Mitä järkeä enää tehdä ruokaostoksia siten että käy itse kaupassa?
Joskus voi toki jotain pientä hakea, mutta tuntuu vähän järjettömältä hommalta muuten.
Kommentit (76)
Joillekin se voi olla päivän "ohjelmanumero" ja silloin sen ymmärtää, mutta muuten ei paljon järkeä.
Itselläni on juuri ja juuri rahaa ruokaan, ei kotiinkuljetukseen. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on juuri ja juuri rahaa ruokaan, ei kotiinkuljetukseen. Siksi.
Ok, jos noin tiukkaa niin sitten se on eri asia.
löydät järjen heti kun olet tilaamassa kotiinkuljetusta ja sinulle kerrotaan että seuraava vapaa aika on 2 viikon päästä
Minun kaksi lähintä ruokakauppaa ovat S-Market ja K-Market, jotka sijaitsevat toisistaan erillään noin 5 minuutin kävelymatkan päässä asunnostani. Käyn ihan mielelläni ruokakaupassa kävellen sinne omin voimin sen sijaan että tilaisin ne samat tavarat netistä. Varsinaiseen kaupungin ydinkeskustaan on vajaan 15 minuutin kävelymatka.
Parin viikon viive on aika iso motivaatio monelle.
Milloinkahan Suomeen tulee ekat keräilykeskukset eli joissa ei voida enää edes käydä asiakkaana ollenkaan....
Mä tilasin aiemmin noitopalveluun, nyt on pakko mennä keräilemään itse kun vapaita aikoja ei ole. Olisivat voineet pitää "kanta-asiakkaiden vakiajat" tai joku ohituskaista.... Kunhan korona on ohi, niin etsinen uuden palvelun.
Meidän alueella aloitti kaksi K-Citymarkettia kotiinkuljetukset tämän koronaepidemian aikana. Tuli vähän vauhtia heillä palveluiden lanseeraamiseen.
Tietysti jos on ihan lähellä hyviä kauppoja ja ei ole liikkumisongelmia, niin toki silloin voi käydä itsekin.
Näytti olevan seuraava vapaa kotiinkuljetusaika 4.5. Enpä taida viitsiä alkaa suunnittelemaan niin kauas.
Monille vanhuksille toimituspalveluista olisi eniten hyötyä, mutta eivät osaa käyttää välttämättä tietokonetta kunnolla tai eivät uskalla kokeilla.
Viidessä minuutissa kävelen tuonne markettiin. Enemmän menee aikaa kaiken maailman ohjelmien kanssa kikkailussa. Kaupassa näen itse tuotteet, voin tutkia tuoteselosteita ja helposti vertailla hintoja. Pelkästään tietokoneen käynnistyminen vie sen 5 min jos ei ole valmiiksi päällä. Sitten kaikki kirjautumiset ja muut toimet pääle. Eihän kotiin tilaamisessa ole mitään järkeä paitsi jos a) on voimassa jotain korona-rajoituksia b) oma liikuntakyky on pahasti rajoittunut c) asuu jossain umpi korvessa tosin sinne ei välttämättä edes voi tilata kotiinkuljetusta.
Ei mulla ole kyllä mitään stressiä kaupassa käynnistä. Itse ostamalla joku 100x nopeampi, ei maksa ylimääräistä ja saa tasan mitä haluaa.
En ymmärrä kysymystä? Aika pieni vaiva mielestäni ja hoituu työmatkalla, ennemmin palkkaisin vaikka siivoajan arjen rutiineja helpottamaan.
Mä harrastan päiväystuotteiden hamstraamista, siksi käyn itse kaupassa.
Harmi kun nykyään meidän S-Markeista ja Prismasta saa -60% alen vasta klo 21 jälkeen enkä ole osannut ottaa sitä aikataulua vielä käyttöön että kävisin kaupassa vain klo 21 jälkeen.
Ehkä se tässä kun alkaa suunnitella paremmin.
Itse käyn mielummin kaupassa kun voin itse päättää mitä otan. Onhan se vähän arpapeliä millä päiväyksillä esim. maidot tai lihatuotteet saa jos tilaa. Sama kasvisten kanssa, haluan itse katsoa että tuote on hyvä. Joissakin kauppakassipalveluissa on vaihtoehto jossa sallii vastaavan tuotteen jonkun toisen tilalle jos tilattua ei ole saatavilla. Kun käyn kaupassa ja jos siellä ei sitä tuotetta ole minkä haluan niin mielummin vaihdan omat ruokasuunnitelmani kuin otan jotain random tavaraa tilalle
THL:n viimeisimmän tutkimuksen mukaan virus tarttuu hyvin huonosti pinnoilta, kuten ostoskärryistä. Tartunnan saaminen kaupasta hiljaiseen aikaan on erittäin epätodennäköistä, jos pesee kädet kunnolla kauppareissun jälkeen.
Samalla käy, kun pakko Alkossa ja apteekissa. Olutta ja astmalääkkeet plus asperiini.
Ei mitään. Paljon pienempi stressi kaikin puolin, että tilaa kotiin. Toki kaikilla ei ole siihen taloudellista mahdollisuutta.