Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tyttöystävänä raskaana eikä suostu aborttiin

Vierailija
17.04.2020 |

Miten saisin puhuttua tuolle naiselle järkeä? Ja jos pitää lapsen onko isyyttä pakko tunnustaa? En halua elareita alkaa makselee. Huijattu olo luulin tyttöystävän syövän pillereitä.

Kommentit (263)

Vierailija
141/263 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä ei ole oikeuksia. On se väärin että mies joutuu elättää lapsen jota ei edes halua.

Jos ei halua lapsia, ei pane. Jos siittää lapsen, maksaa. Hyvin yksinkertaista ja oikein.

Ootko sä tosissas. Ai että pitäis elää selibaatissa jos ei halua lapsia.

Niinpä. Naisillahan ei haluta mulkkua ikinä,  Olkoon selibaatissa, jos kerran eivät halua vahinkolapsia.

Jep sitten alkais itku täällä kuinka miehet pihtaa.

Vierailija
142/263 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä asiassa suomi on kyllä epätasa-arvoinen maa. Miehellä pitäis olla oikeus olla tunnustamatta isyyttä jos ei sitä halua. Lakia tulisi muuttaa. Ei ketään voi pakottaa isäksi ja nainen mikäli haluaa lapsen niin voi itse sen elättää eikä vaatia mieheltä elareita.

Tuolla joku jo aiemmin sanoi; isyyden tunnustamisessa ja isyystesteissä ei ole kyse naisesta tai mehestä tai tasa-arvosta. Kyse on lapsen oikeudesta. Yhtä lailla äitiystestikin olisi pakollinen, mikäli äitiydestä olisi epävarmuutta. Miten tämä voi olla näin vaikeaa ymmärtää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/263 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa nyt opit, että ehkäisystä huolehtiminen on ensisijaisesti sen osapuolen asia, joka ei halua lapsia. Olisit käyttänyt kumia, pösilö.

Miksi naisen, joka ei halua lapsia ei tarvitse huolehtia tästä? He voivat mennä ottamaan abortin. 

Huoh. Mulla on endometrioosi jonka takia en luultavasti voi ikinä saada lapsia. Lisäksi multa on putket poikki, ja endometrioosin takia vielä kierukka. Silti voin tulla raskaaksi, jos ihan hemmetin huono tuuri käy. Kyllä naisenkin tulee huolehtia ehkäisystä, mutta se ei silti tarkoita ettei vahinkoa voisi sattua.

Uteliaisuudesta: miksi jo noin monta ehkäisyä? Vai onko kierukka hoito endometrioosiin eikä niinkään ehkäisykeino?

Vierailija
144/263 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sairaalassa saa edes tällä hetkellä abortin? Eikös tästä ollut äskettäin juttua.

Eikö kaikki sairaalat ole valjastettu koronan hoidolle.

Eilen illalla uutisoitiin, kuinka joku isä oli synnytyksessä mukana etänä.

Ja ap. miksi harrastit edes seksiä, kun et kanna vastuuta, sillä mikään ehkäisy ei ole 100% varma. Ja nyt ensitöiksesi varaa aika itsellesi ja piuhat poikki, kun et ole vastuunkantaja.

Sairaaloita ei todellakaan ole valjastettu koronan hoidolle :D Täällä lähimmässä sairaalassa on ollu kolme koronapotilasta. Aika isot resurssit heille.

Vierailija
145/263 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä asiassa suomi on kyllä epätasa-arvoinen maa. Miehellä pitäis olla oikeus olla tunnustamatta isyyttä jos ei sitä halua. Lakia tulisi muuttaa. Ei ketään voi pakottaa isäksi ja nainen mikäli haluaa lapsen niin voi itse sen elättää eikä vaatia mieheltä elareita.

Tuossa tapauksessa Kelan maksamat elarit pitää nostaa vähintään tonniin, mieluummin yli. Rahat kerätään miesvaltaisten alojen työnantajilta. Tuo taitaa sopia jokaiselle miehelle.

Vierailija
146/263 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Ihan kohtuutonta vaatia joutua lapsen isäksi oman tahdon vastaisesti. Se on loppuelämän side myös lapsen äitiin vasten tahtoaan. Lapsi on liian iso asia, kyllä pitäisi voida suostua tai kieltäytyä, ja nainen hoitaa ja elättää lapsen halutessaan itse.

Omalle pojalle kyllä yritän takoa päähän, ettei usko mitään pillereiden syömistä, vaan kortsu päälle aina. Vasta kun vakituinen parisuhde ja toive lapsesta, niin voi unohtaa kortsun.

Vierailija
147/263 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa nyt opit, että ehkäisystä huolehtiminen on ensisijaisesti sen osapuolen asia, joka ei halua lapsia. Olisit käyttänyt kumia, pösilö.

Miksi naisen, joka ei halua lapsia ei tarvitse huolehtia tästä? He voivat mennä ottamaan abortin. 

Huoh. Mulla on endometrioosi jonka takia en luultavasti voi ikinä saada lapsia. Lisäksi multa on putket poikki, ja endometrioosin takia vielä kierukka. Silti voin tulla raskaaksi, jos ihan hemmetin huono tuuri käy. Kyllä naisenkin tulee huolehtia ehkäisystä, mutta se ei silti tarkoita ettei vahinkoa voisi sattua.

Uteliaisuudesta: miksi jo noin monta ehkäisyä? Vai onko kierukka hoito endometrioosiin eikä niinkään ehkäisykeino?

Endo todettiin vasta sterilisaation yhteydessä. Tuskin olisin mennyt leikattavaksi jos olisin tiennyt. Kierukka tosiaan on endoon hoitona, ei ehkäisyn takia. Jumalaan en usko, mutta jos nyt raskaaksi tulisin, saattaisin ehkä alkaa uskoa...

Vierailija
148/263 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Ihan kohtuutonta vaatia joutua lapsen isäksi oman tahdon vastaisesti. Se on loppuelämän side myös lapsen äitiin vasten tahtoaan. Lapsi on liian iso asia, kyllä pitäisi voida suostua tai kieltäytyä, ja nainen hoitaa ja elättää lapsen halutessaan itse.

Omalle pojalle kyllä yritän takoa päähän, ettei usko mitään pillereiden syömistä, vaan kortsu päälle aina. Vasta kun vakituinen parisuhde ja toive lapsesta, niin voi unohtaa kortsun.

Juu, mutta kun kortsu päällä ei tunnu miltään.  Ihan sama tuleeko nainen raskaaksi, kunhan ei omasta tyydytyksestä tarvitse tinkiä. Joku raskaus on pikku juttu stondiksen rinnalla.

t. puolet Suomen miehistä

Vierailija
149/263 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee kyllä työssä vastaan paljonkin miehiä (ja muutamia naisia) jotka eivät ole nähneet lastaan koskaan. Tai naisten tapauksessa syntymän jälkeen. Maksavat vaan elarinsa vähän kuin asuntolainaa ja muuten unohtavat koko asian.

Vierailija
150/263 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas sivukaupalla vääntöä, mutta yksikään mies ei ihmettele miksei miehille ole muita ehkäisykeinoja kuin kondomi tai vasektomia. Miten olisi geelitulpat siemenjohtimiin tai pillerit? Silloin ei vahinkoraskauksia tule.

Vierailija
151/263 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, mutta kun kortsu päällä ei tunnu miltään.  Ihan sama tuleeko nainen raskaaksi, kunhan ei omasta tyydytyksestä tarvitse tinkiä. Joku raskaus on pikku juttu stondiksen rinnalla.

No ettepä te naiset sitä kumia paljon vaadi vaan mielellään annatte panna paljaalle.

Vierailija
152/263 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas sivukaupalla vääntöä, mutta yksikään mies ei ihmettele miksei miehille ole muita ehkäisykeinoja kuin kondomi tai vasektomia. Miten olisi geelitulpat siemenjohtimiin tai pillerit? Silloin ei vahinkoraskauksia tule.

Heillä vastaus kun hormonit ei sovi miehille, ne masentaa.

Ei olla miehiä kun ei voi saada ketään  raskaaksi. Miehuus menee kun hormonit sekoitetaan jne 

Siis kuullut tälläisiä selityksiä :D

Vierailija
153/263 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ettepä te naiset sitä kumia paljon vaadi vaan mielellään annatte panna paljaalle.

Ole sinä sitten jämäkkä ja kieltäydy seksistä ilman kumia. Eikö sinua huoleta seuraukset omalla kohdalla? Ties mitä tauteja olet saanut.

Vierailija
154/263 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ettepä te naiset sitä kumia paljon vaadi vaan mielellään annatte panna paljaalle.[/quote]

Itse vaadin ja mies kieltäytyi, no niin tein minäkin hommailujen suhteen.

Vierailija
155/263 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ihan mielellään otat raskauden ja seksitautien riskin, jos nainen ei vaatimalla vaadi kumia? Varsin välkky tyyppi, huhhuh.

Ps. Et voi yleistää, minä en ota edes suihin ilman kumia.

Vierailija
156/263 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyystestin kautta minimielarit eukolle.

Tuo testi on myös oiva nöyryytys ja voi myös tuottaa yllätyksen...

Vierailija
157/263 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotankin, että raskauden keskeytys tehdään, jos mies sitä vaatii.

Saa olla itse päättämässä omasta lapsesta, kuten naiset tähän asti!

Vierailija
158/263 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suomessa ei ole minkäänlaisia oikeuksia miehille tässä asiassa? Naisella on jostain syystä täysi päätäntävalta ja mun mielestä naisen tulisi elättää lapsi yksin jos mies ei lasta halua. Tunnen naisia jotka ovat kusettaneet miestä siitä että heillä on pillerit ja jättäneet syömättä tahallaan vauvakuumeessaan. Tää on oikeesti törkeetä. Ystävällisin terveisin, nainen.

Samaa mieltä ja olen nainen, 44v. Miestä voi kusettaa kun sanoo että syö pillereitä. Sitten kun nainen tulee raskaaksi huijaten, syyllistetään miestä että mikset jäyttänyy kumia. Herran jee, jos ollaan vaikea pitkässä parisuhteessa ja mied aina käyttää varmuuden vuoksi kumia, ettei nainen vaan huija.. oikeasti, pitkä parisuhde ja jatkuva tuplaehkäisy.

Ja miltä se kuulostaa tän naisen korvaan, suurin osa naisista kun ei huijaa itaeään raskaaksi?

Eli en ihan ymmärrä näitä miesten haukkumisia, mielestäni hän on tehnyt siinä osansa jos nainen on sanonut syövänsä pillereitä.

Ja kun joku ehdotti että jos mies ei haluu lapsia, menis laittaa piuhat poikki. Joopa joo, joku 20 v nuorimies ei varmaan juuri nyt haluakaan mutta myöhemmin elämän vakiinnuttua voi halutakin. Eikä kovin nuorelle edes tehdä toimenpidettä.

Että valoja nyt päälle.

Vierailija
159/263 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, isyyttä ei ole pakko tunnustaa. Sen sijaan kanteella AP voidaan velvoittaa oikeusgeneettiseen isyystutkimukseen, jossa selvitetään isyys. Jos ei ole isä, elareita ei tule maksettavaksi.

Näin ollen ennen lapsen syntymää ei tarvitse eikä etenkään kannata tunnustaa oman oikeusturvan vuoksi. Lapsella on kuitenkin oikeus riittävään elatukseen. Se on sitten äidin (ja lapsen) asia ymmärtää vaatia tätä isyystutkimusta.

En ota kantaa muuhun toimintaan, moraaliin tai tyhmyyteen. Mutta tässä juridinen näkökohta, joka ehdottomasti kannattaa ottaa huomioon.

Vierailija
160/263 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, nyt äkkiä kunnon gaslighting päälle naisen suuntaan. Kun saat hänet reagoimaan kyseenalaisilla tavoilla, dokumentoi ne ja vaadi yksinhuoltajuutta itsellesi. Näin vältyt maksamasta elareita. Jos et oikeasti halua kasvattaa lasta, voit varmaan dumpata sen johonkin laitokseen.