Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä enää tehdä ruokaostoksia siten että käy itse kaupassa?

Vierailija
18.04.2020 |

Joskus voi toki jotain pientä hakea, mutta tuntuu vähän järjettömältä hommalta muuten.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni kommentoinut ei näköjään ole tilannut ruokia netistä, koska tuomitsevat palvelun virheellisin kriteerein. Itse olen käyttänyt molempien suurten ryhmittymien verkkokauppaa, ja tuskin palaan itse haahuilemaan kauppoihin, vaikka tämä poikkeustilanne loppuisikin. Olen todella tyytyväinen sekä K:n että S:n palveluun lukuun ottamatta sitä tämän hetken ruuhkaa. Tavarat on toimitettu aina sovitusti, pakasteet jäisinä (jopa jätski ihan priimaa), päiväykset parempia kuin myymälän hyllystä. Verkkopalvelussa ei tosiaan mene aikaa tuotteiden metsästykseen, hakutoiminnot ovat näppäriä, ja kaikki tuotetiedot kuvineen helposti tsekattavissa. Vaikka pyöritän pääasiassa yhden hengen taloutta, ei toimitusmaksu mielestäni ole kohtuuton. Jos siitä haluaa tinkiä, voi tilata pelkän keräilyn, ja hakea tavarat kylmäsäilytyksestä kaupalta. Se ei maksa kuin muutaman euron.

Vierailija
42/76 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa kauppa, joka tänne tuo ruoat on kallis K-market, joka veloittaa kuljetuksesta 12,90. Ei mulla riitä rahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi ollut hyvät Prisman tilaukset ja hinnat, mutta tuotaisiin ostokset viikon kuluessa. (ruuhkaa)  :(

Vierailija
44/76 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni kommentoinut ei näköjään ole tilannut ruokia netistä, koska tuomitsevat palvelun virheellisin kriteerein. Itse olen käyttänyt molempien suurten ryhmittymien verkkokauppaa, ja tuskin palaan itse haahuilemaan kauppoihin, vaikka tämä poikkeustilanne loppuisikin. Olen todella tyytyväinen sekä K:n että S:n palveluun lukuun ottamatta sitä tämän hetken ruuhkaa. Tavarat on toimitettu aina sovitusti, pakasteet jäisinä (jopa jätski ihan priimaa), päiväykset parempia kuin myymälän hyllystä. Verkkopalvelussa ei tosiaan mene aikaa tuotteiden metsästykseen, hakutoiminnot ovat näppäriä, ja kaikki tuotetiedot kuvineen helposti tsekattavissa. Vaikka pyöritän pääasiassa yhden hengen taloutta, ei toimitusmaksu mielestäni ole kohtuuton. Jos siitä haluaa tinkiä, voi tilata pelkän keräilyn, ja hakea tavarat kylmäsäilytyksestä kaupalta. Se ei maksa kuin muutaman euron.

Hyvä että teitä haahuilijoita on jatkossa vähemmän, niin saa itse tehtyä ostokset nopeammin.

Vierailija
45/76 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viidessä minuutissa kävelen tuonne markettiin. Enemmän menee aikaa kaiken maailman ohjelmien kanssa kikkailussa. Kaupassa näen itse tuotteet, voin tutkia tuoteselosteita ja helposti vertailla hintoja. Pelkästään tietokoneen käynnistyminen vie sen 5 min jos ei ole valmiiksi päällä. Sitten kaikki kirjautumiset ja muut toimet pääle. Eihän kotiin tilaamisessa ole mitään järkeä paitsi jos a) on  voimassa jotain korona-rajoituksia b) oma liikuntakyky on pahasti rajoittunut c) asuu jossain umpi korvessa tosin sinne ei välttämättä edes voi tilata kotiinkuljetusta.

Nimenomaan tuotteiden hintojen ja tuoteselosteiden vertailu on nettikaupassa paljon kätevämpää ja helpompaa kuin vertailu kaupassa

Minä käytän nettikauppaa kauppalistaa miettiessäni, vaikka käynkin kaupassa itse. Täällä umpikorvessa kun kuljetuksia ei saa ja olisi hintakin korkea minulle.

Vierailija
46/76 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Samalla käy, kun pakko Alkossa ja apteekissa. Olutta ja astmalääkkeet plus asperiini.

Onko sulla lääkärin ohjeistus syödä astmalääkkeitä ja aspiriinia yhtä aikaa? 

Astmalääke astmaan ja aspiriini krapulaan, ei kai siinä ohjeistuksia tarvita.

No juu, aspiriinin kontraindikaatio on astma eli voi pahentaa niitä oireita.

Höpö höpö. Kaikki tulehduskipulääkkeet pahentaa astmaa niillä, joilla on nk. ASA-herkkä astma. Ne joilla ei ole voivat syödä kaikkia tulehduskipulääkkeitä ihan normaalisti, myös aspiriinia.

-Eri

Vierailija
47/76 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla kyläkaupassa saa olla vain 1 asiakas kerrallaan. Eli hyvin voi käydä ja kauppaan saa kaiken tilattua mitä mieltä ei siellä ole ja paketit voi myös hakea ja lähettää.

Vierailija
48/76 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään käydä kaupassa, vertailla hintoja ja tutkia tuotteita. Joskus toki tympii, etenkin väsyneenä pitkän työpäivän jälkeen mutta silloin hoidan kauppareissun mahdollisimman nopeasti. Kuten joku mainitsikin, ottaisin itsekin mieluummin vaikkapa siivoukseen apua kuin tilaisin ruoat netistä. Siivouksesta en pidä ollenkaan mutta kaupassa käynti on välillä varsin mukavaakin.

Vierailija
49/76 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Lidlillä ei ole kotiinkuljetusta, Prismasta saa nahistuneita kasviksia ja maitotuotteet huonolla päiväyksellä ja CM ja pikkukookaupat ovat kalliita. Siinäpä ne Tampereen vaihtoehdot. Paljon kokkaavana arvostaisin sitä, että joku reipas kuskaisi paprikat, kurkut, sipulit ja porkkanat ovelle, etenkin säilöntäaikaan.

Vierailija
50/76 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakassissa kylläkin on yleensä päiväykset mahdollisimman hyvät ja voi olla parempaa kuin hyllyssä tarjolla. Tietyt rajat niillä on, että kuinka pitkälle täytyy liha- ja maitotuotteet mennä tai muuten ei saa laittaa tilaukseen. Kauppakassipalvelussa kerääjät eivät saa laittaa esim. Ylihuomenna vanhaksi menevää maitoa tai jauhelihaa tilaukseen, tämä esimerkkinä. Leivät on vähän eri asia kun niissä monesti muutenkin vähän huonot päiväykset, mutta on niissäkin joku raja.

Jos joku on huonolla päiväyksellä saanut tuotteita niin joku siellä on sitten mokaillut tai on joku ihan uusi työntekijä (jonka tosin kyllä myös pitäisi tietää).

Vierailija
51/76 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamstraajien takia kauppakassistakaan ei saa välttämättä kaikkea kotiinsa, koska tuotteita yksinkertaisesti loppunut.

Vierailija
52/76 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kallista. Usein ei ruokaostoslaskukaan ole sen vertaa kuin kotiinkuljetuksen hinta. En siis väitä, että kauppiaan pitäisi antaa palveluja alihintaan, mutta ne on tarkoitettu niille, joilla on paljon rahaa. 

Vierailija
53/76 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole riskiryhmää, niin halusin jättää ruuhkaiset kotiinkuljetukset niille jotka niitä enemmän tarvitsevat. Vaikea oli löytää vapaita aikoja. Itse pystyn 1-2 kertaa viikossa käymään kaupassa.

Vierailija
54/76 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa kauppa, joka tänne tuo ruoat on kallis K-market, joka veloittaa kuljetuksesta 12,90. Ei mulla riitä rahat.

Myös täällä on tuon 12.90€/tilaus. Olisi edes se 7.90€, mikä täälläkin mainittu, niin tilaisin! Näin tämä on vielä kovin eriarvoista.

Vierailija
55/76 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viidessä minuutissa kävelen tuonne markettiin. Enemmän menee aikaa kaiken maailman ohjelmien kanssa kikkailussa. Kaupassa näen itse tuotteet, voin tutkia tuoteselosteita ja helposti vertailla hintoja. Pelkästään tietokoneen käynnistyminen vie sen 5 min jos ei ole valmiiksi päällä. Sitten kaikki kirjautumiset ja muut toimet pääle. Eihän kotiin tilaamisessa ole mitään järkeä paitsi jos a) on  voimassa jotain korona-rajoituksia b) oma liikuntakyky on pahasti rajoittunut c) asuu jossain umpi korvessa tosin sinne ei välttämättä edes voi tilata kotiinkuljetusta.

Voi kuule, esim kun Prismasta tilaan ruokakassit kotiovelle ,siellä näkyy kaikki vaihtoehdot ja ruokatarvikkeet ainesosa- ym kaikkine ravintoaineineen jne. On kotona helppo lukea padilla ,kun tilaa, eikä tarvitse kaupassa tihrustella hyllyjen välissä. Samoin näet laakista kilohinnat yms. Eikä i padin käyttöönotto vie kuin muutaman sekunnin. Tulevaisuudessa tilaan mieluusti ruokakassit netistä . , kun se on helppoa minulle 74 vuotiaalle, niin miksei sinulle.

Lenkkeilyt hoidan ilman kantamuksia.

Kerralla voi tilata isommat satsit.

Vierailija
56/76 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tuommoista mahdollisuutta ole. Liian pitkä matka.

Vierailija
57/76 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun perheen kanssa pienessä kaupungissa ja ihan keskellä sitä. Käytännössä kun avaan ulko oven olen "jossain palvelussa' tai lenkkipolulla.

Just oli joku karitsan paisti uunissa kun "halvalla sai" pääsiäisen jälkeen laputettuja tuotteita.

Kolme kassii kerralla saan käsissä kannettua jos rehkiä haluaa.

Vierailija
58/76 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna on tottunut tekemään parin päivän ostokset sillä ajatuksella, mitä milloinkin sattuu tekemään mieli eli ei kovin kummoisia kertaostoksia. Kuljetusmaksut ei kuulosta niin pahalta isoille satseille, mutta pienemmille satseille ne ovat turhan hintavia. Ymmärrän riskit, mitkä liittyy kaupassa asioimiseen, mutta en näe palvelusta tulevan itselleni erityistä säästöä. Pidän laadukkaista, tuoreista raaka-aineista, joten valitsen ne myös mielelläni itse. Kaupassa käy tarvittaessa hyvinkin nopeasti ja vaivattomasti.

Vierailija
59/76 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä järkeä siinä on ollut enää vuosiin? Ei ruuan verkkokauppa mikään uusi juttu ole. Silti ihmiset eivät sitä juurikaan normioloissa käytä.

Vierailija
60/76 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä järkeä siinä on ollut enää vuosiin? Ei ruuan verkkokauppa mikään uusi juttu ole. Silti ihmiset eivät sitä juurikaan normioloissa käytä.

Siinä on aina ollut järkeä ja tulee aina olemaan. Monikaan ei halua tulla syötetyksi sängyn pohjalle, vaan haluaa itse elää elämäänsä ja hoitaa asioitaan. Voisihan sitä varmaan perustaa hoitokoteja terveille aikuisille, jotka eivät halua tehdä itse mitään, vaan tarvitsevat aina jonkun palvelun. Itselläni ei sellaiseen ole mitään hinkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi