Kuinka usein käyt suihkussa ja miksi?
Riittääkö kerran viikossa pitämään sinut puhtaana ja raikkaana? Vai kaksi kertaa päivässä?
Kommentit (87)
Käyn joka työaamu ja pesen hiukset shampoolla ja hoitoaineella. Haluaisin käydä harvemmin, mutta hiukset ovat todella rasvaiset jo yhden pesemättömän päivän jälkeen. Olen asiakaspalvelutyössä, joten minun on oltava huoliteltu.
Lomilla käyn 2-3 päivän välein. Pidemmillä lomilla, esim. talvella voin käydä 3-4 päivän välein, jos ei ole mitään ihmeellistä menoa. Kauppaan vaan pipo päähän.
Joka aamu käyn suihkussa että keho on raikas ja persvako hajuton. Ihminen joka ei käy joka päivä suihkussa on sairas.
Päivittäin. Hiukset pesen joka toinen tai kolmas päivä.
En tosin koskaan pese saippualla muuta kuin kainalot ja silloin tällöin jalat.
Joka ilta. Hiukset pesen joka toinen päivä. Likainen ja fyysinen työ niin on ihan tarpeen käydä pesulla päivittäin. Haluaisin pestä hiukset harvemmin, mutta ne rasvoittuvat vaikka mitä tekisin.
Yleensä kahden päivän välein. Jos käyn juoksulenkillä tai kuntosalilla, käyn aina sen jälkeen suihkussa, eli joskus saatan käydä aamulla ja illalla. Teen alapesut myös sellaisina päivinä, kun en käy kokosuihkussa.
Meillä on teinipojan kanssa vähän ongelmaa, koska häntä ei suihku kiinnosta. Olen opastanut pesemään kuitenkin alapään joka aamu. Hän urheilee paljon ja sen jälkeen käydään vääntöä, onko tullut hiki ja pitääkö mennä suihkuun.
Saunassa lauantaisin ja tiistaisin. Suihkussa sen lisäksi treenipäivinä (esim. ma ja to tai su ja ke). Nyt Koronan aikaan on tullut ravattua enemmän suihkussa, koska liikuntaakin on enemmän, esim. eilen 17 km pyörälenkki ja sen päälle 6 km kävelyä metsäpoluilla.
Joka aamu kun se vain on mahdollista ja on suihku missä käydä. Mökillä ei ole suihkua, mutta siellä on tapana saunoa joka päivä ja aamu alkaa järveen hyppäämisellä ennen aamiaisen tekoa.
Joskus oikein kipeänä olen jättänyt suihkun väliin, muuten en. Ja kesällä kuumina päivinä käyn usein pari kertaa useammin. Töistä tai kaupungilta tullessa ja sitten vielä juuri ennen nukkumaan menoa.
Osa aamusuihkuista tulee suurimman osan vuotta otettua hallilla ennen ja jälkeen uinnin, löylyjen jälkeen. Näin olen toiminut jo kohta 50 vuotta aina teini-iästä lähtien.
En minä siellä suihkussa puolta tuntia lutraa, viisi minuuttia riittää kerralla kun ei tarvitse itseään näin usein käyvän kuuraata. Kerran viikossa saunassa pesen itseni kunnolla saunaharjalla, muuten vain hiukset ja nopea pesaisu strategisista paikoista päivittäin.
Siis onko kysymys, että miksi käyt suihkussa?
Joks aamu ja lisäksi treenien jälkeen ja lisäksi tietty saunan jälkeen, eli 2-3 kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Päivittäin. Hiukset pesen joka toinen tai kolmas päivä.
En tosin koskaan pese saippualla muuta kuin kainalot ja silloin tällöin jalat.
Et takapuoltasi pese saippualla?
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka työaamu ja pesen hiukset shampoolla ja hoitoaineella. Haluaisin käydä harvemmin, mutta hiukset ovat todella rasvaiset jo yhden pesemättömän päivän jälkeen. Olen asiakaspalvelutyössä, joten minun on oltava huoliteltu.
Lomilla käyn 2-3 päivän välein. Pidemmillä lomilla, esim. talvella voin käydä 3-4 päivän välein, jos ei ole mitään ihmeellistä menoa. Kauppaan vaan pipo päähän.
Hiuksesi ovat rasvaiset jo yhden pesemättömän päivän jälkeen, koska olet totuttanut ne jokapäiväiseen pesuun...jos harvennat pesuväliä hiuksetkaan eivät kohta rasvoitu niin nopeaa
3-4 krt viikko tai tarpeen mukaan useammin.
Masennuksessa saattaa mennä viikko peseytymättä, usein silloinhmisten ilmoille meno pakottaa peseytymään.
En ymmärrä ihmisiä, jotka menevät aamuisin suihkuun. Itse käyn illalla suihkussa ja aamuisin pesen naaman, kainalot ja alapään.
Vierailija kirjoitti:
Joka aamu kun se vain on mahdollista ja on suihku missä käydä. Mökillä ei ole suihkua, mutta siellä on tapana saunoa joka päivä ja aamu alkaa järveen hyppäämisellä ennen aamiaisen tekoa.
Joskus oikein kipeänä olen jättänyt suihkun väliin, muuten en. Ja kesällä kuumina päivinä käyn usein pari kertaa useammin. Töistä tai kaupungilta tullessa ja sitten vielä juuri ennen nukkumaan menoa.
Osa aamusuihkuista tulee suurimman osan vuotta otettua hallilla ennen ja jälkeen uinnin, löylyjen jälkeen. Näin olen toiminut jo kohta 50 vuotta aina teini-iästä lähtien.
En minä siellä suihkussa puolta tuntia lutraa, viisi minuuttia riittää kerralla kun ei tarvitse itseään näin usein käyvän kuuraata. Kerran viikossa saunassa pesen itseni kunnolla saunaharjalla, muuten vain hiukset ja nopea pesaisu strategisista paikoista päivittäin.
Helvetti mitä veden tuhlaamista.
Joka päivä käyn aamulla ja illalla. En ymmärrä miksei joku kävisi. Suomessa on kymmeniä tuhansia järviä ja vesi puhdistetaan eikä se lopu meidän elinaikana. Ihan sairasta kun tuolla joku alapeukuttaa etteivät peseydy joka päivä. Hyisaatananvittu...
Ihan käyn tarpeen mukaan. Joskus menee muutama päivä käymättä, joskus 2krt saman päivän aikana. Pääsääntöisesti kuitenkin kerran päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetti mitä veden tuhlaamista.
Onneksi vesi ei kulu, muuten se olisi loppunut jo miljoonia vuosis sitten.
Käyn aamuin illoin. Illalla päivän viet ja pölyt pois, aamuisinkin on käytävä nykyisin, olen 50 v nainen ja öisin hikoilen vaihdevuosiani..