Syöttekö mitä tahansa tekee mieli?
Kommentit (51)
En syö. Mä haluaisin lähes jatkuvasti jotakin, jos kuuntelisin niitä mielihaluja. Aloitin laihduttamisen pitkän aikaa ennen koronaa ja se on jatkunut karanteeneista sun muista huolimatta hyvin tuloksin, ja tulee jatkumaankin.
174 cm / 126 kg
Vierailija kirjoitti:
Syön joo, ainakin suunnilleen. JOskun jos tekee älyttömästi makeaa mieli, niin mietin että mikähän olis terveellisempi vaihtoehto, jota myös olis kiva syödä.
N 161, 58
Mitä silloin syöt? Mä en keksi mitään hyvää tilalle.
En enää, olen laittanut ruokavalioni uusiksi. Olen 170cm ja tällä hetkellä 90kg, puolisen vuotta sitten vielä melkein 110kg.
En. - Terveyteni uhalla en voi syödä kaikkea mitä tekisi mieli, tosinaan hyvinkin paljon. Mutta onhan tämä sairauteni auttanut pitämään elopainon hoikkana.
176cm/ 59kg
En stressaa syömisestä, ja syön lähes kaikkea mitä haluan. Usein tekee mieli ihan perusterveellistä ruokaa, sit välillä taas herkutellaan kunnolla. Tulen kylläiseksi nopeasti. Sokereita yritän vähän rajoittaa, esim. en osta sokerilimsaa tms. 54/165.
171 ja 60 ja syön ihan tasan mitä haluan. Olen tottunut pienestä pitäen säännölliseen ruokarytmiin (kunnon aamupala, lounas, illallinen ja 1-2 välipalaa) ja normaaliin ruokaan ja kunnon annoksiin. Kun tekee mieli herkkuja, syön sitten niitä. Ei tee kyllä kovin usein mieli, koska verensokeri pysyy tasaisena. Tänään söin vähän suklaata, hyvää oli. Dieetit ja epäsäännöllinen ruokarytmi sotkevat normaalit mielihalut, ihmisen kroppa kyllä tietää mitä tarvitsee, jos sille annetaan mahdollisuus toimia normaalisti ja ravitsemuksen peruspalikat ovat kunnossa. Pitää siis syödä ruokaa, ei hiilareita, protskuja yms.
Vierailija kirjoitti:
171 ja 60 ja syön ihan tasan mitä haluan. Olen tottunut pienestä pitäen säännölliseen ruokarytmiin (kunnon aamupala, lounas, illallinen ja 1-2 välipalaa) ja normaaliin ruokaan ja kunnon annoksiin. Kun tekee mieli herkkuja, syön sitten niitä. Ei tee kyllä kovin usein mieli, koska verensokeri pysyy tasaisena. Tänään söin vähän suklaata, hyvää oli. Dieetit ja epäsäännöllinen ruokarytmi sotkevat normaalit mielihalut, ihmisen kroppa kyllä tietää mitä tarvitsee, jos sille annetaan mahdollisuus toimia normaalisti ja ravitsemuksen peruspalikat ovat kunnossa. Pitää siis syödä ruokaa, ei hiilareita, protskuja yms.
Tai varsinkaan kaloreita. Ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihmisen kuuluu syödä tasan, mitä mieli tekee. Kyllä luonto tietää. Lihavilla on vain mennyt se vaisto pilalle ahmimisen takia.
Mä oon normaalipainoinen, hoikahko, ja en pysty vapaasti syömään "sitä mitä tekee mieli". Mulla on tietty ruokavalio, jota noudatan ja sen sisällä syön mitä haluan, mutta en voi ostaa sipsejä tai karkkia, koska niihin oon kuin narkkari ja se on menoa sitten. Kamalat vieroitusoireet ja mieliteot, joita vastaan on hankala kamppailla.
Pystyisin helposti syömään megapussin sipsejä, kokonaisen kääretortun yksin, pussin karkkia, jos söisin mielitekojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön joo, ainakin suunnilleen. JOskun jos tekee älyttömästi makeaa mieli, niin mietin että mikähän olis terveellisempi vaihtoehto, jota myös olis kiva syödä.
N 161, 58
Mitä silloin syöt? Mä en keksi mitään hyvää tilalle.
Mulla ei auta korvaavat tuotteet. Jos himoitsen hampurilaista, niin siihen ei käy tilalle mikään kotitekoinen hamppari, vaan juuri se himon tietty kohde. Tietyn merkin kääreen avaamista, tietty majoneesi, salaatin, pihvin ja sen tietyn sämpylän makuyhdistelmä. Miltä se hampurilainen tuntuu kädessä ja miltä se tuoksuu.
Kyllä. Syön ihan mitä vain.
156cm, 53kg.
Koska liikun työn puolesta ja koiran kanssa 6.000-23.000 askelta päivässä.
Yleensä n. 10.000 per pv. Se riittää.
Syön. 165/95. Tällä on menty kymmenen vuotta ja painon heilahtelu kolmen kilon sisällä.
Syön aina sitä mitä tekee mieli. Olen ennemmin syömättä kuin syön pahaa ruokaa.
N 171cm ja 58kg
Kyllä. Herkkuja en tosin pidä kaapeissa, joten herkkuhimoihin useasti jää syömättä, kun harvemmin jaksan kauppaan asti lähteä hakemaan.
166cm ja 60kg
Syön mitä tekee mieli ja mitä jaksan laittaa. Tottakai hinnalla on myös merkitystä. Satun pitämään terveellistä ruokaa hyvän makuisena, eli ei ole ongelmaa sen suhteen. Ongelma on lähinnä siinä, etten jaksa tehdä ruokaa eikä ole juurikaan ruokahaluakaan. Eli helposti tulee syötyä liian vähän. Söin ennen hyvin vähän lihaa ympäristösyistä. Mutta nyt on pakko tukeutua myös eläinkunnan proteiininlähteisiin, koska en pystyisi syömään riittävästi kasvikunnan lähteistä. Pitäisi mun näkökulmasta olla jatkuvasti lappaamassa ruokaa suuhun. Kasvissyönti sopii ihmisille, jotka tykkäävät ajatella ja tehdä ruokaa jatkuvasti.
168/50
En tietenkään syö. Valitsen hyvin tarkkaan (terveysperusteisesti) suurimman osan siitä mitä syön ja juon. Toisinaan tietysti herkuttelen, mutta 85-prosenttisesti syön terveellisesti. Mies, 180cm, 70kg.
Vierailija kirjoitti:
Syön mitä tekee mieli ja mitä jaksan laittaa. Tottakai hinnalla on myös merkitystä. Satun pitämään terveellistä ruokaa hyvän makuisena, eli ei ole ongelmaa sen suhteen. Ongelma on lähinnä siinä, etten jaksa tehdä ruokaa eikä ole juurikaan ruokahaluakaan. Eli helposti tulee syötyä liian vähän. Söin ennen hyvin vähän lihaa ympäristösyistä. Mutta nyt on pakko tukeutua myös eläinkunnan proteiininlähteisiin, koska en pystyisi syömään riittävästi kasvikunnan lähteistä. Pitäisi mun näkökulmasta olla jatkuvasti lappaamassa ruokaa suuhun. Kasvissyönti sopii ihmisille, jotka tykkäävät ajatella ja tehdä ruokaa jatkuvasti.
168/50
Tai no en syö ihan mitä tekee mieli. Esim. ruisleipää ja sipulia en voi syöpä, koska ne pistää vatsan joko liian löysälle tai todella kipeäksi.
Syön mitä mieleni tekee. Syön paljon tuoretta, kasvispainotteista ja itsetehtyä ruokaa ja kaikki tietenkin hyvää.
Tykkään myös suklaasta ja pitsasta, mutta syön maltilla kuitenkin ja riittää pieni määrä. Minulla on terveellinen suhtautuminen ruokaan ja syömiseen. Ei mene yli mihinkään suuntaan.
N 160cm 52kg
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihmisen kuuluu syödä tasan, mitä mieli tekee. Kyllä luonto tietää. Lihavilla on vain mennyt se vaisto pilalle ahmimisen takia.
Osaatko sitten kertoa miksi ne on alkaneet ahmimaan? Jos luonto kerran normaalisti muka syömistä rajoittaa.
Syön. Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia syömisen tai painonhallinnan kanssa. Jos minulla tekee mieli kerran viikossa sipsiä, suklaata, jätskiä, pizzaa, niin kyllä syön. Pääasiassa syön terveellistä kasvispainotteista ruokaa. Liikun paljon, olen aina liikkunut.