Äiti- ja isäpuolen roolista (en pidä noista termeistä :D mutta kuvaavia otsikossa)
Mieheni tytär asuu vuoroviikoin meillä. Minulla on mielestäni hyvä suhde tyttöön, vietämme aikaa myös kahdestaan. Minä tulen useammin ensimmäisenä töistä kotiin, teen usein läksyt tytön kanssa jne. Mieheni esitti toiveen, että nukuttaisin välillä tyttöä ja että se todennäköisesti olisi tytölle tärkeää ja lähentäisi meitä.
Minulla on muutenkin olo, että päsmäröin aika paljon arjessa ja että nimenomaan pitää välillä himmailla, etten liikaa puutu heidän väliseen suhteeseensa. Olen kuvitellut, että nuo nukutushetket ovat heille tärkeitä hetkiä kahdestaan. Toki mieheni ehdotti, että edes silloin tällöin, esim. kerran kuukaudessa. Siltikin tuntuisi kummalliselta sanoa tytölle, että minä nukutan sinut eikä isäsi, josta olet muutenkin puolet ajasta erossa. Ja isä katsoisi samaan aikaan esim. telkkaria.
Mitä ajattelette tästä? Mieheni mielestä vedän kummallisia oletuksia siitä, miten tärkeää se voisi tytölle olla. Minusta taas on aika selvää, että vanhempi on eri asemassa kuin isän uusi puoliso ja uskon, että tyttö joutuu muutenkin välillä käsittelemään mustasukkaisuuden tunteita suhteessa minuun vaikka meillä lämmin suhde onkin.
Kommentit (22)
Mies yrittää tehdä sinusta jotain outoa äidinkorviketta. Sano että et ole äiti etkä tee sellaisia hommia.
Kai eniten pelkään, että se on tytölle epämieluisampi vaihtoehto ja kuitenkin kaipaisi isäänsä siihen ja siksikin ehdotukseen on vaikea tarttua. -ap