Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oikeasti kestä, jos me ei päästä heinäkuussa lomalle. En pysty lomailemaan Suomessa.

Vierailija
20.04.2020 |

En kestä ajatusta siitä, että oltaisiin koko kesäloma Suomessa ja kotona. Meillä on mökki, mutta sinne en halua mennä. Sähkötön, ulkohuussiton mökkipahanen. Kylmä järvi vieressä ja hyttysiä enemmän kuin tarpeeksi. Mieluummin olen kotona.

Asutaan melko lähellä työpaikkaani ja tuntuu todella kurjalta ajatella, että joutuisin viettämään koko "lomani" samoissa ympyröissä kuin työpäivinä. Pakko päästä jonnekin muualle.

Oli tarkoitus lentää Sveitsiin, vuokrata auto ja kierrellä Alppeja 2,5 viikkoa perheen kanssa. Kaikki on tietenkin jo etukäteen varattu, mutta mitään en haluaisi vielä perua. Elättelen toiveita, että päästäisiin matkaan.

Kommentit (667)

Vierailija
481/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi melkein aloittaa joku bingo tai juomapeli tästä ketjusta: ottakaa huikka aina kun joku mainitsee poikkeustilanteen. Lisäpisteitä saa metsästä tai järvistä. 

Vierailija
482/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä siellä teidän mökillä paskannetaan jos ei siellä edes huussia ole? Sisävessa?

Piti kirjoittaa ulkohuussillinen.

On ihan ymmärrettävää, ettei kukaan ymmärrä tuskaani, koska tämä on tällainen First World Problem. Silti, se vaikuttaa mielialaani todella paljon. Ihmiset masentuvat monenlaisista eri asioista, ei siihen aina tarvita jotain suurta maailmantuskaa. Masentua voi täysin pinnallisistakin asioista, kuten omasta ulkonäöstä. 

Minulle tämä on todella kova paikka, eikä siinä hirveästi mitkään asennemuutokset auta. Kun en ulkomaille pääse, niin en pääse. On todella vaikeaa päästä lomamoodiin, kun joutuu lomailemaan samassa paikassa, jossa se arki on ollut koko vuoden.

ap

Et ole luova. Se on ongelmasi. Koska asenteesi on "hyi suomi yhyy en halua" niin totta helvetissä et halua ja masentaa. Suomessa on helvetin hyvännäköisiä paikkoja ja loman voi viettää kotipihalla tai olkkarissa. Jos sinulla on perhe, suunnittele jotain kivaa talon sisäisesti. Niin monta vaihtoehtoa, mutta sinä mangut vauvapalstalla terveenä ihmisenä, kuinka et pääse Alpeille? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi melkein aloittaa joku bingo tai juomapeli tästä ketjusta: ottakaa huikka aina kun joku mainitsee poikkeustilanteen. Lisäpisteitä saa metsästä tai järvistä. 

Hyvä idea, myös sanat sivistysmaa, kulttuuri, uudet ympyrät, rentoutuminen, hyttyset ja ulkohuussi niin 5 pistettä.

Vierailija
484/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen viime vuodet matkustanut lähinnä kotimaassa, satunnaiset ulkomaanreissut ovat olleet Pohjois-Norja ja Pohjois-Ruotsi. Kesäloma ja suuri osa vapaa-ajasta menee harrastusten parissa kuten retkeily, kalastus ja veneily. Joten harvemmin tulee vedettyä päiväkaljaa epäesteettisissä kuppiloissa missä on rumat mainoskyltit tai vierailtua kotiseutumuseossa tai Cumuluksessa.

Olisiko kyse kuitenkin siitä, että suurin osa ihmisistä kaipaa niitä Ranta-Pallon suosittelemia helppoja matkakohteita eivätkä he niinkään kaipaa lomaltaan fyysisiä haasteita tai he eivät ole omillaan luonnossa jos on vaarana, että puhelimessa ei ole tolppia.

Vierailija
485/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea, myös sanat sivistysmaa, kulttuuri, uudet ympyrät, rentoutuminen, hyttyset ja ulkohuussi niin 5 pistettä.

Myös kotipiha, hanki elämä ja luova sanat sopii pelin henkeen.

Vierailija
486/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä siellä teidän mökillä paskannetaan jos ei siellä edes huussia ole? Sisävessa?

On ihan ymmärrettävää, ettei kukaan ymmärrä tuskaani, koska tämä on tällainen First World Problem. Silti, se vaikuttaa mielialaani todella paljon. Ihmiset masentuvat monenlaisista eri asioista, ei siihen aina tarvita jotain suurta maailmantuskaa. Masentua voi täysin pinnallisistakin asioista, kuten omasta ulkonäöstä. 

Minulle tämä on todella kova paikka, eikä siinä hirveästi mitkään asennemuutokset auta. Kun en ulkomaille pääse, niin en pääse. On todella vaikeaa päästä lomamoodiin, kun joutuu lomailemaan samassa paikassa, jossa se arki on ollut koko vuoden.

ap

Ehkä ongelmaasi tuli  jo ratkaisukin, luin ketjua vasta tähän asti. Mutta, siis, tiedäthän kaiketi, että voit vuokrata auton kotikaupungistasi ja ajella Suomessa mihin tahansa, Ruotsissa mihin tahansa, ja kesällä jo todennäköisesti Norjassakin mihin tahansa. 

Toinen vaihtoehto on tietysti reissusta säästyvillä rahoilla remontoida nykyistä mökkiänne parempaan kuntoon tai ostaa kokonaan uusi mökki. Mökin voi myös vuokrata... vaikka tässä vaiheessa vuotta voi olla vähän myöhäistä. Mutta rahalla saa ja hevosella pääsee.

Vierailija
487/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen viime vuodet matkustanut lähinnä kotimaassa, satunnaiset ulkomaanreissut ovat olleet Pohjois-Norja ja Pohjois-Ruotsi. Kesäloma ja suuri osa vapaa-ajasta menee harrastusten parissa kuten retkeily, kalastus ja veneily. Joten harvemmin tulee vedettyä päiväkaljaa epäesteettisissä kuppiloissa missä on rumat mainoskyltit tai vierailtua kotiseutumuseossa tai Cumuluksessa.

Olisiko kyse kuitenkin siitä, että suurin osa ihmisistä kaipaa niitä Ranta-Pallon suosittelemia helppoja matkakohteita eivätkä he niinkään kaipaa lomaltaan fyysisiä haasteita tai he eivät ole omillaan luonnossa jos on vaarana, että puhelimessa ei ole tolppia.

En ole koskaan elämäni aikana ollut edes kännissä ja sanoisin oleva lähes absolutisti ja olen jopa urheillut kilpatasolla, mutta siltikin en kaipaa lomaltani kalastusta, en mutaista järveä, en puhelinta, enkä metsäretkeilyä. Eikä ongelmani ole, jos joku kaljakuppila on räkäinen.

Toiset ajattelevat, että täydellinen loma on joku telttaretki Norjassa monen tunnin automatkan päätteeksi ja heille joku viiden tähden hotelli Las Vegasissa olisi pahin mahdollinen asia. Mutta meitä on joka junaan.

Ollaan olevinaan niin paljon parempia, kun pidetään jostain järvien tuijottelusta ja metsään kakkimisesta. Ihan kiva, että joku tykkää, mutta monet arvostavat lomalla kaikkea sitä mitä suurkaupungit tai jotkut hienot lomakeskukset voivat tarjota.

Suomalaisille on ihan turha tulla selittämään etteivät he tiedä mitä metsäretkeily on. Joka ikinen kyllä tietää. Ihan jokainen. Ja vaikka se olisi kuinka helppoa ja sitä tarjottaisiin pakettimatkana, niin moni sanoisi ei kiitos siltikin.

Minulla ei tulisi mieleenkään lähteä ajamaan etelä-Suomesta Norjaan ollakseni jossain teltassa ja maksaa siitä ehkä tuhansia euroja yhteensä. Siinä olisi kaikki mitä en lomalta halua. Aina valoisaa, hyttyset ja muut Lapin purevat hyönteiset, herätä aamuyöstä lintujen viserrykseen, hankala ruuanlaitto, ulkovessailu, huonot pesumahdollisuudet, sään armoilla oleminen ja jalkojen hautominen paksuissa kengissä. Niin ja samat naamat koko reissu.

Vierailija
488/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana provo ja kunnon aiheesta! Itse asiaan en sano juuta enkä jaata. Olisin varmasti lähtenyt ulkomaille lomalle Italiaan tms.mutta lähdemme mökille, jossa on hyttysiä ja ulkovessa!! Enkä valita.

Vierailija
489/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan elämäni aikana ollut edes kännissä ja sanoisin oleva lähes absolutisti ja olen jopa urheillut kilpatasolla, mutta siltikin en kaipaa lomaltani kalastusta, en mutaista järveä, en puhelinta, enkä metsäretkeilyä. Eikä ongelmani ole, jos joku kaljakuppila on räkäinen.

Toiset ajattelevat, että täydellinen loma on joku telttaretki Norjassa monen tunnin automatkan päätteeksi ja heille joku viiden tähden hotelli Las Vegasissa olisi pahin mahdollinen asia. Mutta meitä on joka junaan.

Ollaan olevinaan niin paljon parempia, kun pidetään jostain järvien tuijottelusta ja metsään kakkimisesta. Ihan kiva, että joku tykkää, mutta monet arvostavat lomalla kaikkea sitä mitä suurkaupungit tai jotkut hienot lomakeskukset voivat tarjota.

Suomalaisille on ihan turha tulla selittämään etteivät he tiedä mitä metsäretkeily on. Joka ikinen kyllä tietää. Ihan jokainen. Ja vaikka se olisi kuinka helppoa ja sitä tarjottaisiin pakettimatkana, niin moni sanoisi ei kiitos siltikin.

Minulla ei tulisi mieleenkään lähteä ajamaan etelä-Suomesta Norjaan ollakseni jossain teltassa ja maksaa siitä ehkä tuhansia euroja yhteensä. Siinä olisi kaikki mitä en lomalta halua. Aina valoisaa, hyttyset ja muut Lapin purevat hyönteiset, herätä aamuyöstä lintujen viserrykseen, hankala ruuanlaitto, ulkovessailu, huonot pesumahdollisuudet, sään armoilla oleminen ja jalkojen hautominen paksuissa kengissä. Niin ja samat naamat koko reissu.

Ainiin ja kärsin pahasta matkapahoinvoinnista autossa.

Vierailija
490/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hear, hear!

Vierailija
491/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan tajuta, kuinka paljosta olen jäänyt elämässäni paitsi, kun minulle ei ole maailmanloppu, etten ole päässyt lomamatkalle vuosiin. No, lomaakaan ei ole ollut niin että matkustaminen olisi ollut mahdollista. 

Nyt en sitten tiedä, pitäisikö minun alkaa surra menetettyä menneisyyttäni vai tulevaisuutta vai molempia. Vai jatkaa vaan niin kuin tähänkin asti, ihan tyytyväisenä elämääni. 

Vierailija
492/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ehkä ongelmaasi tuli  jo ratkaisukin, luin ketjua vasta tähän asti. Mutta, siis, tiedäthän kaiketi, että voit vuokrata auton kotikaupungistasi ja ajella Suomessa mihin tahansa, Ruotsissa mihin tahansa, ja kesällä jo todennäköisesti Norjassakin mihin tahansa. 

Toinen vaihtoehto on tietysti reissusta säästyvillä rahoilla remontoida nykyistä mökkiänne parempaan kuntoon tai ostaa kokonaan uusi mökki. Mökin voi myös vuokrata... vaikka tässä vaiheessa vuotta voi olla vähän myöhäistä. Mutta rahalla saa ja hevosella pääsee.

Tuskin kesällä vielä kovin paljon Norjassakaan matkustetaan.

Vierailija
493/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kesällä on hotellit auki niin joku kiva ja laadukas hotelli vaikkapa Porvoossa, Helsingissä, Hangossa tms. Ei tarvitse olla metsässä ja voi nauttia kivoista maisemista jne. 

Jos hotellit eivät ole avoinna, paikalle voi mennä myös asuntoautolla, jolloin mukavuudesta joutuu tinkimään, mutta ei tarvitse olla kotona, jos ei kestä sitä. 

Vierailija
494/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massaturismin aika on auttamatta lopussa. Sen tämä pandemia paljasti, selvääkin selvemmin keinoin. Mitään pandemiaa ei Suomessa olisi, jos suomalaiset olisvat pysyneet Suomessa lähtemättä Pohjois-Italiaan tai muualle Keski-Eurooppaan mutkamäkeä laskemaan ja viemään usein myös kakaransa mukanaan. Emme kaipaa enää toista tällaista aikaa, siispä ne, jotka pois maasta seuraavaksi lähtevät, pysykööt poissa. Passi mitätöityköön menomaan kamaralle astuttaessa.

Ja sitten vielä syyllistetään, kun minä, joka olen koko vuoden tämän maan rajojen sisäpuolella ollut, käyn kaupassa! Ettäs kehtaatte!!!!!

Ja nyt lähden ulos kävelylle, koska olen niin suuren raivon vallassa. Saan höyryt pois päästä ja kun ilmakin on vielä niin keväisen kaunis ja lämmin. Heippa!

Vierailija
495/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
496/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan tajuta, kuinka paljosta olen jäänyt elämässäni paitsi, kun minulle ei ole maailmanloppu, etten ole päässyt lomamatkalle vuosiin. No, lomaakaan ei ole ollut niin että matkustaminen olisi ollut mahdollista. 

Nyt en sitten tiedä, pitäisikö minun alkaa surra menetettyä menneisyyttäni vai tulevaisuutta vai molempia. Vai jatkaa vaan niin kuin tähänkin asti, ihan tyytyväisenä elämääni. 

Jatka tyytyväisenä olemista, niin minäkin teen. :) :)

Ihana ilma, kevät on, aurinko paistaa ja linnut laulaa. Tätä on koko alkuvuosi odotettu. Olen onnellinen ja vain hymyilyttää. :)

Vierailija
497/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistut sitten olemaan huvittava, kiitos päivän nauruista. :D

Vierailija
498/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen ole siellä metsässä käynyt vähintään kouluaikoina kun niitä metsäretkiä luokan kanssa tehtiin. Mä asun Helsingissä, Keskuspuiston vieressä (Keskuspuisto on nimestään huolimatta metsä) ja käyn paljon siellä lenkillä. 

Täällä kun on selitetty, että on pää ja sielu jotenkin tyhjä heillä jotka tykkää matkustella. Mä olen esim. sitä ehdotettua Imatrankoskea käynyt katsomassa kolme kertaa, ja on se todellakin hieno paikka. Mutta ei se mun päähän tai sieluun mitään sen kummempaa täytettä tuonut. Vajaa tunti siellä kerrallaan on katseltu ja joskus siellä oli jotain musiikkiakin, mutta ei siinä nyt tuntunut kuitenkaan samalta lomafiilikseltä kuin vaikka jossain Lissabonissa kierrellessä esim. museoissa ja iltaisin syömässä paikallista ruokaa erittäin halvalla kuin jos vertaan vaikka sen Imatran ravintolatarjontaan ja hintoihin. 

Vierailija
499/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Masentua? Tällaisesta asiasta? Älä viitsi, masennus on liian voimakas sana. Käytä mielummin "alakuloista".

Vierailija
500/667 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan aiheuttaa ympäristössä pikemmin hilpeyttä kuin sympatiaa, kun aikuinen ei osaa hillitä itseään ja suhteuttaa kokemaansa isompaan mittakaavaan. Totta kai jollain voi olla ihan yhtä paha mieli kesäloman peruuntumisesta kuin mummon kuolemasta, mutta sosiaalinen koodisto on rakennettu niin, että ensimmäistä ihmistä pidetään itsekkäänä ja lapsellisena ja jälkimmäinen saa osakseen empatiaa, koska hänen mielipahansa kohde on sosiaalisesti "oikeutetumpi". 

Jokainen, jolle tulevan kesän/ vuoden/ vuosien lomamatkojen peruuntuminen on iso murhe, psyykatkaa itseänne niin, että teillä on elämässä oikeasti asiat todella hyvin ja olette todennäköisesti jo ehtineet kerätä itsellenne ison määrän kokemuksia aiempina lomina.