Kehen vaihtaisitte Sanna Marinin? Minä vaihtaisin ehdottomasti Antti Lindmaniin joka hävisi pääministerikisan Sannalle.
Lindman on mies ja osaava. Sanna on nainen joka pelaa ihan muilla tekijöillä kuin osaamisellaan.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Melkein kehen tahansa muuhun.
Vaikka Tarja Haloseen?
Antti Rinne ainut johon vaihtaisin.
just tänään mietin, miten kusessa oltaisiin jos se Antti ois valittu, tai edellinen Antti jäänyt. miehet, harvemmin niistä on mihinkään
Kuka tahansa joka ei päihdy vallasta niin kuin tämä Marin. Suomessa pitäisi vallita demokratia, ei pääministerin yksinvaltius.
Tohtori Halla-aho on ainoa joka voi vetää Suomi-laivan kuiville tästä suosta!
Vierailija kirjoitti:
Myös minä vaihtaisin Marinin heti Antti Lindtmaniin. Olisi paljon vakuuttavampaa, jos lehdistötilaisuuksissa olisi joku asiansa osaava mies tämän naisviisikon paikalla.
Mielummin tämäkin, mutta ei halunnut silloin alussa oliko se demareiden johtoon, vai mikä se oli, PM:n paikka olisi kelvannut, mutta se meni ohi suun sen takia kun kieltäytyi siitä ekasta pestistä.
Antti Häkkänen, ennenkin olen ehdotellut, tai Katri Kulmuni.
Minusta loistava homma, kun Rinteestä päästiin ennen tätä kriisiä. Nyt kriisin keskellä ei ketään kannata vaihtaa, mutta jos Rinne olisi ollut, olisi varmaan hermot menneet jo jokaiseen THL ja STM ristiriitaisuuteen mitä Rinne tuskin olisi vähentänyt.
Samassa tilanteessa meidän fantastiset pääministerit olisivat olleet varmaan kertaluokkaa ärsyttävämpiä. Ei missään tapauksessa Kataista, Stubbia tai Urpilaista.
Marinissa on puutteensakin niinkuin kaikissa. Nyt kuitenkin kameran edessä rauhallinen puhuminen toimii. Muissa voi olla enemmän puutteita.
Sipilällä oli johtajuutta, mutta ei kuitenkaan missään tapauksessa Sipilää johtamaan hallitusta lentonäytöksillä keskellä koronaa. Vanhasen monotonisuus voisi olla ehkä jotain Marinin kaltaista. Olen itseasiassa yllättynyt, että Marinin jälkeen ehkä parhaat ex-pääministerit voisi minusta olla kepusta. En kuitenkaan toivo sitä.
Ainoa henkilö joka on vakuuttanut osaamisellaan, ymmärryksellä ja johtamisella jota saattaisi pitää vaihtoehtona Marinille on Essayah. Luulen, että Essayah olisi osannut kerätä rivit paremmin kokoon viranomaisilla ja johtaa sitä porukkaa. Marinilla tuntuu, että viranomaiset johtaa häntä ja vähän väliä suunta muuttuu viranomaisten myötä.
Eero Heinäluoma voisi olla hyvä vaihtoehto jos hallitus vielä joutuu vetäjää vaihtamaan ennen vaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Halla-aho paras
Kyllä persutrolleilla on iso hätä kun Sanna Marin on nostanut demarit Suomen suosituimmaksi puolueeksi.
Vierailija kirjoitti:
Eero Heinäluoma voisi olla hyvä vaihtoehto jos hallitus vielä joutuu vetäjää vaihtamaan ennen vaaleja.
Ei ikinä siitä oman edun tavoittelijasta toisesta ay-jyrästä pääministeriä. Jos toinen olisi pakko valita vaikka, kun Marin sairastuisi, eikä muita puolueita saisi miettiä kuin demareita ehkä Tuomioja. Muista puolueista ei tule heti mieleen Marinia sopivampia, mutta eipä niitä hyviä johtajia tiedä ennen kuin ne oikeasti johtavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halla-aho paras
Kyllä persutrolleilla on iso hätä kun Sanna Marin on nostanut demarit Suomen suosituimmaksi puolueeksi.
Marin on nostanut Marinin hallituksen suosioon. Siihen taisi auttaa ensin äärimmäisen kömpelö Rinne jonka jälkeen kuka vaan vaikuttaa paremmalta.
Marin oikeasti on valtiomies ainesta, joten toki hänellä on iso rooli demareiden tämän hetken asemaan. En usko, että Marinin suosio jaksaa kantaa silti tällä tasolla syksyyn. Jos demarit haluaisi vahvistaa suosiotaan edelleen, pitäisi sieltä nousta vähän muutakin ja vähentyä ne virkamieskunnan töppäilyt siellä ja täällä.
En kannata mitään puoluetta, joten ehkä olin väärä vastaamaan viestiisi. Jos kuitenkin nyt tämä kriisi ja kriisin jälkeinen selviäminen mentäisiin samalla pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Purraan.
EI PURRA!
Voisko Kalevi Sorsa nousta haudasta?
Kokoomuksen pitäisi olla Suomen suurin puolue ennen demareita ja persuja, jotta tuo vaihtoehto toteutuisi.