Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaako teitä muitakin, koska kaupoissa ei ole kassloilla enää kapuloita.

Vierailija
19.04.2020 |

Minulle on ollut tosi tärkeää että saan laittaa ostosten perään kapulan osoittamaan että olen valmis ja purkanut tavarani hihnalle. Nyt kaikista kaupoista on kerätty kapulat pois. Olisiko noloa viedä kauppaan oma kapula?

Hirvittää sellainen ajatus että kapulat jätetään jatkossakin pois, koska ihmiset oppivat toimimaan ilman kassakapuloita.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koska olen itse se kassa ja palvelen itseäni.

Vierailija
42/67 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän mä enää osaan kaupassa käydäkään!

Mies on nyt hoitanut ruokaostokset jo kuukauden.

En tiedä noista kapulattomuusetiketeistä mitään. Mokaan varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kapulat muuten on tosi saastaisia. Olen ollut useammassa kaupassa kassalla töissä ja missään niitä ei ole koskaan puhdistettu millään.

Vierailija
44/67 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan Jelly Jortikan kapulaksi Sopii hyvin käsilaukkuuni

Vierailija
45/67 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en käytä tulitikkuaskeja vaan asettelen tulitikkuja jonoon viimeisen ostoksen jälkeen. Hetki siinä menee ja saa olla tarkkana kun hihna liikkuu.

Ap:lle neuvoisin, että menee oman viimeisen ostoksen jälkeen hihnalle puoliksi makaamaan ja laittaa käsivarren hihnan yli kapulamaisesti.

Missään tapauksessa ei pidä kuitenkaan esim. sanoa kassatyöntekijälle, että ostokseni päättyvät tähän, se on virhe.

Vierailija
46/67 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tämä on niin laaja ilmiö, että sille on lanseerattu oma terminsä: kapula-ahdistus.

Vierailija
47/67 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykyaikana (väitetysti) sivistyneessä maassa edes on yleisesti käytössä asioita, joita ei kukaan koskaan mitenkään puhdista. Ei niinku ole millään taholla käynyt mielessäkään?

Just kaikki kassakapulat, painikkeet, kahvat... Saastaista ja epämiellyttävää. Olen vältellyt näitä niin kauan kuin muistan. Olisipa mukavaa jos tämän härdellin myötä tulisi tähän asiaan viimein herätys ja parannus.

Vierailija
48/67 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse karjaisen kuuluvalla äänellä **OSTOKSET ALKAA!**, kun kassa on ottamassa ensimmäisen ostokseni. Kun hän tarttuu viimeiseen, niin sitten sanon kovalla äänellä **OSTOKSET PÄÄTTYY!**. Eipä ole koskaan ollut ongelmia että menisi ostokset muiden kanssa sekaisin, vaikka en kapuloihin koske.

Vierailija
49/67 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turhia ärsykkeitä joita en todellakaan kaipaa. Parempi ilman.

Vierailija
50/67 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko alalla ja käytät tuota samaa jortikkaa asiakkaiden väleissä tai asiakkaan perässä?

Vierailija
51/67 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kassalla nostat paidan ja länttäät tissit pleksiä vasten?

Vierailija
52/67 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kassalla töissä ja kapuloiden puute kyllä ärsyttää, vaikka ymmärränkin, miksei niitä voida nyt käyttää. Ihmiset vielä laittavat ostoksensa ihan kiinni edellisen asiakkaan ostoksiin ja sitten kauhistuneeseen sävyyn tuhahtavat "NOI EI OO MUN!", jos vahingossa luen seuraavan asiakkaan tuotteen. Oma-aloitteisesti ei myöskään voi tietenkään sanoa, mihin omat ostokset loppuvat, vaan joudun jatkuvasti kysymään onko joku ostos vielä tämän kyseisen asiakkaan. Siihenkin saa vastaukseksi vain ilkeää tuhahtelua ja silmien pyörittelyä, ihan kuin osaisin jotenkin lukea ajatuksia ja maagisesti tietäisin, mihin kunkin asiakkaan ostokset loppuvat.

Mä myös kassalla töissä ja just tommosta touhua jatkuvasti. Kun ei olla ajatustenlukijoita eikä voida jatkuvasti käskyttää turvaväleistä joita puolet asiakkaista ei noudata. Hemmetin ärsyttävää.

Vierailija
53/67 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kassalla nostat paidan ja länttäät tissit pleksiä vasten?

UULALAA!

T: Kaupan setä

Vierailija
54/67 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn vaan itsepalvelukassalla, niin ei tarvii miettii kapuloita.

Vierailija
55/67 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta olis aika ihana idea nähdä ihmisten omia kapuloita. Niitä voisi sitten somistaa ja koristella oman näköisiksi :D

Vierailija
56/67 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kapulat jäisivät jatkossakin pois.

On kohteliasta jättää väliä edellisen asiakkaan ostoksiin ilman kapulaakin.

Joo ja olis kiva, jos ihmiset osaisi vähän väistää vielä jatkossakin, eivätkä enää kävelisi päältä ja parhaimmillaan toteais että oho. Pitää ehkä kuitenkin rakentaa joku kapulahaarniska. 

Vierailija
57/67 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta olis aika ihana idea nähdä ihmisten omia kapuloita. Niitä voisi sitten somistaa ja koristella oman näköisiksi :D

Minä sulle oman kapulani näytän!

T: Rivo-Reiska

Vierailija
58/67 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Turvavälit pitävät huolen siitä, että kapulat ovat turhia. Minä seison kassan päässä niin kauan, että edellä oleva on siirtynyt pakkaamaan. Siinä vaiheessa hihnassa on niin paljon tilaa, ettei ole pelkoa ostosten sotkeentumisesta. Ihmisiäkään ei ole ollut kaupassa ruuhkaksi asti, kuin kerran.

Vierailija
59/67 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooo ei enää voi kaupassa käydä ku kapulat on poistettu.

Vierailija
60/67 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään, ettei ostoksia saa laitttaa hihnalle, ennen kuin edellisen ostokset on peritty.

Olen toiminut väärin.

Missään ei ole ohjeitakaan ollut eikä kukaan kassalla ole asiasta maininnut. Taas näitä suomalaisia "kaikkien pitää tajuta ilman että kukaan joutuu puhumaan" -kirjoittamattomia sääntöjä?