Painajaismainen kauppareissu: Iida, 30, todisti, kuinka ihmiset tulivat lähes iholle – ”Tuntuu, että korona on jo ikään kuin unohdettu”
Voisikohan nyt olla näin että Iida on itse osa ongelmaa...?
Kommentit (103)
Kyllähän noita välttämättömiä leivänpaahdinostoksia tehdessä itselläkin aina painajaismainen olo tulee.
Siis miksei sitä helvatun leivinpaahdinta voi ostaa netistä? Ja vielä mainostaa ravanneensa viime viikot ympäri kauppoja ostelemassa kaiken maailman sisustuskrääsää. Ja valittaa kun muut ei piittaa epidemiasta, turvallisuudesta tai ohjeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta on, että osa ihmisistä ei välitä. Joillekin on pakko sanoa, että älä tule lähemmäksi esim. liukutasolla, jossa ostoskärry on kiinni eikä pääse karkuun päälle tulijan alta. Oikeasti saamme kohta koronakäyrät nousuun.
Jep, pahoin pelkään että kohta rytisee.
Koittakaapa arvata, miltä tuntuu näin myyjän puolisona.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen just muuttanut, mutta ei tulis mieleenkään mennä minnekään ostoksille vaikka tarvis yhtä sun toista kotiin. Kyllä sitä pärjää köyhemmilläkin varustuksilla jonku aikaa.
Itse kasasin koko parvekkeeni sisustuksen kierrätyskamasta, eli tavaroista joita oli jäänyt varastooni säilöön. Olisin halunnut ostaa sinne sitä sun tätä, mutta näillä mennään nyt.
Kyllä taas pelätään pikkuflunssaa. Koittakaa nyt jo rauhoittua. Tehojen potilasmäärä senkun laskee, sairaalahoidossa olevien määrää laskee. Siitä huolimatta että ihmiset hönkii toistensa niskoihin ja on tuolla pihalla. On taas hidas sytytys vai?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen just muuttanut, mutta ei tulis mieleenkään mennä minnekään ostoksille vaikka tarvis yhtä sun toista kotiin. Kyllä sitä pärjää köyhemmilläkin varustuksilla jonku aikaa.
Hienoa, olet siis toiminut juuri siten kuin meitä kaikkia on ohjeistettu, Iida mukaan lukien.
Kiitos sinulle myös siitä, ettet remontoi juuri nyt kun kaikki ohjeita noudattavat ihmiset ovat kotona ja yrittävät keskittyä töihinsä.
Iida on jo kuukauden ajan kokenut oikeudekseen paitsi jatkaa normaalia kaupoissa kiertelyä, myös häiritä muita remontillaan.
Iida on itse täydellinen esimerkki henkilöstä, jonka tulisi oman napansa sijaan ajatella enemmän muita ja noudattaa paremmin ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas pelätään pikkuflunssaa. Koittakaa nyt jo rauhoittua. Tehojen potilasmäärä senkun laskee, sairaalahoidossa olevien määrää laskee. Siitä huolimatta että ihmiset hönkii toistensa niskoihin ja on tuolla pihalla. On taas hidas sytytys vai?
Tehohoidon potilasmäärä tietysti laskee, koska ne siirtyy kuolleet-osioon.
Rautakaupassa on yleensä miehiä...
Elektroniikkakaupassa on yleensä miehiä..
Ikeassa on yleensä..
Voi myös valita ajankohdan kun asioi, esim illan viimeisen puolen tunnin aikana on yleensä hiljaista, jos jotain tarvitsee. Leivänpaahtimia saa Prismasta ja jos menee yöllä on varmasti hiljaista.
Hmm. Minä en ainakaan lähde ensimmäisenä tuomitsemaan Iidaa siitä, että käy ostamassa arkielämässä tarpeellisia tavaroita kaupoista, jotka ovat laillisesti auki. Ymmärsin, että Iida ei ravannut huvikseen eri kaupoista hakemassa sitä sun tätä, vaan Powerin ostokset jäivät tekemättä tungoksen takia, ja lähti sen takia Giganttiin niitä hakemaan. Ne elektroniikka- ja remonttitarvikeostokset voi tehdä samalla tapaa kuin markettiostoksetkin, määrätietoisesti ja nopeasti ja turvavälejä noudattaen. Ei siellä ole mikään pakko hengailla koko perheen voimin ihastelemassa uusia kännyköitä.
Vierailija kirjoitti:
Ikeassa on yleensä..
Ikeassa on myös ihan mahtava ilmainen Click&Drive palvelu. Ostokset tehdään netissä ja sitten ilmoittaa tekstarilla, kun on niitä noutamassa. Henkilökunta tuo ostokset siihen lastauslaiturille. Ihan superkätevää ja samalla korona-turvallista.
Biltemassa taitaa olla joku palvelu jossa siis tilaat ostoksen netistä ja sitten tuovat sen sinulle autoosi. Se ei nyt tietysti tähän hätään auta, mutta tuollaista mallia voisi soveltaa muuallakin.
Kyllä meilläkin oli ihan oikeaa asiaa Bauhausiin lauantaina, ja todistin ihan saman, että oli ihmiset liikkeellä. Nyt panostetaan kotiin ja pihaan, kun muuta ei ole.
Miksi kaupoissa ei ole vartijoita pitämässä järjestystä, että voisi hoitaa asiansa nopeasti ja turvallisesti pois? Laskurit ovella?
Mihinkään ulkonaliikkumiskieltoihin en usko. Niitä saa mun puolesta harrastaa vain riskiryhmäläiset.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Minä en ainakaan lähde ensimmäisenä tuomitsemaan Iidaa siitä, että käy ostamassa arkielämässä tarpeellisia tavaroita kaupoista, jotka ovat laillisesti auki. Ymmärsin, että Iida ei ravannut huvikseen eri kaupoista hakemassa sitä sun tätä, vaan Powerin ostokset jäivät tekemättä tungoksen takia, ja lähti sen takia Giganttiin niitä hakemaan. Ne elektroniikka- ja remonttitarvikeostokset voi tehdä samalla tapaa kuin markettiostoksetkin, määrätietoisesti ja nopeasti ja turvavälejä noudattaen. Ei siellä ole mikään pakko hengailla koko perheen voimin ihastelemassa uusia kännyköitä.
Iida oli ostamassa leivänpaahdinta. Ei millään tavalla välttämätöntä aikana, jolloin kaikkia - Iida mukaan lukien - on kehotettu pysymään kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikeassa on yleensä..Ikeassa on myös ihan mahtava ilmainen Click&Drive palvelu. Ostokset tehdään netissä ja sitten ilmoittaa tekstarilla, kun on niitä noutamassa. Henkilökunta tuo ostokset siihen lastauslaiturille. Ihan superkätevää ja samalla korona-turvallista.
Ikea tuntuu aina keksivän ratkaisun ennen muita ja varmistaa siten toimintansa jatkumisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iida oli ostamassa leivänpaahdinta. Ei millään tavalla välttämätöntä aikana, jolloin kaikkia - Iida mukaan lukien - on kehotettu pysymään kotona.
Hän olisi voinut myös vaivatta tehdä sen ostoksensa netissä.
Ei ole totta. Shoppailija valittaa toisista shoppailijoista. :D Jos on pakko saada leivänpaahdin niin sen voi aivan hyvin varata netin kautta noutoon, jos ei halua odottaa postipakettia.
Olin viikonlopun töissä ja kyllä kauppa pullisteli taas näitä perhehengaajia. Lapset istuu/seisoo paskaisilla lenkkareilla kärryissä, pienimmät nuolee niitä kahvoja!!? Äiti hipelöi ihania kevät tyynyliinoja ja isi paukuttaa jokaisen television kaukosäädintä. Siinä tukitaan käytävät kun nähdään tuttuja ja naapureita kun jäädään päivittelemään tätä kamalaa tilannetta. Siis mit vit? Tekis mieli repiä hiuksista pihalle näitä dorkia. Täälläkin palstalla kuvaus osuu todella monen kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, olet siis toiminut juuri siten kuin meitä kaikkia on ohjeistettu, Iida mukaan lukien.
Kiitos sinulle myös siitä, ettet remontoi juuri nyt kun kaikki ohjeita noudattavat ihmiset ovat kotona ja yrittävät keskittyä töihinsä.
Iida on jo kuukauden ajan kokenut oikeudekseen paitsi jatkaa normaalia kaupoissa kiertelyä, myös häiritä muita remontillaan.
Iida on itse täydellinen esimerkki henkilöstä, jonka tulisi oman napansa sijaan ajatella enemmän muita ja noudattaa paremmin ohjeita.
Remontteja ei ole kielletty, joten voisitko itse osoittaa vähän suvaitsevaisuutta muita kohtaan.
Juuri tällaisten kommenttien vuoksi koronakuri lipsuu. Kun ollaan niin ääripäätä kuin vain voi ja oikein paistatellaan siinä.
Yritysten pitää keksiä keinot, että talous pyörii ja elämä jatkuu. Etätyön lisäksi on muutakin elämää kuten kodinlaittoa.