Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

70-luvulla syntyneet...syntymäpäivien juhlinta?

Vierailija
18.04.2020 |

Mietin omia lapsuuskokemuksia ja eräs, jota vieläkin ihmettelen. Synnyin aivan alkupuolella 70-lukua ja kertaakaan ei äitini tai vanhempani onnitellut syntymäpäivänäni saati sitten synttärijuhlia. Kuuluuko ajan henkeen vai oliko vain itselläni tässä(kin) kohtaa kylmät vanhemmat? En ollut toivottu lapsi ja monella tapaa huomasin. Näitä välillä aina miettii ja koittaa itse antaa mahdollisimman paljon rakkautta omille lapsilleen...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1975. Syntymäpäiviä vietettiin joka vuosi, tottakai. Yhä vieläkin vanhemmat tietenkin soittavat syntymäpäivänäni. Usein juodaan jotkut kakkukahvit tms yhdessä tai mennään yhdessä syömään. Samalla tavalla vietetään myös vanhempien syntymäpäiviä.

Vierailija
2/8 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin 1970 ja kyllä minulla oli aina pienimuotoiset synttärit, eli oma perhe ja muutama kaveri sekä kummi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereilla oli synttäreitä. Itse en ole myöskään toivottu tai haluttu. Kuulemma pakko oli naimisiin heidän mennä.

Synttäreitäni ei vietetty.

Vierailija
4/8 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodelta 1972

-3

Vierailija
5/8 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntynyt vuonna 1970 ja joka vuosi juhlittiin. Kun tulin aikuiseksi niin en saanut enää lahjoja, mutta isälle oli aina tärkeä soittaa ensimmäisenä minulle. Tämä tarkoitti, että isäni soitti aina syntymäpäivänä ennen klo kuutta aamulla. Hän halusi olla ensimmäinen joka onnitteli.

Kaikilla kavereilla oli myös juhlat.

Vierailija
6/8 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tilanne kertonut sinun vanhemmistasi. 

Olen pahoillani, ettei sinua juhlittu.

Vierailija
7/8 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös 70 luvun alussa syntynyt ja mitään kaverisynttäreitä ei silloin harrastettu. Sukulaisia saattoi käydä kakkukahvilla. Vasta 80 luvun puolella saatettiin kutsua muutama kaveri.

Vierailija
8/8 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pienenä vietettiin synttäreitä. Ei huomioitu enää, kun menin kouluun. Olin ja olen hyvin epäsosiaalinen, joten en edes halunnut mitään juhlia, joihin tulisi muka-kavereita vaan syömään kakkua ja myöhemmin olisivat taas ilkkuneet.

Kaikille, jotka viettää synttäreitään tänään: Onnea syntymisestä kauan sitten 👍