Kuinka usein käyt suihkussa ja miksi?
Riittääkö kerran viikossa pitämään sinut puhtaana ja raikkaana? Vai kaksi kertaa päivässä?
Kommentit (87)
Treenin jälkeen käyn suihkussa, jos en treenaa, pesen vain kriittiset alueet. Hiukset pesen kerran viikossa.
Joka ilta käyn suihkussa. Menkkojen aikaan pesen alapään useamman kerran päivässä. Hiukset pesen joka toinen - joka kolmas päivä.
Käyn joka ilta suihkussa. Ei vain oikein osaa mennä päivän hikien kanssa nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittäin. Hiukset pesen joka toinen tai kolmas päivä.
En tosin koskaan pese saippualla muuta kuin kainalot ja silloin tällöin jalat.
Et takapuoltasi pese saippualla?
No ei ole kyllä tullut pieneen mieleenkään. Kainaloitakaan en pesisi saippualla ellen käyttäisi dödöä, en usko että kaikki jäämät lähtevät pelkällä vedellä.
/6
Yleensä joka päivä, joskus jää päivä välistä. En käytä deodoranttia, haisen hieltä, jos en käy joka päivä. Hiukset pesen 2-3 pöivän välein.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, jotka menevät aamuisin suihkuun. Itse käyn illalla suihkussa ja aamuisin pesen naaman, kainalot ja alapään.
Minä taas en ymmärrä miksi tuhlata aikaa ja vaivaa läträämiseen lavuaarissa ja pöntöllä eri kohtia puhtaaksi, kun saman asian hoitaa paljon kätevämmin ja nopeammin suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, jotka menevät aamuisin suihkuun. Itse käyn illalla suihkussa ja aamuisin pesen naaman, kainalot ja alapään.
Minä taas en ymmärrä miksi tuhlata aikaa ja vaivaa läträämiseen lavuaarissa ja pöntöllä eri kohtia puhtaaksi, kun saman asian hoitaa paljon kätevämmin ja nopeammin suihkussa.
Minulla on herkkä iho, joka kuivuu helposti. Sanotaan mitä tahansa, niin kyllä ylenmääräinen veden kanssa läträäminen kuivattaa ihoa ja poistaa ihon omaa suojaa. En todellakaan voi käydä suihkussa joka päivä. Pesen kainalot, naaman, jalkaterät ja alapään kerran päivässä ja kokonaan käyn suihkussa vain pari kertaa viikossa, paitsi kesällä joka päivä. Nuorena kun en ymmärtänyt ihon suojasta mitään, tuli pestyä vahvoilla suihkusaippuoilla joka päivä, ja sitten oli ihossa karstaa ja punaisia läikkiä. Vasta ihotautilääkäri sai ymmärtämään, että jatkuva peseytyminen voi haitata ihon omaa tasapainoa niin, että tulee iho-oireita.
Yleensä kyllä päivittäin. Silloin tällöin jää välistä milloin mistäkin syystä, mutta nämä yleensä osuu sellaisiin aikoihin, kun ei seuraavana päivänä ole ihmisten ilmoille menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kyllä tullut pieneen mieleenkään. Kainaloitakaan en pesisi saippualla ellen käyttäisi dödöä, en usko että kaikki jäämät lähtevät pelkällä vedellä.
/6
Olet oikeassa että pelkkä vesi ei tosiaan poista kaikkia jäämiä, myöskään kakkajäämiä. Jos ensi kerralla koitat pestä sen takapuolesikin saippualla? Ja kädet myös.
Jos otat kakkaa käsiisi niin riittääkö se että vedellä huuhtelet? Jos kakkaa menee muualle ihoon niin riittääkö vedellä huuhtelu? Ei. Sama pätee siellä takapuolessa. Iho on ihan samanlaista sielläkin.
Joka ilta käyn suihkussa. Harrastan hikiliikuntaa 5krt/vko, sen jälkeen on kyllä pakko käydä suihkussa ja pestä hiukset..
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en ymmärrä niitä, jotka eivät tee tuota suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/6
Olet oikeassa että pelkkä vesi ei tosiaan poista kaikkia jäämiä, myöskään kakkajäämiä. Jos ensi kerralla koitat pestä sen takapuolesikin saippualla? Ja kädet myös.
Jos otat kakkaa käsiisi niin riittääkö se että vedellä huuhtelet? Jos kakkaa menee muualle ihoon niin riittääkö vedellä huuhtelu? Ei. Sama pätee siellä takapuolessa. Iho on ihan samanlaista sielläkin.
Erittäin pieni määrä siellä vaan ei haise muualle eikä levitä bakteereja. Ja ei, alushousuni eivät haise takapuolen kohdalta. Ja kyllä, olen haistanut.
Vierailija kirjoitti:
Kuonat tulevat yöllä eniten ihon läpi. Ei sun tarvii ymmärtääkään. Tuskin ymmärrät monia muitakaan asioita tai ihmisiä, jotka tekevät erilailla kuin sinä:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka aamu kun se vain on mahdollista ja on suihku missä käydä. Mökillä ei ole suihkua, mutta siellä on tapana saunoa joka päivä ja aamu alkaa järveen hyppäämisellä ennen aamiaisen tekoa.
Joskus oikein kipeänä olen jättänyt suihkun väliin, muuten en. Ja kesällä kuumina päivinä käyn usein pari kertaa useammin. Töistä tai kaupungilta tullessa ja sitten vielä juuri ennen nukkumaan menoa.
Osa aamusuihkuista tulee suurimman osan vuotta otettua hallilla ennen ja jälkeen uinnin, löylyjen jälkeen. Näin olen toiminut jo kohta 50 vuotta aina teini-iästä lähtien.
En minä siellä suihkussa puolta tuntia lutraa, viisi minuuttia riittää kerralla kun ei tarvitse itseään näin usein käyvän kuuraata. Kerran viikossa saunassa pesen itseni kunnolla saunaharjalla, muuten vain hiukset ja nopea pesaisu strategisista paikoista päivittäin.
Helvetti mitä veden tuhlaamista.
Vesi ei suihkuttelemalla suomesta lopu. Älä ole huolissasi
Joka aamu suihkussa ja joka ilta puusaunassa, jonka yhteydessä ainakin 3 kertaa suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut, että joidenkin on ehkä pakko käydä aamuin ja illoin suihkussa työn takia, vaikka ei haluiskaan. Esim. maatiloilla aamunavetoinnin ja iltanavetoinnin jälkeen, mikäli ei halua haista paskalle ja levittää sitä hajua ympäri taloa ja kyliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut, että joidenkin on ehkä pakko käydä aamuin ja illoin suihkussa työn takia, vaikka ei haluiskaan. Esim. maatiloilla aamunavetoinnin ja iltanavetoinnin jälkeen, mikäli ei halua haista paskalle ja levittää sitä hajua ympäri taloa ja kyliä.
Olen hoitanut karjaa 5 vuotta, enkä käy aamulla ja illalla suihkussa. Kerran päivässä riittää oikein mainiosti. Navettaan mennessäni laitan aina suojavaatteet päälle, myös hiukset on suojassa. Meillä on navetassa erillinen tila, jossa huuhdellaan saappaat ja pestään navettapyykit. Tilassa on myös pyykinpesukone. En koskaan kävele navettavaatteissa tai navettasaappaissa kotiovesta sisään.
2x päivässä. Illalla peseydyn kunnolla, hiukset jne ja aamulla vaan virkistäydyn. Joskus skippaan aamusuihkun.
Kaksi kertaa päivässä aamuin ja illoin että on hyvä olo. Illalla kun käy suihkussa niin aamulla herätessä aamuseisokin aikaan jo kiveksistä tulee myskinen tuoksu. Ei ole paha haju, mutta haistan kivekset ja se tekee mut itseasiassa jo melko hornyksi heti aamusta..
Käyn joka päivä suihkussa ja myös joka päivä pesen hiukset. Työskentelen navetassa ja tallissa niin pakko.