Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla tuttu, joka on aiemmin haukkunut työttömiä, mutta nyt joutuu itse työkkärin listoille?

Vierailija
18.04.2020 |

Olisi kiinnostavaa kuulla, onko teillä tuttuja, jotka ovat aiemmin meuhkanneet liian isoista tuista, ilmaisesta rahasta ja laiskoista pummeista, mutta nyt itse ovat joutuneet hakemaan työttömyyskorvausta ja mahdollisesti kiroavat järjestelmän vaikeutta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Vierailija
4/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ja täytyy myöntää, että olen ihan pirun vahingon iloinen.

Vierailija
5/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yheltä työttömienhaukkujalta menee firma konkkaan. Naurattaa.

Vierailija
6/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itse asiassa. Kerran möläytti, että häntä ei huvita maksaa veroja Kelan tukia varten. Olin vielä itse työtön silloin. Että sellainen "ystävä". Oli sitten puoli vuotta sen jälkeen itse työtön ja yritti selvitä viranomaisviidakossa. En jäänyt kuuntelemaan, vaihtuiko mielipide. Ei kiinnostanut sellaiset ystävät. 

Vierailija
7/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuttua on lomautettu, mutta ei he ole mitään tukia hakeneet. Totesivat, että rahat riittää muutenkin.

Vierailija
8/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt varsinaisesti, mutta sisarukseni puolisoineen ovat olleet pitkään hyväpalkkaisissa töissä ja elämäntyyli sen mukainen. Eivät ymmärrä miksi kaikki ei vaan kouluttaudu ja mene töihin jossa saa kunnon liksaa. Nyt ovat molemmat lomautettuina. Eivät ole kovin paljon asiasta huudelleet.

Vierailija
9/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tuollaisia ihmisiä oikeassa elämässä? Olen aina luullut, että ne on vain muutamat tämän palstan hullut, jotka tuollaisia huutelee. Onneksi en itse tunne moisia ihmisiä.

Vierailija
10/21 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nämä huutelijat ovat joutuneet työttömiksi ja nostavat tukia, tietävät he systeemin silti olevan mätä. Eivät he mielipidettään muuta, koska tietävät mielipiteensä olevan oikein.

Vierailija
11/21 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tuollhaisia ihmisiä oikeassa elämässä? Olen aina luullut, että ne on vain muutamat tämän palstan hullut, jotka tuollaisia huutelee. Onneksi en itse tunne moisia ihmisiä.

Valitettavasti on. Jopa ns ystävissä sekä sukulaisissa. Inhottavaa porukkaa. Kokemusta on.

Apn kysymykseen, joo kyllä tiedän pari tuollaista entistä möykkääjää jotka nyt lentäneet ulos duuneistaan. Vahingoniloa saattaapi joku tuntea..

Vierailija
12/21 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä tippunut jo ennen koronaa. Olin kierrätyksessä 9 e orjana kun sinne tuli orjaksi entinen yrittäjä. Mies oli niin rikki kuin voi olla. Meitä kävi sääliksi se äijä. Pikkusen puhuttiin sille niin ei enää näyttänyt itsaria hautovalta.

Työttömiä on haukuttu niin paljon että ymmärrän ihan kympillä ilon kun karma potkii. Mä en aina ymmärrä edes itseäni. Muka kovakin jätkä ja myötätuntoa löytyy näillekkin jotka nyt putoaa. Annan vain yhden vinkin. Itselleen saa tehdä mitä haluaa, muille ei saa.

Vierailija
13/21 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on tosiaan haukuttu niin paljon ja halveksivaa , yleistä syylisstävää asennetta ruokittu hallituksen ja työvoimapoliittisten toimenpiteiden osalta .

Älyttömin tuo 9euron kulukorvauksella töihin . olit perheellinen tai et. Pärjäile.

Nyt sitten kun nämä yrittäjät, joista moni äänekkäimmin tuomitsivat aikoinaan työttömät jotka valittivat kun ei työ kelpaa eli eivät ilmaiseksi suostuneet heidän edukseen työskentelmään työttömyyskorvauksella, näistä yrittäjistä monilla espanjan kodit sun muut hankittu, ovat vaarassa jäädä vuorostaan työttömiksi, ei ikinä ole näin nopeasti reagoitu hallituksen runsaskätisen tuen muodossa, etteivät vaan yrittäjät jää tyhjän päälle.

Vierailija
14/21 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkka sattuu aina lopulta omaan nilkkaan.

Vierailija
15/21 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tuntenut näitä jo kauan ennen koronaa - "kiitos" kahden ison työllistäjän, joista toinen pisti paikkakunnalta kaikki toiminnot pois ja toinen vähensi väestä 80 %. En tiennyt pitikö itkeä vai nauraa, kun pari kohdalla selvisi, että ovatkin olleet ennen työttömiä, laman aikaan, mutta se oli silloin eri asia. Niinkuin nyt koronan aikaan moni ajattelee asian olevan eri.

Itsellä on työpaikka ja alallani työllisyys on edelleen hyvä, eikä alan työt heti täysin lopu, varsinkin kun tässä kaupungissa on aiemmin ollut pulaa tekijöistä, mutta silti en pidä sitä itsestään selvänä.

Vierailija
16/21 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina sanonut, että järjestelmän vaikeuttaminen matrixissa on kus.päiden touhua

Zinc

Vierailija
17/21 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, koska pääsääntöisesti ystävät valkokaulushommissa ja  korona ja seuraava lamaa iskee  ehkä ensi vuonna.

Kaksi henkilöä ovat lomautettuna, mutta ovat kiitollisia 3 kk sapattivapaasta. Korvaus YTK n kautta noin  2700-2800 e/kk ja puolisot töissä. No hätä ja elämä jatkuu kotia/ mökkiä remontoiden sekä kotikoulua pitäen.

Vierailija
18/21 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tuollaisia ihmisiä oikeassa elämässä? Olen aina luullut, että ne on vain muutamat tämän palstan hullut, jotka tuollaisia huutelee. Onneksi en itse tunne moisia ihmisiä.

Mä asuin aiemmin paikkakunnalla, jossa oli paperitehdas - ei ole enää. Ylimielistä porukkaa ne paperihenkilöt. Sekä laiskoja. tehtaalta katosi peräkärryt ja työkalut kun mökkikausi alkoi. En ollut itse siellä töissä, mutta tuttuja oli. "Se työ oli varsinkin valvomossa pelkkää istuskelua. Toki sitten kun jotain tapahtui, piti olla heti valmiudessa ja jos valvomossa oli vain yksi, ei saanut mennä edes vessaan. Mutta harvakseltaan tapahtui." Tämä tuttujen kertomaa.

Vierailija
19/21 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari tuttua on lomautettu, mutta ei he ole mitään tukia hakeneet. Totesivat, että rahat riittää muutenkin.

Valehtelet!

Vierailija
20/21 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja varsinkin useampi yrittäjä löytyy. Ekaa kertaa elämässäni tunnen vahingoniloa, en tiennytkään että se on näin nautinnollinen tunne.