Olen oikeasti vaaleahiuksinen mutta jo muutaman vuoden ollut tummaksi värjätyt hiukset. Oli kuitenkin pakko vaalentaa takaisin, koska huomasin
että aloin tuntea kateutta aina kun näin blondin 🤭 Huomasin että identiteettini on vahvasti blondi, mutta ihmekös tuo kun olen luonnostaan sellainen. Minulla on luonnostaan punertavan vaaleat hiukset ja löysin juuri sopivan sävyn kaupasta! Tosi samansävyiset kuin silloin, kun en ollut vielä hiuksianu värjännyt.
Mikä teidän "hiusväri-identiteettinne" on? Eli missä värissä koette olevanne oma itsenne? Onko se teidän luonnollinen värinne? Jos ei, niin kertokaa myös minkä väriset hiuksenne sitten ovat luonnostaan 🙂
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Miten tästäkin aloituksesta tuli tällainen blondien ja brunettien tappeluareena? Tämä palsta on nykyään sairas.
Ap
Ap:lla itsellään hiuskarvaväri-identiteetti hakusessa, mutta palsta on sairas? Aha.
Mulla on pehmeät piirteet ja näytän paremmalta tummassa värissä. Vaaleissa olen mitätön. Jos kasvot on valmiiksi jylhät, niin tumma väri tekee niistä vielä kulmikkaammat. Joillain se tumma kehys tuo taas kaivattua terävyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tästäkin aloituksesta tuli tällainen blondien ja brunettien tappeluareena? Tämä palsta on nykyään sairas.
Ap
No sitähän sinä halusitkin, eikös vaan...
No itse asiassa en. Pitää olla aika synkkä ajatusmaailma, jos kokee tällaisen hyvinkin kepeän, ei millään tasolla vakavan aloituksen negatiivissävytteisenä.
Ap
Olin nuorena laiha ja tikissä. Nyt olen vanha ja läski, mutta yhä luulen olevani tosi nuorekas. Eihän ihminen muutu eihän.(vitsi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap:lla itsellään hiuskarvaväri-identiteetti hakusessa, mutta palsta on sairas? Aha.
Etkö tosiaan huomaa niitä kaikkia ilkeitä kommentteja joita täällä joka kejuun postataan? 😳
Tämä paikka on sairas, se on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorena laiha ja tikissä. Nyt olen vanha ja läski, mutta yhä luulen olevani tosi nuorekas. Eihän ihminen muutu eihän.(vitsi)
Miten tämä liittyy meihin vaaleahiuksisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä on, kun tällainen aloitus saa näin vihamielisen vastaanoton. Ei ihme, että mun mies kysyy jatkuvasti miksi käyn näin vinksahtaneella keskustelupalstalla. 😅
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jep, itse huomasin myös että blondina saan paljon enemmän huomiota. Blondit vaan on hotimpia 🤷🏼♀️
Huomasin saman, huomiota kyllä saa, miehet kaupassakin katsoo kaksi kertaa. Enää en tummenna.
Voihan se joidenkin mielestä olla halvannäköinen mutta voi voi :D
T. Vetyblondi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Etkö tosiaan huomaa niitä kaikkia ilkeitä kommentteja joita täällä joka kejuun postataan? 😳
Tämä paikka on sairas, se on fakta.
Tokihan se on helpompi kestää ja käsitellä mitä vain kepeitä tai painavia asioita kun ne projisoi johonkin muuhun kohteeseen. Koko palstaa ei ehkä tarvi ylianalysoida juuri tässä ap:n hiusväritragediassa.
Olen syntyään vaalea, hyvinkin vaalea lapsena, ja teininä aloin värjätä hiuksia. Joskus vaalensin, joskus oli sävyä. Mustia raitoja, harmaatakin jne. 20 vuotiaana alkoi säännöllinen värjäys vaaleaksi. Nyt yli 45 vee kasvaa oma juuri ja se näyttää harmaan maantienväriseltä. Hiukset kasvavat jotenkin kiihtyneesti ja ovat muuttuneet laadultaan. Juureen ei "tartu" väri ja tyvikasvu alkaa näkyä jo viikon päästä värjäyksestä.
Haluan viimein oman väriset hiukset ja eroon värjäyskierteestä. Onhan nämä nyt vähän karmeat kun omaa juurta jo yli 10 cm näkyvillä ja muuten pitkää vaaleaa. Mutta näyttäköön miltä hyväänsä niin oman värin kasvatan takaisin ekakerran 25 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, itse huomasin myös että blondina saan paljon enemmän huomiota. Blondit vaan on hotimpia 🤷🏼♀️
Huomasin saman, huomiota kyllä saa, miehet kaupassakin katsoo kaksi kertaa. Enää en tummenna.
Voihan se joidenkin mielestä olla halvannäköinen mutta voi voi :D
T. Vetyblondi
Ne katseet loppuu kun tulee ikää :D. Mä olen edelleen vaaleahiuksinen, vaikka olen 52v, mutta ketään ei kiinnosta ja se on erittäin helpottavaa :).
Mullakin on vaalean identiteetti, ja luultavasti tulee olemaan kriisi, kun hiukset jossain vaiheessa tummuu niin kuin äidillä. Mulla on myös laihan identiteetti, kun lapsena olin, nyt olen ihan normipainoinen 😊
Itse kaikenlaista nuorempana kokeilleena täytyy sanoa, että kyllä se oma väri tai sitä vähän tummempi tuntuu parhaimmalta (oma värini on vaaleahkon ruskea, sieltä "maantien" kirjon tummemmasta päästä). Eniten huomiota sain punapäänä, blondikin oli nätti, muttei tuntunut oikein omalta. Samoin kovin tummat ruskeat tuntuivat vain oudoilta ja saivat ihoni näyttämään vielä kalpeammalta kuin se onkaan. Ehkä tuossa värissä oli silloin taustalla joku lumikki-ajatus, mutta se vaati myös vahvempaa meikkiä, enkä enää jaksa sellaista joka päivä tehdä.
Olen perinteinen maantienharmaa ja värjännyt hiuksiani vuosien varrella lähes kaikilla mahdollisilla väreillä. Blondina olen valju, se ei toimi sen paremmin kullanvaaleana, platinana kuin hopeanakaan. Suurimman osan elämästäni olen ollut joko kuparinpunainen tai tummanruskea. Punainen korostaa silmiäni ja pisamaista ihoani, tumma taas sopii muuhun tyyliini paremmin. Vaikea sanoa missä se identiteetti on kun viihdyn kuitenkin aika monessa sävyssä.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti feikkitissisilläkin on isotissisen identiteetti vaikka lopputulos on rakennettu ja falski. ;'''D
Sellainen tunne, että silikonirinnat, joista näkee, että eivät ole aidot, on menossa pois. Itselle tulee ainakin jotenkin muovitunne, kun näkee jopa sisäänpäinpainuneen rintakehän (todella hoikka, laiha nainen), mutta geometrisen pyöreät rinnat.
Mistä muuten päättelitte että viihdyn blondina siksi, että saan sellaisena enemmän huomiota? Ei minua juuri huomata olipa hiukset minkä väriset tahansa. Blondina vaan viihdyn parhaiten varmasti juuri siksi että se on luonnollinen värini. Itse kiinnitän aina huomiota muihin blondeihin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa akat se pään maalaaminen!
Kommentistasi inspiroituneena lähdenkin ostamaan värinpoiston ja kirkkaan pinkin hiusvärin! :)
Eli toisin sanoen annat tuntemattoman miehen mielipiteen joka tapauksessa vaikuttaa ulkonäköösi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No sitähän sinä halusitkin, eikös vaan...
No itse asiassa en. Pitää olla aika synkkä ajatusmaailma, jos kokee tällaisen hyvinkin kepeän, ei millään tasolla vakavan aloituksen negatiivissävytteisenä.
Ap
Tai sitten tulkitset neutraalin myrkkyvärien kyseenalaistamisen negatiivisena. Ei kannata värjätä jos noin menee tunteisiin.
Identiteetti ja todellisuus eivät aina kohtaa. Suomalaisella voi esim. olla ruotsalaisen identiteetti, mutta kansalaisuus ei sillä silti muutu.
Oma värini tummanvaalea kelpaa minulle hyvin. Vuosia vaihtelin blondin ja eri ruskeiden välillä, mutta lopulta lakkasin värjäämästä kun en osannut päättää. Tummanruskea ja mustanruskea olivat kuitenkin suosikkejani, mutta juurikasvu erottui liian nopeasti niissä.
Voi kun ei tullut tarpeeksi rinkir*unkkausta niin nyt on blöndiblörffien (keinotekoisesti värjättyjen;) hiuspehkojen tappeluareena. Voi voi.