Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ovenkahvat pestään? Eikö se ole vain bakteereiden siirtelyä paikasta toiseen?

Vierailija
18.04.2020 |

Ensin siis liinalla ja andylla pestään kaikki ovenkahvat, ja valonapit. Sitten liina huuhdellaan, ja sillä huuhdellaan kakki ne. Sittenkö vielä kuivataan?
Kun, mielestäni tämä ei onnistu mitenkään. Sitä andy ainetta ei saa noin vain pois niistä kahvoista, pitäisi huuhdella se liina monia kertoja ja kahva että se pesuaine häviäisi, ja sit sama seuraavalle ovenkahvalle? Ei tuu mitään!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapetaan ne vetyperoksidilla

Zinc

Vierailija
2/11 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihketta pullolla. Jätetään bakteerit koulemaan, ei kosketa. Kun on kuivunut, on rutto-pöpöt kuolleet

Zinc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetään tietenkin desinfiointiaineita. 

Vierailija
4/11 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhi käsidesillä.

Vierailija
5/11 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-virus ei elä kauaa ovenkahvoilla (jos terästä tjn). kun tulen kaupasta ja olen desinfioinut kaikki ja hansikkaat laittanut pyykkikoneeseen niin sitten käyn desillä kaikki läpi, mihin olen koskenut.

Vierailija
6/11 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistetaan likaa, jossa bakteerit kasvavat. Desinfiointi tappaa bakteerit hetkeksi, mutta heti seuraavassa kontaminaatiossa tulee uusi erä. Desinfioiminen ei poista likaa. Sen sijaan se tarjoaa tyhjän alustan, jossa vahvimmat bakteerit jylläävät. Tästä syystä sairaalasiivouksessa ei desinfioida kuin erikoistapauksissa.

Vierailija
7/11 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkepulloon n. 2-3dl vettä ja 1 rkl etikkaa. Suihkaise puhtaaseen siivousliinaan niin, että tulee nihkeäksi. Itse käytän Biohajoavaa kuituliinaa. 

Vierailija
8/11 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona-virus ei elä kauaa ovenkahvoilla (jos terästä tjn). kun tulen kaupasta ja olen desinfioinut kaikki ja hansikkaat laittanut pyykkikoneeseen niin sitten käyn desillä kaikki läpi, mihin olen koskenut.

Ja saippua on hyvä viruksen irrottaja.

Vierailija
9/11 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakäyttöliinat olis parhaita, mutta eihän ekologinen siivousfirma sellaisia anna käyttää.

10/11 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholilla tulee puhtaammaksi.

Ideana on että siirretään ne bakteerit ovenkahvasta roskikseen.

Vierailija
11/11 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuolet ne puhtaaksi ja joka kahvan välissä peset hampaat.