En oikeasti kestä, jos me ei päästä heinäkuussa lomalle. En pysty lomailemaan Suomessa.
En kestä ajatusta siitä, että oltaisiin koko kesäloma Suomessa ja kotona. Meillä on mökki, mutta sinne en halua mennä. Sähkötön, ulkohuussiton mökkipahanen. Kylmä järvi vieressä ja hyttysiä enemmän kuin tarpeeksi. Mieluummin olen kotona.
Asutaan melko lähellä työpaikkaani ja tuntuu todella kurjalta ajatella, että joutuisin viettämään koko "lomani" samoissa ympyröissä kuin työpäivinä. Pakko päästä jonnekin muualle.
Oli tarkoitus lentää Sveitsiin, vuokrata auto ja kierrellä Alppeja 2,5 viikkoa perheen kanssa. Kaikki on tietenkin jo etukäteen varattu, mutta mitään en haluaisi vielä perua. Elättelen toiveita, että päästäisiin matkaan.
Kommentit (667)
Mökkeily on juurikin parasta. Ja jos on hyttysiä, se tarkoittaa että on metsää liian lähellä. Siitä ensimmäinen projekti, eli metsää kaatamaan. Jos huussi puuttuu, niin siinä on toinen hyvä projekti. Tarpeeksi vain viinaa mukaan ja ainahan sitä voi käydä santsaamassa. Mikään ei ole parempaa, kuin päästä kaupungista maalle tekemään fyysisiä askareita ja juopottelemaan samalla. Siellä aamut alkaa varhain kuudelta kun herää linnunlauluun pikku takkusessa ja tekee hyvät munakokkelit pekonilla. Siihen heti kaveriksi 50/50 suhteella tapio-tuoremehu. Sitten puuhastelua pitkin päivää ja juomaa ohessa. Iltasella sauna lämpimäksi ja hyvissä ajoin petiin. Aamusta uusiksi.
Menee kuule pari kolme viikkoa niin hätäseen, ettei edes tajua. Ja on oikeasti rentouttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet jo valmiiksi päättänyt ettet kestä ja aiot olla naama nutturalla koko kesän?
En kyllä ymmärrä, eikö sulla ole koskaan ennen ollut vastoinkäymisiä?
Meille monille se on arkea. En pysty samaistumaan yhtään, kyse on yhdestä ajanjaksosta. Normaali pettymyksiä sietävä ihminen ajattelisi keksiä tilalle muuta ja säästää rahat toiseen lomaan, jopa pidempään tai kauemmaksi. Nyt sulla on itsetutkiskelun paikka, ja tee se pian ennenkuin pilaat jo valmiiksi myös lasten kesän.
Meidän lapsille on luxusta jos me vanhemmat maatilan töiltä ehditään edes pyöräretkelle niiden kanssa, saatikka päivä huvipuistossa on kesän ikimuistoisin päivä. Mutta meillä onkin vain lantaiset saappaat eikä kultalusikkaa.
Eikä ulkomaille olla päästy viekö koskaan, sinänsä uskomatonta kun kuulemma me maanviljelijät saadaan ilmaista vastikkeetonta rahaa niin ettei ovista ja ikkunoista mahdu.
Jotenkin niin suomalaista, että aletaan kehumaan kuinka vähään ollaan tyytyväisiä, eikä mikään harmita. Kuinka luxusta on pyöräretki ja yksi päivä huvipuistossa. Kuinka henkisesti ollaan vähän enemmän, kun herkkuna on ne uudet perunat, eikä joku avokadosalaatti. Miten se teinityttökin on ihan onnellinen niissä lantasaappaissaan, kun muut prinsessat vaativat henkan ja maukan balleriinoja.
Puuttui vaan jostain herroista jauhaminen ja kaikki kliseet olisi täytetty.Hauskasti kirjoitettu, kiitos nauruista.
Nyt puhutaan pandemia aiheuttamista rajoituksista ja toimenpiteistä, miten se vaikuttaa meidän elämään. Ollaan sellaisen edessä mitä ei koskaan ennen ole koettu, tässä kohtaa en oikeasti ymmärrä kun aikuinen valittaa että matka peruuntuu ja työpaikkakin on liian lähellä. Toden totta olen tyytyväinen että osaan olla tyytyväinen vähään. Ja ymmärrän senkin että harmittaa mutta ap:n ajatukset on saanut järjettömät mittasuhteet. Hällä on jo kevät piloilla, tuleva kesä sekä kaikki muu seuraavaan kesään saakka. Normaali aikuinen kestää kyllä näin poikkeustilanteessa sen että jotakin on mahdotonta tehdä tai saada.
Minä en taas ymmärrä tätä miksi monella on niin vaikeata ymmärtää, että harmittaa, vaikka suurempiakin asioita on? Ei se yksi harmitus estä muita harmin aiheita. En usko, että mitään suurta fyysistä vahinkoa tapahtuu kenellekään, mutta kyllä minä ymmärrän kuinka uusia ylioppilaita harmittaa peruuntuneet juhlat. Tai joltain kaatuneet kaljat tai joltain toiselta hiiret ovat syöneet jotain tärkeää. Sehän on vain merkki siitä, että ihmiselle edes jotain on tärkeää henkilökohtaisella tasolla.
Ketjussa annetaan ymmärtää kuinka muille suunnilleen vain muita ja heidän terveyttään koskettavat saavat olla tärkeitä ja ihminen on itsekäs, jos hänellä on itselleen tärkeitä asioita harmitusten kohteina.
Mutta kaadetaan ne kaljat siihen autotallin pihalle ja kielletään metsään meneminen ja suljetaan ne järvet ja tiet sinne kalastuspaikoille ja katsotaan onko näiden harmittelijoiden määrä vieläkin sama.
Vierailija kirjoitti:
Mökkeily on juurikin parasta. Ja jos on hyttysiä, se tarkoittaa että on metsää liian lähellä. Siitä ensimmäinen projekti, eli metsää kaatamaan. Jos huussi puuttuu, niin siinä on toinen hyvä projekti. Tarpeeksi vain viinaa mukaan ja ainahan sitä voi käydä santsaamassa. Mikään ei ole parempaa, kuin päästä kaupungista maalle tekemään fyysisiä askareita ja juopottelemaan samalla. Siellä aamut alkaa varhain kuudelta kun herää linnunlauluun pikku takkusessa ja tekee hyvät munakokkelit pekonilla. Siihen heti kaveriksi 50/50 suhteella tapio-tuoremehu. Sitten puuhastelua pitkin päivää ja juomaa ohessa. Iltasella sauna lämpimäksi ja hyvissä ajoin petiin. Aamusta uusiksi.
Menee kuule pari kolme viikkoa niin hätäseen, ettei edes tajua. Ja on oikeasti rentouttavaa.
Otetaan ne viinat sinulta pois ja kysytään, että harmittaako se, kun ei koko kesänä saa juoda tippaakaan viinaa?
Minulla on sen verran raskas työ, että jaksan sitä lomien voimin. Neljännesvuoden välein loma ja lomareissu, sillä jaksan. Nyt sitäkään ei ole. Mökki-ihmisiä en ole ollenkaan, sellaisen vuokraaminen ei kiinnosta, eikä perhe ehkä tykkäisi, jos äiti joisi kaljaa koko lomansa. Kotimaan matkailu ei helsinkiläistä kiinnosta. Täällä on kaikki, miksi menisin jonnekin pikkupaikkakunnalle, jossa palveluja jo hintsusti ja niissä palvellaan yleensä tympeästi. Miksi veisin perheeni Tykkimäelle kun samalla hinnalla voisin viedä sen Legolandiin. No, uhkaa ne sillä, että lomat voidaan perua tai keskeuttää multakin, että jos se teitä ilahduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sen verran raskas työ, että jaksan sitä lomien voimin. Neljännesvuoden välein loma ja lomareissu, sillä jaksan. Nyt sitäkään ei ole. Mökki-ihmisiä en ole ollenkaan, sellaisen vuokraaminen ei kiinnosta, eikä perhe ehkä tykkäisi, jos äiti joisi kaljaa koko lomansa. Kotimaan matkailu ei helsinkiläistä kiinnosta. Täällä on kaikki, miksi menisin jonnekin pikkupaikkakunnalle, jossa palveluja jo hintsusti ja niissä palvellaan yleensä tympeästi. Miksi veisin perheeni Tykkimäelle kun samalla hinnalla voisin viedä sen Legolandiin. No, uhkaa ne sillä, että lomat voidaan perua tai keskeuttää multakin, että jos se teitä ilahduttaa.
Juuri näin. Turun saaristo on toki ihana ja Ahvenanmaa. Ja Yyteri heinäkuussa, mutta vain 2 vk heinäkuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä mitä tähän vastais. Haluat ilmeiseti vain valittaa ja siihen vertaistukea?
Mä olen matkustanut paljon (esim just se Vegas nähty), mutta rakastan myös niitä metsiä ja merta. Mulla oli kolme pientä matkaa tälle vuodelle, oli tarkoitus tehdä jotain erilaista ja en ole vähään aikaan matkustanut, elän matalalla hiilijalanjäljellä joten ajattelin että nyt voin tehdä muutakin. Toisin kävi. Harmittaa, varsinkin kun työasiat ovat koronan takia myös kriisissä, enkä tiedä pääsenkö reissuun pitkiin aikoihin. Mutta kaikilla maailman muillakin ihmisillä on käynyt näin. Poislukien ne 6,5 miljardia ihmistä joilla tätä vaihtoehtoa ei koskaan ollutkaan.
Mutta mä en vaan nyt tajua tätä aloitusta. Ymmärrän että harmittaa, ja saa toki harmittaa, mutta suhteellisuudentaju on kyllä hukassa. Nyt on oikeasti maailmanlaajuinen kriisi joka jatkuu vuosia. Nyt on kaikkien joustettava ja ajateltava myös muita. Se, ettei pääse ulkomaan matkalle on aivan älyttömän pieni juttu. Ihan taatusti löydät jotain kivaa lomastasi ilmankin, ja jos et, niin sitten et. Jos se on se, mikä sulle tästä kriisistä jää suurimmaksi vahingoksi, niin onnellinen saat olla. Mun työt on seinää vasten, kaverin firma konkassa, monia lomautettu, yksi tuttava teholla, pieneltä tuntuu matkan menetys. Ja ei, ei näistä sanota turhaan sulle. Nyt on se hetki kun kaikkien pitää kasvaa.
Ei sinun olisi tarvinnut sanoa yhtään varsinkaan kun et edes tiennyt mitä olisi pitänyt sanoa. Miksi sinua nyt työ asiat harmittaa kun maailmalla jyllää korona ja porukkaa kuolee? Jotain suhteellisuutta nyt asioihin.
Jos et tajua asiaa, niin miksi vastaat? Harmittaa ja ymmärrät, mutta siltikään ei saisi harmittaa, koska aina jollain on suurempia harmeja, joita niitäkään ei oikeasti saisi harmitella, koska jollain on vielä suurempia harmeja. Joten ajattele sinäkin vain muita ja ole hiljaa. Koska kun oikein syvälle katsotaan niin kaikki on turhaa ja älytöntä ja mitätöntä, koska lopulta me kaikki k uolemme aina jossain vaiheessa elämäämme. Mikä tietenkin on suuri harmi.Mutta onneksi sinunlaiset ovat kohdanneet sitä oikeanlaista tuskaa. Lomautuksen ja konkan ja jopa tuttavan teho-osasto episodin ja kasvaneet ihmisinä. Ne ovat niitä suurempia asioita, niitä joita jo voikin vähän harmitella. Niin ja sinäkin olet lukenut kuinka maailmalla kuolee ihmisiä. Se jos jokin saa aiheuttaa suurtakin harmitusta, eikä sen jälkeen enää muille harmituksille löydy enää ihmisessä tilaa.
Toisaalta tämä saattaa olla vapauttavaa. Enää ei enää koskaan tarvitse harmitella mitään, koska aina joku virus tulee t appamaan ja jonkun läheinen menehtymään. Ei harmita pohjaan palanut puuro, ei kadotetut avaimet, eikä varastettu polkupyörä. Jee, onneksi on korona.
Mitä sinä meistä muista tiedät? Itse kohtaan "Teho-osaston tuskaa" noin 250 päivää vuodessa.
Reissumies kirjoitti:
Huomaa ettei ihmisiä kiinnosta kotimaan matkailu, töiden takia joudun ajelemaan pitkin ja poikin suomea.
Joka puolellla on suljettuja/kuolemankielissä olevia vanhoja pieniä motelleja ja hotelleja joissa ihmiset pysähtyivät lomaillessa suomessa, nyt pyörii enää paikat missä on teollisuutta lähellä, reissumiehet yöpyvät ja venäläiset käyvät.
Olet oikeassa. Voin omalta osaltani myöntää, että kotimaanmatkailu ei kiinnosta pätkääkään. Koko homman juju on se, että pääsen ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Reissumies kirjoitti:
Huomaa ettei ihmisiä kiinnosta kotimaan matkailu, töiden takia joudun ajelemaan pitkin ja poikin suomea.
Joka puolellla on suljettuja/kuolemankielissä olevia vanhoja pieniä motelleja ja hotelleja joissa ihmiset pysähtyivät lomaillessa suomessa, nyt pyörii enää paikat missä on teollisuutta lähellä, reissumiehet yöpyvät ja venäläiset käyvät.Olet oikeassa. Voin omalta osaltani myöntää, että kotimaanmatkailu ei kiinnosta pätkääkään. Koko homman juju on se, että pääsen ulkomaille.
Voi olla ettet hetkeen pääse matkustamaan ulkomaille, matkailua on nyt toistaiseksi rajoitettu koronan vuoksi. Rajoitukset vaikuttavat tämän hetkisen arvioinnin mukaan vuoteen 2022 asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reissumies kirjoitti:
Joka puolellla on suljettuja/kuolemankielissä olevia vanhoja pieniä motelleja ja hotelleja joissa ihmiset pysähtyivät lomaillessa suomessa, nyt pyörii enää paikat missä on teollisuutta lähellä, reissumiehet yöpyvät ja venäläiset käyvät.Olet oikeassa. Voin omalta osaltani myöntää, että kotimaanmatkailu ei kiinnosta pätkääkään. Koko homman juju on se, että pääsen ulkomaille.
Voi olla ettet hetkeen pääse matkustamaan ulkomaille, matkailua on nyt toistaiseksi rajoitettu koronan vuoksi. Rajoitukset vaikuttavat tämän hetkisen arvioinnin mukaan vuoteen 2022 asti.
Höpsis. Itse meinaan lähteä marraskuussa Yhdysvaltoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reissumies kirjoitti:
Saahan sitä haaveilla mutta haaveeksi jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet jo valmiiksi päättänyt ettet kestä ja aiot olla naama nutturalla koko kesän?
En kyllä ymmärrä, eikö sulla ole koskaan ennen ollut vastoinkäymisiä?
Meille monille se on arkea. En pysty samaistumaan yhtään, kyse on yhdestä ajanjaksosta. Normaali pettymyksiä sietävä ihminen ajattelisi keksiä tilalle muuta ja säästää rahat toiseen lomaan, jopa pidempään tai kauemmaksi. Nyt sulla on itsetutkiskelun paikka, ja tee se pian ennenkuin pilaat jo valmiiksi myös lasten kesän.
Meidän lapsille on luxusta jos me vanhemmat maatilan töiltä ehditään edes pyöräretkelle niiden kanssa, saatikka päivä huvipuistossa on kesän ikimuistoisin päivä. Mutta meillä onkin vain lantaiset saappaat eikä kultalusikkaa.
Eikä ulkomaille olla päästy viekö koskaan, sinänsä uskomatonta kun kuulemma me maanviljelijät saadaan ilmaista vastikkeetonta rahaa niin ettei ovista ja ikkunoista mahdu.
Jotenkin niin suomalaista, että aletaan kehumaan kuinka vähään ollaan tyytyväisiä, eikä mikään harmita. Kuinka luxusta on pyöräretki ja yksi päivä huvipuistossa. Kuinka henkisesti ollaan vähän enemmän, kun herkkuna on ne uudet perunat, eikä joku avokadosalaatti. Miten se teinityttökin on ihan onnellinen niissä lantasaappaissaan, kun muut prinsessat vaativat henkan ja maukan balleriinoja.
Puuttui vaan jostain herroista jauhaminen ja kaikki kliseet olisi täytetty.Hauskasti kirjoitettu, kiitos nauruista.
Nyt puhutaan pandemia aiheuttamista rajoituksista ja toimenpiteistä, miten se vaikuttaa meidän elämään. Ollaan sellaisen edessä mitä ei koskaan ennen ole koettu, tässä kohtaa en oikeasti ymmärrä kun aikuinen valittaa että matka peruuntuu ja työpaikkakin on liian lähellä. Toden totta olen tyytyväinen että osaan olla tyytyväinen vähään. Ja ymmärrän senkin että harmittaa mutta ap:n ajatukset on saanut järjettömät mittasuhteet. Hällä on jo kevät piloilla, tuleva kesä sekä kaikki muu seuraavaan kesään saakka. Normaali aikuinen kestää kyllä näin poikkeustilanteessa sen että jotakin on mahdotonta tehdä tai saada.
Minä en taas ymmärrä tätä miksi monella on niin vaikeata ymmärtää, että harmittaa, vaikka suurempiakin asioita on? Ei se yksi harmitus estä muita harmin aiheita. En usko, että mitään suurta fyysistä vahinkoa tapahtuu kenellekään, mutta kyllä minä ymmärrän kuinka uusia ylioppilaita harmittaa peruuntuneet juhlat. Tai joltain kaatuneet kaljat tai joltain toiselta hiiret ovat syöneet jotain tärkeää. Sehän on vain merkki siitä, että ihmiselle edes jotain on tärkeää henkilökohtaisella tasolla.
Ketjussa annetaan ymmärtää kuinka muille suunnilleen vain muita ja heidän terveyttään koskettavat saavat olla tärkeitä ja ihminen on itsekäs, jos hänellä on itselleen tärkeitä asioita harmitusten kohteina.
Mutta kaadetaan ne kaljat siihen autotallin pihalle ja kielletään metsään meneminen ja suljetaan ne järvet ja tiet sinne kalastuspaikoille ja katsotaan onko näiden harmittelijoiden määrä vieläkin sama.
Ymmärrän varsin hyvin että harmittaa. Mikä kutakin.
Mutta tällä aplla on elämä sekaisin kun ei pääse nyt ulkomaille. Hän ei saa nukuttua, kun vatvoo asiaa. Mitä lapsetkin ajattelee kun ei pääse ulkomaille. Koko kesä ja elämä pilalla.
On se nyt vähän eri asia velloa kuin suuressa surussa tuossa harmituksessaan, kuin se, että harmitta kun yo-juhlat menee nyt ohi. Kuinka moni menettää yöunensa sen takia ja stressaa päivät pitkät, niin että on jo masennuksen partaalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reissumies kirjoitti:
Saahan sitä haaveilla mutta haaveeksi jää.
Koulut on auki kolmen viikon sisällä, lapset viedään jo päiväkoteihin isossa määrin ja vapputapahtumia jo vapautetaan. Luuletko tosiaan, että lentoliikenne olisi kiinni vielä 8kk?
No voi vit tu nyyyyhh! Itse olen karanteenissa kanssa maassa, jossa on täysi karanteeni päällä. Passini on myös vanhettunut ja rajat kiinni. Rahat vähissä, kun ei ole töitä ja mieheni paljastui valehtelevaksi kyr väksi, joka ilmeisesti pettää minua.
Haluaisin erota ja lähteä lapsien kanssa pois, mutten vain tältä istumalta voi vaan häipyä.
Vierailija kirjoitti:
No voi vit tu nyyyyhh! Itse olen karanteenissa kanssa maassa, jossa on täysi karanteeni päällä. Passini on myös vanhettunut ja rajat kiinni. Rahat vähissä, kun ei ole töitä ja mieheni paljastui valehtelevaksi kyr väksi, joka ilmeisesti pettää minua.
Haluaisin erota ja lähteä lapsien kanssa pois, mutten vain tältä istumalta voi vaan häipyä.
Ja näköjään kirjoitustaitokin on mennyttä!
On tämä kyllä hauskaa miten suomalaiset kanssaeläjät provosoituvat urakalla kun näinä päivinä laittaa ap:n kaltaisen postauksen. Varsinkin jos korona on vaikuttanut omaan elämään niin kyllä nyt kiukuttaa:D Toisin kuin joku kaunis tavallinen päivä, ap laittaa vastaavan viestin niin ei kyllä yhtä innolla jakseta muistaa kuinka huonosti menee suomen ulkopuolella köyhissä kurjissa maissa kunhan itsellä asiat kunnossa.
En koe, että ap:llä olisi aihetta valittaa, vaan ihmettelen miten suuresti tämä herättää tunteita, verraten "normaaleihin" aikoihin, kun ihmiset näkee nälkää ja makaavat tautisina ympäri maailmaa, mutta eivät täällä koto Suomessa.. Ei osata muistaa kurjuutta vasta kun asiat tapahtuu itselle tai "naapurille".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reissumies kirjoitti:
Höpö höpö. Olen menossa heinä-elokuussa
Italiaan.
Voi RAUKKA!Uskotko oikeesti olevasi ihan ainutkertainen,vaikka oletkin yksinkertainen.Sinusta kukaan muu ei ole ,huolissaan tulevasta!Osaisit edes hävetä,typerys!
Voi RAUKKA!Uskotko oikeesti olevasi ihan ainutkertainen,vaikka oletkin yksinkertainen.Sinusta kukaan muu ei ole ,huolissaan tulevasta!Osaisit edes hävetä,typerys!
Matkatoimistot ja lentoyhtiöt ennakoivat konkursseja – matkan varanneiden rahat vaarassa, rahat ovat ulkomailla jumissa.
Jos ei ap pääse tänä kesänä ulkomaille niin ainakin teidän rahat pääsi. En tiedä sitten lohduttaako yhtään.
Hauskasti kirjoitettu, kiitos nauruista.