Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein käyt suihkussa ja miksi?

Vierailija
20.04.2020 |

Riittääkö kerran viikossa pitämään sinut puhtaana ja raikkaana? Vai kaksi kertaa päivässä?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kerran päivässä. Laiskotellessa parin päivän välein, helleviikkojen aikana joskus kahdesti, liikunnan määrästä riippuen. Tunturivaelluksilla tulee useimmiten pulahdettua illalla johonkin hetkeksi. Kerran oli sellaiset säät (+3 astetta ja joka päivä sadetta) ettei iljennyt, ja kieltämättä yhdeksän päivän jälkeen haju häiritsi jo itseäkin.

Vierailija
42/87 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä, jotka menevät aamuisin suihkuun. Itse käyn illalla suihkussa ja aamuisin pesen naaman, kainalot ja alapään.

Oletko ajatellut, että joidenkin on ehkä pakko käydä aamuin ja illoin suihkussa työn takia, vaikka ei haluiskaan. Esim. maatiloilla aamunavetoinnin ja iltanavetoinnin jälkeen, mikäli ei halua haista paskalle ja levittää sitä hajua ympäri taloa ja kyliä.

Olen hoitanut karjaa 5 vuotta, enkä käy aamulla ja illalla suihkussa. Kerran päivässä riittää oikein mainiosti. Navettaan mennessäni laitan aina suojavaatteet päälle, myös hiukset on suojassa. Meillä on navetassa erillinen tila, jossa huuhdellaan saappaat ja pestään navettapyykit. Tilassa on myös pyykinpesukone. En koskaan kävele navettavaatteissa tai navettasaappaissa kotiovesta sisään.

Kyllä mun on pakko käydä pesulla joka navetoinnin jälkeen vaikka on hiukset suojassa ja muutenkin suojavaatteet. Myös silmälasit pestävä aina. En halua haista paskalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ilta. Hiukset pesen joka toinen päivä. Likainen ja fyysinen työ niin on ihan tarpeen käydä pesulla päivittäin. Haluaisin pestä hiukset harvemmin, mutta ne rasvoittuvat vaikka mitä tekisin.

Kokeile kuivashampoota. Itsellä myös hiukset rasvoittuu herkästi, mutta kuivashampoolla saan pidennettyä hiustenpesuväliä päivän. Lisäksi olen huomannut, että kun hiuksia pesee harvemmin, iho ei eritä talia niin paljoa, kun sitä ei jatkuvasti hinkkaa puhtaaksi, jolloin hiuksetkaan eivät lopulta rasvoittu niin paljoa.

Itse käyn päivittäin suihkussa. Ja miksikö? Ollakseni puhdas. Jos treenaan illalla ja olen ehtinyt aamulla jo käydä suihkussa, käyn myös treenin jälkeen pikasuihkussa, jotta saan hiet pois.

Vierailija
44/87 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö joka päivä suihkussa kävijöitä kiinnosta yhtään ympäristöasiat? Joka päivä tuhlataan vettä satoja litroja vettä. Kannattaa miettiä onko joka päivä suihkuttelu aivan välttämätöntä.

Kainalot voi pestä lavuaarissa ja perrseensä hulautella bideellä. Vettä kuluu vähemmin.

Vain joka toinenkin päivä suihkussa säästää vettä.

Vierailija
45/87 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päivässä eli iltaisin ennen iltapalaa ja nukkumaanmenoa. Puhtaana on kiva mennä nukkumaan. En tee paljonkaan nyt mitään mikä aiheuttaisi esim. hikoilua mutta hiukset rasvoittuvat nopeasti ja se on ällöttävää. Eli jos jää iltapesu väliin, seuraavana aamuna hiukset ovat rasvaiset.... Shampoo, hoitoaine ja sitten iha saippua. 

Vierailija
46/87 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisänä vielä että minulla on alaselkään kasvavat hiukset ja pieni lavuaari, joten siinä on hankala pestä hiuksia...

Vierailija
47/87 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan kerran viikossa. En käy juuri kodin ulkopuolella. Nyt Korona-aikaan meni kolme viikkoa, etten käynyt, kun tiesin, että yksin täällä olen. Jos hiukset ovat erityisen likaisen oloiset, pesen tiskialtaassa.

Masentuneen ihmisen elämää.

Vierailija
48/87 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pesee hiukset harvemmin niin myös hiuspohja tottuu harvempaan pesuun eivätkä hiukset rasvoitu niin nopeasti.

Vierailija
49/87 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa viikossa käyn suihkussa ja pesen hiukset. Atooppisen ihon vuoksi en voi käydä useammin, tämäkin tuottaa jo tuskaa iholle. Alapään pesen joka päivä + pepun aina ulostamisen jälkeen. Kainaloita pesen myös päivittäin. 

Vierailija
50/87 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää vedentuhlaamista joillakin! Joka päivä suihkussa tai parikin kertaa. Luonto ei teitä kiitä.

Vierailija
51/87 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka aamu kun se vain on mahdollista ja on suihku missä käydä. Mökillä ei ole suihkua, mutta siellä on tapana saunoa joka päivä ja aamu alkaa järveen hyppäämisellä ennen aamiaisen tekoa.

Joskus oikein kipeänä olen jättänyt suihkun väliin, muuten en. Ja kesällä kuumina päivinä käyn usein pari kertaa useammin. Töistä tai kaupungilta tullessa ja sitten vielä juuri ennen nukkumaan menoa.

Osa aamusuihkuista tulee suurimman osan vuotta otettua hallilla ennen ja jälkeen uinnin, löylyjen jälkeen. Näin olen toiminut jo kohta 50 vuotta aina teini-iästä lähtien.

En minä siellä suihkussa puolta tuntia lutraa, viisi minuuttia riittää kerralla kun ei tarvitse itseään näin usein käyvän kuuraata. Kerran viikossa saunassa pesen itseni kunnolla saunaharjalla, muuten vain hiukset ja nopea pesaisu strategisista paikoista päivittäin.

Helvetti mitä veden tuhlaamista.

Vesi ei suihkuttelemalla suomesta lopu. Älä ole huolissasi

Energiaa ja rahaa kuitenkin kuluu veden lämmittämiseen ellei sitten peseydy kylmällä vedellä.

Vierailija
52/87 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pesee hiukset harvemmin niin myös hiuspohja tottuu harvempaan pesuun eivätkä hiukset rasvoitu niin nopeasti.

Vieläkö joku luulee että kaikille sopii pesuvälin pitennys. Itse kokeilin 3v ja ei mitään vaikutusta. Ohut tukka nyt vaan on pakko pestä päivittäin että kehtaa käydä ihmisten ilmoilla.

Vierailija
53/87 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö joka päivä suihkussa kävijöitä kiinnosta yhtään ympäristöasiat? Joka päivä tuhlataan vettä satoja litroja vettä. Kannattaa miettiä onko joka päivä suihkuttelu aivan välttämätöntä.

Kainalot voi pestä lavuaarissa ja perrseensä hulautella bideellä. Vettä kuluu vähemmin.

Vain joka toinenkin päivä suihkussa säästää vettä.

Suomessa veden käyttö ei ole ongelma. Sitä riittää kyllä ja vedenpuhdistamot on mitoitettu nykyisen kulutuksen mukaan. 

Vierailija
54/87 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran naapuri otti vähän aikaa sitten puolen tunnin suihkun joskus klo 2 aamuyöstä, siitä kuuluu tässä talossa hirveä kohina kuuluu alakertaan.

Vierailija
55/87 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään suihkussa 2 - 3 krt viikossa 

+ bideesuihkulla pesen päivittäin 

ja kasvot aamuisin 

Vierailija
56/87 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä, jotka menevät aamuisin suihkuun. Itse käyn illalla suihkussa ja aamuisin pesen naaman, kainalot ja alapään.

Minä taas en ymmärrä miksi tuhlata aikaa ja vaivaa läträämiseen lavuaarissa ja pöntöllä eri kohtia puhtaaksi, kun saman asian hoitaa paljon kätevämmin ja nopeammin suihkussa.

Siksi, ettei vettä tuhlattaisi ylettömästi. Säästetään luontoa ja muuta sellaista mikä on varmaan mielestäsi ihan psskaa ja ilmastonmuutos höpöhöpöä.

Vierailija
57/87 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 3 päivän välein. Pesen hiukset joka kerta.

Paitsi jos on kesähelle tai muuten olen hikoillut tai likainen niin sitten käyn tietysti peseytymässä tarpeen mukaan, vaikka kahdesti päivässä (mutta hiuksia en pese joka päivä). Lähtökohtaisesti kuitenkin käyn suihkussa vain sen 2-3 krt viikossa.

Nainen 32. Asiakaspalvelija

Vierailija
58/87 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman! Pesen hiukset yleensä vain kaksi kertaa viikossa. Tämä ei ehkä sovi kaikille...

Vierailija
59/87 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut, että joidenkin on ehkä pakko käydä aamuin ja illoin suihkussa työn takia, vaikka ei haluiskaan. Esim. maatiloilla aamunavetoinnin ja iltanavetoinnin jälkeen, mikäli ei halua haista paskalle ja levittää sitä hajua ympäri taloa ja kyliä.

Olen hoitanut karjaa 5 vuotta, enkä käy aamulla ja illalla suihkussa. Kerran päivässä riittää oikein mainiosti. Navettaan mennessäni laitan aina suojavaatteet päälle, myös hiukset on suojassa. Meillä on navetassa erillinen tila, jossa huuhdellaan saappaat ja pestään navettapyykit. Tilassa on myös pyykinpesukone. En koskaan kävele navettavaatteissa tai navettasaappaissa kotiovesta sisään.

Kyllä mun on pakko käydä pesulla joka navetoinnin jälkeen vaikka on hiukset suojassa ja muutenkin suojavaatteet. Myös silmälasit pestävä aina. En halua haista paskalle.

Mistä se navetan paska sinussa haisee? Miten pahasti teidän navetta sitten löyhkää, että haju tarttuu? Vaihda eri vaatteet navettaan ja kotioloihin, niin et kanna hajua mukanasi. Ei kukaan tuntemani karjatilallinen käy 2-3 kertaa päivässä suihkussa, enkä käy itsekään. Navettavaatteet ja saappaat säilytän navetalla.

Vierailija
60/87 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa käyminen ei kuluta pelkästään vettä, vaan vesi myös yleensä lämmitetään sekä samalla kuluu suihkusaippua (ja shampoota sekä hoitoainetta).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän