En oikeasti kestä, jos me ei päästä heinäkuussa lomalle. En pysty lomailemaan Suomessa.
En kestä ajatusta siitä, että oltaisiin koko kesäloma Suomessa ja kotona. Meillä on mökki, mutta sinne en halua mennä. Sähkötön, ulkohuussiton mökkipahanen. Kylmä järvi vieressä ja hyttysiä enemmän kuin tarpeeksi. Mieluummin olen kotona.
Asutaan melko lähellä työpaikkaani ja tuntuu todella kurjalta ajatella, että joutuisin viettämään koko "lomani" samoissa ympyröissä kuin työpäivinä. Pakko päästä jonnekin muualle.
Oli tarkoitus lentää Sveitsiin, vuokrata auto ja kierrellä Alppeja 2,5 viikkoa perheen kanssa. Kaikki on tietenkin jo etukäteen varattu, mutta mitään en haluaisi vielä perua. Elättelen toiveita, että päästäisiin matkaan.
Kommentit (667)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ainoatakaan hoitajaa tai lääkäriä, joka suhtautuisi valmiuslakiin turhana hysteriana tai hölynpölynä. He lakkasivat aikoja sitten notkumasta kahviloissa, kuppiloissa ja kauppakeskuksissa. Rooleista riippuen kesälomat on peruttu koska valmiustila.
Siksi minäkin olen nyt vapaaehtoisesti kotona – se on nyt vähintä, mitä voin rivikansalaisen roolissani tehdä ottaakseni osaa tähän urakkaan.
Sanna antaa varmasti sinulle kultaisen lampaan kunniamerkin.
Karma taas voi antaa sinulle koronan.
Ai että nautin tämän ap:n ja muiden matkustushullujen kurjuudesta! Olkoot kestämättä mun puolestani, itse asiassa toivon että eivät kestä. Nautin, NAUTIN! >D
Vierailija kirjoitti:
Itse olin joskus samanlainen kuin AP, en viihtynyt kotona laisinkaan. Jossain kohtaa kyllästyin, ja päätin tehdä asialle jotain. Satsasin ennen matkusteluun menneet rahat kodin viihtyyvyyteen, ja nykyään viihdyn kotona mainiosti!
Minulla on erittäin viihtyisä koti pihoineen päivineen, mutta silti tykkään myös matkustaa. Ei kaikille matkustaminen tarkoita sitä, ettei viihdy kotona.
Vierailija kirjoitti:
Olemme kolmihenkinen perhe. Eilen tuli tutkailtua kotimaan majoituspaikkojen hintoja heinäkuulle, koska tuskin rajat ovat auki kesällä.
Oli pieni shokki huomata, että edes kolmen tähden majoituspaikkoja omalla wc:llä varustettuna ei tahtonut löytyä kaupunkien sisältä alle 200 euroa per vuorokausi. Ja tuli selattua aika monta maakuntaa.
Viikon kesälomareissu Suomessa bensoineen, majoittumisineen, ruokineen ja muiden menojen kanssa maksaisi yli 2000 euroa. Missään teltassa tai homeisessa camping mökissä emme suostu olemaan.
Keski-Euroopassa olisikin sitten laadukkaita kohteita samaan kustannustasoon verrattuna vaikka kuinka paljon.
Luulisi, että kun hotelleissa on nyt ollut asiakaskato, niin heillä olisi edes vähän pelisilmää hintojen kanssa tälle kesälle. Mutta ei näytä olevan.
Valitettavasti matkailu Suomessa on liian kallista edes näillä säällisillä reunaehdoilla, jotta voisimme lomamatkoja pidemmin tehdä. Ulkomaan matkailu on suhteessa halvempaa, ja pääsee tutustumaan eri paikkoihin. Ja yleensä sääkin on suotuisampaa kesällä muualla.
Ihan pähkähullua. Luulisi, että juuri tänä kesänä hotellit ottaisivat ennemmin talon täyteen halvemmalla, kuin pitäisivät riistohintoja yllä, ja kapasiteetin vajaalla.
Katsoin itsekin, että esimerkiksi Kajaanissa perushuone Sokoksen hotellissa yhdeksi vuorokaudeksi olisi kustantanut 3 hengelle 220 euroa arkipäivänä heinäkuussa.
Green man kirjoitti:
Ai että nautin tämän ap:n ja muiden matkustushullujen kurjuudesta! Olkoot kestämättä mun puolestani, itse asiassa toivon että eivät kestä. Nautin, NAUTIN! >D
No sinulla on ainakin halvat huvit.
Mutta ne lääkkeet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin joskus samanlainen kuin AP, en viihtynyt kotona laisinkaan. Jossain kohtaa kyllästyin, ja päätin tehdä asialle jotain. Satsasin ennen matkusteluun menneet rahat kodin viihtyyvyyteen, ja nykyään viihdyn kotona mainiosti!
Vain ihminen, joka ei matkoillaan tapaa muita ihmisiä, käy missään tapahtumissa tai elämyksissä tai jolle ilmastolla ei ole merkitystä, voi sanoa, että on sama asia olla kotona kuin matkoilla ulkomailla.
Vai korvasiko Google earth ja YouTube paikalla olemisen kun kotiisi saapui 60 tuumainen televisio? Uusi amme ehkä sen lämpimän meriveden ja kaasulla toimiva uusi hella mahdollisesti eksoottisemman katuruuan?
Mitä ihmeellistä teit sinne kotiisi, ettet enää halua lähteä sieltä pois?
Ei mitään ihmeellistä. Suurin asia on kunnostaa oma pää, koska sitä ei pääse pakoon missään. Päätään ihminen pakenee. Ajatuksiaan, pelkojaan, sisäistä tyhjyyttään, muistojaan, mokiaan, syyllisyyttään.
Ja hei, tämä ei ole mitään RETORIIKKAA (=puhetaitoa, korulauseita) vaan fakta.
Totta, minulla on äärettömän tylsää. Eikä omassa päässäni pyöriminen enää huvita yhtään. En ole suurempia traumoja kohdannut, en jakaa märehtiä vanhoja, en kärsi pelkotiloista, enkä jaksa sadatta tuhannetta kertaa muistella samoja vanhoja asioita. En halua maata sängyssä, en sohvalla tai nojatuolissa katsomassa enää ainoatakaan sarjaa, enkä jaksa lukea enää mitään. Käsitöitäkin on tullut tehtyä jo niin paljon ettei vaatekaapin ovi mene kohta enää kiinni ja oikeasti minne niitä vaatteita enää tarvisisin, kun minnekään ei voi mennä.
Ja kyllä olen jo aivan tarpeeksi sivistynyt, jotta kokisin tarvetta alkaa sivistämään aina vaan itseäni enemmän ja enemmän. En jaksa jotain mentaalista käteenvetoa, jossa selittelen itselleni kuinka ihanaa itseni kanssa yksikseni omassa ihanassa kodissani, vain omissa ajatuksissani, itsetekemieni asioiden kanssa on. Olkoon miten on, mutta muut vaan alkavat olla niin paljon kiinnostavampia kuin minä minusta ja mielelläni viettäisin aikaa heidän kanssaan kuin itseni kanssa omassa päässäni.
Mutta kai tässä on ryhdyttävä ihan kateelliseksi niille, joiden rakkaus sitä itseään ja omaa kohtaan on niin suurta etteivät he enää tarvitse muita tai muita paikkoja oman kotinsa lisäksi.
Myönnän, minä itse en vaan ole niin kiinnostava ja täyttävä, että se täyttäisi kaikki tarpeeni ja toiveeni ja siten sisälleni jää valitettavasti tyhjiö, jota en saa itselläni täytettyä.
Ja jostain aivan käsittämättömästä syystä, asiat jotka eroavat minusta itsestäni yllättävän paljon ovat ne mielenkiintoisemmat minulle. En jaksa peilikuviani. En jaksa enää katsella sitä ”jo niin nähtyä”.
En ole rutiinien rakastaja, eikä minulla ole aina kiire kotiin. En vaikka minulla ihan kaunis koti onkin.
Green man kirjoitti:
Onneksi sentään jonkun nautinnot saadan tänä kesänä tyydytettyä. Vahingonilo kun vielä on se kaikkein aidoin ilo. Hyvä sinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme kolmihenkinen perhe. Eilen tuli tutkailtua kotimaan majoituspaikkojen hintoja heinäkuulle, koska tuskin rajat ovat auki kesällä.
Oli pieni shokki huomata, että edes kolmen tähden majoituspaikkoja omalla wc:llä varustettuna ei tahtonut löytyä kaupunkien sisältä alle 200 euroa per vuorokausi. Ja tuli selattua aika monta maakuntaa.
Viikon kesälomareissu Suomessa bensoineen, majoittumisineen, ruokineen ja muiden menojen kanssa maksaisi yli 2000 euroa. Missään teltassa tai homeisessa camping mökissä emme suostu olemaan.
Keski-Euroopassa olisikin sitten laadukkaita kohteita samaan kustannustasoon verrattuna vaikka kuinka paljon.
Luulisi, että kun hotelleissa on nyt ollut asiakaskato, niin heillä olisi edes vähän pelisilmää hintojen kanssa tälle kesälle. Mutta ei näytä olevan.
Valitettavasti matkailu Suomessa on liian kallista edes näillä säällisillä reunaehdoilla, jotta voisimme lomamatkoja pidemmin tehdä. Ulkomaan matkailu on suhteessa halvempaa, ja pääsee tutustumaan eri paikkoihin. Ja yleensä sääkin on suotuisampaa kesällä muualla.Ihan pähkähullua. Luulisi, että juuri tänä kesänä hotellit ottaisivat ennemmin talon täyteen halvemmalla, kuin pitäisivät riistohintoja yllä, ja kapasiteetin vajaalla.
Katsoin itsekin, että esimerkiksi Kajaanissa perushuone Sokoksen hotellissa yhdeksi vuorokaudeksi olisi kustantanut 3 hengelle 220 euroa arkipäivänä heinäkuussa.
Huhhuh mitä hintoja. Ihmettelen tosiaan miksi kotimaan matkailu ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain ihminen, joka ei matkoillaan tapaa muita ihmisiä, käy missään tapahtumissa tai elämyksissä tai jolle ilmastolla ei ole merkitystä, voi sanoa, että on sama asia olla kotona kuin matkoilla ulkomailla.
Vai korvasiko Google earth ja YouTube paikalla olemisen kun kotiisi saapui 60 tuumainen televisio? Uusi amme ehkä sen lämpimän meriveden ja kaasulla toimiva uusi hella mahdollisesti eksoottisemman katuruuan?
Mitä ihmeellistä teit sinne kotiisi, ettet enää halua lähteä sieltä pois?
Ei mitään ihmeellistä. Suurin asia on kunnostaa oma pää, koska sitä ei pääse pakoon missään. Päätään ihminen pakenee. Ajatuksiaan, pelkojaan, sisäistä tyhjyyttään, muistojaan, mokiaan, syyllisyyttään.
Ja hei, tämä ei ole mitään RETORIIKKAA (=puhetaitoa, korulauseita) vaan fakta.
Asioiden tekeminen ja uusista paikoista kiinnostuminen ei ole sen oman pään sisällöstä mitenkään pois. Tätä ketjua lukiessakaan eivät nämä vannoutuneet kotona kökkijät vaikuta kovin valoisilta tapauksilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy näköjään olla iloinen, että keksin tekemistä ja viihdyn lomani jopa ihan kotikaupungissani jos niikseen tulee :D Ehkä olisi osalle hyvä keksiä jotain uutta sisältöä elämäänsä ja tehdä arjestakin kivempaa?
No niin, saimme taas tälläisen ”sisältöä elämään ja hanki elämä” ihmisen ketjuun. Kerro sinä nyt mikä se suuri uusi sisältö oikein on? Se mikä pitäisi hankkia? Haenko sen kaupasta, vai mistä? Millä siitä arjesta saisi kivemmän?
Millä SINÄ siitä arjesta sait kivemmän, niin ettei lomia edes kaipaa, vaan haluaa aina vaan tehdä sitä mitä tekee arjessa? Missä kaupungissa asut, kun aina on niin kivaa.
Tosiaan saat olla iloinen, koska keksit ja viihdyt, joten jaa vähän tätä onneasi meille muillekin.Mielenterveydestä se kumpuaa. Tasapainosta, omien tunteiden tunnistamisesta. Itsensä ja realiteettien tajuamisesta. Kyvystä unelmoida ja oivalluksesta, että unelma on menetetty kun sen saavuttaa.
Mietipä esim. Äitihullua tai kiltti_miestä; mikä heidän suurin ongelmansa on? Laho pää. Korjaantuuko se Hawaijin matkoilla tai rahalla? Ei.
Heidän ongelmansa on juuri tuo mitä sinä hehkutat? Siellä omassa päässä, niiden samojen omien ajatusten ympärillä pyörimisessä. Vuosikausia.
Ehkä heidän ongelmiensa ratkaisu olisi juuri, että he ajattelisivat Hawaijia, niitä ihmisiä, heidän ruokiaan ja matkan käytännön asioita, kun sitä ainaista omaa osuuttaan näissä heidän ongelmissaan. Nyt he pyörivät täysin itsekeskeisesti ja aivan totaalisen itserakkaasti asian ympärillä, joka liittyy heihin itseensä. Pahimmassa tapauksessa pelkästään siellä omassa kodissaan, koska siellä saa sentään täysin rauhassa ajatella niitä vain ja omia rakkaita ajatuksiaan ilman ulkopuolista häirintää.
Kyllä he varmasti viihtyvät itsensä kanssa, koska kuka muu jaksaisi vuosia miettiä samaa itseään koskevaa asiaa?
Yleensä onni löytyy auttamalla muita ihmisiä niin sen sijaan kun ap säälii itseään kesälomamatkan peruuntumisesta koronan vuoksi niin hän voisi miettiä miten auttaa muita ihmisiä poikkeustilanteen aikana. Ehkä opettaa lapsilleen pettymysten käsittelyä ja positiivisesti rakentaa muita lomanviettotapoja ja vaihtoehtoja perheelleen.
Onko tärkeintä, että omat läheiset ovat turvassa ja terveinä, perheellä ei ole taloudellista hätää eikä lomautusuhkaa tai työpaikan menetystä. Vai menikö nyt koko kesä ja elämä vituiksi.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä onni löytyy auttamalla muita ihmisiä niin sen sijaan kun ap säälii itseään kesälomamatkan peruuntumisesta koronan vuoksi niin hän voisi miettiä miten auttaa muita ihmisiä poikkeustilanteen aikana. Ehkä opettaa lapsilleen pettymysten käsittelyä ja positiivisesti rakentaa muita lomanviettotapoja ja vaihtoehtoja perheelleen.
Onko tärkeintä, että omat läheiset ovat turvassa ja terveinä, perheellä ei ole taloudellista hätää eikä lomautusuhkaa tai työpaikan menetystä. Vai menikö nyt koko kesä ja elämä vituiksi.
Eiköhän ap opettajana ole suunnilleen pyhittänyt elämänsä muiden auttamiseen? Kai opettajat nyt sentään edes kesälomalla saavat tehdä muutakin, kuin opettaa muita ja aina olla se auttava käsi, kun itse ei osata?
Green man kirjoitti:
Onko maailmassa jotain, josta SINÄ nautit? Mitä jos se asia otettaisiin sinulta pois ja kaikki nauraisivat sinulle, että kärsi nyt, senkin idiootti? Harrastatko mitään? Saatko iloa jostain asiasta? Kaikki eivät pidä samoista asioista, eikä pidäkään. Minulle matkustelu on henkireikä, toiselle se on lenkkeily tai metsäkävely - tai kesä mökillä. Minä nautin myös joulusta, josta jossain viestissä jo mainitsinkin. Pidän myös lämpimästä ilmasta, auringosta, kimmeltävästä merestä. Saan ilonaiheita monesta asiasta, mutta matkustelu on minulle se ykkösjuttu, johon haluan panostaa. Haluan lähteä viikkokausiksi pois, koska siihen on mahdollisuus. Haluan tutustua eri maailmankolkkiin, eri kulttuureihin, eri tapoihin elää. Katsoa, miten muualla maailmassa toimitaan, kuunnella kieltä, maistella ruokia, nähdä henkeäsalpaavia maisemia vuorista maailman meriin, erilaisia ihmisiä, eläimiä. En ole mikään rannalla makaava tai shoppaileva turisti - joku on, eikä se ole minulta millään tavalla pois. Jollekin viikon rantaloma on se must ja ymmärrän erittäin hyvin, että loma menee pilalle, jos ei aurinkoon pääse.
Uskon todella, että ihmiset, jotka eivät koskaan matkusta minnekään, näkevät maailman eri tavalla - suppeammin. Helppoahan se on tyytyä omaan kuplaansa ja elää elämäänsä pienissä ympyröissä, kun ei koskaan tarvitse astua epämukavuusalueelle.
ap
Opettajissa on maanantaikappaleita kuten kaikissa ammateissa, yksi itkee Alppimatkan peruuntumista kun Suomessa ei ole yhtään kivaa ja toisesta Kreikka ei ole enää kliffa paikka kun ne rantautuneet ovat likaisia ja niiden lapset itkee. Ei oikein pyhittämisen tuntua maailmantilanne huomioiden. Vai mitä?
Green man kirjoitti:
Taidat olla sama tyyppi, joka on hehkuttanut nauttivansa mm. festarien peruuntumista ja muuta vastaavaa. Eli muiden hauska on siis jotenkin sinulta pois. No eipä siinä mitään, onhan sekin yksi tapa elää elämäänsä. Ehkä parempi olisi jos keskittyisit miettimään, miksi toisten paha mieli tuottaa sinulle niin paljon iloa? Ei taida se metsässä oleilukaan tehdä onnellikseksi?
Siis omg, nyt on teidän osa loma pilalla'D
Minäminåminä ja minuntarpeet
Ap:n paasaus ” Uskon todella, että ihmiset, jotka eivät koskaan matkusta minnekään, näkevät maailman eri tavalla - suppeammin. Helppoahan se on tyytyä omaan kuplaansa ja elää elämäänsä pienissä ympyröissä, kun ei koskaan tarvitse astua epämukavuusalueelle.”
ei sovi tähän poikkeustilanteeseen. Normaaleissa olosuhteissa se olisi ihan oikeutettu mielipide, nyt aivopieru saa kommentoijan vaikuttamaan todella itsekkäälle, piittaamattomalle ja typerälle.
Bsbsb kirjoitti:
Siis omg, nyt on teidän osa loma pilalla'D
Minäminåminä ja minuntarpeet
Minäminäminä ja minun on saatava ilmaista kaikkiin asioihin se minun mielipiteeni ;D
Mielenterveydestä se kumpuaa. Tasapainosta, omien tunteiden tunnistamisesta. Itsensä ja realiteettien tajuamisesta. Kyvystä unelmoida ja oivalluksesta, että unelma on menetetty kun sen saavuttaa.
Mietipä esim. Äitihullua tai kiltti_miestä; mikä heidän suurin ongelmansa on? Laho pää. Korjaantuuko se Hawaijin matkoilla tai rahalla? Ei.