Ahdistaako teitä muitakin, koska kaupoissa ei ole kassloilla enää kapuloita.
Minulle on ollut tosi tärkeää että saan laittaa ostosten perään kapulan osoittamaan että olen valmis ja purkanut tavarani hihnalle. Nyt kaikista kaupoista on kerätty kapulat pois. Olisiko noloa viedä kauppaan oma kapula?
Hirvittää sellainen ajatus että kapulat jätetään jatkossakin pois, koska ihmiset oppivat toimimaan ilman kassakapuloita.
Kommentit (67)
Musta olis aika ihana idea nähdä ihmisten omia kapuloita. Niitä voisi sitten somistaa ja koristella oman näköisiksi :D
Mitä ihmeen kapuloita? En ymmärrä.
Mikä turvaväli kassalla? Kyllä sielä jonossa ollaan niinku ennenki ja ostokset laitetaan toisen perään. Turha luulla, että kukaan odottaisi kauempana. Ja jos mulle auot päätäs, kaivan nenää ja pyyhkäsen sun naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Osta Toblerone ja laita se ostostesi perään.
Loistava idea
-ap-
kun tarkoitus on, että seuraava asiakas jättää turvavälin vuoksi omien ostostensa laittamisen vasta siihen vaiheeseen, kun edellinen jo maksaa,niin kapulaa ei tarvita. JOs joku änkeää liian lähelle,kannattaa siitä huomauttaa. Tiedän, että on niin tyhmiä ihmisiä olemassa, jotka eivät noudata mitään ohjeita, mutta heille kuitenkin kannattaa siitä sanoa (jos vaikka jossain vaiheessa lamppu syttyy pimeimpäänkin vinttiin)
Eikös ne ostokset mee sekasin ilman kapuloita.
Olen kassalla töissä ja kapuloiden puute kyllä ärsyttää, vaikka ymmärränkin, miksei niitä voida nyt käyttää. Ihmiset vielä laittavat ostoksensa ihan kiinni edellisen asiakkaan ostoksiin ja sitten kauhistuneeseen sävyyn tuhahtavat "NOI EI OO MUN!", jos vahingossa luen seuraavan asiakkaan tuotteen. Oma-aloitteisesti ei myöskään voi tietenkään sanoa, mihin omat ostokset loppuvat, vaan joudun jatkuvasti kysymään onko joku ostos vielä tämän kyseisen asiakkaan. Siihenkin saa vastaukseksi vain ilkeää tuhahtelua ja silmien pyörittelyä, ihan kuin osaisin jotenkin lukea ajatuksia ja maagisesti tietäisin, mihin kunkin asiakkaan ostokset loppuvat.
Toivottavasti kapulat jäisivät jatkossakin pois.
On kohteliasta jättää väliä edellisen asiakkaan ostoksiin ilman kapulaakin.
Mulla ainakin se edessä oleva on jo ehtinyt maksaa ja siirtyä pakkaamaan ennen kuin alan omia ostoksia hihnalle lappaa jotta hän myös ehtii pakata ettei olla vierekkäin pakkaamassa, näin turvaväli säilyy kokoajan.
Itsellä on oma kapula jo ollut vuosia jo ilmastosyistä ettei sinänsä huoleta. Kurja tietenkin jos on enemmän ostoksia niin ei voi tehdä kapuloilla karsinoita eri tuoteryhmille. Jos on pulloista pulaa niin itse pyydän vaikka banaanilaatikkoa tai olut phvilaatikkoja joissa omat ostokset on turvassa kassahihnalla.
Tästä asiasta varmaan Sanna Marinin tietäisi ja osaisi kertoa kun on Siwan kassa myyjä.
Vierailija kirjoitti:
Kapulaa ei tarvita, koska tarkoitus on odottaa niin kauan, että edellisen asiakkaan ostokset on kaikki vedetty kassan läpi.
Mutta kun ei ne takana tulevat odota! Kahdelle olen sanonut että :Voisiko odottaa kauempana kunnes olen saanut omat ostokseni kassan läpi. Kun tunki niitä omia ostoksiaan hihnalle. On se kumma kun ängetään liian lähelle VIELÄKIN!
Eikä torvelommat pysy siellä kahden metrin päässä.
Miten voin laittaa kapuloita rattaisiin jos kapulat on lakkautettu??!!
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on oma kapula jo ollut vuosia jo ilmastosyistä ettei sinänsä huoleta. Kurja tietenkin jos on enemmän ostoksia niin ei voi tehdä kapuloilla karsinoita eri tuoteryhmille. Jos on pulloista pulaa niin itse pyydän vaikka banaanilaatikkoa tai olut phvilaatikkoja joissa omat ostokset on turvassa kassahihnalla.
Tästä asiasta varmaan Sanna Marinin tietäisi ja osaisi kertoa kun on Siwan kassa myyjä.
Onko sinulla vain yksi kapula? Hommaa lisää niitä.
Vierailija kirjoitti:
Miten voin laittaa kapuloita rattaisiin jos kapulat on lakkautettu??!!
No eipä pyöri talouden rattaatkaan vasemmistosuomessa
Kerran tapasin kaupassa pienen tytön, joka osoitti kapulaa ja sanoi: "Hei tiiätkö miksi tässä on tämä, etpä varmaan tiedä! Se on sen takia että meidän ostokset erottuu sun ostoksista!"
Tuli jotenkin elävästi mieleen. En siis jutellut tytön vanhemmille tai mitään, hän vaan päätti neuvoa minua.
Ei. Toki ne ihmiset jotka tunkee omat tavaransa mun tavaroihin kiinni ärsyttää. Yritä siinä sitten oottaa että edellinen on jo pakannut kun takana tuleva jo maksaa omia ostoksiaan. Vitse laitan mun ostokset vasta kun edellä oleva on maksanut.
Mä en ole edes tiennyt, että kapulat on otettu pois. Tänään kävin pitkästä aikaa kaupassa (K-market, Hki) ja olin ainoa asiakas kassalla joten ei tullut kapulalle tarvetta. Onko tässä siis pointti jotenkin että ei tule takana olevat ihan iholle, vai mikä?
Pidän tulitikkuaskia mukana kauppareissulla ja teen niistä pienistä kapuloista yhden isomman kapulan. Toki aina menee se yksi tikkuaski per ostosreissu vähintään jos haluaa erotella tuotteita mutta on silti halpaa jos ostaa "tukussa" tulitikkupuntteja, ehkä 5 centtiä ja voi vaikka kysyä muiltakin jonossa jos haluavat kapuloita. Itsestä en välitä mutta kassaneiteihin helposti ihastuvana ajattelen heitä.
Minulla on viikonlopun jäljiltä kaamea kapula, kauppareissun jälkeen jotenkin yleensä helpottaa.
Ei.