En oikeasti kestä, jos me ei päästä heinäkuussa lomalle. En pysty lomailemaan Suomessa.
En kestä ajatusta siitä, että oltaisiin koko kesäloma Suomessa ja kotona. Meillä on mökki, mutta sinne en halua mennä. Sähkötön, ulkohuussiton mökkipahanen. Kylmä järvi vieressä ja hyttysiä enemmän kuin tarpeeksi. Mieluummin olen kotona.
Asutaan melko lähellä työpaikkaani ja tuntuu todella kurjalta ajatella, että joutuisin viettämään koko "lomani" samoissa ympyröissä kuin työpäivinä. Pakko päästä jonnekin muualle.
Oli tarkoitus lentää Sveitsiin, vuokrata auto ja kierrellä Alppeja 2,5 viikkoa perheen kanssa. Kaikki on tietenkin jo etukäteen varattu, mutta mitään en haluaisi vielä perua. Elättelen toiveita, että päästäisiin matkaan.
Kommentit (667)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan ainakin surffata (Portugal, Australia, Espanja) ja treenata alamäkipyöräilyä (Itävalta). Suomi ei kiinnosta eikä juuri eikä suomalaiset, eikä suomalainen ruoka, sorry kaikille siitä. Eläminen on kokemista ja seikkailua, ei kiitos järvet ja suomalainen ruoka.
Haha! Kyllä on väsyneet teinin toiveet ajankäytöstä sinullakin.
Surffata ja alamäkipyöräillä 😂Joo, kaikkien pitää haaveilla järvien katselusta, laavulla hiljaisuudessa makaamisesta lammen rannalla ja autolla ABC: ltä toiseen ajamisesta. Siinä on kunnon suomalaisen kehittyneen aikuisen elämän tarkoitus ja hyväksytyt haaveet.
No ei, mutta mieti nyt. Surffaus ja alamäkipyöräily. Ihan yhtä lapsellista kuin isot äijät pomppimassa katoilta alas, eli parcour. Tai se, että isot ihmiset tuhlaavat aikaansa johonkin skeittaamiseen tai pallon pomputteluun.
Alamäkipyöräilyä voi ihan hyvin harrastaa Suomessakin. Kunnon maastopyörä alle ja pyöräilemään metsiin ja mäkiin. Itä-Suomessa niitä riittää.
Multa on muutaman tonnin tuunattu pyörä varastettu Suomessa joten ei kiitos. Ja eipä tule nyt äkkiseltään hyviä paikkoja täältä mieleen. Laakeat maastot ei nyt vaan kiinnosta.
Ja ulkomaillako ei mitään varasteta?
Olen itse asunut Savossa ja siellä on paljon mäkiä, osa aika korkeitakin. Kyllä siitä pystyy ajamaan pyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä korona-aika näyttää, millainen kärsivällisyys ihmisillä on, ja millainen mielikuvitus ja luovuus keksiä tekemistä.
Ilmeisesti matkailuhulluilta puuttuu molemmat.
No mitä luovaa nämä vähän paremmat kotihiiret ovat tarjonneet? Metsää, patikointia, kalastusta, järveä, luontoa, metsää ja vielä metsää. Ja sitten tietenkin puutarhan hoitoa ja mökkiä? Ihme ettei joku ole vielä ehdottanut mansikoiden poimintaa?
Kaikkihan me toivomme lomaltamme hiljaisuutta, rauhaa, rauhoittumista, levollisuutta, luonnon herkkyyttä, rauhallisuutta ja itsensä kanssa yksin olemista? Tämän kaiken ”rauhallisuus” tyrkytyksen jälkeen jopa Rimini tai Ibiza alkaa tuntumaan paremmalta, kuin koskaan aiemmin.
Pistä listaa asioista jotka ovat siis luovia ja mielikuvituksellisia heille joiden menojalka vipattaa, jotka eivät ole, eivätkä halua viettää kesäänsä metsässä ja omassa päässään. Olkoonkin sitten syynä etteivät ole olet sinut itsensä kanssa eivätkä edes halua opetella sitä. Nyt sitä luovuutta kehiin.
Luova ihminen pystyy keksimään kotonakin tekemistä ilman, että jonkun tarvitsee nettifoorumissa kirjoittaa tyhjentävä lista luovista asioista.
Mitäs luovaa ja hienoa te sitten matkoilla teette? Syötte ravintolassa, yövytte hotellissa, ajelette maisemien perässä, hiihdätte hiihtokohteessa, katselette samoja nähtävyyksiä kuin kaikki muutkin. Ei se ole yhtään sen luovempaa. Eri asia tietysti, jos matkaatte koko Intian läpi, tutkitte Afrikan maita jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä korona-aika näyttää, millainen kärsivällisyys ihmisillä on, ja millainen mielikuvitus ja luovuus keksiä tekemistä.
No mitä luovaa nämä vähän paremmat kotihiiret ovat tarjonneet? Metsää, patikointia, kalastusta, järveä, luontoa, metsää ja vielä metsää. Ja sitten tietenkin puutarhan hoitoa ja mökkiä? Ihme ettei joku ole vielä ehdottanut mansikoiden poimintaa?
Kaikkihan me toivomme lomaltamme hiljaisuutta, rauhaa, rauhoittumista, levollisuutta, luonnon herkkyyttä, rauhallisuutta ja itsensä kanssa yksin olemista? Tämän kaiken ”rauhallisuus” tyrkytyksen jälkeen jopa Rimini tai Ibiza alkaa tuntumaan paremmalta, kuin koskaan aiemmin.
Pistä listaa asioista jotka ovat siis luovia ja mielikuvituksellisia heille joiden menojalka vipattaa, jotka eivät ole, eivätkä halua viettää kesäänsä metsässä ja omassa päässään. Olkoonkin sitten syynä etteivät ole olet sinut itsensä kanssa eivätkä edes halua opetella sitä. Nyt sitä luovuutta kehiin.Luova ihminen pystyy keksimään kotonakin tekemistä ilman, että jonkun tarvitsee nettifoorumissa kirjoittaa tyhjentävä lista luovista asioista.
Mitäs luovaa ja hienoa te sitten matkoilla teette? Syötte ravintolassa, yövytte hotellissa, ajelette maisemien perässä, hiihdätte hiihtokohteessa, katselette samoja nähtävyyksiä kuin kaikki muutkin. Ei se ole yhtään sen luovempaa. Eri asia tietysti, jos matkaatte koko Intian läpi, tutkitte Afrikan maita jne.
Arvaan, että sulla ei ole miestä mutta kissa löytyy.
Sen kanssa sitten vietät luovasti aikaa kotona :-D
Vierailija kirjoitti:
Järvi-Suomi joo. Olen sen kerran pari nähnyt ja se riitti. Ei ole kunnon ruokapaikkoja, ei museoita, järvet periaatteessa ihan kauniita mutta siihen se jää.
Lappi. No jos on Norjan puolen nähnyt niin kyllä ihmettelen jos Suomen Lappia nähdä haluan. Ruokapaikat ala-arvoisia.
Länsirannikko kaunis ja hyviä, mielenkiintoisia ruokaravintoloita. Hieno meri.
Ei museoita? Missähän kunnassa mahdoit vierailla, kyllä siellä museoita on. Jo pienessä Varkaudessakin on useampia. Itse kasvoin Leppävirralla ja jopa sielläkin on paikallismuseo (tosin aika pieni).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistä listaa asioista jotka ovat siis luovia ja mielikuvituksellisia heille joiden menojalka vipattaa, jotka eivät ole, eivätkä halua viettää kesäänsä metsässä ja omassa päässään. Olkoonkin sitten syynä etteivät ole olet sinut itsensä kanssa eivätkä edes halua opetella sitä. Nyt sitä luovuutta kehiin.Luova ihminen pystyy keksimään kotonakin tekemistä ilman, että jonkun tarvitsee nettifoorumissa kirjoittaa tyhjentävä lista luovista asioista.
Arvaan, että sulla ei ole miestä mutta kissa löytyy.
Sen kanssa sitten vietät luovasti aikaa kotona :-D
Löytyy molemmat.
No esimerkkinä, hän on amerikkalainen ja opettelee suomea. Keskusteltiin monta tuntia eilen suomen kielestä ja opetin hänelle sanontoja ja muuta. Se oli hauskaa ja mielenkiintoista.
Muissa maissa on puolensa, mutt mieluummin asun kyllä täällä Tampereella kuin Philadelphiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa, miksi AP:llä yleensä on tällainen mökki?
Itseäni ei tuo mökkielämä tippaakaan kiinnosta, Suomenkin ehdin aika tarkalleen tutkia ennen ulkomaille muuttoani. Arki on arkea täälläkin, mutta eipä ole hyttysiä tai lunta, pakkasesta puhumattakaan.
En ole ap,mutta itsellä perintönä 2 mökkiä ja miehellä yksi. Aika monella suomalaisella niitä on riesaksi asti.
Minulla on perintönä nolla mökkiä (samoin kuin minun sisaruksillani) ja miehelläni nolla mökkiä (kuten myöskin hänen sisaruksillaan). Ottaisin vaikka minkälaisen mökin, jos saisin. En tiedä, pystymmekö koskaan hankkimaan minkäänlaista, mutta katsellaan...
Kaikilla ei ole mutta suuremmalla osalla on. Mulla on yksi ystävä joka on ökyrikas ja hän on ainoa jolla ei ole mökkiä. Ole onnellinnen, keskituloisille ja pienipalkkaiselle mökistä on vain haittaa. Niistä ei meinaa päästä eroon (paitsi meren rannalla olevista). Jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa, miksi AP:llä yleensä on tällainen mökki?
Itseäni ei tuo mökkielämä tippaakaan kiinnosta, Suomenkin ehdin aika tarkalleen tutkia ennen ulkomaille muuttoani. Arki on arkea täälläkin, mutta eipä ole hyttysiä tai lunta, pakkasesta puhumattakaan.
Mies sai vanhempiensa mökin perinnöksi. Ei halua myydä eikä se minulle kuulu mitenkään. Ymmärrän ap:n tuskan.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järvi-Suomi joo. Olen sen kerran pari nähnyt ja se riitti. Ei ole kunnon ruokapaikkoja, ei museoita, järvet periaatteessa ihan kauniita mutta siihen se jää.
Lappi. No jos on Norjan puolen nähnyt niin kyllä ihmettelen jos Suomen Lappia nähdä haluan. Ruokapaikat ala-arvoisia.
Ei museoita? Missähän kunnassa mahdoit vierailla, kyllä siellä museoita on. Jo pienessä Varkaudessakin on useampia. Itse kasvoin Leppävirralla ja jopa sielläkin on paikallismuseo (tosin aika pieni).
Juu on Savossakin Pikasso-museo.
Vierailija kirjoitti:
Missä siellä teidän mökillä paskannetaan jos ei siellä edes huussia ole? Sisävessa?
Ja miksei sveitsinmatkarahoilla laiteta mökkiä kuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden tunkkaisen museon läpi koluamiseen kuluu 2 h.
Opelle ja kohtalotovereilleen tsemiä, Alpit on peruttu. Sosiaalinen eristäytyminen saattaa olla tarpeen vuoteen 2022 saakka.
Käykää oikeasti jossain ja väittäkää vasta sitten, että Kuusamossa on tasan sama maisema kuin jossain Helsingin esikartanoissa.
Sulla on töitä, sulla on perhe, sulla on koti, sulla on jopa mökki ja sulla on pitkä palkallinen loma. Ei pitäisi olla asiat kovin huonosti. Mutta kaikesta saa paskaa, jos on asenne kohdallaan.
Näin vaikeassa tilanteessa kun ollaan niin en tunne myötätuntoa. Ajattelen että hyvä ettet pääse ulkomaille lomalle. Ehkä tää vähän kasvattaa sua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä siellä teidän mökillä paskannetaan jos ei siellä edes huussia ole? Sisävessa?
Koska sillä kapisella mökkilomalla jossa erämetsässä ei samaa mitä saa Genevessä tai Zurichissa tai Alpeilla. Ei saa kunnon palveluita, ei voi poiketa ostamaan Pradan laukkua, ei ole hyvää ruokaa. Ja juu poro tai joku karsea Petterin lihapata ei ole mun käsitys hyvästä ruuasta.
Ei ole vuoria. Ei voi katsella tyylikkäitä ihmisiä hyvässä säässä.
Vierailija kirjoitti:
Näin vaikeassa tilanteessa kun ollaan niin en tunne myötätuntoa. Ajattelen että hyvä ettet pääse ulkomaille lomalle. Ehkä tää vähän kasvattaa sua.
Ethän sitten odota myötätuntoa myöskään omille ongelmillesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sillä kapisella mökkilomalla jossa erämetsässä ei samaa mitä saa Genevessä tai Zurichissa tai Alpeilla. Ei saa kunnon palveluita, ei voi poiketa ostamaan Pradan laukkua, ei ole hyvää ruokaa. Ja juu poro tai joku karsea Petterin lihapata ei ole mun käsitys hyvästä ruuasta.
Ei ole vuoria. Ei voi katsella tyylikkäitä ihmisiä hyvässä säässä.
Mutta voi katsella krapulaisia karavaanareita ja syödä kahvilan mikrolihapullia. Unohtamatta sitä sateista metsää, jota täällä ylistetään viestissä toisensa jälkeen kuin Edenin puutarhaa.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä on "aikuisella" ihmisellä ongelmat. Tällä hetkellä niin minä kuin monet kaveritkin jäimme ilman luvattua kesätyöpaikkaa. Mun piti aloittaa heti kirjoitusten jälkeen työt mutta kun ei olekaan mitään töitä enää. Ei ole ylioppilasjuhlia, kavereita ei voi tapailla livenä. Hengata vaan kotona missä isä on etätöissä ja pikkuveljet etäkoulussa. Ei edes hetken rauhaa. Mulla oli alustava suunnitelma lähteä loppukesästä Ranskaan piikomaan, se meni jäihin mutta onneksi vielä saattaa toteutua jossain aikataulussa. Mutta enköhän mä oikeasti kestä vaikka tää kesä muuttui pelkäksi lomaksi ilman mitään tekemistä.
No, menet sinne järvenrannalle katsomaan sitä järveä ja oleilet rauhassa siellä, omassa päässäsi niiden upeiden ajatustesi kanssa. Rauhaa ja metsää. Kyllä se nuoruus menee noinkin. Et tarvitse edes rahaa siihen. Ja ensi kesä uusiksi samalla tavalla. Eiks joo?
Ompa ihmiset tarttunut provoon innokkaasti.
Entäs jos nyt vaan suhtautuisit tähän vuoteen säästövuotena? Tämä vuosi säästetään niin maan penteleesti. Ensi vuonna saat sitten se palkinnon. Otat viimesen päälle kalliin reissun ensi vuonna. Kaiken sen mistä olet aina unelmoinut, mutta et ihan raskinut.
Mitä se kullekin sitten on. Luksusristeily, paras hotelli Dubaissa, joku hemmetin kallis resortti Balilla jne.
Kyllä se yksi vuosi menee, kun palkinto on riittävän hyvä.