Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä enää tehdä ruokaostoksia siten että käy itse kaupassa?

Vierailija
18.04.2020 |

Joskus voi toki jotain pientä hakea, mutta tuntuu vähän järjettömältä hommalta muuten.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ennen kokenut tarpeelliseksi, siksi en ole aiemmin käyttänyt. Nyt päätin kokeilla ja viikko sitten sain ensimmäisen tilauksen. Vasta sen jälkeen tajusin, mitä tuo arjessa tarkoittaa, kuinka paljon aikaa ja vaivaa säästyy muuhun tärkeämpään.

Ehkä jatkossa käyn satunnaisesti kaupassa hakemassa lihoja ja tuoretavaraa, mutta muut ostokset tulevat jatkossakin kotiovelle. Tunnen itseni hieman hölmöksi, kun en ole tuon kätevyyttä aiemnin tajunnut. Plussakortilla kuljetus on 10e, tilausta pystyy muokkaamaan saamaan aamuun asti, toimitusaika tarkentuu vielä tilauspäivänä ja puhelimeen tulee viesti n 10min ennen toimista ja linkin takaa pystyy seuraamaan auton lähestymistä. Vihannekset ja hedelmät ovat hyvälaatuisia ja päiväyksissa on kunnolla aikaa. En kyllä enää lähde cittariin pyörimään,kun saan tuotteet suoraan kotiovelle. Sen ajan käytän mielummin niin moneen muuhun asiaan.

Vierailija
62/76 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan nyt pari kertaa kokeiltu kotiinkuljetusta ja seuraava tulee ensi viikolla. Alettiin vähän pakon edessä käyttää, kun mulla oli hullu työaikataulu (teen kahta osa-aikatyötä ja välillä niistä yhteensä pitkät päivät) ja miehellä pientä köhää niin ei voinut lähteä kauppaan. Osoittautui tosi käteväksi palveluksi, mutta välillä kyllä pitää käydä myös fyysisesti kaupassa. Joka toinen kerta ehkä kumpaakin sorttia. Pienistä kaupoista saa parhaiten kuljetusaikoja. Ei tarvi raahata kasseja bussissa ja altistua koronalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen harventanut kaupoissa käyntejä, aiemmin melkein joka päivä, nyt olin viikon käymättä. Eilen hain taas yli viikoksi ruokaa, ehkä kaurahiutaleet loppuu kesken mutta teen ruispuolukkapuuroa sen jälkeen. Ehkä tähänkin tottuu, nähtäväksi jää kaipaanko taas jokapäiväistä puheensorinaa, hälinää ja kiireentuntua kun kriisi ohi.

Vierailija
64/76 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut aikaisemmin ruuat noutopalveluun ja kerran kotiinkuljetuksella ennen koronaa. Nyt en ole tilannut, koska en ole sairas enkä riskiryhmäläinen. Tiedän, että ruokaverkkokaupat ovat ruuhkautuneet. En halua viedä toimitusaikaa tai noutoaikaa joltain sellaiselta, jola tarvitsee sitä minua enemmän.

Vierailija
65/76 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monille vanhuksille toimituspalveluista olisi eniten hyötyä, mutta eivät osaa käyttää välttämättä tietokonetta kunnolla tai eivät uskalla kokeilla.

Olen yli 70 v ja olen oppinut hyvin verkkokauppahomman, mutta kuljetuskustannukset vievät parin päivän ruokarahan🤔

Esim. Kotkassa ikäihmisille on ilmaista kaupankäyntipalvelua. Tämä olisi tärkeää muissakin kunnissa.

Vierailija
66/76 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tehdä hintavertailuja ennen ostopäätöstä ja kuljetuskustannus 9,90e, eli yleensä 30-50% ostoskorin loppuhinnasta on mielestäni liikaa. En yleensäkään käytä maksullisia palveluja asioissa jotka osaan tehdä itsekin, näin säästän vuoden mittaan pitkän sentin.

Vierailija
67/76 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti siirryn ostamaan kun hommat toimivat kuten japanissa ja koreassa. Eli jos ennen puolta yötä tilaan tavarat ovat seuraavana aamuna ennen klo 7 tuossa ovella.  Muuten haen itse tavarani (tyhjästä) kaupasta, koska saan ne heti eikä minun tarvitse miettiä että milloin mahdan saada ne.

Vierailija
68/76 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin kasviksia ostaessani haluan katsoa, missä kunnossa ne ovat. Omenoista käy tietyt lajikkeet ja nekin vain jos on kypsiä, kurkut ja varsiselleri vain jos näyttää hyvältä jne. En usko, että joku satunnainen keräilijä jaksaa olla niin tarkka.

Samoin esim. leipien suhteen jos en löydä juuri sitä mitä haluan, arvioin valikoiman perusteella paikan päällä mitä ostan. On helpompaa käydä itse kaupassa kuin miettiä kauppa-apulaiselle aukoton algoritmi aiheesta "jos ei ole ykkösvaihtoehtoa tai jos tuote ei vaikuta hyvälaatuiselta, tuo ensisijaistesti valmistajan 2 tuotetta, tai jos ei ole sitäkään, niin sen mukaan löytyykö raaka-ainetta xyz, tuo joko tavaraa a tai tavaraa b", jne. - Kokkaan siis paljon itse, ja se, mitä teen, riippuu siitä, mitä kaupasta löytyy.

Ja tuleehan tuosta liikuntaa, kun itse kaupassa käyn ja kannan ostokset kotiin.

Vierailija
69/76 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittavatko nämä kauppakassi tuotteita kotiin myös illalla? Joku sanoi että toimitusaikataulu varmistuu edellisenä päivänä. No entäs jos olen töissä itse vaikkapa klo 9-18? 

Vierailija
70/76 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskotiinkuljetus tosiaan toimisi ja siihen saisi alkot ja kaljat mukaan, niin en kävisi itse kaupassa.

Vierailija
71/76 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä järkeä käydä kaupassa että kun asuu tarpeeksi syrjässä ei ole mitään kuljetuspalvelua kaupasta. Eikö ole järkyttävää, ettei kaikki asukaan taajamassa

Vierailija
72/76 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin kasviksia ostaessani haluan katsoa, missä kunnossa ne ovat. Omenoista käy tietyt lajikkeet ja nekin vain jos on kypsiä, kurkut ja varsiselleri vain jos näyttää hyvältä jne. En usko, että joku satunnainen keräilijä jaksaa olla niin tarkka.

Samoin esim. leipien suhteen jos en löydä juuri sitä mitä haluan, arvioin valikoiman perusteella paikan päällä mitä ostan. On helpompaa käydä itse kaupassa kuin miettiä kauppa-apulaiselle aukoton algoritmi aiheesta "jos ei ole ykkösvaihtoehtoa tai jos tuote ei vaikuta hyvälaatuiselta, tuo ensisijaistesti valmistajan 2 tuotetta, tai jos ei ole sitäkään, niin sen mukaan löytyykö raaka-ainetta xyz, tuo joko tavaraa a tai tavaraa b", jne. - Kokkaan siis paljon itse, ja se, mitä teen, riippuu siitä, mitä kaupasta löytyy.

Ja tuleehan tuosta liikuntaa, kun itse kaupassa käyn ja kannan ostokset kotiin.

Ihan samalla tavalla siellä nettikaupassa valitaan omenalajike ja juuri se leipä jota itse haluat. Millaiseksi oikein nettikaupan kuvittelet? Että sinne kirjoitetaan ”1 ruisleipä” ja joku sitten arpoo jonkun tilauksen sekaan jos muistaa? 😁

Jos sun lähikaupassa myydään vaikkapa huonokuntoisia kurkkuja, kannattaa ehkä äänestää jaloillaan ja vaihtaa kauppaa.

Vierailija
73/76 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimittavatko nämä kauppakassi tuotteita kotiin myös illalla? Joku sanoi että toimitusaikataulu varmistuu edellisenä päivänä. No entäs jos olen töissä itse vaikkapa klo 9-18? 

Eri kaupoilla eri systeemit. Täällä ainakin valitaan kolmen tunnin aikaikkuna, jonka sisällä toimitus tuodaan. Jos olet valinnut vaikkapa klo 8-11 välillä, saat sitten vielä tarkemman arvion kun kuljettaja on laatinut ajosuunnitelman. Sitten ilmoitetaan, että tuotteesi toimitetaan esim. klo 08.30-09.30 välillä.

En muista mikä se viimeisin aikaikkuna oli, mutta on niitä iltaisinkin.

Vierailija
74/76 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en kävisi ruokakaupassa? Ihmiset pitävät eri asioista.

Vierailija
75/76 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kaupassa käynti ei ole järjestä kiinni. Omalla paikkakunnalla ei mitään kotiinkuljetuksia saa viikkokausiin. Ei ole mitään hovimestari Jamesia, jonka käskisi kauppareissuun. 

Vierailija
76/76 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri kaupoilla eri systeemit. Täällä ainakin valitaan kolmen tunnin aikaikkuna, jonka sisällä toimitus tuodaan. Jos olet valinnut vaikkapa klo 8-11 välillä, saat sitten vielä tarkemman arvion kun kuljettaja on laatinut ajosuunnitelman. Sitten ilmoitetaan, että tuotteesi toimitetaan esim. klo 08.30-09.30 välillä.

En muista mikä se viimeisin aikaikkuna oli, mutta on niitä iltaisinkin.

K-kaupoilla ainakin on sellainen systeemi, jossa valitaan ensin aika toimitukselle. Eli heti näkee koska aikoja on, ja sen perusteella voi sitten miettiä lähteekö tekemään tilausta. Tuollainen kolmen tunnin ikkuna tosiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä