Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta ropsahtaa 2000€ tilille (yksinyrittäjän korona-avustus)

Vierailija
18.04.2020 |

Kunnan nettisivuilla aukesi haku keskiviikkona, laitoin hakemuksen saman tien. Eilen perjantaina jo tuli hyväksytty päätös.
Luultavasti siis jo ensi viikolla 2000€ rahnaa kilahtaa tilille puhtaana käteen :)

Onko täällä muita kyseistä tukea hakeneita?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kus etettu olo kun Palsanmäet saivat 50 kertaa enemmän omaan romukauppaansa?

Kyllähän nuo tuommoiset ylisuuret "keisareiden" tuet v*tuttaa, mutta olen silti iloinen tuosta saamastani parista tontusta. 

On muuten ensimmäiset ikinä saamani avustukset valtiolta. Ennen tätä en ole senttiäkään ottanut Kelalta tms.

Samaa tuskin voi sanoa kovinkaan moni tämän ketjun alapeukuttajista. 

ap

Vierailija
22/39 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan on työttömän "kuukausipalkka".

Työttömyysraha on noin 600-700 euroa/kk miinus verot. Pienipalkkaisella hoitoalalla raadat tuohon summaan epäsäännöllisessä vuorotyössä, jokaisen latin eteen kahteen kertaan. 

Niin että yrittäjä saa tuon summan kasaan automaatilla ja loisimalla tekemättä muuta kuin täyttämällä jonkun hakemuksen netissä?

Nyt alkoi kyllä kaikkinainen suomalaisyrittäjien boikotointi.  Ja turha tulla kitisemään ongelmistaan ja talousvaikeuksistaan. Tilaan mielummin Kiinasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lomautuslapun kouraan ja ansiosidonnaista tulee vähän yli 2700 € / kk. Kulut on pienentyneet selvästi kun ei tarvitse maksaa töissä käymisestä aiheutuvia kustannuksia, matkat, lounaat yms. Pärjään tällä summalla hienosti, säästöön ei vaan enää jää mitään mutta mitä väliä. Ilmaista rahaa. En halua mennä enää töihin. Ikää on 50 v, pystyisiköhän näin sinnittelemään eläkkeelle asti koska eläkettäkin tulen saamaan nykyrahassa yli 2000 € käteen. Ottakaa joku mun duunipaikka sitten kun poikkeustilanne on ohi, mä muutan jonnekin lämpimään ja elän tällä. Vielä kun laitan talon ja omaisuuden lihoiksi niin siitäkin saa reilusti yli puoli miljoonaa. Miksi en ole keksinyt tätä aiemmin. Ei ole stressiä eikä työhuolet paina.

Vierailija
24/39 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toihan on työttömän "kuukausipalkka".

Työttömyysraha on noin 600-700 euroa/kk miinus verot. Pienipalkkaisella hoitoalalla raadat tuohon summaan epäsäännöllisessä vuorotyössä, jokaisen latin eteen kahteen kertaan. 

Niin että yrittäjä saa tuon summan kasaan automaatilla ja loisimalla tekemättä muuta kuin täyttämällä jonkun hakemuksen netissä?

Nyt alkoi kyllä kaikkinainen suomalaisyrittäjien boikotointi.  Ja turha tulla kitisemään ongelmistaan ja talousvaikeuksistaan. Tilaan mielummin Kiinasta.

Selvä, pidetään tätä sitten sovittuna. 

Et sitten osta enää mitään miltään yritykseltä. Onnea vain sinne perunoiden kasvatukseen, oman lehmän lypsämiseen, samoin kuin vaikkapa bensan valmistukseen :) 

Vierailija
25/39 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parikin yritystä, no useempikin.

Kohta tulee 4 000€ tekemättä mitään.

Vierailija
26/39 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi vain että kyseessä on yrittäjäkohtainen, ei yrityskohtainen tuki. 

Vierailija
27/39 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain lomautuslapun kouraan ja ansiosidonnaista tulee vähän yli 2700 € / kk. Kulut on pienentyneet selvästi kun ei tarvitse maksaa töissä käymisestä aiheutuvia kustannuksia, matkat, lounaat yms. Pärjään tällä summalla hienosti, säästöön ei vaan enää jää mitään mutta mitä väliä. Ilmaista rahaa. En halua mennä enää töihin. Ikää on 50 v, pystyisiköhän näin sinnittelemään eläkkeelle asti koska eläkettäkin tulen saamaan nykyrahassa yli 2000 € käteen. Ottakaa joku mun duunipaikka sitten kun poikkeustilanne on ohi, mä muutan jonnekin lämpimään ja elän tällä. Vielä kun laitan talon ja omaisuuden lihoiksi niin siitäkin saa reilusti yli puoli miljoonaa. Miksi en ole keksinyt tätä aiemmin. Ei ole stressiä eikä työhuolet paina.

Ei kannata eläkkeelle asti sinnitellä. Ansiosidonnaista saa vain 400 päivää, sen jälkeen tiput kelan päivärahalle.

Vierailija
28/39 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli se mikä oli tarkoitettu yritystoiminnan kiinteisiin kuluihin? Jos oikein ymmärsin. Eli tuota ei saanut käyttää henk.koht. kuluihin. Hyvä toki jos tuolla kriisin yli selviytyy.

Sananmukaisemmin näin: 

Avustuksen myöntämisen edellytyksenä on, että

- yksinyrittäjän taloudellinen tilanne ja liikevaihto ovat heikentyneet koronaepidemian takia 16.3.2020 jälkeen

- yksinyrittäjällä arvioidaan olevan edellytykset kannattavaan liiketoimintaan 

Eli käytännössä tuo myönnetään lähes kaikille jotka vain viitsii hakea ja jaksaa perustella. Ei noita rahojen käyttökohdetta kukaan ehdi valvomaan. 

Ei rahat riitä kaikille. Uutisissa kerottu

Vierailija
29/39 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata eläkkeelle asti sinnitellä. Ansiosidonnaista saa vain 400 päivää, sen jälkeen tiput kelan päivärahalle.

Sitten on se puoli miltsiä omaisuuden myynnistä. Kyllä sillä pärjää kymmenenkin vuotta jos nuukasti elää.

Vierailija
30/39 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tohonnollut joku raja että ei saa tienata sitten yli 1000e kuussa jos ton saa. Vaikka mun yrityksellä menee huonosti niin ei nyt noin huonosti...

Vierailija
31/39 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi vain että kyseessä on yrittäjäkohtainen, ei yrityskohtainen tuki. 

Aivan, kuten sosiaaliturvaakin saa vain yksi. LoL

Suomessa ollaan niin sinisilmäisiä.

Arvaappa monta korttia mulla on. Ja monestako maasta.

Vierailija
32/39 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen raha pitäisi maksaa myös kaikille töissä käyville. Voitaisiin leikata esim. vuoden ajalta työttömyyskorvauksista ja asumistuista.

Zinc

Vierailija
33/39 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tohonnollut joku raja että ei saa tienata sitten yli 1000e kuussa jos ton saa. Vaikka mun yrityksellä menee huonosti niin ei nyt noin huonosti...

Ei. Se on eri tuki.

Tämä yksinyrittäjätuki on kiinteä 2000€ kertakorvaus, se on tarkoitus käyttää yritystoiminnan kuluihin.

Erikseen on sitten Kelan maksama työmarkkinatuki, jota voi saada jos yritystulo jää korona vuoksi alle about 1000€/kk. Se on tarkoitus käyttää henkilökohtaisiin kuluihin.

Näitä molempia voi siis saada yhtä aikaa, toisen tuen vaikuttamatta toisen määrään.

Vierailija
34/39 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään napsahti se 2000€ tilille :)

Noin 1,5 viikkoa siis meni hakemuksen täyttämisestä siihen että rahat tilillä, aika nopeaa toimintaa.

Lisäksi on tulossa Kelan kautta 730€/kk työmarkkinatukea :)

Ap

Vierailija
35/39 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP koskaan kuullut sanonnasta, "se jolla onni on se onnen kätkeköön"?

Vierailija
36/39 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 1,5 viikkoa siis meni hakemuksen täyttämisestä siihen että rahat tilillä, aika nopeaa toimintaa.

Ap

Aika hyvin. Itselle tuli lähes 20 kertainen summa perintönä.

PS. Työmarkkinatuki ei voi olla noin suuri. 

Vierailija
37/39 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko AP koskaan kuullut sanonnasta, "se jolla onni on se onnen kätkeköön"?

Ai onni siitä kun liikevaihto ollut jo 1,5kk tasan 0€?

Ap

Vierailija
38/39 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkurssi iskee, ei riitä pitämään firmaani pystyssä.

Vierailija
39/39 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aika hyvin. Itselle tuli lähes 20 kertainen summa perintönä.

PS. Työmarkkinatuki ei voi olla noin suuri. 

Ai ei vai?

https://www.kela.fi/tyottomyysturva-yrittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme