Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei puhuta näistä lapsista jotka koulukiusaamisesta pääsevät koska ovat kotiopetuksessa?

Vierailija
18.04.2020 |

Iso osa lapsista viihtyy etäopetuksessa - on onnellisia, on enemmän aikaa...Koulukiusatut lapset pääsevät kidutuksesta. Nyt on menossa kova propaganda, että koulut avattaisi kohta. Koulujen kiinni olemisen hyödyistä ei ole ollenkaan uutisia. Varsin yksipuolista uutisointia mediassa ja samana aikana iso osa vanhemmista ei lähetä lapsia toukokuussa kouluun, koska vaarallinen tauti leviää.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin outoa kuinka koulusta nyt luodaan kuvaa tärkeinpänä mahdollisena asiana lasten hyvinvoinnille ja kuinka adhd, asperger jne. lapsien kohdalla koulusta puhutaan kuntouttavana. Vaikka omasta lapsuudesta moni varmasti muistaa miten raakaa kiusaamista kouluissa on ja miten osaa lapsista koulu todella ahdistaa.

Meillä on myös yksiselitteiset "tulokset" aiheesta... koulusurmat.

Herätkää jo.

Vierailija
62/68 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulu ei ole pelkkä aineiden oppimista, vaan siellä opitaan myös sosiaalisuutta. Monelle lapselle ja nuorelle koulu on se ainoa paikka, missä näkee kavereitaan.

Sosiaalisuuden opetteleminen on myös sitä, että sitten myös käyttäydytään kunnolla muita ihmisiä kohtaan.. Se pitäisi olla ensimmäinen asia jota jokaiselta oppilaalta vaaditaan koulussa.

Ei sitä sosiaalisuutta voi opettaa, sillä toiset ovat sosiaalisempia kuin toiset.

Sosiaalisuutta voi oppia ja opettaa lapsille, siinä täytyy vain laittaa ammattilaiset asialle. Minä olen ujona ihmisenä opetellut sosiaalisuutta jopa vielä aikuisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan kotiopetus mahdollista aina, mutta silloin täytyy itse suunnitella opetus.

Miksi ei puututa ensin kiusaamiseen, jos se on syy miksi lapsi jää kotiopetukseen?

Siihenhän on puututtu jo 50 vuotta. Tulokset ovat kaikkien nähtävissä.

Tämä oli varmaan tarkoitettu vitsiksi?

Vierailija
64/68 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin outoa kuinka koulusta nyt luodaan kuvaa tärkeinpänä mahdollisena asiana lasten hyvinvoinnille ja kuinka adhd, asperger jne. lapsien kohdalla koulusta puhutaan kuntouttavana. Vaikka omasta lapsuudesta moni varmasti muistaa miten raakaa kiusaamista kouluissa on ja miten osaa lapsista koulu todella ahdistaa.

Meillä on myös yksiselitteiset "tulokset" aiheesta... koulusurmat.

Herätkää jo.

Jep. Voimia kaikille miljoonille koulusurmissa kuolleille

Vierailija
65/68 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan kotiopetus mahdollista aina, mutta silloin täytyy itse suunnitella opetus.

Miksi ei puututa ensin kiusaamiseen, jos se on syy miksi lapsi jää kotiopetukseen?

Ei ne koulujen mistään asioista päättävät pellet ole koskaan edes oikeasti yrittäneet kiusaamiseen puuttua.

Siis kyllähän se vakavasti muista eristetty ja muutoinkin pilkattu, kiusattu oppilas on se, joka täytyy passittaa koulukuraattorien ja koulupsykologien luokse itkemään.

Eikä siitäkään ollut muinoin aikanaan mitään hyötyä, kun pomojen ja yleisesti pidettyjen perheiden lapsipirut sitten pesivät yhdessä ja saivat kiusata rajusti porukalla.

Kyllä itse vanhempana katsoisin pitkään peiliin, mikäli omasta lapsestani kuoriutuisi kiusaaja.

Joo, lapsikin voi omata sadistisia, narsistisia piirteitä, mutta terve vanhempi huomaa lapsensa vääränlaisen käytöksen jo ajoissa ja tajuaa myös puuttua siihen, ennen kuin se satuttaa muita.

Vierailija
66/68 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläste + lukio ja ammattikoulu saisi mun puolesta olla osittain etänä. Vanhemmat voisivat silti käydä töissä kuten ennenkin.

Vierailija
67/68 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläste + lukio ja ammattikoulu saisi mun puolesta olla osittain etänä. Vanhemmat voisivat silti käydä töissä kuten ennenkin.

Samaa mieltä.

Lapsi saattaa saada tarpeeksi pahoja henkisiä vammoja kiusaamisen takia jo ennen ylä-astettakin ja luulisi, että opettajillekin olisi ammatissaan tärkeintä jokaisen oppilaansa hyvinvointi.

Nykysysteemi on sadistinen, eikä siitä päättäjillä ole nähtävästi ole ollut tarpeeksi aikaa (tai _halua_) tehdä koulunkäynnistä helpompaa (etäopiskelu) mistään syystä kiusatuille.

Vierailija
68/68 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi