin muualle.

Oli tarkoitus lentää Sveitsiin, vuokrata auto ja kierrellä Alppeja 2,5 viikkoa perheen kanssa. Kaikki on tietenkin jo etukäteen varattu, mutta mitään en haluaisi vielä perua. Elättelen toiveita, että päästäisiin matkaan.

Kommentit (667)

Vierailija
81/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problem.

Vierailija
82/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken tän ap'n haukkumisen jälkeen minä ilmoittaudun ap'n hengenheimolaiseksi. Olen aivan samaa mieltä kuin ap ja olen säästänyt yhden lomaviikon syksylle, siinä toivossa et jos edes silloin pääsisi lähtemään etelään. Muu osa lomasta menee aivan pilalle täällä ankeassa ilmastossa ja paskassa ilmapiirissä. Sadattuhannet suomalaiset lomailee ulkomailla joka vuosi, ja määrä vain kasvanut. Miten av'lle onkin voinut pesiytyä kaikki ilkeät ja katkerat kotihiiret, joitten lempiaihe on räksyttää matkustuksesta tykkääville 😒

Ja sina vaikutat suorastaan ilopillerilta! :D

Ei kuule paljon naurata, kun useamman sivun törkytekstiä lukenut ☹ Ihmettelen mitä teidän päässä oikein liikkuu? Ei taida olla viruslinko, vaan paskalinko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken tän ap'n haukkumisen jälkeen minä ilmoittaudun ap'n hengenheimolaiseksi. Olen aivan samaa mieltä kuin ap ja olen säästänyt yhden lomaviikon syksylle, siinä toivossa et jos edes silloin pääsisi lähtemään etelään. Muu osa lomasta menee aivan pilalle täällä ankeassa ilmastossa ja paskassa ilmapiirissä. Sadattuhannet suomalaiset lomailee ulkomailla joka vuosi, ja määrä vain kasvanut. Miten av'lle onkin voinut pesiytyä kaikki ilkeät ja katkerat kotihiiret, joitten lempiaihe on räksyttää matkustuksesta tykkääville 😒

Ei kuule paljon naurata, kun useamman sivun törkytekstiä lukenut ☹ Ihmettelen mitä teidän päässä oikein liikkuu? Ei taida olla viruslinko, vaan paskalinko.

Eli sinakin olet taipuvainen ajattelemaan kielteisesti ja marmattamaan, kun SUN raja on ylittynyt. Ootko miettinyt, etta monella muulla se on saattanut ylittya syysta tai toisesta jo vuosia sitten. Mutta sun marmatus on hyvaksyttavampaa kuin meidan muiden...

Vierailija
84/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä itse luot oman ahdistuksesi asiasta. Hyvä uutinen on se, että voit myös muuttaa ajatteluasi positiiviseen suuntaan. Takaan, että ahdistus vähenee.

Vierailija
85/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

monellakin pakkomielle-matkaajalla on silmät auenneet lomailunsa aiheuttamien tuhojen suhteen; paikalliset näkevät vuorensa, saavat hengittää puhtaampaa ilmaa ja vedet on puhtaampia kuin aikoihin. Tämä jatkumo pelastaisi maapallon, niinkuin se nytkin on tuonut hengähdystauon luonnolle.

Mutta ei, Minä!Minä!-taaperon on päästävä osaltaan tuhoamaan toisten elinympäristö ”siiiiis Mä en kezztä jos Mä en voi lentää lomamatkalle!!!!”

Ei juma. Voisitko jäädä sinne lomakohteeseesi kiitos.

Vierailija
86/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

monellakin pakkomielle-matkaajalla on silmät auenneet lomailunsa aiheuttamien tuhojen suhteen; paikalliset näkevät vuorensa, saavat hengittää puhtaampaa ilmaa ja vedet on puhtaampia kuin aikoihin. Tämä jatkumo pelastaisi maapallon, niinkuin se nytkin on tuonut hengähdystauon luonnolle.

Mutta ei, Minä!Minä!-taaperon on päästävä osaltaan tuhoamaan toisten elinympäristö ”siiiiis Mä en kezztä jos Mä en voi lentää lomamatkalle!!!!”

Onpa taas yksinkertainen ajatusmaailma. Miljoonat ihmiset työllistyvät matkailusta ja moni köyhä maa on siitä taloudellisesti riippuvainen. Luuletko että ne kiittelee jos turismi loppuu 🙄

Vierailija
87/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mielta! Tuntuu uskomattomalta, etta monen elama on niin paskaa normaalisti, etta yks tarkeimmista asioista tamankin keskella on paasta reissuun. Et elama on pilalla, jos ei pariin vuoteen paase reissuun ulkomaille. Kannattaisko parantaa sita arjen elamanlaatua, jota kuitenkin eletaan se reilut 320 paivaa vuodessa?

Vierailija
88/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt näitä välkkyjä joiden pitää kesä-Suomesta päästä ulkomaille "lomalle".

Vierailija
89/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ymmärrän että rassaa jos pitää matkustamisesta ja reissu on ehkä peruuntumassa. Ihan inhimillistä se on. Itsekin inhoan mökkeilyä ja tiedän että tekee hyvää päästä vaihtamaan maisemaa. Mutta nyt ei oikein voi, pitää koittaa pärjätä. Koittakaa kaivaa joku sellainen kotimaan kohde jossa ei ole koskaan tullut käytyä ja muistakaa että tulee muitakin kesiä.

Vierailija
90/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä siellä teidän mökillä paskannetaan jos ei siellä edes huussia ole? Sisävessa?

Piti kirjoittaa ulkohuussillinen.

On ihan ymmärrettävää, ettei kukaan ymmärrä tuskaani, koska tämä on tällainen First World Problem. Silti, se vaikuttaa mielialaani todella paljon. Ihmiset masentuvat monenlaisista eri asioista, ei siihen aina tarvita jotain suurta maailmantuskaa. Masentua voi täysin pinnallisistakin asioista, kuten omasta ulkonäöstä. 

Minulle tämä on todella kova paikka, eikä siinä hirveästi mitkään asennemuutokset auta. Kun en ulkomaille pääse, niin en pääse. On todella vaikeaa päästä lomamoodiin, kun joutuu lomailemaan samassa paikassa, jossa se arki on ollut koko vuoden.

ap

Älä huoli ap, sinä tai joku perheesi jäsen voi olla kesällä jo menehtynyt koronaan. Sitten saattaa matkat unohtua.

Viitsitkin.

Vierailija
91/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomaton aloitus. Moni on lomautettu, irtisanottu, hoitajilta/lääkäreiltä saattaa olla lomat jopa peruttu. Riskiryhmäläiset tekevät töitä peläten henkensä edestä. Raskaana olevat pelkäävät syntymättömän vauvansa puolesta. Vanhukset kodeissaan ilman sosiaalisia kontakteja.

Mieti näitä, ja pohdi, onko oma tilanteesi kuitenkaan niin paha.

Onko todellakin niin, että koska minulla on töitä, en saa valittaa mistään? Aina jollain on asiat huonommin kuin minulla - minun pitää siis niellä kaikki harmitukseni tästä syystä?

Toivottavasti sinäkään et valita yhtään mistään, koska et ole nälkäkuoleman partaalla tai kidutettavana jossain afganistanilaisessa vankilassa.

ap

No kyllä, minusta ainakin on niin, että jos hyvän elämän ainekset ovat pandemiasta huolimatta kasassa, ns turhista asioista ei ruveta valittamaan nyt. Annat itsestäsi todella pinnallisen kuvan, kun uliset asiasta, jolle ei nyt vaan voi mitään. Luulisi opettajan olevan sen verran sivistynyt.

Kyllä meidänkin perheellä meni kaikki suunnitelmat uusiksi. Kaikki jo alustavasti sovitut lomat järjestettiin minun työpaikallani uudelleen, miehen töistä ei vielä tiedetä, perheen kaikki loma- ja kesäsuunnitelmat on peruttu. Nuori ei todennäköisesti pääse kesätöihin, ja harrastustoimintakin on katkolla. Ollaan siis pääsääntöisesti kotona, kun on vapaata. Ei paha, jos se jää siihen. Tuskin jää.

Tässä kohtaa pitäisi miettiä sitä, kuinka pahasti otetaan osumaa, niin Suomessa kuin maailmalla. Tuolla on miljoonia ihmisiä, joilla ei ole kuin henkiriepu. Yhdelläkään valtiolla ei ole enää varaa ummistaa silmiään siltä, koska virukset eivät kunnioita mitään rajalinjoja. Sitä kautta se koskee kaikkia.

Vierailija
92/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomaton aloitus. Moni on lomautettu, irtisanottu, hoitajilta/lääkäreiltä saattaa olla lomat jopa peruttu. Riskiryhmäläiset tekevät töitä peläten henkensä edestä. Raskaana olevat pelkäävät syntymättömän vauvansa puolesta. Vanhukset kodeissaan ilman sosiaalisia kontakteja.

Mieti näitä, ja pohdi, onko oma tilanteesi kuitenkaan niin paha.

Lomiin ei edes olisi varaa, talouden jälleenrakennuksella tulee kiire.

Vierailija
93/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ap onkin opettaja. Okei, se selittää kaiken.

Vierailija
94/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas yksinkertainen ajatusmaailma. Miljoonat ihmiset työllistyvät matkailusta ja moni köyhä maa on siitä taloudellisesti riippuvainen. Luuletko että ne kiittelee jos turismi loppuu 🙄

Juu miljoonat työllistyvät. Miksiköhän sitten kerrotaan niin paljon tarinoita siitä, kuinka huonosti ne miljoonat ihmiset kohtelevat maahan tulevia turisteja.

Ja lähes jokaisella köyhällä maalla on kuitenkin varaa aseisiin, armeijaan ja hallitsijansa ökyomaisuuteen.

Vierailija
95/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monikin saattaa kiitellä kun huomaa kuinka paljon paskaa ja orjakulttuurin piirteitä turistit tuovat tullessaan. Vastuuton matkustelu ja turismi pilaa maapallon, ja aiheuttaa järkyttäviä kustannuksia kunkin maan köyhälistölle. Nuorten on lähdettävä pakotettuna myymään itseään ja hymyilemään potkujen pelossa. Lapset jää ilman vanhempiaan, joiden on pakotettuna mentävä tienaamaan mitätön penni pakkotyöstä.

Jos haluatte matkustaa niin tehkää se vastuullisesti. Jotta pystytte siihen, matkustakaa harvemmin. Ja maapallo ihmisineen toipuu.

Vierailija
96/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vķierailija kirjoitti:

Mietin vaan että mikähän firma tuollaisen ulisijan on mennyt palkkaamaan, eikä näinäkään aikoina onnistunut potkuja saamaan.. Kappas vaan, että opettaja! Sanonko mitä mä sanon kohta vahingossa.

Kertoi olevansa opettaja!

Olenkin tässä viikon verran ihmetellyt, mihin opettajat ovat kadonneet valituksineen. Milloin haukutaan oppilaat, milloin vanhemmat ja nyt opettajien suurin murhe ja ongelma, ettei pääse lomalla ulkomaille.

Sori jo etukäteen. Eikö riittänyt Italian tuliaiset helmikuussa Suomeen. Suurin osa koronaan sairastuneista oli juuri opettajia, jotka lomailivat hiihtolomalla Italiassa, suurimmalla epidemia alueella.

Missäs tällainen tilasto on? Eikö täällä aikaisemmin ole vouhotettu että olivat lääkäreitä?

Ap: Menkää Ruotsiin! Gotlannin saari on mahtavan hieno paikka!

Vierailija
97/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseänikin ärsyttää, koska tykkään lomailla. Vaihtaa maisemaa, ostaa kaupasta eri tuotteita, nähdä erilaista kulttuuria ja kuunnella eri kieltä. Kotimaan matkailu ei kiinnosta, koska lämpötilat eivät ole makuuni tarpeeki lämpimiä ja maisemat ovat sitä samaa ja jo nähtyä havumetsää ja järveä. Kotimaassa kiertely vaikka viikonloppuisin välistä ihan kivaa, muttei ikinä kyllä korvaa ulkomaan matkaa eksoottiseen kohteeseen. 

Mutta minkäs teet tässä tilanteessa. Lentoja ei oikein ole, paikat on kiinni, kulttuuritapahtumat yms. peruttu. Toisaalta en halua itsekään matkustaa kaukomaille mahdollisesti sairastelemaan ja potemaan keuhkokuumetta, joten vaikka lennot yms. järjestyisikin niin en silti ottaisi riskiä. Eihän tälle nykytilanteelle mitään voi, eikä se ole kenenkään asettama rangaistus vaan olosuhteiden seurausta. Onneksi reissaamaan pääsee varmasti myöhemminkin, ja itse käytän lomailusta säästyvät rahat sitten jonkin kivan jutun ostamiseen itselle tai kotiin ja teen kotona parempaa ruokaa ja tissuttelen lomalla. Eihän tässä muutakaan voi. :D

Vierailija
98/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olihan se nyt arvattavissa, että ei aloittaja mitään päänsilitystä tule saamaan. Oliko se joku yllätys?

Ja ilmapiirin luomme me kaikki, se ei ole asia, joka vaan on tai ei ole. Negatiiviset ihmiset ovat usein niitä, jotka lähtevät paskaa ilmapiiriä pakoon, huomaamatta omaa käytöstään ja osuuttaan ilmapiirissä.

Vierailija
99/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseänikin ärsyttää, koska tykkään lomailla. Vaihtaa maisemaa, ostaa kaupasta eri tuotteita, nähdä erilaista kulttuuria ja kuunnella eri kieltä. Kotimaan matkailu ei kiinnosta, koska lämpötilat eivät ole makuuni tarpeeki lämpimiä ja maisemat ovat sitä samaa ja jo nähtyä havumetsää ja järveä. Kotimaassa kiertely vaikka viikonloppuisin välistä ihan kivaa, muttei ikinä kyllä korvaa ulkomaan matkaa eksoottiseen kohteeseen. 

Mutta minkäs teet tässä tilanteessa. Lentoja ei oikein ole, paikat on kiinni, kulttuuritapahtumat yms. peruttu. Toisaalta en halua itsekään matkustaa kaukomaille mahdollisesti sairastelemaan ja potemaan keuhkokuumetta, joten vaikka lennot yms. järjestyisikin niin en silti ottaisi riskiä. Eihän tälle nykytilanteelle mitään voi, eikä se ole kenenkään asettama rangaistus vaan olosuhteiden seurausta. Onneksi reissaamaan pääsee varmasti myöhemminkin, ja itse käytän lomailusta säästyvät rahat sitten jonkin kivan jutun ostamiseen itselle tai kotiin ja teen kotona parempaa ruokaa ja tissuttelen lomalla. Eihän tässä muutakaan voi. :D

Säästä rahasi ja matkusta tästä eteenpäin vastuullisesti. Tee osasi nyt kun on mahdollisuus systeemin muutokseen. Näe turismin jäljet ja ota omista teoistasi vastuu. Se reissu etelään on negatiivista vaikutuksiltaan paljon enemmän kuin sun krapula liian monen viinilasin jälkeen hikisissä lakanoissa Pattayalla.

Vierailija
100/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa minä kävin viime vuonna kesälomalla yhden yön tampereella et töissä pysty sanomaan et reissussa tuli käytyä :) Muutoin olin kotona ja kivaa oli kun ei tarvinnut töissä olla.

Matkustaminen on ajan ja rahan hukkaa.

Minulle ei. Monelle esim. lenkkeily pitää järjen päässä tai vaikka kuorolaulu, metsässä kävely, perheen kanssa oleminen tai joku tärkeä harrastus. Minulle se on matkailu. Se on minun henkireikäni vuodessa. Jaksan pimeää ja kylmää Suomea sillä, että pääsen kerran vuodessa pois toisiin ympyröihin.

ap

No on kait sulla ihan vit*llisen kammottava elämä, jos 52 viikosta 2,5 on nautintoa ja loput paskaa. Koetapa jotain asennemuutosta, mahdollisesti.