Onko muita jotka toivoo että tämä poikkeustila jatkuu?
Musta tämä on ollut aivan ihanaa aikaa. Tehnyt kotona töitä ja saanut pitää lapsia kotona (kolme teiniä). Mies joutuu välillä käymään töissä mutta pääsääntöisesti hänkin tehnyt kotoota töitä. Ei kiirettä ja ollaan koko perhe yhdessä. Töitä on ollut ehkä hiukan vähemmän ja nekin on tehty tehokkaammin kun ei ole turhia palavereja ja kahvilla istumista. Muutamaa kaveria olen nähnyt lenkillä iltaisin.
Älkääkä käsittäkö väärin, että pitäisin hyvänä ihmisten sairastumista ja kuolemaa.
Kommentit (71)
En toivo, monet on lomautettu, firmoja menossa nurin.
On myös kivaa että saa pelata kotona eikä tarvitse pelätä et joutuu töihin.
Vähän järkyttää noin itsekeskeiset ja omahyväväiset ihmiset. Eihän se mikään yllätys mutta kuitenkin ...
"Mutta me voitamme tämän pirulaisen" Presidentti Niinistö 17.4.2020
Vierailija kirjoitti:
Kun vähän aikaa jatkaa, huomaa ettei sitä työpaikkaa enää ole.
Suurin osa työstä, jota voi tehdä etänä, on turhaa. Työnantajatkin alkavat huomata sen. Ja se pieni osa, joka ei ole turhaa, voidaan teettää halvemmalla ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Jos elää omassa pikku kuplassaan, eikä näe sitä että yrityksiä kaatuu, ihmiset menettävät työpaikkansa ja mahdollisesti sen takia myös kotinsa, tulee mielenterveys- ym. ongelmia, lasten koulumenestys kärsii, valtion velka kasvaa, kaikenlainen puute ja hätä lisääntyy, niin kyllähän se kotona olo varmaan ihan ok on. Aika moni vaan katsoo tätä laajemmassa kuvassa kuin ap.
Etkö enenpää keksinyt.Taidat olla stadista.Kyllä ainakin minä joudun tekemään töitä vaihda sinäkin niitä jos on vaikeaa olla kotona perheen kanssa.Ehkä ei olisi pitänyt perhettä perustaa ja varsinkin asua Uudellamaalla.Ihme rutinaa ei kukaan ole kieltänyt ulos menemästä.Tämä on kestänyt ehkä kuukauden tai vähempi.Kouluthan on enempi tältä keväältä ohi .Kuitenkin oltu koulussa enemmän kuin pois.Mitenkähän tuollaiset pärjää sota-tai katovuosina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos elää omassa pikku kuplassaan, eikä näe sitä että yrityksiä kaatuu, ihmiset menettävät työpaikkansa ja mahdollisesti sen takia myös kotinsa, tulee mielenterveys- ym. ongelmia, lasten koulumenestys kärsii, valtion velka kasvaa, kaikenlainen puute ja hätä lisääntyy, niin kyllähän se kotona olo varmaan ihan ok on. Aika moni vaan katsoo tätä laajemmassa kuvassa kuin ap.
No, tämän voisi kääntää niinkin, että on hienoa, että kaikki eivät kärsi mielenterveysongelmiin asti tässä tilanteessa. Minusta ap puhui nyt omasta pienestä näkövinkkelistään. Kaikki tietävät nuo negatiiviset asiat.
Jankkauksesta päätellen alkuperäisellä on ollut jo ennestään pahoja mielenterveysongelmia. Tämä tosin ei kosketa kaikkia, kuten hän kuvittelee.
Olen nauttinut joka hetkestä.
- saan ja voin tehdä etätyötä /olen saanut enemmän aikaiseksi kuin hälyisässä avokonttorissa
-kotona kissa ja minä/hyvin on pärjätty, kummallakin oma huone, jonne voi vetäytyä, kun ja jos toisen naama alkaa urakalla vtuttamaan/yleensä se on mirri, joka painuu raskaan perintökaapin kätköihin tai johonkin isoon maljakkoon koisimaan
-yhtään tylsää hetkeä ei ole ollut /päivän täyttää töiden jälkeen jooga/lenkki/kitaran/syntsan soitto ja/tai piirustus/maalausprojekti, pienoismallimaiseman teko, vaatteiden suunnittelu ja tekeminen, kiinan ja venäjän kieliopin pänttääminen, kalligrafia, fantasiakirjan kirjoittamisprojekti, lukeminen, elokuvat, neulonta jne
-kaupoissa on ihanan vähän porukkaa
-pihalla on hiljaisempaa, kun rääkyviä penskoja on vähemmän
-ei tarvi selitellä, että miksi en tule sinne ja tänne/pelkkä nettiyhteys on nyt uusi normaali ja se sopii minulle erinomaisesti
-onko tuo ilma ollut todellakin paljon parempi, vaikka on vielä kaiken lisäksi kevät?
Negatiivista:
-euroviisut olisi voitu järjestää netissä äänestyksineen päivineen
-urheilua kaipaan, kilpailuja voitaisiin järjestää ilman yleisöä, vain televisioituina, toivottavasti ei ainakaan ensi vuoden hiihtokausi ole vaarassa, se maailmancup kun on kaikkein mielenkiintoisin ampumahiihdon ohella
Vähän sama kuin Ap:lla. Aika kivasti on mennyt ja tosi kivoja juttuja tehty perheen kanssa. Olen lomautettuna, mutta pärjään vähemmällä rahallakin oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Olen nauttinut joka hetkestä.
- saan ja voin tehdä etätyötä /olen saanut enemmän aikaiseksi kuin hälyisässä avokonttorissa
-kotona kissa ja minä/hyvin on pärjätty, kummallakin oma huone, jonne voi vetäytyä, kun ja jos toisen naama alkaa urakalla vtuttamaan/yleensä se on mirri, joka painuu raskaan perintökaapin kätköihin tai johonkin isoon maljakkoon koisimaan
-yhtään tylsää hetkeä ei ole ollut /päivän täyttää töiden jälkeen jooga/lenkki/kitaran/syntsan soitto ja/tai piirustus/maalausprojekti, pienoismallimaiseman teko, vaatteiden suunnittelu ja tekeminen, kiinan ja venäjän kieliopin pänttääminen, kalligrafia, fantasiakirjan kirjoittamisprojekti, lukeminen, elokuvat, neulonta jne
-kaupoissa on ihanan vähän porukkaa
-pihalla on hiljaisempaa, kun rääkyviä penskoja on vähemmän
-ei tarvi selitellä, että miksi en tule sinne ja tänne/pelkkä nettiyhteys on nyt uusi normaali ja se sopii minulle erinomaisesti
-onko tuo ilma ollut todellakin paljon parempi, vaikka on vielä kaiken lisäksi kevät?
Negatiivista:
-euroviisut olisi voitu järjestää netissä äänestyksineen päivineen
-urheilua kaipaan, kilpailuja voitaisiin järjestää ilman yleisöä, vain televisioituina, toivottavasti ei ainakaan ensi vuoden hiihtokausi ole vaarassa, se maailmancup kun on kaikkein mielenkiintoisin ampumahiihdon ohella
Miksi olette niin ihania, sinä ja kissa?
Meidän perheessä elämme hyvää arkea just nyt.
Tykkään kyllä. Alun lomautusshokin jälkeen suorastaan viihdyn. Tosin heti alusta tajusin että elämässä täytyy pitää tietty rytmi yllä niin silloin sujuu.
Lenkkeilty on enemmän kuin varmaan puoleen vuoteen. Nautin vain kävellä pitkiä lenkkejä aivan rauhassa. Olen alkanut pitää ruoan laitosta ja sen suunnittelusta. Illalla on ihana tunne kun tietää ettei tarvi aamulla töihin lähteä.
Eikä tarvi tosiaan ajatella että ketään tarvis kutsua kylään tai mennä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vähän aikaa jatkaa, huomaa ettei sitä työpaikkaa enää ole.
Suurin osa työstä, jota voi tehdä etänä, on turhaa. Työnantajatkin alkavat huomata sen. Ja se pieni osa, joka ei ole turhaa, voidaan teettää halvemmalla ulkomailla.
No jaa, mun etätyö tuo työnantajalle noin miljoona euroa vuodessa tuloja. Eikä voida teettää ulkomailla, kun on niin spesifiä tietämystä vaativaa että se karttuu vain kyseistä työtä tehdessä. Lisäksi tekijän on pakko olla suomea sujuvasti käyttävä ihminen, sekä tuntea alan suomalainen lainsäädäntö.
Nyt on hyvä aika kaikkien lomautettujen ja työttömien levätä ja ladata akkuja! Nyt saa vain levätä. Kannattaa käyttää se hyödyksi. Voi tuntua että sekoaa kotona.... se on loistava itsetutkiskelun paikka.
Vielä ei tiedetä mitä tulee tapahtumaan ja kuinka maailma tulee muuttumaan. Isoja muutoksia tulee varmasti. Jos ollaan henkisesti vahvoja kun käytetään kotona olo hyödyksi niin jaksetaan sitten painaa taas töitä kun pandemia hellittää ja uudet tuulet puhaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Toivon että tätä jatkuu että talous kyykää niin että minut lomautetaan ja mekin päästään viettämään yhteistä aikaa koko perhe.
Täällä myös yksi joka innolla odottaa että lomautuksen muodossa pääsee siitä lehdissä asti hehkutetusta koronarauhasta nauttimaan.
Harmikseni en ole ensimmäinen joka tiimistäni lähtee joten olen alkanut tekemään työt vähän sinne päin ja valittamaan asiakkaille miten vähän tekemistä on jotta he tajuaisivat olla maksamatta siitä että olemme paikalla.
Muuten kyllä nautittu kotona olosta koko perhe, mutta olemme molemmat vanhemmat lomautettuna, ja toistaiseksi. Eka liiton raha anomus lähtee huomenna. Voi kestää hemmetin kauan, ku tulee päätös ja ekat tarkat. Ja pitää muistaa, että liiton raha on vain sen noin 60%. Eli meidän perheen talous meni ihan uusiksi. Toki eipä sitä rahaa nyt oikein mihkään menekään, kun kaikki on kiinni. Eikä matkustaakaan mihinkään tarvitse...
Vierailija kirjoitti:
Mitäs hyötyä "laajemmasta kuvasta" olisi ap:lle? Hän on sopeutunut siihen, mikä nyt on ajankohtaista ja tekee parhaansa nauttien siitä, mitä hänellä on nyt.
Turha stressaaminen tulevaisuudesta ei lisää työpaikkoja eikä pienennä valtion velkaa.
Aluksi oli vähän stressaavaa, kun puolisoni teki etätöitä, ja hänellä oli jatkuvasti palavereja, joiden aikana muun perheen piti olla kuin k*si sukassa. Nyt hän on ollut pari viikkoa toimistolla. Siellä ei ole ketään muita, joten ei tule ihmiskontakteja sielläkään.
Nyt olen ajoittain jopa vähän nauttinutkin tästä, kun saamme olla kotona rauhassa. Mutta kyllä tämä varmasti pidemmän päälle alkaa käymään hermojen päälle, jos tätä jatkuu vielä kesän ylikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs hyötyä "laajemmasta kuvasta" olisi ap:lle? Hän on sopeutunut siihen, mikä nyt on ajankohtaista ja tekee parhaansa nauttien siitä, mitä hänellä on nyt.
Turha stressaaminen tulevaisuudesta ei lisää työpaikkoja eikä pienennä valtion velkaa.
Olen samaa mieltä. Niistä asioistam joihin ei pysty vaikuttamaan, ei kannata stressata. Esim. minulla (en siis ole AP) on niin paljon sellaisiakin asioita, joihin pystyn, ja joihin minulla on velvollisuuskin vaikuttaa, että olen katsonut parhaaksi priorisoida voimavarani niihin. Olen kyllä tietoinen monista yhteiskunnallisista ongelmista, joita tämä tautitilanne aiheuttaa, mutta keskityn hoitamaan "oman tonttini" parhaalla mahdollisella tavalla, jotta edes siltä osin säästyttäisi isommilta ongelmilta.
Joo, yhdessä kuukaudessa meni kaikki aivan päin helvettiä. ...not