Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oikeasti kestä, jos me ei päästä heinäkuussa lomalle. En pysty lomailemaan Suomessa.

Vierailija
20.04.2020 |

En kestä ajatusta siitä, että oltaisiin koko kesäloma Suomessa ja kotona. Meillä on mökki, mutta sinne en halua mennä. Sähkötön, ulkohuussiton mökkipahanen. Kylmä järvi vieressä ja hyttysiä enemmän kuin tarpeeksi. Mieluummin olen kotona.

Asutaan melko lähellä työpaikkaani ja tuntuu todella kurjalta ajatella, että joutuisin viettämään koko "lomani" samoissa ympyröissä kuin työpäivinä. Pakko päästä jonnekin muualle.

Oli tarkoitus lentää Sveitsiin, vuokrata auto ja kierrellä Alppeja 2,5 viikkoa perheen kanssa. Kaikki on tietenkin jo etukäteen varattu, mutta mitään en haluaisi vielä perua. Elättelen toiveita, että päästäisiin matkaan.

Kommentit (667)

Vierailija
601/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen ollut joka kesäloma ulkomaanreissulla 90-luvulta lähtien. Haluan lämpöä ja aurinkoa, jota Suomesta ei aina saa kesälläkään. En kestä ajatusta olla lomaa kotona, varsinkaan jos on kylmää ja sateista.

Olisin mieluummin töissä, mutta lomaa ei saa siirrettyä.  Mökille vois lähteä käymään, ei olla käyty siellä yli 20:een vuoteen.

Oletko miettinyt koskaan, miksi et kestä ajatusta lomasta kotona? Mitä pakenet?

Mä ainakin pakenen kotitöitä. Ihanaa olla hotellissa kun joku muu tekee ruokaa, hoitaa pyykit ja tiskit ja siivoaa. Itse voi olla kuin ellun kana. Olen mä lomia viettänyt kotosallakin, ja silloin tulee koko ajan sellainen huono omatunto, että nyt pitäisi siivota tai järjestää joku kaappi tms. No tänä kesänä sitten siivotaan ja järjestellään kaappeja kun ei muutakaan voi. Ei sinne Imatrallekaan viitsi lähteä kun ei meistä uusmaalaisista nyt oikein tykätä missään. No, ei ole koskaan tykätty (Uusimaa=Helsinki?), mutta nyt sitä huudetaan isoon ääneen. 

Ja mä kyllä rakastan mun kotia ja isoa parveketta, mutta kyllä ulkomaan reissut on aina ollut mulle iso ja odotettu elämys ja loman kohokohta. Miten se voikin näin paljon hiertää joitakin?  Joka kesäloma käyn myös maalla sukuloimassa ja sekin on kivaa, mutta erilaista kivaa. 

-eri

Vierailija
602/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokainen ole siellä metsässä käynyt vähintään kouluaikoina kun niitä metsäretkiä luokan kanssa tehtiin. Mä asun Helsingissä, Keskuspuiston vieressä (Keskuspuisto on nimestään huolimatta metsä) ja käyn paljon siellä lenkillä. 

Täällä kun on selitetty, että on pää ja sielu jotenkin tyhjä heillä jotka tykkää matkustella. Mä olen esim. sitä ehdotettua Imatrankoskea käynyt katsomassa kolme kertaa, ja on se todellakin hieno paikka. Mutta ei se mun päähän tai sieluun mitään sen kummempaa täytettä tuonut. Vajaa tunti siellä kerrallaan on katseltu ja joskus siellä oli jotain musiikkiakin, mutta ei siinä nyt tuntunut kuitenkaan samalta lomafiilikseltä kuin vaikka jossain Lissabonissa kierrellessä esim. museoissa ja iltaisin syömässä paikallista ruokaa erittäin halvalla kuin jos vertaan vaikka sen Imatran ravintolatarjontaan ja hintoihin. 

Vaikka olis Lissabonissa kuinka halpa ravintola, niin väitän, että Imatran reissun jälkeen on lompakossa enemmän säästynyttä rahaa. Vaikka juopottelisi Imatralla ja söisi isosti. :D

Mitä muuta siellä voi tehdä kuin käydä katsomassa sitä koskea (max 1h) ? Ei jaksaisi aamusta iltaan juopotellakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirrä loma talveen. Kesällä on ihan mukavaa Suomessakin, on kuitenkin lämpimin vuodenaika ja valoisat illat. Talvella kun on kylmää ja pimeää on ihana lähteä lomalle etelään.

Olen opettaja. Tämä ei ole mahdollista. Tosi mielelläni olisin kaikki marraskuut muualla kuin Suomessa ja pitäisin lomani silloin.

ap

Onhan teillä pitkä joululoma, ainakin kaksi viikkoa. Ja hiihtolomakin helmikuussa.

Vierailija
604/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä mitä tähän vastais. Haluat ilmeiseti vain valittaa ja siihen vertaistukea? 

Mä olen matkustanut paljon (esim just se Vegas nähty), mutta rakastan myös niitä metsiä ja merta. Mulla oli kolme pientä matkaa tälle vuodelle, oli tarkoitus tehdä jotain erilaista ja en ole vähään aikaan matkustanut, elän matalalla hiilijalanjäljellä joten ajattelin että nyt voin tehdä muutakin. Toisin kävi. Harmittaa, varsinkin kun työasiat ovat koronan takia myös kriisissä, enkä tiedä pääsenkö reissuun pitkiin aikoihin. Mutta kaikilla maailman muillakin ihmisillä on käynyt näin. Poislukien ne 6,5 miljardia ihmistä joilla tätä vaihtoehtoa ei koskaan ollutkaan.

Mutta mä en vaan nyt tajua tätä aloitusta. Ymmärrän että harmittaa, ja saa toki harmittaa, mutta suhteellisuudentaju on kyllä hukassa. Nyt on oikeasti maailmanlaajuinen kriisi joka jatkuu vuosia. Nyt on kaikkien joustettava ja ajateltava myös muita. Se, ettei pääse ulkomaan matkalle on aivan älyttömän pieni juttu. Ihan taatusti löydät jotain kivaa lomastasi ilmankin, ja jos et, niin sitten et. Jos se on se, mikä sulle tästä kriisistä jää suurimmaksi vahingoksi, niin onnellinen saat olla. Mun työt on seinää vasten, kaverin firma konkassa, monia lomautettu, yksi tuttava teholla, pieneltä tuntuu matkan menetys. Ja ei, ei näistä sanota turhaan sulle. Nyt on se hetki kun kaikkien pitää kasvaa.

Mun ystävä pääsi viime perjantaina teholta ja on nyt kotona. olen tosi iloinen ja helpottunut hänen puolestaan. Silti mua harmittaa mun ja mieheni peruuntunut ulkomaan matka. 

Vierailija
605/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli haaveissa Ison-Britannian kierros ja etenkin Oxford. Olen kirjanörtti ja siellä on muutamia paikkoja joihin olisi ollut upeaa päästä, pieniä makeita kirjakauppoja ja paikkoja, joissa suosikkikirjailijat ovat aikaansa viettäneet. Pidän muutenkin kovasti brittiläisestä tunnelmasta. Ehkä sitten ensi vuonna

Ja toivon myös ettei kukaan ehdota tähän Imatraa tai Aleksis Kiven kuolintorppaa. Tai olutta autotallin oven edessä.

Vierailija
606/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että minua naurattaa, kun te matkustuskiimaiset olette paniikissa. Olisi kannattanut elämä rakentaa jonkin muunkin kuin ulkomaanmatkojen ympärille.

On sullakin naurun aiheet. Miltä sinusta tuntuisi, jos oma rakas harrastuksesi otettaisiin pois?

Minä pidän matkailusta. Käyn joka vuosi lomalla perheen kanssa jossain Euroopan kaupungissa. Nuorena tuli kierrettyä enemmänkin, Australiaa ja Afrikkaakin vähän. Amazonille ja Afrikan kansallispuistoihin vielä haluaisin.

Tänä vuonna ei pääse minnekään , niin pitää keksiä Suomesta joku kiva paikka.

Turku ehkä kaupunkilomaksi ja koska Imatrasta on paljon puhuttu, niin ehkä sitä voisi mennä katsomaan.

Suosittelen muuten Ahvenanmaata, jos tuntuu että on pidemmälle päästävä. Ihan kuin ulkomailla olisi ;)

Mä olen harkinnut tuota Ahvenanmaata jo ennen koronaakin, mutta olen kuullut, että siellä ollaan hirmu töykeitä manner-suomalaisille. Pitäneekö paikkaansa?

Vierailija
607/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet jo valmiiksi päättänyt ettet kestä ja aiot olla naama nutturalla koko kesän?

En kyllä ymmärrä, eikö sulla ole koskaan ennen ollut vastoinkäymisiä?

Meille monille se on arkea. En pysty samaistumaan yhtään, kyse on yhdestä ajanjaksosta. Normaali pettymyksiä sietävä ihminen ajattelisi keksiä tilalle muuta ja säästää rahat toiseen lomaan, jopa pidempään tai kauemmaksi. Nyt sulla on itsetutkiskelun paikka, ja tee se pian ennenkuin pilaat jo valmiiksi myös lasten kesän.

Meidän lapsille on luxusta jos me vanhemmat maatilan töiltä ehditään edes pyöräretkelle niiden kanssa, saatikka päivä huvipuistossa on kesän ikimuistoisin päivä. Mutta meillä onkin vain lantaiset saappaat eikä kultalusikkaa.

Eikä ulkomaille olla päästy viekö koskaan, sinänsä uskomatonta kun kuulemma me maanviljelijät saadaan ilmaista vastikkeetonta rahaa niin ettei ovista ja ikkunoista mahdu.

Kuka teidät on pakottanut maanviljelijöiksi? suomessa on hyvät mahdollisuudet jokaisella opiskeluun vaikkapa opettajaksi. 

Terveisin köyhän maalaisperheen kasvatti, akateeminen koulutus 

Vierailija
608/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa nyt opetella vähitellen ajattelemaan, että on aika ennen koronaa ja sen jälkeen eikä monet asiat palaa enää koskaan täysin ennalleen, vaikka koronaan keksittäisiin rokote.

Lentomatkustamisen hinnat tulevat koronan jälkeen nousemaan huomattavasti. Se on sikäli hyvä, että loppuu ainakin sellainen viikonlopuksi huvin vuoksi maapallon toiselle puolelle matkustelu. Lentoyhtiöt ovat nyt siinä tilanteessa, että kun lentoliikenne vähänkin normalisoituu, hinnat pysyvät kuitenkin pakon edestä korkeina aiempaan verrattuna.

Lisäksi kannattaa ottaa huomioon se, että vaikka epidemia laantuisi Suomessa, se voi jäädä elämään omaa elämäänsä muissa maailmankolkissa. Olisiko mitään järkeä matkustaa maahan, josta voi saada koronan, jos on ensin onnistunut välttämään sen?

Kannattaa miettiä mahdollisimman lähellä sijaitsevia turvallisia matkakohteita. Moniko on käynyt edes Ahvenanmaalla? Kotimaan matkailussa on nyt kiistatta hyviä puolia. Pääsee ainakin helposti hyvään hoitoon, jos saa tartunnan ja sairastuu koronaan vakavasti. Kriisin alkaessa muutamassa uutisessa mainittiin koronaan vakavasti sairastuneiden suomalaisten jääneen Espanjassa sairaaloissa heitteille, koska siellä ei haluttu ottaa tartunnan riskiä hoitamalla ulkomaalaisia.

Itse olen aina ihmetellyt sitä, miksi pitää matkustaa ulkomaille juuri heinäkuussa, kun Suomi on kaikista kauneimmillaan ja etelässä on hirvittävät helteet. Vuokrattavissa mökeissä on valinnanvaraa ja muutenkin riittää eri vaihtoehtoja kotimaanmatkailuun.

Mihin perustat väitteesi, että lentolippujen hinnat nousevat huomattavasti? Kilpailu tulee olemaan kovaa ja matkustajista tullaan taistelemaan. Eikä jonkun Turkin tai vaikka Dubain intresseissä ole ettei sinne enää tule turisteja. Määrättyjä valtioiden lentoyhtiötä tullaan kyllä avustamaan niin, että turistit saadan paikalle ja maiden turisteilta saadut rahat kerättyä. EU: n sisällä on ehkä toisin tai sitten ei, koska monelle EU maalle turismi on todella tärkeää. Mitä luulet, että jollekin Kanarian saarille tai Kreikalle tapahtuu, jos lennoista tulee niin kalliita ettei kukaan enää matkusta?

Kaikista maista voi saada koronan, ihan Suomesta ja vaikka sieltä lähikaupasta. Se aika jolloin sen sai vain ulkomailta on ohi.

Miksi ihmiset matkustavat heinäkuussa? Koska heillä on lomat, koska he pitävät helteistä, koska heillä ei ole omaa mökkiä ja ulkomaille meneminen tulee halvemmaksi kuin mökin vuokraus Suomessa heinäkuussa. Koska he haluavat nähdä juuri kesällä jonkun määrätyn kohteen, ei lokakuussa. Heinäkuu ei ole lomakuukausi etelässä.

Ja mitkä ne suuret vaihtoehdot nyt sille Suomen kesämatkailulle oli? Metsä, mökki, järvi ja kaljoittelu autotallin edessä?

Vierailija
609/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet jo valmiiksi päättänyt ettet kestä ja aiot olla naama nutturalla koko kesän?

Meille monille se on arkea. En pysty samaistumaan yhtään, kyse on yhdestä ajanjaksosta. Normaali pettymyksiä sietävä ihminen ajattelisi keksiä tilalle muuta ja säästää rahat toiseen lomaan, jopa pidempään tai kauemmaksi. Nyt sulla on itsetutkiskelun paikka, ja tee se pian ennenkuin pilaat jo valmiiksi myös lasten kesän.

Meidän lapsille on luxusta jos me vanhemmat maatilan töiltä ehditään edes pyöräretkelle niiden kanssa, saatikka päivä huvipuistossa on kesän ikimuistoisin päivä. Mutta meillä onkin vain lantaiset saappaat eikä kultalusikkaa.

Eikä ulkomaille olla päästy viekö koskaan, sinänsä uskomatonta kun kuulemma me maanviljelijät saadaan ilmaista vastikkeetonta rahaa niin ettei ovista ja ikkunoista mahdu.

Kuka teidät on pakottanut maanviljelijöiksi? suomessa on hyvät mahdollisuudet jokaisella opiskeluun vaikkapa opettajaksi. 

Kukas meille sitten tuottaisi puhdasta suomalaista ruokaa?

Tv toinen pienviljelijäperheen kasvatti, maisterisnainen, joka arvostaa kaikkia maanviljelijöitä Suomessa

Vierailija
610/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaiset ääliöt toi koronan Suomeen. Kärsi nyt kavereittesi tekosista.

Vierailija
611/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin opiskellaan jopa että pääsee maanviljelijäksi. Vaikka toki harmittaa ettei tällä rikastumaan pääse, tässä työssä on paljon sellaista mitä muualta ei saa. Ja ehkä tämä ammatti on opettanut sietämään pettymyksiä hyvin, en osaisi valittaa noin pienestä.

Lapsien emme anna jatkaa enää maataloutta, tällä ei tule olemaan tulevaisuutta Suomessa, näkeehän sen näin kriisin keskelläkin vaikka ihmisten pitäisi iloita omavaraisuudesta mutta ei. Myös järjestelmä itsessään tappaa maatilallisten kehittämisen ja jatkohalut kuten nyt tuottajahintojen alennus koska korona.

Tämä meni nyt ihan heittämällä ohi aiheen, jätetään tämä tähän.

Vierailija
612/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas meille sitten tuottaisi puhdasta suomalaista ruokaa?

Tv toinen pienviljelijäperheen kasvatti, maisterisnainen, joka arvostaa kaikkia maanviljelijöitä Suomessa

Minä arvostan myös, mutta tämä kirjoittaja, maanviljelijä, ei näköjään itse arvosta omaa työtään. Se on sääli.

Vierailija
613/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä mitä tähän vastais. Haluat ilmeiseti vain valittaa ja siihen vertaistukea? 

Mä olen matkustanut paljon (esim just se Vegas nähty), mutta rakastan myös niitä metsiä ja merta. Mulla oli kolme pientä matkaa tälle vuodelle, oli tarkoitus tehdä jotain erilaista ja en ole vähään aikaan matkustanut, elän matalalla hiilijalanjäljellä joten ajattelin että nyt voin tehdä muutakin. Toisin kävi. Harmittaa, varsinkin kun työasiat ovat koronan takia myös kriisissä, enkä tiedä pääsenkö reissuun pitkiin aikoihin. Mutta kaikilla maailman muillakin ihmisillä on käynyt näin. Poislukien ne 6,5 miljardia ihmistä joilla tätä vaihtoehtoa ei koskaan ollutkaan.

Mutta mä en vaan nyt tajua tätä aloitusta. Ymmärrän että harmittaa, ja saa toki harmittaa, mutta suhteellisuudentaju on kyllä hukassa. Nyt on oikeasti maailmanlaajuinen kriisi joka jatkuu vuosia. Nyt on kaikkien joustettava ja ajateltava myös muita. Se, ettei pääse ulkomaan matkalle on aivan älyttömän pieni juttu. Ihan taatusti löydät jotain kivaa lomastasi ilmankin, ja jos et, niin sitten et. Jos se on se, mikä sulle tästä kriisistä jää suurimmaksi vahingoksi, niin onnellinen saat olla. Mun työt on seinää vasten, kaverin firma konkassa, monia lomautettu, yksi tuttava teholla, pieneltä tuntuu matkan menetys. Ja ei, ei näistä sanota turhaan sulle. Nyt on se hetki kun kaikkien pitää kasvaa.

Ei sinun olisi tarvinnut sanoa yhtään varsinkaan kun et edes tiennyt mitä olisi pitänyt sanoa. Miksi sinua nyt työ asiat harmittaa kun maailmalla jyllää korona ja porukkaa kuolee? Jotain suhteellisuutta nyt asioihin.

Jos et tajua asiaa, niin miksi vastaat? Harmittaa ja ymmärrät, mutta siltikään ei saisi harmittaa, koska aina jollain on suurempia harmeja, joita niitäkään ei oikeasti saisi harmitella, koska jollain on vielä suurempia harmeja. Joten ajattele sinäkin vain muita ja ole hiljaa. Koska kun oikein syvälle katsotaan niin kaikki on turhaa ja älytöntä ja mitätöntä, koska lopulta me kaikki k uolemme aina jossain vaiheessa elämäämme. Mikä tietenkin on suuri harmi.

Mutta onneksi sinunlaiset ovat kohdanneet sitä oikeanlaista tuskaa. Lomautuksen ja konkan ja jopa tuttavan teho-osasto episodin ja kasvaneet ihmisinä. Ne ovat niitä suurempia asioita, niitä joita jo voikin vähän harmitella. Niin ja sinäkin olet lukenut kuinka maailmalla kuolee ihmisiä. Se jos jokin saa aiheuttaa suurtakin harmitusta, eikä sen jälkeen enää muille harmituksille löydy enää ihmisessä tilaa.

Toisaalta tämä saattaa olla vapauttavaa. Enää ei enää koskaan tarvitse harmitella mitään, koska aina joku virus tulee t appamaan ja jonkun läheinen menehtymään. Ei harmita pohjaan palanut puuro, ei kadotetut avaimet, eikä varastettu polkupyörä. Jee, onneksi on korona.

Vierailija
614/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin niin suomalaista, että aletaan kehumaan kuinka vähään ollaan tyytyväisiä, eikä mikään harmita. Kuinka luxusta on pyöräretki ja yksi päivä huvipuistossa. Kuinka henkisesti ollaan vähän enemmän, kun herkkuna on ne uudet perunat, eikä joku avokadosalaatti. Miten se teinityttökin on ihan onnellinen niissä lantasaappaissaan, kun muut prinsessat vaativat henkan ja maukan balleriinoja.

Puuttui vaan jostain herroista jauhaminen ja kaikki kliseet olisi täytetty.

Vierailija
615/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mökkiä, eikä varaa vuokrata sellaista. Käyttäisin mielelläni sinun mökkiäsi, jos se kerran on sinulle niin vastenmielinen. Tule sinä tänne meidän kuudennen kerroksen kaksioon, jossa maisemana on viereisen talon betoniseinä. Parveketta ei ole, mutta vesivessa löytyy.

Vierailija
616/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule jaxuhali sulle.

Vietän koko kesän kotikulmilla, kuten aina. Itse myös asun lähellä työpaikkaani, mutta se ei haittaa sillä ilmeisesti en vihaa työtäni niin paljon kuin sinä.

Suoritan maisterintutkintoa ja otin juuri kesäopintoja, niissä riittää puuhaa koko kesäksi + tietysti työt. 

En malta odottaa kesää, toivon että tulee hyvä sää, voin lueskella parvekkeella ja käydä kävelyllä eikä tarvitse palella.

Mutta jos sulle ei riitä Suomen kaunis suvi, niin hajoo. Tuskin matkailet yhtään minnekään, joten valmistaudu henkisesti nauttimaan kotikulmista ja mökistä. Tekee varmasti sulle ihan hyvää ja ajattele miten paljon rahaa säästyy!

Vierailija
617/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua oikeasti ihmetyttää opettaja, joka on itse valinnut asuntonsa työpaikkansa lähellä tai työpaikkansa asuntonsa läheltä mutta ei sitten kestä tilannetta. Sehän on hänen oma valintansa, ei häntä ole käsittääkseni teleportattu kumpaankaan osoitteeseen.

Ja sitten kesälomalla hän ei kestä nähdäkään oppilaitaan tai kollegoitaan. Pitäisikö hänen vaihtaa duunia? Tai muuttaa kauemmaksi. Sehän on ihan hänen oma valintansa ja oma ongelmansa.

Vierailija
618/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule jaxuhali sulle.

Vietän koko kesän kotikulmilla, kuten aina. Itse myös asun lähellä työpaikkaani, mutta se ei haittaa sillä ilmeisesti en vihaa työtäni niin paljon kuin sinä.

Suoritan maisterintutkintoa ja otin juuri kesäopintoja, niissä riittää puuhaa koko kesäksi + tietysti työt. 

En malta odottaa kesää, toivon että tulee hyvä sää, voin lueskella parvekkeella ja käydä kävelyllä eikä tarvitse palella.

Mutta jos sulle ei riitä Suomen kaunis suvi, niin hajoo. Tuskin matkailet yhtään minnekään, joten valmistaudu henkisesti nauttimaan kotikulmista ja mökistä. Tekee varmasti sulle ihan hyvää ja ajattele miten paljon rahaa säästyy!

Vaatimattomuus kauniistaa.

Onneksi on teitä, joille kaikki tuo pelkkää onnea ja pikkujutut riittää. 2 neliön parveke käy ihan hyvin, koska yksi tuoli ja pikkupöytä mahtuu, johon saa sen 0.40€ lidukan oluen. Ikkunat pohjoiseen, mutta onnellinen, kun ovat puhtaat ja löytänyt kirpparilta kauniit verhot.

Saa säästettyä 150€ ja voi siten ostaa lähiimetsään suuntautuvalle retkelle jopa eväät. Soijanakkia, muutama porkkana ja ostettu valmisalaatti. Aurinkokin paistaa ja nurmikko tuoksuu. Mitä lomalta voisi enempää toivoa?

Niin ja mikä onni kuin työpaikka on ihan vieressä. Ei mene kuin 15 minuuttia kävellen. Loskassa ja tuiskussa 18 minuuttia.

Mikäs siinä on kesästä nauttiessa. kun saa vielä opiskella koko vuoden ja kesän putkeen. Kun valmistuu, niin on sitten varaa ostaa siihen parvekkeen pöydälle pöytäliina ja ehkä kynttilä tuomaan tunnelmaa. Tulee ihan elokuvissa näytetyn etelän fiilis, jos ei olisi niin valoisaa ja naapurit ei valittaisi, jos parvekkeella soittaa musiikkia. Mikä onni, että voi laittaa muutaman kerran heinäkuussa myös ne viime vuoden alesta ostetut keinonahka sandaalit ja sen kolme vuotta sitten kirpparilta hankitun kesämekon.

Näin kun elää vuosia, niin palkinto odottaa lopussa. Onni.

Rahaa säästössä ja koronankuolemat nollissa, sekä hanat muistot, joita muistella vielä vuosia jälkeenpäin.

Vierailija
619/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin niin suomalaista, että aletaan kehumaan kuinka vähään ollaan tyytyväisiä, eikä mikään harmita. Kuinka luxusta on pyöräretki ja yksi päivä huvipuistossa. Kuinka henkisesti ollaan vähän enemmän, kun herkkuna on ne uudet perunat, eikä joku avokadosalaatti. Miten se teinityttökin on ihan onnellinen niissä lantasaappaissaan, kun muut prinsessat vaativat henkan ja maukan balleriinoja.

Puuttui vaan jostain herroista jauhaminen ja kaikki kliseet olisi täytetty.

Hauskasti kirjoitettu, kiitos nauruista.

Nyt puhutaan pandemia aiheuttamista rajoituksista ja toimenpiteistä, miten se vaikuttaa meidän elämään. Ollaan sellaisen edessä mitä ei koskaan ennen ole koettu, tässä kohtaa en oikeasti ymmärrä kun aikuinen valittaa että matka peruuntuu ja työpaikkakin on liian lähellä. Toden totta olen tyytyväinen että osaan olla tyytyväinen vähään. Ja ymmärrän senkin että harmittaa mutta ap:n ajatukset on saanut järjettömät mittasuhteet. Hällä on jo kevät piloilla, tuleva kesä sekä kaikki muu seuraavaan kesään saakka. Normaali aikuinen kestää kyllä näin poikkeustilanteessa sen että jotakin on mahdotonta tehdä tai saada.

Vierailija
620/667 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua oikeasti ihmetyttää opettaja, joka on itse valinnut asuntonsa työpaikkansa lähellä tai työpaikkansa asuntonsa läheltä mutta ei sitten kestä tilannetta. Sehän on hänen oma valintansa, ei häntä ole käsittääkseni teleportattu kumpaankaan osoitteeseen.

Ja sitten kesälomalla hän ei kestä nähdäkään oppilaitaan tai kollegoitaan. Pitäisikö hänen vaihtaa duunia? Tai muuttaa kauemmaksi. Sehän on ihan hänen oma valintansa ja oma ongelmansa.

Eiköhän se nyt kuitenkin ole helpompi ratkaisu asua työpaikan lähellä ja käydä matkoilla kauempaa? Tämä ongelma on syntynyt hänelle vasta tänä kesänä ja parhaassa tapauksessa se ehtii jopa poistua.