Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka toivoo että tämä poikkeustila jatkuu?

Vierailija
17.04.2020 |

Musta tämä on ollut aivan ihanaa aikaa. Tehnyt kotona töitä ja saanut pitää lapsia kotona (kolme teiniä). Mies joutuu välillä käymään töissä mutta pääsääntöisesti hänkin tehnyt kotoota töitä. Ei kiirettä ja ollaan koko perhe yhdessä. Töitä on ollut ehkä hiukan vähemmän ja nekin on tehty tehokkaammin kun ei ole turhia palavereja ja kahvilla istumista. Muutamaa kaveria olen nähnyt lenkillä iltaisin.

Älkääkä käsittäkö väärin, että pitäisin hyvänä ihmisten sairastumista ja kuolemaa.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vähän aikaa jatkaa, huomaa ettei sitä työpaikkaa enää ole.

Suurin osa työstä, jota voi tehdä etänä, on turhaa. Työnantajatkin alkavat huomata sen. Ja se pieni osa, joka ei ole turhaa, voidaan teettää halvemmalla ulkomailla.

Esim. mun työ palkanlaskijana? Ok, ilmoita sun työnantaja niin ilmoitetaan sille, että sä et tarvii enää palkkaa.

Vierailija
42/71 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ihana perheen kanssa. Etäkoulu ollut mukava lapsista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En helkutissa halua. Koska ajattelen muitakin kuin vain itseäni. Talous menee meiltä jokaiselta ja hyvinvointiyhteiskunnasta on jäljellä enää rippeet. Ei naurata enkä osaa nauttia tästä millään tavalla kun tiedän mitä maailmalla, ihmisillä on edessään.

Vierailija
44/71 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan toivo. Mulla on hirveesti tekemistä mitä ei nyt voi tehdä.

Vierailija
45/71 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmielessä joo, en ikinä haluaisi palata takaisin avokonttoriin. Mutta haluaisin kyllä liikkua vapaasti sitten kun korona on voitettu.

Vierailija
46/71 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen epäsosiaalinen enkä tykkää shoppailla ja nautin etätöistä. Korona-rajoitukset vaikuttavat elämääni Uudenmaan sulkua ja mökkikieltoa lukuunottamatta lähinnä positiivisesti. Toivoisin silti paluuta arkeen mieluummin eilen kuin tänään, koska kannan huolta kieltojen taloudellisista vaikutuksista. Lasku tästä tulee olemaan karmea jo nyt ja pahenee päivä päivältä. Lisäksi tietysti huoli omasta tai läheisteni sairastumisesta.

Vierailija
47/71 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin että rajoitukset kestäisi nyt ensin toukokuun loppuun ja katsotaan sitten mikä on tilanne. Niitä maskeja pitäisi olla ihan jokaiselle ja pakollisiksi jos kaikki avataan. Itse en aio vielä pitkään aikaan käyttää mitään palveluja ruokakauppoja lukuunottamatta. Pysyn myös eristäytyneenä niin paljon kuin mahdollista.

Vierailija
48/71 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa yhtään jos jatkuu koko kesän. Sais olla rauhassa omalla pihalla ja lukea kymmeniä kirjoja ilman painetta tavata sukulaisia, vierailla siellä sun täällä ja ”olla aktiivinen”. Sais kerrankin lomalla levätä.

Vierailija
49/71 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että moni tulee kaipaamaan näitä aikoja, kun tämä joskus loppuu. Moni myös muuttaa elämäntapansa pysyvästi leppoisammaksi.

Vierailija
50/71 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin koronan myötä vihaavan työtäni eli kiitos siitä. Olen ollut matalapalkka-alalla juuri siksi, että se on helppoa ja riskitöntä. Paitsi että ei olekaan enää. En aio riskeerata terveyttäni minimipalkan vuoksi. Hain opiskelemaan, toivottavasti pääsen sisään ja haistatan vtut työpaikalle. 

Vierailija
51/71 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap tulee onnelliseksi siitä, että tekee etätöitä, niin tuskin on mikään mahdottomuus tehdä niitä jatkossakin. Ja samoin, jos haluaa elää ilman ystäviä ja sukulaisia, niin sekin on pelkkä järjestelykysymys, katkaisee vain välit.

En todellakaan ymmärrä näitä "nyt on niin ihanaa ihanaa ihanaa " ihmisiä.

Eläkää joka päivä sellaista elämää kuin haluatte, oli korona tai ei. Lopettakaa laumalampaina kulkeminen.

Vierailija
52/71 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkreettinen esimerkki, mihin korona vaikuttaa: olemme vaimon kanssa molemmat lomautettuja, koronan takia, ja toistaiseksi. Molemmat olemme liitossa. Minun brutto on ollut noin 3200€, ja vaimon brutto reilut 1800€, eli bruttotulot meillä olleet yht noin aika tarkkaan 5000 € kuussa, 1 lapsi meillä on. Ja ihan hyvin ollaan toimeen tultu. Nyt saan liitosta noin brutto 1900€, ja vaimo noin 1100€. Eli yht. Bruttotulot tippuivat meidän perheessä 5000 eurosta 3000 euroon ! Ja vain koronan takia. Jää uudet kevättakit ostamatta... Ja ala jolla olemme kärsii tästä koronasta kaikkein eniten. Ja veikkaan, että näin mennään ainakin koko kesä. Ja meidän kohtalontovereita (lomautettuja) on yhteensä Suomessa sellaiset 400 000. Eli eipä tämä korona / lomautus nyt ihan pikkujuttu ole..?

Vierailija
53/71 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan toivo. En ole tavannut kirjaimellisesti ketään viikkokausiin, huolettaa riskiryhmiin kuuluvien läheisten puolesta, ja aika käy pitkäksi. Kaiken lisäksi olen nyt lomautettuna, ja talouden tila jatkossa huolettaa. En oikeasti tiedä, miten pitkään tässä pää kestää. Toivon vain, että tämä kaikki olisi jo ohi.

Vierailija
54/71 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä hehkuttajat unohtaa kokonaan sen talouden syöksyn joka vaikuttaa ihan kaikkiin. Kun firmat ei pyöri, ihmiset ei kuluta, verorahat romahtaa. Tulos on se, että valtion kassa ei ole pohjaton. Veroilla kustannetaan nämä meidän yhteiskuntamme raamit: terveydenhuolto, peruskoulut, vanhustenhuolto , poliisit jne.

Ne verotulot kun romahtaa niin kukaan ei voi olla niin tyhmä ettei tiedä mitä se tarkoittaa.

Se tarkoittaa palkanalennuksia jokaiselle, veronkiristyksiä jokaiselle.

Köyhät kurjistuu entisestään ja se keskituloluokka putoaa pienituloisiksi.

Mitä kauemmin rajoitukset on päällä, sitä kovemmat tulee olemaan talouden korjaustoimenpiteet.

Kova tulee olemaan hinta jälkipolville. Joten ei, en todellakaan toivo että jatkuu pitkään.

Vierailija
55/71 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ettei näin saisi sanoa mutta ihmispelkoisena on helpottavaa kun muutkin välttelevät minua. Pitävät ison turvavälin ja katsovat pois päin. Valosaan aikaan voi vihdoinkin käydä ulkona ilman paniikkia. (Sitten kun tilanne menee ohi, olen varmasti entistä sairaampi.) Työntekokin on helpompaa koska saa rauhassa pyyhkiä kosketuskohtia. Ei enää vuorotyötä ja pulpettien hankaamista. 

Vierailija
56/71 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että moni tulee kaipaamaan näitä aikoja, kun tämä joskus loppuu. Moni myös muuttaa elämäntapansa pysyvästi leppoisammaksi.

Tämä. Olen vilpittömästi pahoillani heidän puolestaan jotka voivat nyt nauttia olostaan mutta jotka itse asiaan vaikuttamatta eivät voi niin tehdä enää epidemian jälkeen. Itse olen siinä onnellisessa asemassa että olen tehnyt jo vuosikausia etätyötä ja oppinut kieltäytymään asioista jotka eivät ole kuvaamaasi "leppoisaa" elämää.

Vierailija
57/71 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama. Mikään ei ole muuttunut. Käyn töissä kaikki arkipäivät. Viikonloppuisin lepään, että jaksan taas seuraavan viikon painaa töissä. Kaupat on auki. Tämmöistä tämä on aina ennenkin ollut- Ennen ja jälkeen Koronan.

Oikeastaan nautin kun Sara Siepit ynnä muut eivät pääse matkustelemaan ja laittamaan photoshopattuja bikini kuvia Balilta. Lällälläää :P

Vierailija
58/71 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pohjimmiltaan olette iloisia, kun ei tarvitse käydä töissä. Kyllähän se mullekin kelpais, mutta valitettavasti kaikkia töitä ei tehdä tietokoneen kautta. Siinä vaiheessa, kun itse pääsisi nauttimaan samasta, on jo firma varmaankin konkassa ja saanut monoa persuuksille ja seuraavana olisi huoli toimeentulosta. Tasan ei jakaudu nallekarkit.

Vierailija
59/71 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kivahan se varmasti on jos ainoa elämä on oma perhe ja oma koti. Mä kohta sekoan yksinäisyyteen, kun ei pääse edes töihin, ja kaikki tapahtumapaikat on suljettu.

Tuli sun kommentistasi mieleen, että onkohan ne halveksitut Prisma-perheet nyt kaikista tyytyväisimpiä?

Ei olla. Tai en muista tiedä, mutta me käytiin viikonloppuisin Ikealla tai ostoskeskuksissa syömässä ja leikittämässä lapsia leikkipaikalla. Oli kivaa vaihtelua päivään ja lapsetkin tykkäsi. Kotona mätäneminen on tylsää ja lapset kiipeilee seinille. Tai kiipeili ennen - nyt ne on koukussa lastenohjelmiin, joka on vielä huonompi homma.

Vierailija
60/71 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä hehkuttajat unohtaa kokonaan sen talouden syöksyn joka vaikuttaa ihan kaikkiin. Kun firmat ei pyöri, ihmiset ei kuluta, verorahat romahtaa. Tulos on se, että valtion kassa ei ole pohjaton. Veroilla kustannetaan nämä meidän yhteiskuntamme raamit: terveydenhuolto, peruskoulut, vanhustenhuolto , poliisit jne.

Ne verotulot kun romahtaa niin kukaan ei voi olla niin tyhmä ettei tiedä mitä se tarkoittaa.

Se tarkoittaa palkanalennuksia jokaiselle, veronkiristyksiä jokaiselle.

Köyhät kurjistuu entisestään ja se keskituloluokka putoaa pienituloisiksi.

Mitä kauemmin rajoitukset on päällä, sitä kovemmat tulee olemaan talouden korjaustoimenpiteet.

Kova tulee olemaan hinta jälkipolville. Joten ei, en todellakaan toivo että jatkuu pitkään.

Joo, verot varmaan nousee, tuet laskee ja palveluita karsitaan, mutta on täysin naurettavaa väittää että jokaisen palkka laskee. Osalla laskee, osalla pysyy ennallaan, jotkut jää kokonaan työttömäksi ja pienellä osalla jopa nousee. Kaikki eivät ole tässä samassa veneessä. Eivät edes kaikki julkisen sektorin työntekijät. Joidenkin ammattiryhmien palkkoja ei pystytä enää laskemaan, kun työt on kuitenkin pakko saada tehtyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän