Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äkkilihava vs kestolihava / terveys

Vierailija
17.04.2020 |

Jäin miettimään tällaista asiaa (osin omakohtaisestikin). Jos on kaksi samanlaista ihmistä painoindeksiltään, vaikka bmi32, paino 90kg ja pituus jotain 166. Ja tonen on ollut AINA lihava ja toinen taas ollut ikänsä huippu-urheilija ja vasta ihan viime aikana äkkiä lihonut, niin onko terveydellinen riski sama esim koronan suhteen (joka on vaarallinen lihaville).

Olen itse ollut koko elämäni himotreenaava urhelija, siis maratoneja, treeniä 6-7 krt viikossa. Kaikki muuttui erittäin vaikean raskauden myötä (paljon komplikaatioita, kaksi autoimmuunisairsutta puhkesi, oli tapaturmaa/vammoja jne... pitkä tarina enkä jaksa kaikkea selittää mutta nyt olen 25lg ylipainoinen.

Tuttuni halveksuvasti tiuskaisi että korona on vaarallinen koska ”olet tuollainen lihava”. Toki olenkin, en sitä kiistä, aion toki laihduttaa imetyksen loputtua. Mutta jäin miettimään onko siis eroa terveyden kannalta jos on ollut AINA lihava tai sitten että on JUURI tullut lihavaksi.
Onko rasite sama sydämelle, maksalle, munusaisille jne?
Sorry jos kysymys vähän tyhmä mutta en ole aiemmin joutunut miettimään tällaisia. :)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi