Kaveri ei laita viestiä
Uusi kaverini ei ole pariin kuukauteen aloittanut oma-aloitteisesti viestittelemään, vaan minä olen tehnyt kaikki aloitteet. Kaveri kyllä lähtee viestittelyyn innokkaasti mukaan, kertoo päivästään, kyselee kuulumisiani yms mutta ei itse laita viestiä ensin. Vähän aikaa sitten juteltiin, että voisi tässä jossain vaiheessa kun koronatilanne rauhoittuu, tehdä jotain kivaa yhdessä.
Pelkään että kaveria ei kiinnosta enää kauheasti olla tekemissä, kun hän ei aloita viestittelyä. Mutta miksi hän sitten lähtisi niin hyvin viestittelyyn mukaan ja sanoisi haluavansa nähdä? En ole uskaltanut ottaa asiaa puheeksi, koska tämä on kuitenkin aika tuore kaveruus, enkä haluaisi että kaverille tulisi sellainen olo että jotenkin painostan tai syyllistän häntä.
Mitä mieltä olette? Kannattaako vaan jatkaa viestittelyä kunhan kaveri on mukana vai ottaa asia puheeksi? Tekisi mieli myös kokeilla, että jos itse en laita ollenkaan viestiä, milloin kaverista kuuluu jotain. Siinä on vaan se pelko, että tulee liian pitkä tauko enkä sitten enää kehtaa itsekkään laittaa mitään. En kuitenkaan haluaisi menettää tätä kaveruutta, meillä on kuitenkin synkannut tosi hyvin.
Kommentit (4)
Ei varmaankaan syytä huoleen. Itse olen samanlainen kuin tuo kaverisi eli en jaksa koskaan laittaa viestiä tai soittaa, ellei minulla ole oikeasti asiaa. Saatan myös ahdistua saamistani viesteistä ja vastata vasta päivän tai parin päästä, vaikka kyseessä olisi paraskin ystäväni. Ystäväni tietävät, että en jaksa aina olla virtuaalisesti sosiaalinen ja olen kertonut heille, että viestittelemättömyys ei tarkoita ettenkö välittäisi. Ystäväni tuntevat minut ja ymmärtävät asian. Ehkäpä te ette uuden kaverisi kanssa tunne vielä toisianne niin hyvin, että osaisit sanoa onko kyseessä juurikin ihmistyyppi, joka ei niin välitä viestitellä tai muutenkaan aina olla sosiaalinen.
Mulla oli yksi kaveri kun ei ikinä alottanu keskusteluu ja sit ajattelin kokeilla, kuinka kauan menee että se laittaa viestiä, jos ite en laita mitään. 2 vuotta mennyt ja tuskin kuuluu enää mitään :D Se siitä kaveruudesta, tietää ainaki ettei sit toista kiinnostanu tarpeeks.
Mulle on tärkeintä että kaveri lähtee viestittelyyn mukaan ja meillä on hauskaa yhdessä. Ois se tietty kiva, että joskus myös kyselisi kuulumisia. Sun tapauksessa ei oo kyse edes hirveän pitkästä ajasta, joten en vielä olisi huolissaan :)