Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tökkiikö postin kirjejakelu teillä? Vai onko minua juksattu?

Vierailija
17.04.2020 |

Odotan Fb-kirppiskauppoihin liittyvää kirjettä. Se on tavallista kirjepostia, mutta sisältää pienen esineen. Mahtuu kuitenkin postilaatikosta.

Myyjä sanoi että on postittanut tuotteen 11 arkipäivää sitten. Ei ole näkynyt.

Onko minua huijattu, vai onko teillä muilla poikkeusajan takia postin jakelu hidastunut? Muu posti ja postin kautta kulkevat isot paketit ovat saapuneet normaalissa ajassa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla harvinaisen vid dumainen tyyppi. Näkee tekstistäsi. Minä, minä ahne.

Vierailija
22/42 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla harvinaisen vid dumainen tyyppi. Näkee tekstistäsi. Minä, minä ahne.

Okei, voitko perustella?

Näin opiskelijan lompsasta repäistynä 50 e on aika kova hinta käyttökelvottomasta tuotteesta. Harmittaa vietävästi, vaikka onhan näissä touhuissa aina riskinsä.

Eikö huijari ole tässä se minä minä ahne-tyyppi?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta, jos haluaa lähettää pieniä esineitä kirjeenä, niin se kannattaa pakata sellaseen kuplamuovitettuun kuoreen. Tämä varsinkin jos esineellä on painoa.. Muuten kuori menee helposti rikki ja tavara hukkuu ties minne lajittelun uumeniin!

Vierailija
24/42 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan totta, jos haluaa lähettää pieniä esineitä kirjeenä, niin se kannattaa pakata sellaseen kuplamuovitettuun kuoreen. Tämä varsinkin jos esineellä on painoa.. Muuten kuori menee helposti rikki ja tavara hukkuu ties minne lajittelun uumeniin!

Sehän on selvä, ja lisäksi jos itse lähettäisin esineen yksityiskauppoihin liittyen, kirjaisin sen. Sitten minulla olisi mustaa valkoisella etten ole huijannut.

Mutta nämä asiat eivät tällä kertaa olleet minun päätettävissäni.

Ap

Vierailija
25/42 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen odotellut kirjettä, joka on lähetetty mulle maaliskuun viimeisenä päivänä.

Samana päivänä lähetetty tämä minunkin kirjeeni. Missä päin asut?

Ap

Varsinas-Suomessa

Vierailija
26/42 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen odotellut kirjettä, joka on lähetetty mulle maaliskuun viimeisenä päivänä.

Samana päivänä lähetetty tämä minunkin kirjeeni. Missä päin asut?

Ap

Varsinas-Suomessa

Sama juttu. Ehkä tässä on vielä mahdollisuus?

Ap

Vierailija
27/42 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy myyjältä onko videoinut lähetyksen. Itse videoin jokaisen.

Siinä vaiheessa, kun oikealla osoitteella varustettu kuori tipahtaa postilaatikkoon videossa, tipahtaa myös pohja rikosilmoitukselta.

Kannatta myös muistaa että myyjä kertoo postittaneensa tuotteen ja vaatii sinua puolestaan todistamaan, ettet ole saanut sitä. Eli syyttää sinua petoksesta, tekemällä rikosilmoituksen sinusta.

Vierailija
28/42 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan kirjepostista aina kuvan. Siinä näkyy kuitenkin osoitetiedot ja postimerkit. Jos tosiaan matkalla hukkuu ja ostaja heti tietty leimaa huijariksi.

Vierailija
29/42 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon että se kirje on kyllä tulossa. Pääsiäinen ja korona vaan sekoittaa postin kulkemista. Eihän ne siellä postissa sitä tunnusta. Itse ajattelin ainakin viikon vielä odottaa, ennenkuin alan kirjeeni perään kysellä.

Toi toinen kirjettä odottava.

Vierailija
30/42 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan myyjällä puuttuva osa oikeasti tallessa?

Vierailija
31/42 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy myyjältä onko videoinut lähetyksen. Itse videoin jokaisen.

Siinä vaiheessa, kun oikealla osoitteella varustettu kuori tipahtaa postilaatikkoon videossa, tipahtaa myös pohja rikosilmoitukselta.

Kannatta myös muistaa että myyjä kertoo postittaneensa tuotteen ja vaatii sinua puolestaan todistamaan, ettet ole saanut sitä. Eli syyttää sinua petoksesta, tekemällä rikosilmoituksen sinusta.

Saa tehdä, tehdään sitten toisistamme. :D

Laitoin myyjälle viestin muutama arkipäivä oletetun postituksen jälkeen, ja hän vastasi että varmaan poikkeusajan vuoksi postin kulku tökkii. Luulisi, että olisi jo siinä vaiheessa ilmoittanut että on videoinut postituksen, tai jollain muulla tavalla pystyy todistamaan lähettäneensä esineen..?

Aion siis tietenkin ensin ehdottaa että palautan hänelle alkuperäisen tuotteen ja hän palauttaa rahat, mutta jos (kun) hän ei tähän suostu niin teen sen ilmoituksen. Tiedän ettei se johda mihinkään, mutta jos tyyppi vaikka harrastaa huijauksia muidenkin kanssa niin tuleville ilmoituksille on pohjaa.

Ap

Vierailija
32/42 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan myyjällä puuttuva osa oikeasti tallessa?

Tätä epäilen itse. Luulen, että osa on hänen käytössään hajonnut/hävinnyt, mutta on halunnut silti repiä massit itse esineestä.

Tavaran myös piti olla lähestulkoon uusi, mutta ensisilmäyksellä näin että on paljon käytetty. Todella paljon.

Ap

Vierailija
33/42 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon että se kirje on kyllä tulossa. Pääsiäinen ja korona vaan sekoittaa postin kulkemista. Eihän ne siellä postissa sitä tunnusta. Itse ajattelin ainakin viikon vielä odottaa, ennenkuin alan kirjeeni perään kysellä.

Toi toinen kirjettä odottava.

Ehkä mäkin sitten odotan vielä ensi viikon alkuun. En kylläkään enää kokonaista viikkoa.

Ap

Vierailija
34/42 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen postittanut maalis- huhtikuussa 5 kirjettä ja niiden keskimääräinen matkallaoloaika on ollut 14 vrk.

Kiitos vastauksesta! Arkipäiviä vai päivä yleensäkin? Tuo kirje on siis postitettu viime kuun puolella.

Ajattelin tänään tehdä rikosilmoituksen mutta pitäisikö sittenkin vielä odottaa...

Ap

Arkipäiviä. Pääsiäinen tietenkin venytti matkaamista entisestään.

Kaikissa näissä kirjeissä on kaiken lisäksi ollut mukana 1.5 e maksava "seurantamerkki" eli postin palvelulupauksen mukaan ne ovat perillä 2 arkipäivässä.

Vierailija
35/42 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen postittanut maalis- huhtikuussa 5 kirjettä ja niiden keskimääräinen matkallaoloaika on ollut 14 vrk.

Kiitos vastauksesta! Arkipäiviä vai päivä yleensäkin? Tuo kirje on siis postitettu viime kuun puolella.

Ajattelin tänään tehdä rikosilmoituksen mutta pitäisikö sittenkin vielä odottaa...

Ap

Arkipäiviä. Pääsiäinen tietenkin venytti matkaamista entisestään.

Kaikissa näissä kirjeissä on kaiken lisäksi ollut mukana 1.5 e maksava "seurantamerkki" eli postin palvelulupauksen mukaan ne ovat perillä 2 arkipäivässä.

No hyvä tietää, voi olla että tässä ei sittenkään ole kyse huijauksesta. :)

Ap

Vierailija
36/42 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut vieläkään, kyllä mua nyt on taidettu viilata linssiin.

Mies tilasi postiluukusta mahtuvan paketin viime torstaina ja se tuli tänään.

Ap

Vierailija
37/42 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Update: sain selville etät myyjällä ei ole sitä esinettä koskaan hallusaan ollutkaan. Eli ei ole postin vika kyseessä tässä.

Ap

Vierailija
38/42 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Update: sain selville etät myyjällä ei ole sitä esinettä koskaan hallusaan ollutkaan. Eli ei ole postin vika kyseessä tässä.

Ap

Eli huijaus. Sitten eikun vaatimaan rahoja takaisin.

Vierailija
39/42 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on toiminut yllättävän hyvin, ihan sen mukaisesti mitä ovat luvanneet. 

Vierailija
40/42 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli huijaus. Sitten eikun vaatimaan rahoja takaisin.

Olen vaatinut ajat sitten, jo siinä vaiheessa kun tavaran toimitus ei meinannut millään onnistua edes kuukaudessa. Ei maksa senttiäkään, eli laitan jutun eteenpäin.

Ap